Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: NATURWISSENSCHAFTLICHER_UNTERRICHT )


results per page

 

1-39 of 39
 
Naumann, Alexander; Rieser, Svenja; Musow, Stephanie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Sensitivity of test items to teaching quality
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 41-53
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, (2018) , online first
Adl-Amini, Katja; Hardy, Ilonca:
Zum Umgang mit Heterogenität im naturwissenschaftlichen Sachunterricht
In: Blumberg, Eva; Hellmich, Frank (Hrsg.): Inklusiver Unterricht in der Grundschule Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 248-267
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Leucht, Michael; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen:
Schulleistungen vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 155-188
Baumert, Jürgen; Köller, Olaf; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Kompetenzarmut im mehr- und zweigliedrigen Schulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 189-226
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Decristan, Jasmin; Hardy, Ilonca; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim:
Individuelle Förderung und adaptive Lerngelegenheiten im Grundschulunterricht
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 312-326
Klinger, Kerrin:
Functional bodies
In: Medien-Impulse, (2016) 4 , 1-9
Markert, Michael; Klinger, Kerrin:
In den sauren Apfel beißen
In: Medien-Impulse, (2016) 4 , 1-12
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Rauch, Dominique; Mang, Julia; Härtig, Hendrik; Haag, Nicole:
Naturwissenschaftliche Kompetenz von Schülerinnen und Schülern mit Zuwanderungshintergrund
In: Reiss, Kristina;Sälzer, Christine;Schiepe-Tiska, Anja;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 317-347
Weis, Mirjam; Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Strohmaier, Anselm; Artelt, Cordula; Pfost, Maximilian:
Lesekompetenz in PISA 2015
In: Reiss, Kristina; Sälzer, Christine; Schiepe-Tiska, Anja; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 249-283
Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung / Informationszentrum Bildung; König, Christina:
Umweltbildung/Umwelterziehung [Unterrichtsmaterialien]
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Niepel, Christoph; Rudolph, Julia; Goldhammer, Frank; Greiff, Samuel:
Die Rolle transversaler Kompetenzen für schulisches Lernen
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 48-62
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Jansen, Malte; Stanat, Petra:
Achievement and motivation in mathematics and science
In: International Journal of Gender, Science and Technology, 8 (2016) , 4-18
Jansen, Malte; Lüdtke, Oliver; Schroeders, Ulrich:
Evidence for a positive relation between interest and achievement
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 116-127
Rieser, Svenja; Naumann, Alexander; Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between teaching and learning
In: British Journal of Educational Psychology, 86 (2016) 4 , 526-545
Kramer, Jochen (Hrsg.); Neumann, Marko (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Abitur und Matura im Wandel
Wiesbaden : Springer VS (2016) , 285
Hondrich, Lena; Hertel, Silke; Adl-Amini, Katja; Klieme, Eckhard:
Implementing curriculum-embedded formative assessment in primary school science classrooms
In: Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 23 (2016) 3 , 353-376
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Decristan, Jasmin; Hondrich, Anna Lena; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim; Adl-Amini, Katja; Djakovic, Sanna-Kristina; Mannel, Susanne; Naumann, Alexander; Hardy, Ilonca:
Impact of additional guidance in science education on primary students' conceptual understanding
In: Journal of Educational Research, 108 (2015) 5 , 358-370
Lohrmann, Katrin; Hartinger, Andreas; Schwelle, Veronika; Hartig, Johannes:
Die Bedeutung der (Un-)Ähnlichkeit von Beispielen für den Aufbau von konzeptuellem Wissen
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 60-73
Adl-Amini, Katja; Decristan, Jasmin; Hondrich, Annika Lena; Hardy, Ilonca:
Umsetzung von peer-gestütztem Lernen durch Lehrkräfte im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der grundschule
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 74-87
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Grünkorn, Juliane; Upmeier zu Belzen, Annette; Krüger, Dirk:
Assessing students' understandings of biological models and their use in science to evaluate a theoretical framework
In: International Journal of Science Education, 36 (2014) 10 , 1651-1684
Eggert, Sabina; Ostermeyer, Frauke; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Socioscientific decision making in the science classroom
In: Education Research International, 2013 (2013) ID 309894 , 1-12
Hardy, Ilonca; Hertel, Silke; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard; Warwas, Jasmin; Büttner, Gerhard; Lühken, Arnim:
Adaptive Lerngelegenheiten in der Grundschule: Merkmale, methodisch-didaktische Schwerpunktsetzungen und erforderliche Lehrerkompetenzen
In: Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 6 , 819 - 833
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Blum, Werner (Hrsg.); Hammann, Marcus (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
PISA 2006 in Deutschland.
Münster [u.a.] : Waxmann (2008) , 23 S.
Labuhn, Andju S.; Bögeholz, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Selbstregulationsförderung in einer Biologie-Unterrichtseinheit.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 40 (2008) 4 , S. 167-178
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Blum, Werner (Hrsg.); Hammann, Marcus (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
PISA 2006 in Deutschland.
Münster [u.a.] : Waxmann (2008) , 435 S.
Labuhn, Andju S.; Bögeholz, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Lernförderung durch Anregung der Selbstregulation im naturwissenschaftlichen Unterricht.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 13-24
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Handbuch der pädagogischen Psychologie.
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , 771 S.
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Blum, Werner (Hrsg.); Hammann, Marcus (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
PISA 2006.
Münster [u.a.] : Waxmann (2007) , 424 S.
Lipowsky, Frank:
Lehrerkompetenz und Schülerleistung.
In: DIPF informiert, (2006) 10 , S. 7-11
Klieme, Eckhard:
Kreatives Problemlösen im Mathematik- und Naturwissenschaftsunterricht.
In: Pädagogisches Handeln, 6 (2002) 3 , S. 229-236
Döbrich, Peter (Hrsg.):
Qualitätentwicklung im naturwissenschaftlichen Unterricht.
Frankfurt a.M. : Gesellschaft zur Förderung Pädagogischer Forschung (2002) , X, 57 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016