Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LEHR-LERN-FORSCHUNG )


results per page

 

1-9 of 9
 
Dumont, Hanna:
Neuer Schlauch für alten Wein? Eine konzeptuelle Betrachtung von individueller Förderung im Unterricht
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 249-277
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Lohrmann, Katrin; Hartinger, Andreas; Schwelle, Veronika; Hartig, Johannes:
Die Bedeutung der (Un-)Ähnlichkeit von Beispielen für den Aufbau von konzeptuellem Wissen
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 60-73
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2013) , 537
Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus:
Von Risiken und Ressourcen
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 21-25
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Klieme, Eckhard; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
The Pythagoras Study.
In: Janik, Tomás & Seidel, Tina (Hrsg.): The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 137-160
Hugener, Isabelle; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
Teaching patterns and learning quality in Swiss and German mathematics lessons.
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 1 , S. 66-78
Hirschmann, Doris:
Linkempfehlungen zum Thema: "Gruppenarbeit (Lernerfolg garantiert?)".
In: Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 19 (2008) 5 , S. 42-43
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016