Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LESESTOERUNG )


results per page

 

1-22 of 22
 
Schulte-Korne, Gerd; Lonnemann, Jan; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Neue Wege in der Diagnostik und Forderung bei schulischen Entwicklungsstorungen
In: Lernen und Lernstorungen, 7 (2018) 4 , 195-196
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, 7 (2017) , online first
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Khateb, Asaid (Hrsg.); Bar-Kochva, Irit (Hrsg.):
Reading fluency
Cham : Springer (2016)
Lindberg, Sven; Nagler, Telse; Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
Computergestützte Ansätze zur Förderung der Leseleistung durch Manipulation individueller Lesezeiten
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 199-208
Nagler, Telse; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of text fading on reading in children with reading difficulties
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 26-41
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Bar-Kochva, Irit; Amiel, Meirav:
The relations between reading and spelling
In: Annals of Dyslexia, 66 (2015) 2 , 219-234
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
In search of methods enhancing fluency in reading
In: Journal of Experimental Child Psychology, 140 (2015) , 140-157
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling
In: Journal of Learning Disabilities, 48 (2015) 6 , 622-634
Duzy, Dagmar; Souvignier, Elmar; Ehm, Jan-Henning; Gold, Andreas:
Early decoding speed and later reading competencies in children with German as a second language
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 787-804
Steinbrink, Claudia; Zimmer, Karin; Lachmann, Thomas; Dirichs, Martin; Kammer, Thomas:
Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children
In: Child Development, 85 (2014) 4 , 1711-1726
Fischbach, Anne; Könen, Tanja; Rietz, Chantal S.; Hasselhorn, Marcus:
What is not working in working memory of children with literacy disorders?
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 267-286
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen von Kindern mit Minderleistungen in der Schriftsprache
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 3 , 147-159
Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.:
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia
In: PLoSOne, 7 (2012) 8 , e43122
Hasselhorn, Marcus; Breznitz, Zvia:
Editorial: Neurocognitive precursors of difficulties in reading and arithmetic
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 521-523
Linkersdörfer, Janosch:
Neurokognitive Korrelate der Dyslexie
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 4-12
Naumann, Johannes; Artelt, Cordula; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra:
Lesekompetenz von PISA 2000 bis PISA 2009
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009 Waxmann (2010) , 32-71
Hasselhorn, Marcus; Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia:
Phonologisches Arbeitsgedächtnis bei Kindern mit diagnostizierter Lese- und/oder Rechtschreibstörung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 4 , 211-216
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016