Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LAENGSSCHNITTUNTERSUCHUNG )


results per page

 

1-151 of 151
 
StEG Konsortium:
Ganztagsschule 2017/2018
Frankfurt : DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019)
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, (2018) , online first
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, (2018) , online first
Arens, A. Katrin; Becker, Michael; Möller, Jens:
The internal/external frame of reference (I/E) model
In: Learning and Individual Differences, 67 (2018) , 143-155
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Schulformwechsel im zweigliedrigen Schulsystem
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 839-865
Autorengruppe, Bildungsberichterstattung; Baethge, Martin; Füssel, Hans Peter; Maaz, Kai; Brugger, Pia; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä; Kühne, Stefan; Pfeiffer, Friedhelm; Spieß, Katharina; Zambre, Vaishali; Baisch, Benjamin; Baethge-Kinsky, Volker; Geiser, Patrick; Kerst, Christian; Leerhoff, Holger; Lehmann, Thomas; Meiner-Teuber, Christiane; Michaelis, Christian; Mudiappa, Michael; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M; Weigelt, Nora; Wiek, Markus:
Bildung in Deutschland 2018
Bielefeld : wbv Media (2018) , 374
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Murayama, Kou; Arens, A. Katrin; Parker, Philipp D.; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa:
An integrated model of academic self-concept development
In: Developmental Psychology, 54 (2018) , 263-280
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Development of working memory from grade 3 to 5
In: International Journal of Disability, Development and Education, 65 (2018) 5 , 509-525
Tillmann, Katja; Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Decristan, Jasmin; Lossen, Karin; Holtappels, Heinz Günter:
Förderung der Lesekompetenz durch Teilnahme an Ganztagsangeboten? Ergebnisse der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 289-307
Sauerwein, Markus; Lossen, Karin; Theis, Désirée; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Zur Bedeutung des Besuchs von Ganztagsschulangeboten für das prosoziale Verhalten von Schülerinnen und Schülern
In: Schüpbach, Marianne; Nieuwenboom, Wim; Frei, Lukas (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 269-288
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Lydon-Staley, David M.; Ram, Nilam; Brose, Annette; Schmiedek, Florian:
Reduced impact of alcohol use on next-day tiredness in older relative to younger adults
In: Psychology and Aging, 32 (2017) 7 , 642-653
Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Analyzing organizational growth in repeated cross-sectional designs using multilevel structural equation modeling
In: Methodology, 13 (2017) 3 , 83-97
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna:
Entwicklung einer neuen Schulstruktur im Berliner Schulsystem
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Entwicklung und Qualität des Schulsystems Münster : Waxmann (2017) , 75-103
Feldhoff, Tobias; Radisch, Falk:
Messung von Schulqualität
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 135-158
Reiss, Kristina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA Plus 2012-2013
Wiesbaden : Springer VS (2017)
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Variability in children's working memory is coupled with perceived disturbance
In: Research in Human Development, 14 (2017) 3 , 200-218
Nagy, Gabriel; Retelsdorf, Jan; Goldhammer, Frank; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver:
Veränderungen der Lesekompetenz von der 9. zur 10. Klasse
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 177-203
Bonefeld, Meike; Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
Migrationsbedingte Disparitäten in der Notenvergabe nach dem Übergang auf das Gymnasium
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 49 (2017) 1 , 11-23
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Der Fall der Abstiegsangst, oder: Die mittlere Mittelschicht als sensibles Zentrum der Gesellschaft
In: Zeitschrift für Soziologie, 46 (2017) 3 , 167-184
Müller, Anja; Schulz, Petra; Geyer, Sabrina; Smits, Katinka:
Sprachförderung - Professionalisierung von pädagogischen Fachkräften im Elementarbereich
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 441-454
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Hohenstein, Friederike; Baumert, Jürgen; Adrian, Esther D.; Radmann, Susanne; Möller, Jens:
Die EUROPA-Studie
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 49-73
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Ciarrochi, Joseph; Craven, Rhonda G.; Maïano, Christophe:
Self-esteem trajectories and their social determinants in adolescents with different levels of cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122 (2017) 6 , 539-560
Arens, A. Katrin; Watermann, Rainer:
Political efficacy in adolescence
In: Developmental Psychology, 53 (2017) 5 , 933-948
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Maïano, Christophe; Ciarrochi, Joseph; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Craven, Rhonda G.:
Reciprocal relationships between teacher ratings of internalizing and externalizing behaviors in adolescents with different levels of cognitive abilities
In: Journal of Youth and Adolescence, 46 (2017) 4 , 801-825
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 295-311
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Development in multiple areas of life in adolescence
In: International Journal of Behavioral Development, 41 (2017) 6 , 704-713
Bischof, Linda Marie:
Schulentwicklung und Schuleffektivität
Wiesbaden : Springer VS (2017) , 288
Penk, Christiane; Richter, Dirk:
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 29 (2017) 1 , 55-79
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Radmann, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 113-138
Büttner, Gerhard; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Klesczewski, Julia; Poloczek, Sebastian; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 141-157
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud; Dirk, Judith; Fiege, Christiane; Gawrilow, Caterina:
ADHD symptoms in adolescents' everyday life
In: Journal of Attention Disorders, (2016) , online first
Böttcher, Wolfgang; Kühne, Stefan:
Schulstatistische Individualdaten zur Rekonstruktion von Bildungsverläufen
Düsseldorf : Forschungsinstitut für gesellschaftliche Weiterentwicklung (2016) , 1-4
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Still doing fine?
In: European Journal of Personality, 30 (2016) 4 , 358-373
Janke, Stefan; Nitsche, Sebastian; Dickhäuser, Oliver; Praetorius, Anna-Katharina; Benning, Katharina; Fasching, Michaela; Dresel, Markus:
Deconstructing performance goal orientations
In: Learning and Individual Differences, 50 (2016) , 133-146
Seiz, Johanna; Decristan, Jamin; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen:
Differenzielle Effekte von Klassenführung und Unterstützung für Schülerinnen und Schüler mit Migrationshintergrund?
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 30 (2016) 4 , 237-249
Reinhold, Anke; Rittberger, Marc; Mahrholz, Nadine:
Data citation policies of data providers within the scope of longitudinal studies in life course research
In: Ràfols, Ismael; Molas-Gallart, Jordi; Castro-Martínez, Elena; Woolley, Richard (Hrsg.): Proceedings of the 21st International Conference on Science and Technology Indicators, València, September 14-16, 2016 Valencia : Editorial Universitat Politècnica de València (2016) , 115-121
Roche, Jörg; Jessen, Moiken; Weidinger, Nicole; Behrens, Heike; Haberzettl, Stefanie; Hasselhorn, Marcus; Ifenthaler, Dirk; Kapica, Natalia; Kecker, Gabi; Klein, Wolfgang; Madlener, Karin; Pagonis, Giulio; Schug, Maike; Skoruppa, Katrin; Terrasi-Haufe, Elisabetta; Thissen, Frank:
Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 21 (2016) 2 , 127-142
Dicke, Theresa; Holzberger, Doris; Kunina-Habenicht, Olga; Linninger, Christina; Schulze-Stocker, Franziska; Seidel, Tina; Terhart, Ewald; Leutner, Detlev; Kunter, Mareike:
"Doppelter Praxisschock" auf dem Weg ins Lehramt?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63 (2016) 4 , 244-257
Paetsch, Jennifer; Radmann, Susanne; Felbrich, Anja; Lehmann, Rainer; Stanat, Petra:
Sprachkompetenz als Prädiktor mathematischer Kompetenzentwicklung von Kindern deutscher und nicht-deutscher Familiensprache
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 1 , 27-41
Ehm, Jan-Henning; Kerner auch Körner, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus; Schmiedek, Florian:
The association of ADHD symptoms and reading acquisition during elementary school years
In: Developmental Psychology, 52 (2016) 9 , 1445-1456
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Context-related changes in academic self concept development
In: Learning and Instruction, 45 (2016) , 31-49
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Lichtenfeld, Stephanie; Guo, Jiesi; Arens, A. Katrin; Murayama, Kou:
Breaking the double-edged sword of effort/trying hard
In: Developmental Psychology, 52 (2016) 8 , 1273-1290
Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Cortina, Kai; Köller, Olaf; Kropf, Michaela; Maaz, Kai:
Die Entwicklung des politischen Interesses und des Selbstkonzepts der politischen Kompetenz vom Jugend- bis in das Erwachsenenalter
In: Schippling, Anne; Grunert, Cathleen; Pfaff, Nicolle (Hrsg.): Kritische Bildungsforschung Opladen : Budrich (2016) , 323-352
Könen, Tanja; Dirk, Judith; Leonhardt, Anja; Schmiedek, Florian:
The interplay between sleep behavior and affect in elementary school children's daily life
In: Journal of Experimental Child Psychology, 150 (2016) , 1-15
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Math self-concept in preschool children
In: Early Childhood Research Quarterly, 36 (2016) , 391-403
Kuger, Susanne; Kluczniok, Katharina; Kaplan, David; Roßbach, Hans-Günther:
Stability and patterns of classroom quality in German early childhood education and care
In: School Effectiveness and School Improvement, 27 (2016) 3 , 418-440
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Fluctuations in elementary school children's working memory performance in the school context
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 5 , 722-739
Lehmann, Martin:
Rehearsal development as development of iterative recall processes
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:308
Kühne, Stefan:
Möglichkeiten der Schulstatistik zur Rekonstruktion von Bildungsverläufen
In: Die Deutsche Schule, 107 (2015) 4 , 324-340
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Nevo, Einat; Bar-Kochva, Irit:
The relations between early working memory abilities and later developing reading skills
In: Mind, Brain and Education, 9 (2015) 3 , 154-163
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Koval, Peter; Kuppens, Peter:
Emotional inertia contributes to depressive symptoms beyond perseverative thinking
In: Cognition and Emotion, 29 (2015) 3 , 527-538
Linkersdörfer, Janosch; Jurcoane, Alina; Lindberg, Sven; Kaiser, Jochen; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.; Lonnemann, Jan:
The association between gray matter volume and reading proficiency
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 27 (2015) 2 , 308-318
Köber, Christin; Schmiedek, Florian; Habermas, Tilmann:
Characterizing lifespan development of three aspects of coherence in life narratives
In: Developmental Psychology, 51 (2015) 2 , 260-275
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
How being an optimist makes a difference
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 3 , 325-333
Kigel, Rebecca M.; McElvany, Nele; Becker, Michael:
Effects of immigrant background on text comprehension, vocabulary, and reading motivation
In: Learning and Instruction, 35 (2015) 1 , 73-84
Naumann, Alexander; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Modeling instructional sensitivity using a longitudinal multilevel differential item functioning approach
In: Journal of Educational Measurement, 51 (2014) 4 , 381-399
Klieme, Eckhard; Hu, Yongmei; Peng, Pai:
The application of international large-scale assessment on educational effectiveness research
In: Educational Research, 2014 (2014) 3 , 39-47
Feldhoff, Tobias; Radisch, Falk; Klieme, Eckhard:
Methods in longitudinal school improvement research
In: Journal of Educational Administration, 52 (2014) 5 , 559-564
Feldhoff, Tobias (Hrsg.); Radisch, Falk (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Methods in longitudinal school improvement research
Bingley : Emerald (2014) , 565
Becker, Michael; Cortina, Kai S.; Tsai, Yi-Miau; Eccles, Jacquelynne S.:
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health
In: Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 1 (2014) 2 , 132-145
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Christoph, Gabriela; Gniewosz, Burkhard; Reinders, Heinz:
How does community service promote prosocial behavior?
In: International Journal of Behavioral Development, 38 (2014) 6 , 499-508
Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Soziale Ungleichheiten in der Kompetenzentwicklung in der Grundschule und der Sekundarstufe I
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 24 (2014) , 167-203
Becker, Michael; McElvany, Nele; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
Lesekompetenzen und schulische Lernumwelten: Besondere Fördereffekte des Frühübergangs in Gymnasien?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 1 , 35-50
Steinbrink, Claudia; Zimmer, Karin; Lachmann, Thomas; Dirichs, Martin; Kammer, Thomas:
Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children
In: Child Development, 85 (2014) 4 , 1711-1726
Preßler, Anna-Lena; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus; Krajewski, Kristin:
Cognitive preconditions of early reading and spelling: A latent-variable approach with longitudinal data
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 383-406
Kuger, Susanne; Lehrl, Simone:
Wechselwirkungen vorschulischer Erfahrungen in Kindergarten und Familie und ihre Bedeutung für das Lesen im Grundschulalter
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 8 (2013) 4 , 399-416
Duzy, Dagmar; Ehm, Jan-Henning; Souvignier, Elmar; Schneider, Wolfgang; Gold, Andreas:
Prädiktoren der Lesekompetenz bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45 (2013) 4 , 173-190
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Brose, Annette; Schott, Björn H.; Lindenberger, Ulman; Lövden, Martin:
The neural representation of intrusive thoughts
In: Social cognitive and affective neuroscience, 8 (2013) 6 , 688-693
Habermas, Tilmann; Diel, Verena; Welzer, Harald:
Lifespan trends of autobiographical remembering
In: Consciousness and Cognition, 22 (2013) 3 , 1061-1073
Kluczniok, Katharina; Lehrl, Simone; Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Quality of the home learning environment during preschool age
In: European Early Childhood Education Research Journal, 21 (2013) 3 , 420-438
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf:
Reporting differentiated literacy results in PISA by using multidimensional adaptive testing
In: Prenzel, Manfred; Kobarg, Mareike; Schöps, Katrin; Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer (2013) , 103-120
Maag Merki, Katharina; Oerke, Britta:
Fünf Jahre danach - Die Effekte der Einführung zentraler Abiturprüfungen in Deutschland aus empirischer Perspektive
In: ILSmail, 13 (2013) 1 , 3-4
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Teaching-to-the-Test infolge des Zentralabiturs - gut für die Abiturleistung, schlecht für das Fachinteresse?
In: SchulVerwaltung NRW, 24 (2013) 2 , 48-51
Barkow, Ingo; Block, William; Greenfield, Jay; Gregory, Arofan; Hebing, Marcel; Hoyle, Larry; Zenk-Möltgen, Wolfgang:
Generic Longitudinal Business Process Model
In: DDI Working Paper Series, 15 (2013) 5 , 1-26
Raz, Naftali; Schmiedek, Florian; Rodrigue, Karen M.; Kennedy, Kristen M.; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Differential brain shrinkage over 6 months shows limited association with cognitive practice
In: Brain and Cognition, 82 (2013) 2 , 171-180
Bischof, Linda Marie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes; Klieme, Eckhard:
Schulentwicklung im Verlauf eines Jahrzehnts - Erste Ergebnisse des PISA-Schulpanels
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 172-199
Klieme, Eckhard:
Introduction
In: Prenzel, Manfred;Kobarg, Mareike;Schöps, Katrin;Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer Science+Business Media (2013) , 122-128
Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Quality and effectiveness of German all-day-schools.
In: Ecarius, Jutta; Klieme, Eckhard; Stecher, Ludwig; Woods, Jessica (Hrsg.): Extended education - an international perspective Opladen : Budrich (2013) , 27-52
Klieme, Eckhard:
The role of large-scale assessments in research on educational effectiveness and school development
In: Davier, Matthias von; Gonzalez, Eugenio; Kirsch, Irwin; Yamamoto, Kentaro (Hrsg.): The role of international large-scale assessments Dordrecht : Springer (2013) , 115-148
Züchner, Ivo; Arnoldt, Bettina:
Sport von Kinder[n] und Jugendlichen in Ganztagsschule und Sportverein
In: Schulpädagogik - heute, 3 (2012) 6 , 1-13
Züchner, Ivo:
Ausbau der Ganztagsgrundschulen in Deutschland
In: Becker-Stoll, Fabienne; Klös, Hans-Peter; Rainer, Helmut; Thüsing, Gregor (Hrsg.): Expertisen zum Achten Familienbericht "Zeit für Familie" München : Ifo-Institut (2012) , 145-183
Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Methodologische Grundlagen
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Weinheim : BeltzPVU (2012) , 97-115
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Daily variability in working memory is coupled with negative affect
In: Emotion, 12 (2012) 3 , 605-617
Weinert, Sabine; Ebert, Susanne; Lockl, Katrin; Kuger, Susanne:
Disparitäten im Wortschatzerwerb
In: Unterrichtswissenschaft, 40 (2012) 1 , 4-25
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Methodische Grundlagen der Studie
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 43-59
Oerke, Britta:
Auseinandersetzung der Lehrpersonen mit der Einführung des Zentralabiturs: Stages of Concern
In: Maag Merki, Katharina (Hrsg.): Zentralabitur Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2012) , 207-236
Fischbach, Anne; Preßler, Anna Lena; Hasselhorn, Marcus:
Die prognostische Validität der AGTB 5-12 für den Erwerb von Schriftsprache und Mathematik
In: Hasselhorn, Marcus;, Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 37-58
Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann; Schneider, Wolfgang; Ehm, Jahn-Henning; Johnson, Miriam; Keppler, Isabelle; Krebs, Katja; Niklas, Frank; Randhawa, Eva; Schmiedeler, Sandra; Segerer, Robin; Wagner, Hanna:
Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 3-10
Schmitz, Bernhard; Klug, Julia; Hertel, Silke:
Collecting and analyzing longitudinal diary data
In: Laursen, Brett; Little, Todd D.; Card, Noel A. (Hrsg.): Handbook of developmental research methods New York : Guilford Press (2012) , 181-195
Buhl, Monika; Kuper, Harm; Goldenbaum, Andrea; Höhler, Jana; Lindner, Daniela; Müller-Mathis, Stefan:
Bericht zur Evaluation des Buddy-Landesprogramms in Hessen
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 32
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Haasler, Bernd; Heinemann, Lars; Martens, Thomas; Rauner, Felix:
Large-Scale-Untersuchung zur beruflichen Kompetenzentwicklung von auszubildenden in Deutschland
In: Markowitsch, Jürgen; Gruber, Elke; Lassnigg, Lorenz; Moser, Daniel (Hrsg.): Turbulenzen auf Arbeitsmärkten und Bildungssystemen Innsbruck : Sudienverlag (2011) , 133-149
Labuhn, Andju Sara; Schmid, Johanna Maria:
Lernfähigkeit sehr gut - Rechtschreiben mangelhaft
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 37-40
Furthmüller, Peter; Neumann, Dagmar; Quellenberg, Holger; Steiner, Christine; Züchner, Ivo:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen
In: Natalie Fischer; Heinz Günter Holtappels; Eckhard Klieme; Thomas Rauschenbach; Ludwig Stecher; Ivo Züchner (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 30-56
Züchner, Ivo; Arnoldt, Bettina:
Schulische und außerschulische Freizeit- und Bildungsaktivitäten
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, Thomas; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 267-290
Züchner, Ivo:
Ganztagsschulen und Familienleben
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 291-311
Züchner, Ivo; Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram:
Analysestrategien und Auswertungsmethoden
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, T.; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 330-341
Klieme, Eckhard; Rauschenbach, Thomas:
Entwicklung und Wirkung von Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität , Wirkungen Weinheim und Basel : Juventa Verl. (2011) , 342-350
Steiner, Christine; Fischer, Natalie:
Wer nutzt Ganztagsangebote und warum?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 185-203
Kuhn, Hans-Peter; Fischer, Natalie:
Zusammenhänge zwischen Schulnoten und problematischem Sozialverhalten in der Ganztagsschule:
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) Suppl. 3 , 143-162
Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter; Züchner, Ivo:
Entwicklung von Sozialverhalten in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 246-266
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter:
Entwicklung von Wohlbefinden und motivationalen Orientierungen in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 227- 245
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Prozessqualität der Ganztagsangebote aus Schülersicht
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 162-186
Fischer, Natalie (Hrsg.); Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Rauschenbach, Thomas (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen
Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 386
Kuhn, Hans Peter; Fischer, Natalie:
Entwicklung der Schulnoten in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 207-226
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela J.:
Changes in student attributions due to the implementation of central exit exams
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 23 (2011) 3 , 223-241
Fischer, Natalie:
Individuelle Förderung in der Ganztagsschule?
In: Schule heute, 51 (2011) 7 , 4-7
Barkow, Ingo; Leopold, Thomas; Raab, Marcel; Schiller, David; Wenzig, Knut; Blossfeld, Hans-Peter; Rittberger, Marc:
RemoteNEPS: data dissemination in a collaborative workspace
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) 2 , 315-325
Züchner, Ivo; Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 6 (2011) 1 , 95-101
Bäumer, Thomas; Preis, Nina; Roßbach, Hans-Günther; Stecher, Ludwig; Klieme, Eckhard:
Education processes in life-course-specific learning environments
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 14 (2011) 2 , 87-101
Niklas, Frank; Schmiedeler, Sandra; Schneider, Wolfgang; Keppler, Isabelle; Biermeyer, Eva; Johnson, Miriam; Schöler, Hermann; Wagner, Hanna; Krebs, Katja; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Das Projekt "Schulreifes Kind"
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Baden-Württemberg, 20 (2011) 3 , 66-69
Arnoldt, Bettina; Fischer, Natalie; Steiner, Christine:
The effects of All-Day Schools on disadvantaged youth
In: Todays Children are Tomorrows parents, 2010 (2010) 28 , 40-46
Kuhn, Hans-Peter; Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
Entwicklung von Lernmotivation und schulischer Performanz nach dem Übergang in die Sekundarstufe
In: Schwarz, Bernd;Nenninger, Peter;Jäger, Reinhold S. (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Forschung - nachhaltige Bildung Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2010) , 451-460
Züchner, Ivo; Fischer, Natalie:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Soziale Passagen, 2 (2010) 2 , 271-276
Klieme, Eckhard; Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz G.; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig:
Ganztagsschule - Entwicklung und Wirkungen
Frankfurt a.M. : DIPF (2010) , 31
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
The dynamics of free recall and their relation to rehearsal between 8 and 10 years of age
In: Child Development, 81 (2010) 3 , 1006-1020
Bender-Szymanski, Dorothea:
Interkulturelle Kompetenz bei Lehrerinnen und Lehrern aus der Sicht der empirischen Bildungsforschung
In: Auernheimer, Georg (Hrsg.): Interkulturelle Kompetenz und pädagogische Professionalität Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2010) , 201-228
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Bockmann, Ann-Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage früher Schriftsprachleistungen aus vorschulischen Kompetenzen der Sprache und der phonologischen Informationsverarbeitung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 1 , 48-56
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Schülerinnen und Schüler als Experten für die Ganztagsschule.
In: Enderlein, Oggi (Hrsg.): Ihr seid gefragt! Qualität von Ganztagsschule aus Sicht der Kinder und Jugendlichen Berlin : DKJS (2009) , S. 141-157
Warwas, Jasmin; Nagy, Gabriel; Watermann, Rainer; Hasselhorn, Marcus:
The relations of vocational interests and mathematical literacy:
In: Journal of Career Assessment, 17 (2009) 4 , S. 417-438
Erdwien, Brigitte; Martens, Thomas:
Die empirische Qualität des Kompetenzmodells und des Ratingverfahrens.
In: Rauner, Felix; Heinemann, Lars; Piening, Dorothea; Haasler, Bernd; Maurer, Andrea; Erwien, Birgitt; Martens, Thomas; Katzenmayer, Rolf; Baltes, Dietmar; Becker, Ulrich; Gille, Markus; Hubacek, Gerald; Kullmann, Bernhard & Landmess er: Messen beruflicher Kompetenzen : Bd 2: Ergebnisse KOMET 2008 Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 62-82
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Halb- und Ganztagsbetrieb.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.]) Handbuch Schule. Theorie - Organisation - Entwicklung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 343-350
Krajewski, Kristin; Schneider, Wolfgang:
Exploring the impact of phonological awareness, visual-spatial working memory, and preschool quantity-number competencies on mathematics achievement in elementary school:
In: Journal of Experimental Child Psychology, 103 (2009) 4 , S. 516-531
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Oswald, Hans; Kuhn, Hans-Peter:
Politische Einstellungen von israelischen und palästinensischen Jugendlichen nach dem Ausbruch der zweiten Intifada.
In: Inhetveen, Katharina & Klute, Georg (Hrsg.): Begegnungen und Auseinandersetzungen. Festschrift für Trutz von Trotha Köln : Köppe (2009) , S. 32-48
Brümmer, Felix; Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter:
"Bei den Ganztagsschulen tut sich was!"
In: GFPF-Nachrichten, (2009) 1 , S. 4-11
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung von Lernstrategien im Grundschulalter.
In: Hellmich, Frank & Wernke, Stephan (Hrsg.): Lernstrategien im Grundschulalter Stuttgart : Kohlhammer (2009) , S. 25-41
Haasler, Bernd; Heinemann, Lars; Rauner, Felix; Grollmann, Philipp; Martens, Thomas:
Testentwicklung und Untersuchungsdesign.
In: Rauner,Felix; Haasler, Bernd; Heinemann, Lars & Philipp Grollmann (Hrsg.): Messen beruflicher Kompetenzen. Teilband I: Grundlagen und Konzeption des KOMET-Projekts Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 99-141
Krajewski, Kristin; Schneider, Wolfgang:
Early development of quantity to number-word linkage as a precursor of mathematical school achievement and mathematical difficulties:
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 6 , S. 513-526
Klieme, Eckhard; Steinert, Brigitte:
Schulentwicklung im Längsschnitt.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Vertiefende Analysen zu PISA 2006 Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , S. 221-238
Blömeke, Sigrid; Kaiser, G.; Schwarz, B.; Lehmann, F.; Seeber, Susan; Müller, C.; Felbrich, A.:
Entwicklung des fachbezogenen Wissens in der Lehrerausbildung.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.): Professionelle Kompetenz angehender Lehrerinnen und Lehrer Münster i.W. : Waxmann (2008) , S. 135-169
Kron-Sperl, Veronika; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
The development and effectiveness of memory strategies in kindergarten and elementary school:
In: Cognitive Development, 23 (2008) 1 , S. 79-104
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Variable memory strategy use in children's adaptive intratask learning behavior:
In: Child Development, 78 (2007) 4 , S. 1068-1082
Bamberg, Sebastian (Hrsg.); Martens, Thomas (Hrsg.):
Methoden in der Umweltpsychologie.
In: Umweltpsychologie, 11 (2007) 2 , 164
Quellenberg, Holger; Carstens, Ralph; Stecher, Ludwig:
Hintergrund, Design und Stichprobe.
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 51-68
Lehmann, Rainer H.; Seeber, Susan; Hunger, Susanne:
ULME III - Ziele der Untersuchung.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 15-20
Buhl, Monika:
Politische Identitätsentwicklung im Jugendalter.
In: kursiv - Journal für Politische Bildung, (2006) 1 , S. 14-21
Stecher, Ludwig:
Ganztagsschulen in Deutschland.
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 24 (2006) 2 , S. 214-222
Avenarius, Hermann; Ditton, Hartmut; Döbert, Hans; Klemm, Klaus; Klieme, Eckhard; Rürup, Matthias; Tenorth, Heinz-Elmar; Weishaupt, Horst; Weiß, Manfred:
Bildungsberichterstattung für Deutschland.
Frankfurt a.M. : DIPF (2003) , 126 S.
Beck, Bärbel; Klieme, Eckhard:
DESI - Eine Längsschnittstudie zur Untersuchung des Sprachunterrichts in deutschen Schulen.
In: Empirische Pädagogik, 17 (2003) 3 , S. 380-395
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016