Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LESETEST )


results per page

 

1-29 of 29
 
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Lubaway, Emily; Sälzer, Christine:
Unattended consequences
In: Education Inquiry, 10 (2019) 1 , 34-55
Berendes, Karin; Becker, Michael; Jacoby, Johann; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Individuelle Entwicklungsverläufe beim Lesen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 50 (2018) 4 , 192-208
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Sälzer, Christine:
Automatically analyzing text responses for exploring genderspecific cognitions in PISA reading
In: Large-scale Assessments in Education, 6 (2018) 6:7
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
¿Acaso la navegación siempre predice el desempeño? Los efectos de la navegación en la lectura digital son moderados por las habilidades de comprensión
In: Revista Mexicana de Bachillerato a Distancia, 16 (2016) , 109-129
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
Does navigation always predict performance? Effects of navigation on digital reading are moderated by comprehension skills
In: International Review of Research in Open and Distance Learning, 17 (2016) 1 , 42-59
Ehm, Jan-Henning; Kerner auch Körner, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus; Schmiedek, Florian:
The association of ADHD symptoms and reading acquisition during elementary school years
In: Developmental Psychology, 52 (2016) 9 , 1445-1456
Bar-Kochva, Irit; Gilor, Orit; Breznitz, Zvia:
An examination of the process of acquiring visual word representations in dyslexic children
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 7-25
Nagler, Telse; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of text fading on reading in children with reading difficulties
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 26-41
Rauch, Dominique; Schastak, Martin; Richter, Katja:
Diagnostik sprachlicher Kompetenzen bei Personen mit Migrationshintergrund
In: Maehler, Débora B.;Brinkmann, Heinz Ulrich (Hrsg.): Methoden der Migrationsforschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 97-133
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit Lernschwierigkeiten
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2015) 3 , 513-526
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
In search of methods enhancing fluency in reading
In: Journal of Experimental Child Psychology, 140 (2015) , 140-157
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Nagler, Telse; Korinth, Sebastian Peter; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Rump, Björn; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Text-fading based training leads to transfer effects on children's sentence reading fluency
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:119
Bengs, Daniel; Brefeld, Ulf:
Computer-based adaptive speed tests
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B. M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014) Worcester, MA : International Educational Data Mining Society (2014) , 221-224
Adl-Amini, Katja; Decristan, Jasmin; Hondrich, Annika Lena; Hardy, Ilonca:
Umsetzung von peer-gestütztem Lernen durch Lehrkräfte im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der grundschule
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 74-87
Duzy, Dagmar; Souvignier, Elmar; Ehm, Jan-Henning; Gold, Andreas:
Early decoding speed and later reading competencies in children with German as a second language
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 787-804
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Hasselhorn, Marcus:
Native language self-concept and reading self-concept
In: Journal of Experimental Education, 82 (2014) 2 , 229-252
Nagler, Telse; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of reading material's lexical accessibility on text fading effects in children's reading performance
In: Reading and Writing, 27 (2014) 5 , 841-853
Fischbach, Anne; Könen, Tanja; Rietz, Chantal S.; Hasselhorn, Marcus:
What is not working in working memory of children with literacy disorders?
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 267-286
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Lexical quality and reading comprehension in primary school children
In: Scientific Studies of Reading, 17 (2013) 6 , 415-434
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Neeb, Yvonne; Naumann, Johannes:
Leseverstehen = Hörverstehen X Dekodieren?
In: Redder, Angelika; Weinert, Sabine (Hrsg.): Sprachförderung und Sprachdiagnostik Münster : Waxmann (2013) , 256-276
Jude, Nina; Hartig, Johannes; Schipolowski, Stefan; Böhme, Katrin; Stanat, Petra:
Definition und Messung von Lesekompetenz. PISA und die Bildungsstandards
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 200-228
Korinth, Sebastian; Sommer, Werner; Breznitz, Zvia:
Neuronal response specificity as a marker of reading proficiency
In: NeuroReport, 24 (2013) 2 , 96-100
Rauch, Dominique:
Beiträge zur Lesekompetenz von Personen mit unterschiedlicher Sprachbiographie
Frankfurt : Universitätspublikation (2011) , 101
Rauch, Dominique; Hartig, Johannes:
Multiple-choice versus open-ended response formats of reading test items: A two-dimensional IRT analysis
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 4 , 354-379
Rauch, Dominique; Jurecka, Astrid; Hesse, Hermann-Günter:
Für den Drittspracherwerb zählt auch die Lesekompetenz in der Herkunftssprache
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2010) 55 , 78-100
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016