Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: METHODOLOGIE )


results per page

 

1-50 of 50
 
Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Analyzing organizational growth in repeated cross-sectional designs using multilevel structural equation modeling
In: Methodology, 13 (2017) 3 , 83-97
Nowinska, Edyta; Praetorius, Anna-Katharina:
Evaluation of a rating system for the assessment of metacognitive-discursive instructional quality
In: Dooley, Thèrése; Gueudet, Ghislaine (Hrsg.): Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin : DCU Institute of Education and ERME (2017) , 3121-3128
Reh, Sabine (Hrsg.); Glaser, Edith (Hrsg.); Behm, Britta (Hrsg.); Drope, Tilman (Hrsg.):
Wissen machen
Weinheim : Beltz Juventa (2017) , 275
Vogler, Elisabeth; Schindler, Christoph; Botte, Alexander; Rittberger, Marc:
Are altmetrics effective in transdisciplinary research fields?
In: Gäde, Maria;Trkulja, Violeta;Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding information spaces Glückstadt : Hülsbusch (2017) , 203-215
Buchholz, Janine; Jude, Nina:
Scaling procedures and construct validation of context questionnaire data
In: Organisation for Economic Co-operation and Development (Hrsg.): PISA 2015 technical report Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development (2017) , 1-39
Vijer, Fons J. R. van de; He, Jia:
Bias assessment and prevention in noncognitive outcome measures in context assessments
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina;Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 229-253
Kuger, Susanne; Jude, Nina; Klieme, Eckhard; Kaplan, David:
An introduction to the PISA 2015 questionnaire field trial
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard, Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 75-113
Kaplan, David; Kuger, Susanne:
The methodology of PISA
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 53-73
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Examination of the structure and grade-related differentiation of multidimensional self-concept instruments for children using ESEM
In: Journal of Experimental Education, 84 (2016) 2 , 330-355
Marsh, Herbert; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich; Abduljabbar, Adel Salah; Abdelfattah, Faisal; Jansen, Malte:
Dimensional Comparison Theory
In: Learning and Instruction, 35 (2015) , 16-32
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian:
Die Transformation von Lernkulturen
In: Reh, Sabine;Fritzsche, Bettina;Idel, Till-Sebastian;Rabenstein, Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 19-62
Reh, Sabine (Hrsg.); Fritzsche, Bettina (Hrsg.); Idel, Till-Sebastian (Hrsg.); Rabenstein, Kerstin (Hrsg.):
Lernkulturen
Wiesbaden : Springer VS (2015) , 339
Ricken, Norbert; Reh, Sabine:
Relative und radikale Differenz - Herausforderung für die ethnographische Forschung in pädagogischen Feldern
In: Tervooren, Anja; Engel, Nicolas; Göhlich, Michael; Miethe, Ingrid; Reh, Sabine (Hrsg.): Ethnographie und Differenz in pädagogischen Feldern Bielefeld : transcript Verl. (2014) , 25-45
Tervooren, Anja; Engel, Nicolas; Göhlich, Michael; Miethe, Ingrid; Reh, Sabine:
Ethnographie als internationales und interdisziplinäres Projekt
In: Tervooren, Anja; Engel, Nicolas; Göhlich, Michael; Miethe, Ingrid; Reh, Sabine (Hrsg.): Ethnographie und Differenz in pädagogischen Feldern Bielefeld : transcript Verl. (2014) , 9-21
Rabenstein, Kerstin; Reh, Sabine; Ricken, Norbert; Idel, Till-Sebastian:
Ethnographie pädagogischer Differenzordnungen
In: Zeitschrift für Pädagogik, 59 (2013) 5 , 668-690
Fritzsche, Bettina; Wagner-Willi, Monika:
Ethnografie und Videografie in praxeologischer Perspektive
In: Loos, Peter; Nohl, Arnd-Michael; Przyborski, Aglaja; Schäffer, Burkhard (Hrsg.): Dokumentarische Methode Opladen : Verlag Barbara Budrich (2013) , 268-283
Gurevych, Iryna (Hrsg.); Kim, Jungi (Hrsg.):
The people's web meets NLP
Dordrecht : Springer (2013) , 378
Reh, Sabine; Ricken, Norbert:
Das Konzept der Adressierung. Zur Methodologie einer qualitativ-empirischen Erforschung von Subjektivation
In: Miethe, Ingrid; Müller, Hans-Rüdiger (Hrsg.): Qualitative Bildungsforschung und Bildungstheorie Opladen : Budrich (2012) , 35-56
Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Methodologische Grundlagen
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Weinheim : BeltzPVU (2012) , 97-115
Kleinspehn-Ammerlahn, Anna; Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; von Oertzen, Timo; Li, Shu-Chen; Lindenberger, Ulman:
Dyadic drumming across the lifespan reveals a zone of proximal development in children
In: Developmental Psychology, 47 (2011) 3 , 632-644
Redder, Angelika; Schwippert, Knut; Hasselhorn, Marcus; Forschner, Sabine; Fickermann, Detlef; Ehlich, Konrad; Becker-Mrotzeck, Michael; Krüger-Potratz, Marianne; Stanat, Petra; Weinert, Sabine:
Bilanz und Konzeptualisierung von strukturierter Forschung zu "Sprachdiagnostik und Sprachförderung"
Hamburg : Zuse (2011) , 191
Eckensberger, Lutz H.:
Kontextualisierung moralischer Urteile - etwas anderes als moralische Urteile plus Kontextvariablen
In: Latzko, Brigitte; Malti, Tina (Hrsg.): Moralische Entwicklung und Erziehung in Kindheit und Adoleszenz Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 13-41
Eckensberger, Lutz.H.:
Kulturvergleichende Psychologie, indigene Psychologien und Kulturpsychologie: Eine harmonische oder disharmonische Familienbeziehung?
In: Mayer, Boris; Kornadt, Hans-Joachim (Hrsg.): Psychologie - Kultur - Gesellschaft Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2010) , 175-211
Vieluf, Svenja; León, Juan; Carstens, Ralph:
Construction and validation of scales and indices
In: Organisation for Economic Cooperation and Development (Hrsg.): TALIS 2008 Technical Report Paris : OECD (2010) , 131-206
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Response-Theorie
In: Zlatkin-Troitschaskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold; Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 295-310
Vieluf, Svenja; León, Juan; Carstens, Ralpf:
Construction and validation of scales and indices.
In: Organisation for Economic Cooperation and Development (ed.): TALIS 2008 Technical Report Paris : OECD (2010) , S. 131-206
Hartmann, Ulrike; Martens, M.; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Understanding historical understanding:
In: Martens, M.; Hartmann, Ulrike; Sauer, Michael & Hasselhorn, Marcus (Eds.): Interpersonal understanding in historical contexts Rotterdam : Sense Publishers (2009) , S. 137-146
Gniewosz, Burkhard; Noack, Peter; Buhl, Monika:
Political alienation in adolescence:
In: International Journal of Behavioral Development, 33 (2009) 4 , S. 337-346
Hartig, Johannes:
Messung der Kompetenzen von Lehrpersonen mit Modellen der Item-Respone-Theorie.
In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga; Beck, Klaus; Sembill, Detlef; Nickolaus, Reinhold & Mulder, Regina (Hrsg.): Lehrprofessionalität Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 295-310
Klieme, Eckhard; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
The Pythagoras Study.
In: Janik, Tomás & Seidel, Tina (Hrsg.): The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , S. 137-160
Abs, Hermann Josef; Breit, Heiko; Huppert, Annette; Schmidt, Anne; Müller-Mathis, Stefan:
Germany.
In: Scheerens, Jaap (Hrsg.): Informal learning of active citizenship at school Dordrecht : Springer Science+Business Media (2009) , S. 153-200
Maslowski, Ralf; Breit, Heiko; Eckensberger, Lutz H.; Scheerens, Jaap:
A conceptual framework on informal learning of active citizenship competencies.
In: Scheerens, Jaap (Hrsg.): Informal learning of active citizenship at school Dordrecht : Springer Science+Business Media (2009) , S. 11-24
Abs, Hermann Josef (Hrsg.):
Introducing quality assurance of education for democratic citizenship in schools.
Strasbourg : Council of Europe (2009) , 340 S.
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.):
Assessment of competencies in educational contexts
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , XII, 356 S.
Eckensberger, Lutz H.:
Epilog. Dank - Rückblick - Diskussion.
In: Plath, Ingrid u.a.(Hrsg.): Kultur - Handlung - Demokratie Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , S. 195-242
Plath, Ingrid (Hrsg.); Graudenz, Ines (Hrsg.); Breit, Heiko (Hrsg.):
Kultur - Handlung - Demokratie.
Wiesbaden : VS Verlag (2008) , 246 S.
Hörner, Wolfgang; Döbert, Hans:
The education systems of Europe.
In: Hörner, Wolfgang et al. (Ed.): The education systems of Europe Dordrecht : Springer (2007) , S. 1-10
Buhl, Monika:
The Role of Family Background in Citizenship Education.
In: Sliwka, Anne; Diedrich, Martina; Hofer, Manfred (Hrsg.): Citizenship Education Weinheim : Waxmann (2006) , S. 73-83
Lauterbach, Uwe:
Die Schritte zu einer internationalen und international vergleichenden Berufsbildungsforschung.
In: Rauner, Felix (Hrsg.): Handbuch der Berufsbildungsforschung Bielefeld : Bertelsmann (2005) , S. 44-51
Döbert, Hans:
Methodological approach and research design.
In: Döbert, Hans; Sroka, Wendelin (Eds.): Features of successful school systems. Münster i.W. : Waxmann (2004) , pp. 14-23
Eckensberger, Lutz H.; Plath, Ingrid:
Möglichkeiten und Grenzen des "variablenorientierten" Kulturvergleichs:
In: Kaelble, H.; Schriewer, J. (Hrsg.): Vergleich und Transfer - Komparatistik in den Sozial-, Geschichts- und Kulturwissenschaften. Frankfurt a.M.;u.a. : Campus Verl. (2003) , S. 55-99
Kopp, Botho von:
Von Landkarten, Institutionen und der Evolution in der Zeit der Ungewissheit.
In: Gogolin, Ingrid u.a. (Hrsg.): Pluralismus unausweichlich? Blickwechsel zwischen Vergleichender und Interkultureller Pädagogik. Münster i.W. : Waxmann (2003) , S. 251-279
Lauterbach, Uwe:
Vergleichende Berufsbildungsforschung.
Baden-Baden : Nomos Verl.-Ges. (2003) , 427 S.
Kühn, Rolf; Hey, Jutta:
Hat die Zahl der Antwortabstufungen bei Einstellungsfragebögen einen Einfluss auf das Maß der Zustimmungs- und Ablehnungstendenz?
In: Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung: 59. AEPF-Tagung, Bremen 9.-11.3.2000. Schwerpunkt: Untersuchungen zu Lernprozessen. Programm und Abstracts. Bremen : Univ., Inst. für Didaktik der Physik (2000) , S. 8.
Kühn, Rolf; Hey, Jutta:
Hat die Zahl der Antwortabstufungen bei Einstellungsfragebögen einen Einfluss auf das Maß der Zustimmungs- und Ablehnungstendenz?
Frankfurt a.M. : DIPF (2000)
Lauterbach, Uwe:
Theorien und Methodologien der Vergleichenden Bildungsforschung und der Vergleichenden Berufsbildungsforschung.
In: Lauterbach, Uwe (Hrsg.): Internationales Handbuch der Berufsbildung Baden-Baden : Nomos Verl.-Ges. (1999) , S. VGL 133-240
Kühn, Rolf; Hey, Jutta:
Hat die Zahl der Antwortabstufungen bei Einstellungsfragebögen einen Einfluß auf das Maß der Zustimmungs- und Ablehnungstendenz?
Frankfurt a.M. : DIPF (1999)
Kühn, Rolf; Hey, Jutta:
Hat die Zahl der Antwortabstufungen bei Einstellungsfragebögen einen Einfluß auf das Maß der Zustimmungs- und Ablehnungstendenz?
In: Krampen, G. (Hrsg.) u.a.: Beiträge zur Angewandten Psychologie. 5. Deutscher Psychologentag und 20. Kongreß für Angewandte Psychologie des Berufsverbandes Deutscher Psychologinnen und Psychologen (BDP e.V.) in Berlin 1999. Bonn : Deutscher Psychologen Verl. (1999) , S. 615-617
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Wortnormen: eine Übersicht.
In: Hager, Willi & Marcus Hasselhorn (Hrsg.): Handbuch deutschsprachiger Wortnormen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (1994) , S. 2-34
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016