Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: KULTUREINFLUSS )


results per page

 

1-23 of 23
 
Boer, Diana; Hanke, Katja; He, Jia:
On detecting systematic measurement error in cross-cultural research
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 49 (2018) 5 , 713-734
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
He, Jia; van de Vliert, Evert; van de Vijver, Fons J. R.:
Extreme response style as a cultural response to climato-economic deprivation
In: International Journal of Psychology, 52 (2017) S1 , 67-71
He, Jia; van de Vijver, Fons J.R.:
The motivation-achievement paradox in international educational achievement tests
In: King, R. B.; Bernardo, A. B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners Singapur : Springer (2016) , 253-268
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Selbstkontrolle bei Vorschulkindern unterschiedlicher kultureller Herkunft
In: Frühe Bildung, 3 (2014) 3 , 146-154
Grgic, Mariana (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Medien, Kultur und Sport
Weinheim : Beltz Juventa (2013) , 279
Plath, Ingrid; Hasselhorn, Marcus:
Erziehung und Persönlichkeitsentwicklung
In: Sandfuchs, Uwe; Melzer, Wolfgang; Dühlmeier, Bernd; Rausch, Adly (Hrsg.): Handbuch Erziehung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 140-146
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Mitter, Wolfgang:
Values and value judgments in international education.
In: Pusztai, Gabriella & Rébay, Magdolna (Hrsg.): Kié az oktatáskutatás? Tanulmányok Kozma Tamás 70. Születésnapjára (Wem gehört die Bildungsforschung? Festschrift zum 70. Geburtstag von Tamás Kozma) Debrecen : Csokonai Könyvkiadó (2009) , S. 135-148
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht.
Münster i.W. : Waxmann (2008) , 239 S.
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Silbereisen, Rainer K. (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie des Säuglings- und Kindesalters.
Göttingen : Hogrefe (2008) , XXIV, 878 S.
Kopp, Botho von:
[Rezension] Tanaka, Masahiro: The Cross-Cultural Transfer of Educational Concepts and Prac-tices: A Comparative Study
In: Trends in Bildung - international (TiBi) Im Blickpunkt, (2007) 3
Hesse, Hermann-Günter:
Lernen innerhalb und außerhalb der Schule aus interkultureller Perspektive.
In: Trommsdorff, Gisela u.a. (Hrsg.): Anwendungsfelder der Kulturvergleichenden Psychologie Göttingen : Hogrefe (2007) , S. 187-278
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred; Allolio-Näcke, Lars (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule, Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Hesse, Hermann-Günter:
Schülerleistungen im Kulturvergleich, bei Migration und aus sozioökonomischer Perspektive.
In: Schweizer, Karl (Hrsg.): Leistung und Leistungsdiagnostik Heidelberg : Springer (2006) , S. 241-268
Kopp, Botho von:
Germany: On the cultural context of the education system:
In: Döbert, Hans; Klieme, Eckhard; Sroka, Wendelin (Eds.): Conditions of School Performance in Seven Countries. Münster i.W. : Waxmann (2004) , pp 298-299
Kopp, Botho von:
Relationship between socio-cultural context and quality of school.
In: Döbert, Hans; Sroka, Wendelin (Eds.): Features of successful school systems. Münster i.W. : Waxmann (2004) , pp. 131-139
Kopp, Botho von:
On the Question of Cultural Context as a Factor in International Academic Achievement.
In: European Education, 35 (2003) 4 , pp. 70-98
Kopp, Botho von:
Verhältnis von sozio-kulturellem Kontext und Qualität der Schule.
In: Döbert, Hans u.a. (Hrsg.): Vertiefender Vergleich ausgewählter PISA-Teilnahmestaaten. Berlin : BMBF (2003) , S. 246-258
Kopp, Botho von:
Zur Frage des Kulturkontextes als Faktor bei internationalen Schüler- Leistungsvergleichen aus der Sicht der vergleichenden Bildungsforschung
In: Trends in Bildung - international (TiBi), (2003)
Klieme, Eckhard; Baumert, Jürgen:
Identifying national cultures of mathematics education:
In: European Journal of Psychology of Education, 16 (2001) 3 , pp. 383-400
Eckensberger, Lutz H.; Römhild, Regina:
Kulturelle Einflüsse.
In: Amelang, Manfred (Hrsg.): Determinanten individueller Unterschiede. 12. Kap. Göttingen;u.a. : Hogrefe (2000) , S. 667-731.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016