Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: PAPIER-BLEISTIFT-TEST )


results per page

 

1-8 of 8
 
Kroehne, Ulf; Buerger, Sarah; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Construct equivalence of PISA reading comprehension measured with paperbased and computerbased assessments
In: Educational Measurement, 38 (2019) 3 , 97-111
Goldhammer, Frank; Harrison, Scott; Bürger, Sarah; Kroehne, Ulf; Lüdtke, Oliver; Robitzsch, Alexander; Köller, Olaf; Heine, Jörg-Henrik; Mang, Julia:
Vertiefende Analysen zur Umstellung des Modus von Papier auf Computer
In: Reiss, Kristina; Weis, Mirjam; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2018 Münster : Waxmann (2019) , 163-186
Pandarova, Irina; Schmidt, Torben; Hartig, Johannes; Boubekki, Ahcène; Jones, Roger Dale; Brefeld, Ulf:
Predicting the difficulty of exercise items for dynamic difficulty adaptation in adaptive language tutoring
In: International Journal of Artificial Intelligence in Education, 29 (2019) 3 , 342-367
Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of reading
In: Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, (2019) , 5:2
Frey, Andreas; Hartig, Johannes:
Wann sollten computerbasierte Verfahren zur Messung von Kompetenzen anstelle von papier- und bleistift-basierten Verfahren eingesetzt werden?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 16 (2013) 1 , 53-57
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heinze, Aiso (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Diagnostik mathematischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 290
Eggert, Sabina; Ostermeyer, Frauke; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Socioscientific decision making in the science classroom
In: Education Research International, 2013 (2013) ID 309894 , 1-12
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Hodi, Agnes; Csapo, Beno:
Examining media-effect among subgroups of students with different ability levels
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 630-632
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016