Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: LITERATURBERICHT )


results per page

 

1-10 of 10
 
Visser, Linda; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Komorbidität spezifischer Lernstörungen und psychischer Auffälligkeiten
In: Lernen und Lernstörungen, 8 (2019) 1 , 7-20
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung in der Kindheit
In: Kindheit und Entwicklung, 27 (2018) 1 , 5-13
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Feldhoff, Tobias:
Schulentwicklung durch Steuergruppen
In: Pädagogik, 68 (2016) 2 , 44-47
Krampen, Dorothea:
Zur Bedeutung des Testformats für die Testauswertung
Frankfurt am Main : Lang (2015) , 187
Gawrilow, Caterina; Kühnhausen, Jan; Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud:
Hyperactivity and motoric activity in ADHD
In: Frontiers in Psychiatry, (2014) 5 , 1-10
Noack, Hannes; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
On the validity and generality of transfer effects in cognitive training research
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 773-789
Radisch, Falk; Stecher, Ludwig; Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Wirkungen außerunterrichtlicher Angebote an Ganztagsschulen.
In: Coelen, Thomas (Hrsg.) u.a.: Grundbegriffe Ganztagsbildung Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , S. 929-937
Stecher, Ludwig:
Ganztagsbildung in der Ganztagsschule - Eine Sammelbesprechung.
In: Erziehungswissenschaftliche Revue - EWR, 4 (2005) 5
Magotsiu-Schweizerhof, Eumorfia:
Schulautonomie, Profilbildung und freie elterliche Schulwahl am Beispiel von Erfahrungen in angelsächsischen Ländern.
Frankfurt a.M. : DIPF (1999) , 39 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016