Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: PAEDAGOGISCHE_PSYCHOLOGIE )


results per page

 

1-13 of 13
 
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Hasselhorn, Marcus:
Zur Interdisziplinarität zukünftiger Unterrichtsforschung
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holzappels, Heinz Günter; Gebauer, Miriam M.; Schwabe, Franziska (Hrsg.): Bedingungen und Effekte guten Unterrichts Münster : Waxmann (2016) , 189-193
Bugl, Petra; Schmid, Johanna; Gawrilow, Caterina:
Ambulantes Assessment in der Schule
In: Lernen und Lernstörungen, 4 (2015) 4 , 261-268
Arens, A. Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Differentiation of competence and affect self-perceptions in elementary school students
In: European Journal of Psychology of Education, 30 (2015) 4 , 405-419
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Lernverlaufsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2014) , 312
Hasselhorn, Marcus:
Pädagogische Psychologie und Bildungspsychologie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 60-63
Spinath, Birgit; Hasselhorn, Marcus; Artelt, Cordula; Köller, Olaf; Möller, Jens; Brünken, Roland:
Gesellschaftliche Herausforderungen für Bildungsforschung und -praxis
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 92-110
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie.
Stuttgart : Kohlhammer (2009) , 485 S.
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Handbuch der pädagogischen Psychologie.
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , 771 S.
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des Deutschen Instituts für Internationale Pädagogische Forschung (Hrsg.):
"Realistisch denken verlangt geistesgeschichtlichen Kontext".
Berlin : BBF (2006) , 52 S.
Plath, Ingrid:
Wissenschaftliche pädagogisch-psychologische Literatur aus der Sicht von Lehrkräften.
In: Forum Lehrerfortbildung, 7 (1993) 25 , S. 25-41
Bender-Szymanski, Dorothea; Hesse, Hermann-Günter:
Auswirkungen schulischer und ausserschulischer Erziehung auf die kognitive Entwicklung.
In: Zeitschrift für erziehungs- und sozialwissenschaftliche Forschung Zeitschrift für erziehungs- und sozialwissenschaftliche Forschung, 1 (1984) 2 , S. 343-370
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016