Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: METAKOGNITION )


results per page

 

1-26 of 26
 
Hahnel, Carolin; Mahlow, Nina; Schoor, Cornelia; Cerdán, Raquel:
Promoting reading goals and strategy knowledge to improve university students' comprehension of multiple documents
Berlin : Humboldt University; Johannes Gutenberg University (2019) , 10-12
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Kognitive Entwicklung
In: Lohaus, Arnold (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Jugendalters Berlin : Springer (2018) , 51-73
Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula:
Metakognition
In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim : Beltz (2018) , 520-526
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Ulrich-Riedhammer, Eva Marie:
System competence modeling
In: Journal of Research in Science Teaching, 55 (2018) 5 , 685-711
Nowinska, Edyta; Praetorius, Anna-Katharina:
Evaluation of a rating system for the assessment of metacognitive-discursive instructional quality
In: Dooley, Thèrése; Gueudet, Ghislaine (Hrsg.): Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin : DCU Institute of Education and ERME (2017) , 3121-3128
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Rieser, Svenja; Naumann, Alexander; Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between teaching and learning
In: British Journal of Educational Psychology, 86 (2016) 4 , 526-545
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Intellektuelle Kompetenz
In: Lohaus, Arnold; Glüer, Michael (Hrsg.): Entwicklungsförderung im Kindesalter Göttingen : Hogrefe (2014) , 83-98
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
Eggert, Sabina; Ostermeyer, Frauke; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Socioscientific decision making in the science classroom
In: Education Research International, 2013 (2013) ID 309894 , 1-12
Tropper, Natalie; Leiss, Dominik; Hänze, Martin:
Vom Beispiel zum Schema - Strategiegeleitetes Modellieren durch heuristische Lösungsbeispiele
In: Ludwig, Matthias.; Kleine, Michael (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 Münster : WTM (2012) , 885-888
Labuhn, Andju; Hasselhorn, Marcus:
Metacognition and self-regulated learning
In: Brown, B. Bradford; Prinstein, Michell (Hrsg.): Encyclopedia of adolescence London : Academic Press (2011) , 223-230
Hasselhorn, Marcus:
Metakognition
In: Rost, Detlef H. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 541-547
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Krajewski, Kristin; Ennemoser, Marco:
Die Berücksichtigung begrenzter Arbeitsgedächtnisressourcen in Unterricht und Lernförderung
In: Trolldenier, Hans-Peter; Lenhard, Wolfgang; Marx, Peter (Hrsg.): Brennpunkte der Gedächtnisforschung Göttingen [u.a.] : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 337-365
Bos, Wilfried (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung
Münster : Waxmann (2010) , 338
Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju S.:
Lernstrategien
In: Hascher, Tina; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Pädagogische Interventionsforschung Weinheim [u.a.] : Juventa Verl. (2010) , 73-84
Keith, Nina; Richter, Tobias; Naumann, Johannes:
Active/exploratory training promotes transfer even in learners with low motivation and cognitive ability
In: Applied Psychology, 59 (2010) 1 , 97-123
Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung und lebenslanges Lernen.
In: Arnold, Karl-Heinz; Sandfuchs, Uwe & Wiechmann, Jürgen (Hrsg.): Handbuch Unterricht (2. Aufl.) Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 40-43
Hasselhorn, Marcus; Labuhn, Andju S.:
Metakognition und selbstreguliertes Lernen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 28-37
Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Schreblowski, Stephanie; Hager, Willi:
Trainings zur allgemeinen kognitiven Entwicklungsförderung.
In: Schöler, Hermann u.a. (Hrsg.): Sonderpädagogik der Sprache Göttingen : Hogrefe (2007) , S. 891-905
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016