Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LEISTUNGSMOTIVATION )


results per page

 

1-12 of 12
 
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Janke, Stefan; Nitsche, Sebastian; Dickhäuser, Oliver; Praetorius, Anna-Katharina; Benning, Katharina; Fasching, Michaela; Dresel, Markus:
Deconstructing performance goal orientations
In: Learning and Individual Differences, 50 (2016) , 133-146
Debeer, Dries; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Janssen, Rianne:
Student, school, and country differences in sustained test-taking effort in the 2009 PISA reading assessment
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 39 (2014) 6 , 502-523
Grohmann, Anna-Catharina:
Lernziel- und Leistungsorientierungen bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 6 (2013) 2 , 142-155
Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Frühe Kindheit (3-6 Jahre)
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 187-209
Labuhn, Andju; Hasselhorn, Marcus:
Metacognition and self-regulated learning
In: Brown, B. Bradford; Prinstein, Michell (Hrsg.): Encyclopedia of adolescence London : Academic Press (2011) , 223-230
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
ADHS: Mehr als nur eine Frage der Konzentration?
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 32-27
Besser, Michael; Klimczak, Malte; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Lernprozessbegleitendes Feedback als Diagnose- und Förderinstrument:
In: Haug, Reinhold; Holzäpfel, Lars (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Bd 1 Münster : WTM (2011) , 103-106
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela J.:
Changes in student attributions due to the implementation of central exit exams
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 23 (2011) 3 , 223-241
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016