Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LEISTUNG )


results per page

 

1-55 of 55
 
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude information
In: Frontiers in Psychology, 9 (2019) , 2656
Lerche, Veronika; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas:
Effects of implicit fear of failure on cognitive processing
In: Motivation and emotion, 42 (2018) 3 , 396-402
Galeano Weber, Elena M.; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Variability in the precision of children's spatial working memory
In: Journal of Intelligence, 6 (2018) 1 , 8
Nagengast, Benjamin; Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Trautwein, Ulrich:
Learning more from educational intervention studies
In: The Journal of Experimental Education, 86 (2018) 1 , 105-123
Brisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Short intervention, sustained effects
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6 , 1048-1078
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Variability in children's working memory is coupled with perceived disturbance
In: Research in Human Development, 14 (2017) 3 , 200-218
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude
In: PLoS ONE, 12 (2017) 4 , e0174991
Dirk, Judith; Kratzsch, Gesa Katharina; Prindle, John P.; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schmiedek, Florian:
Paper-based assessment of the effects of aging on response time in processing speed
In: Journal of Intelligence, 5 (2017) 2 , 1-16
Herppich, Stephanie; Praetorius, Anna-Katharina; Hetmanek, Andreas; Glogger-Frey, Inga; Ufer, Stefan; Leutner, Detlev; Behrmann, L.; Böhmer, I.; Böhmer, M.; Förster, N.; Kaiser, J.; Karing, C.; Karst, K.; Klug, J.; Ohle, A.; Südkamp, Anna:
Ein Arbeitsmodell für die empirische Erforschung der diagnostischen Kompetenz von Lehrkräften
In: Südkamp, Anna;Praetorius, Anna-Katharina (Hrsg.): Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften Münster : Waxmann (2017) , 75-93
Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik mathematischer Leistungen und Kompetenzen
In: Fritz, Annemarie; Schmidt, Siegbert; Ricken, Gabi (Hrsg.): Handbuch Rechenschwäche Weinheim : Beltz (2017) , 323-338
Radmann, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 113-138
Dumont, Hanna; Protsch, Paula; Jansen, Malte; Becker, Michael:
Fish swimming into the ocean
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 6 , 855-870
Brod, Garvin; Lindenberger, Ulman; Wagner, Anthony D.; Shing, Yee Lee:
Knowledge acquisition during exam preparation improves memory and modulates memory formation
In: Journal of Neuroscience, 36 (2016) 31 , 8103-8111
Janke, Stefan; Nitsche, Sebastian; Dickhäuser, Oliver; Praetorius, Anna-Katharina; Benning, Katharina; Fasching, Michaela; Dresel, Markus:
Deconstructing performance goal orientations
In: Learning and Individual Differences, 50 (2016) , 133-146
Yang, Lan; Arens, A. Katrin; Watkins, David A.:
Testing the twofold multidimensionality of academic self-concept
In: Educational Psychology, 36 (2016) 9 , 1651-1669
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Context-related changes in academic self concept development
In: Learning and Instruction, 45 (2016) , 31-49
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Math self-concept in preschool children
In: Early Childhood Research Quarterly, 36 (2016) , 391-403
Praetorius, Anna-Katharina; Kastens, Claudia; Hartig, Johannes; Lipowsky, Frank:
Haben Schüler mit optimistischen Selbsteinschätzungen die Nase vorn?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 1 , 14-26
Nuerk, Hans-Christoph; Zürcher, Anke; Gawrilow, Caterina:
Schulpsychologische Diagnostik
In: Lernen und Lernstörungen, 4 (2015) 4 , 233-243
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Was Erzieherinnen und Erzieher für begabte Kinder tun können
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) (Hrsg.): Begabte Kinder finden und fördern Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 70-87
Lühe, Josefine; Maaz, Kai:
Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik?
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 26 (2015) 11 , 295-298
Reh, Sabine; Berdelmann, Kathrin; Scholz, Joachim:
Der Ehrtrieb und unterrichtliche Honorierungspraktiken im Schulwesen um 1800
In: Schäfer, Alfred;Thompson, Christiane (Hrsg.): Leistung Paderborn : Schöningh (2015) , 37-60
Stelter, Annette; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko:
Die Automatisierung prozeduralen Wissens
In: Stiller, Jurik; Laschke, Christin (Hrsg.): Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2015 Frankfurt am Main : Lang (2015) , 111-132
Marsh, Herbert; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich; Abduljabbar, Adel Salah; Abdelfattah, Faisal; Jansen, Malte:
Dimensional comparison theory
In: Learning and Instruction, 35 (2015) , 16-32
Christoph, Gabriela; Goldhammer, Frank; Zylka, Johannes; Hartig, Johannes:
Adolescents' computer performance
In: Computers & Education, 81 (2015) , 1-12
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Soziale Ungleichheiten in der Kompetenzentwicklung in der Grundschule und der Sekundarstufe I
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 24 (2014) , 167-203
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Kopp, Botho von:
"Berufliche Qualifikation" der Eliten
In: Döbert, Hans; Szymanski, Miroslaw S. (Hrsg.): Übergänge in die Hochschule und aus der Hochschule in den Arbeitsmarkt Münster : Waxmann (2013) , 277-295
Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Keeping it steady
In: Psychological Science, 24 (2013) 9 , 1747-1754
Noack, Hannes; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Age-related differences in temporal and spatial dimensions of episodic memory performance before and after hundred days of practice
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 2 , 467-480
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Gender differences in both tails of the distribution of numerical competencies in preschool children
In: Educational Studies in Mathematics, 84 (2013) 2 , 201-208
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Gawrilow, Caterina:
Lehrbuch ADHS
München : ERV (2012)
Einecke, Björn; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Funktionstüchtigkeit des phonologischen Arbeitsgedächtnisses bei blinden Kindern im Grundschulalter
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 133-143
Arens, Katrin; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus:
Erfassung des Selbstkonzepts im mittleren Kindesalter: Validierung einer deutschen Version des SDQ I
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 25 (2011) 2 , 131-144
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Lenhard, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
KLASSE 4
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Schott, Björn; Ratcliff, Roger; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Brain areas consistently linked to individual differences in perceptual decision-making in younger as well as older adults before and after training
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 23 (2011) 9 , 2147-2158
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Determinanten von Satzgedächtnis-Leistungen bei deutsch- und mehrsprachigen Vorschulkindern
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 1 , 1-15
Hasselhorn, Marcus:
Metakognition
In: Rost, Detlef H. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 541-547
Schumann-Hengsteler, Ruth; Grube, Dietmar; Zoelch, Christof; Mähler, Claudia; Seitz-Stein, Katja; Schmid, Inge; Gronauer, Julia; Hasselhorn, Marcus:
Differentialdiagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern mit der AGTB 5-12.
In: Trolldenier, Hans-Peter; Lenhard, Wolfgang; Marx, Peter (Hrsg.): Brennpunkte der Gedächtnisforschung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 305-319
Michalczyk, Kurt; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in developmental psychology
In: Trolldenier, Hans-Peter; Lenhard, Wolfgang; Marx, Peter (Hrsg.): Brennpunkte der Gedächtnisforschung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 87-100
Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Optimierung von Gedächtnisleistungen - Bedingungen und Interventionen
In: Trolldenier, Hans-Peter; Lenhard, Wolfgang; Marx, Peter (Hrsg.): Brennpunkte der Gedächtnisforschung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 321-335
Titz, Cora:
Adult age differences in working memory: Two complex memory span experiments
In: Gariépy, Quentin; Ménard, Raphael (Hrsg.): Handbook of cognitive aging: Causes, processes and effects New York, N.Y. : Nova Science (2010) , 83-108
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Individualisierung von Bildungsangeboten im Erwachsenenalter
In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (Hrsg.): Bildungspsychologie Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 210-215
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Molenaar, Peter C.M.; Lindenberger, Ulman:
Adult age differences in co-variation of motivation and working memory performance
In: Research in Human Development, 7 (2010) 1 , 61-78
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Bockmann, Ann-Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage früher Schriftsprachleistungen aus vorschulischen Kompetenzen der Sprache und der phonologischen Informationsverarbeitung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 1 , 48-56
Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Schweizer, Karl; Moosbrugger, Helfried:
Differential effects of intelligence, perceptual speed and age on growth in attentional speed and accuracy
In: Intelligence, 38 (2010) 1 , 83-92
Abs, Hermann Josef:
Standards schulischer Bildung.
In: Andresen, Sabine; Casale, Rita; Gabriel, Thomas; Horlacher, Rebekka; Larcher Klee, Sabina & Oelkers, Jürgen (Hrsg.): Handwörterbuch Erziehungswissenschaft Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 819-833
Schmidt, Bernhard; Weishaupt, Horst:
Forschung und wissenschaftlicher Nachwuchs.
In: Tillmann, Klaus-Jürgen u.a. (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2008 Opladen : Budrich (2008) , S. 113-138
Seeber, Susan:
Allgemeine Grundqualifikationen am Ende der beruflichen Ausbildung.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 67-88
Abs, Hermann Josef; Döbrich, Peter; Wicker, Alexander:
Benchmarking im Bildungswesen.
In: Recht der Jugend und des Bildungswesens, 53 (2005) 4 , S. 436-446
Kopp, Botho von:
Verhältnis von sozio-kulturellem Kontext und Qualität der Schule.
In: Döbert, Hans u.a. (Hrsg.): Vertiefender Vergleich ausgewählter PISA-Teilnahmestaaten. Berlin : BMBF (2003) , S. 246-258
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016