Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: MEHREBENENANALYSE )


results per page

 

1-74 of 74
 
Schmid, Christine; Trendtel, Matthias; Bruneforth, Michael; Hartig, Johannes:
Effectiveness of a governmental action to improve Austrian primary schools
In: School Effectiveness and School Improvement, (2019) , online first
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, 28 (2019) 4 , 873-892
Wu, Qian; Debeer, Dries; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Janssen, Rianne:
Predictors of individual performance changes related to item positions in PISA assessments
In: Large-scale Assessments in Education, 7 (2019) , 5
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Becker, Michael; Maaz, Kai:
Zentrale quantitative Auswertungsverfahren
In: Harring, Marius; Rohlfs, Carsten; Gläser-Zikuda, Michaela (Hrsg.): Handbuch Schulpädagogik Münster : Waxmann (2019) , 869-879
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, 34 (2019) 4 , 731-753
Hamaker, Ellen L.; Asparouhov, Tihomir; Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Muthén, Bengt:
At the frontiers of modeling intensive longitudinal data
In: Multivariate Behavioral Research, 53 (2018) 6 , 820-841
Schmid, Christine:
Asymmetrien zwischen Noten und Testleistungen am Ende der 8. Schulstufe?
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, 8 (2018) 3 , 249-268
Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Ditzen, Beate:
Exploring need dynamics within and across days in everyday life
In: Journal of Research in Personality, 77 (2018) , 101-112
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Murayama, Kou; Arens, A. Katrin; Parker, Philipp D.; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa:
An integrated model of academic self-concept development
In: Developmental Psychology, 54 (2018) , 263-280
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Implementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest
In: Assessment in Education, 25 (2018) 2 , 160-182
Brisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
Short intervention, sustained effects
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 6 , 1048-1078
Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Analyzing organizational growth in repeated cross-sectional designs using multilevel structural equation modeling
In: Methodology, 13 (2017) 3 , 83-97
Henke, Thorsten; Bogda, Katja; Lambrecht, Jennifer; Bosse, Stefanie; Koch, Helvi; Maaz, Kai; Spörer, Nadine:
Will you be my friend? A multilevel network analysis of friendships of students with and without special educational needs backgrounds in inclusive classrooms
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 449-474
Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 239-253
Feldhoff, Tobias; Radisch, Falk:
Messung von Schulqualität
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 135-158
Begrich, Lukas; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard:
Wie informativ ist der erste Eindruck?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 23-47
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Schmid, Christine; Paasch, Daniel; Katstaller, Michaela:
Kompositionseffekte bei der Notenvergabe in Mathematik auf der 4. Schulstufe der österreichischen Volksschule
In: Zeitschrift für Bildungsforschung, 6 (2016) 3 , 265-283
Seiz, Johanna; Decristan, Jamin; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen:
Differenzielle Effekte von Klassenführung und Unterstützung für Schülerinnen und Schüler mit Migrationshintergrund?
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 30 (2016) 4 , 237-249
Becker, Cathrin; Schnotz, Wolfgang; Naumann, Johannes:
Vorhersage von Testleistungen aus Aufgabenanforderungen und Bearbeitungsprozessen beim Lesen elektronischer Texte (TAUBE)
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 31-47
Westphal, Andrea; Becker, Michael; Vock, Miriam; Maaz, Kai; Neumann, Marko; McElvany, Nele:
The link between teacher-assigned grades and classroom socioeconomic composition
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 218-227
Rieser, Svenja; Naumann, Alexander; Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between teaching and learning
In: British Journal of Educational Psychology, 86 (2016) 4 , 526-545
Könen, Tanja; Dirk, Judith; Leonhardt, Anja; Schmiedek, Florian:
The interplay between sleep behavior and affect in elementary school children's daily life
In: Journal of Experimental Child Psychology, 150 (2016) , 1-15
Decristan, Jasmin; Kunter, Mareike; Fauth, Benjamin; Büttner, Gerhard; Hardy, Ilonca; Hertel, Silke:
What role does instructional quality play for elementary school children's science competence?
In: Journal of Educational Reserach Online, 8 (2016) 1 , 66-89
Praetorius, Anna-Katharina; Vieluf, Svenja; Saß, Steffani; Bernholt, Andrea; Klieme, Eckhard:
The same in German as in English?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19 (2016) 1 , 191-209
He, Jia; Vijver, Fons J. R. van de; Domínguez Espinosa, Alejandra del Carnen; Abubakar-Ali, Amina; Adams, Bryan Gregory; Villieux, Arnaud:
Enhancement and denial in socially desirable responding
In: Cross-Cultural Research, 49 (2015) 3 , 227-249
Fischer, Natalie; Rabenstein, Kerstin:
Methodische Zugänge der Ganztagsschulforschung
In: Hascher, Tina;Idel, Till-Sebastian;Reh, Sabine;Thole, Werner;Tillmann, Klaus-Jürgen (Hrsg.): Bildung über den ganzen Tag Opladen : Budrich (2015) , 171-196
Kocaj, Aleksander; Kuhl, Poldi; Rjosk, Camilla; Jansen, Malte; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Der Zusammenhang zwischen Beschulungsart, Klassenkomposition und schulischen Kompetenzen von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf.
In: Kuhl, P.;Stanat, P.;Lütje-Klose, B.;Gresch, C.;Pant, H. A.;Prenzel, M. (Hrsg.): Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 335-370
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Decristan, Jasmin; Hondrich, Anna Lena; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim; Adl-Amini, Katja; Djakovic, Sanna-Kristina; Mannel, Susanne; Naumann, Alexander; Hardy, Ilonca:
Impact of additional guidance in science education on primary students' conceptual understanding
In: Journal of Educational Research, 108 (2015) 5 , 358-370
Marsh, Herbert; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich; Abduljabbar, Adel Salah; Abdelfattah, Faisal; Jansen, Malte:
Dimensional comparison theory
In: Learning and Instruction, 35 (2015) , 16-32
Spörer, Nadine; Maaz, Kai; Vock, Miriam; Schründer-Lenzen, Agi; Luka, Torsten; Bosse, Stefanie; Vogel, Jana; Jäntsch, Christian:
Lernen in der inklusiven Grundschule
In: Unterrichtswissenschaft, 43 (2015) 1 , 22-35
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Peng, Pai:
School effectiveness in China
Frankfurt am Main : Lang (2014) , 221
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Grundschulunterricht aus Schüler-, Lehrer- und Beobachterperspektive
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 3 , 127-137
Zettler, Ingo; Thoemmes, Franz; Hasselhorn, Marcus; Trautwein, Ulrich:
Aktuelle Lösungsansätze für methodische Herausforderungen in der Talent- und Begabungsforschung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 475-484
Richter, Dirk; Böhme, Kathrin; Becker, Michael; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 2 , 225-244
Bürgermeister, Anika:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
Münster : Waxmann (2014) , 270
Hochweber, Jan; Hosenfeld, Ingmar; Klieme, Eckhard:
Classroom composition, classroom management, and the relationship between student attributes and grades
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 1 , 289-300
Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Nagy, Gabriel; Becker, Michael; Rose, Norman:
Einfluss der Klassenkomposition auf die Leistungsentwicklung in Haupt- und Realschulen in Baden-Württemberg
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 60 (2013) 3 , 198-213
Schräpler, Jörg-Peter; Weishaupt, Horst:
Auswirkung des Zentralabiturs auf den Abiturerfolg an Gymnasien und Gesamtschulen in Nordrhein-Westfalen
In: McElvany, Nele; Holtappels, Heinz-Günter (Hrsg.): Empirische Bildungsforschung Münster : Waxmann (2013) , 249-266
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Teaching-to-the-Test infolge des Zentralabiturs - gut für die Abiturleistung, schlecht für das Fachinteresse?
In: SchulVerwaltung NRW, 24 (2013) 2 , 48-51
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Maué, E.; Jäger, Daniela J.:
Zentralabitur und Themenvarianz im Unterricht
In: Bosse, Dorit; Eberle, Franz; Schneider-Taylor, Barbara (Hrsg.): Standardisierung in der gymnasialen Oberstufe Wiesbaden : Springer VS (2013) , 27-49
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Hartig, Johannes; Buchholz, Janine:
A multilevel item response model for item position effects and individual persistence
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 54 (2012) 4 , 418-431
Schuchart, Claudia; Schneider, Kerstin; Weishaupt, Horst; Riedel, Andrea:
Welchen Einfluss hat die Wohnumgebung auf die Grundschulwahl von Eltern?
In: Empirische Pädagogik, 26 (2012) 4 , 504-534
Klieme, Eckhard:
Internationales Large Scale Assessment in der Lehrerbildung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 58 (2012) 4 , 492-499
Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Mehrebenenanalyse
In: Maschke, Sabine; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Enzyklopädie Erziehungswissenschaft Online (EEO) Weinheim : Beltz Juventa (2012) , 1-33
Feldhoff, Tobias; Durrer, Luzia; Huber, Stephan G.:
Steuerung eines Schulsystems
In: Die Deutsche Schule, 104 (2012) 1 , 71- 87
Huth, Radoslaw:
Mehrebenenanalyse
In: Horn, Klaus-Peter; Kemnitz, Heidemarie; Marotzki, Winfried; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 372
Züchner, Ivo:
Ganztagsschulen und Familienleben
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 291-311
Züchner, Ivo; Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram:
Analysestrategien und Auswertungsmethoden
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, T.; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 330-341
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Prozessqualität der Ganztagsangebote aus Schülersicht
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 162-186
Huxhold, Oliver; Li, Schu-Chen; Schmiedek, Florian; Smith, Jacqui; Lindenberger, Ulman:
Age differences in processing fluctuations in postural control across trials and across days
In: Psychology and Aging, 26 (2011) 3 , 731-737
Kuhn, Hans Peter; Buhl, Monika:
Schulische Bedingungen der Entwicklung von politischem Wissen und demokratischen Einstellungen
In: Ludwig, Luise; Luckas, Helga; Hamburger, Franz; Aufenanger, Stefan (Hrsg.): Bildung in der Demokratie II Opladen : Budrich (2011) , 261-275
Rauch, Dominique; Hartig, Johannes:
Multiple-choice versus open-ended response formats of reading test items: A two-dimensional IRT analysis
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 4 , 354-379
Hartig, Johannes; Rakoczy, Katrin:
Mehrebenenanalyse
In: Holling, Heinz; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 538-547
Isaac, Kevin; Hochweber, Jan; Eichler, Wolfgang:
Differenzierende Modellierung der Aufgabenschwierigkeit im Bereich "Sprache und Sprachgebrauch untersuchen"
In: Schwarz, Bernd; Nenniger, Peter; Jäger, Reinhold S. (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Forschung - nachhaltige Bildung Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2010) , 279-286
Hochweber, Jan:
Was erfassen Mathematiknoten?
Münster [u.a.] : Waxmann (2010) , 398
Höhler, Jana; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modeling the multidimensional structure of students' foreign language competence within and between classrooms
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 52 (2010) 3 , 323-340
Schmiedek, Florian; Wolff, Julia K.:
Latente Wachstumskurvenmodelle
In: Wolf, Christoph; Best, Henning (Hrsg.): Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2010) , 1017-1029
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Drollinger-Vetter, Barbara:
Strukturierung, kognitive Aktivität und Leistungsentwicklung im Mathematikunterricht
In: Unterrichtswissenschaft, 38 (2010) 3 , 229-246
Praetorius, Anna-Katharina; Greb, Karina; Lipowsky, Frank; Gollwitzer, Mario:
Lehrkräfte als Diagnostiker
In: Journal for Educational Research Online, 2 (2010) 1 , 121-144
Gniewosz, Burkhard; Noack, Peter; Buhl, Monika:
Political alienation in adolescence:
In: International Journal of Behavioral Development, 33 (2009) 4 , S. 337-346
Jude, Nina:
Zur Struktur von Sprachkompetenz.
Frankfurt a.M. : Univ. (2008) , 220 S.
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Blömeke, Sigrid; Lehmann, F.; Seeber, Susan; Schwarz, B.; Kaiser, G.; Felbrich, A.; Müller, C.:
Niveau- und institutionenbezogene Modellierungen des fachbezogenen Wissens.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.): Professionelle Kompetenz angehender Lehrerinnen und Lehrer Münster i.W. : Waxmann (2008) , S. 105-134
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016