Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: PHONOLOGIE )


results per page

 

1-45 of 45
 
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Brandenburg, Janin; Huschka, Sina Simone; Hasselhorn, Marcus; Lervåg, Arne:
Exploring factors underlying children's acquisition and retrieval of sound-symbol association skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 177 (2019) , 86-99
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Miller, Tristan; Hempelmann, Christian; Gurevych, Iryna:
SemEval-2017 task 7
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): 11th International Workshop on Semantic Evaluations (SemEval-2017) Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2017) , 58-68
Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis und Sprachentwicklungsstörungen
In: Sprachförderung und Sprachtherapie in Schule und Praxis, 6 (2017) 3 , 175-180
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, 7 (2017) , online first
Müller, Anja; Schulz, Petra; Geyer, Sabrina; Smits, Katinka:
Sprachförderung - Professionalisierung von pädagogischen Fachkräften im Elementarbereich
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 441-454
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Sprachförderliche Maßnahmen im Elementarbereich
In: Becker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Sprachliche Bildung - Grundlagen und Handlungsfelder Münster : Waxmann (2017) , 287-297
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 295-311
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Geyer, Sabrina; Titz, Cora; Müller, Anja:
Möglichkeiten der vorschulischen Sprachförderung für einen erfolgreichen Schriftspracherwerb
In: Scherf, Daniel (Hrsg.): Inszenierungen literalen Lernens Baltmannsweiler : Schneider-Verlag Hohengehren (2017) , 39-48
Büttner, Gerhard; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Klesczewski, Julia; Poloczek, Sebastian; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 141-157
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Mähler, Claudia:
Kognitive Profile bei lese-rechtschreibschwachen Kindern mit und ohne Aufmerksamkeitsprobleme
In: Lernen und Lernstörungen, 6 (2017) 4 , 169-181
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Beck, Luna; Hasselhorn, Marcus; Dewitz, Nora von; Titz, Cora:
Durchgängige Leseförderung
Köln : Universität, Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2016)
Khateb, Asaid (Hrsg.); Bar-Kochva, Irit (Hrsg.):
Reading fluency
Cham : Springer (2016)
Bar-Kochva, Irit; Gilor, Orit; Breznitz, Zvia:
An examination of the process of acquiring visual word representations in dyslexic children
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 7-25
Buschmann, Anke; Multhauf, Bettina; Hasselhorn, Marcus; Pietz, Joachim:
Long-term effects of a parent- based language intervention on language outcomes and working memory for late-talking toddlers
In: Journal of Early Intervention, 37 (2015) 3 , 175-189
Nevo, Einat; Bar-Kochva, Irit:
The relations between early working memory abilities and later developing reading skills
In: Mind, Brain and Education, 9 (2015) 3 , 154-163
Bar-Kochva, Irit; Amiel, Meirav:
The relations between reading and spelling
In: Annals of Dyslexia, 66 (2015) 2 , 219-234
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Working memory functioning in children with poor mathematical skills
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 (2015) 2 , 83-92
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Wagner, Hanna; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Zusatzförderung von Risikokindern
Göttingen : Hogrefe (2015) , 85
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 3 , 447-471
Titz, Cora; Karbach, Julia:
Working memory and executive functions
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 852-868
Fischbach, Anne; Könen, Tanja; Rietz, Chantal S.; Hasselhorn, Marcus:
What is not working in working memory of children with literacy disorders?
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 267-286
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Lexical quality and reading comprehension in primary school children
In: Scientific Studies of Reading, 17 (2013) 6 , 415-434
Duzy, Dagmar; Ehm, Jan-Henning; Souvignier, Elmar; Schneider, Wolfgang; Gold, Andreas:
Prädiktoren der Lesekompetenz bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45 (2013) 4 , 173-190
Pauly, Hanno; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Die Rolle der Benenngeschwindigkeit für die Diagnose und Prognose mathematischer Fertigkeiten
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 13-23
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Völkerling, Andrea:
Kompensatorische Förderung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 4 , 231-233
Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Fiebach, Christian J.:
Grey matter alterations co-localize with functional abnormalities in developmental dyslexia
In: PLoSOne, 7 (2012) 8 , e43122
Schuchardt, Kirsten; Worgt, Maria; Hasselhorn, Marcus:
Besonderheiten im Arbeitsgedächtnis bei Kindern mit Sprachauffälligkeiten.
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 77-93
Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann; Schneider, Wolfgang; Ehm, Jahn-Henning; Johnson, Miriam; Keppler, Isabelle; Krebs, Katja; Niklas, Frank; Randhawa, Eva; Schmiedeler, Sandra; Segerer, Robin; Wagner, Hanna:
Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt "Schulreifes Kind"
In: Frühe Bildung, 1 (2012) 1 , 3-10
Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Functional deficits in phonological working memory in children with intellectual disabilities
In: Research in Developmental Disabilities, 32 (2011) , 1934-1940
Hasselhorn, Marcus:
Lernen im Vorschul- und frühen Schulalter
In: Vogt, Franziska; Leuchter, Miriam; Tettenborn, Annette; Hottinger, Ursula; Jäger, Marianna; Wannack, Evelyne (Hrsg.): Entwicklung und Lernen junger Kinder Münster : Waxmann (2011) , 11-21
Schmid, Johanna Maria; Labuhn, Andju Sara; Hasselhorn, Marcus:
Response inhibition and its relationship to phonological processing in children with and without dyslexia
In: International Journal of Disability, Development and Education, 58 (2011) 1 , 19-32
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Determinanten von Satzgedächtnis-Leistungen bei deutsch- und mehrsprachigen Vorschulkindern
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 1 , 1-15
Linkersdörfer, Janosch:
Neurokognitive Korrelate der Dyslexie
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 4-12
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage von Lese- und Rechtschreibleistungen durch Kompetenzen der phonologischen Verarbeitung und der Sprache im Vorschulalter.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang & Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Hogrefe (2011) , S. 32-50
Hasselhorn, Marcus; Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia:
Phonologisches Arbeitsgedächtnis bei Kindern mit diagnostizierter Lese- und/oder Rechtschreibstörung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 4 , 211-216
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Bockmann, Ann-Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage früher Schriftsprachleistungen aus vorschulischen Kompetenzen der Sprache und der phonologischen Informationsverarbeitung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 1 , 48-56
Grube, Dietmar; Lingen, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung des phonologischen Arbeitsgedächtnisses.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 40 (2008) 4 , S. 200-207
Schuchardt, Kirsten; Roick, Thorsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Unterscheidet sich die Struktur des Arbeitsgedächtnisses bei Schulkindern mit und ohne Lernstörung?
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 40 (2008) 3 , S. 147-151
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016