Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: RECHNEN )


results per page

 

1-35 of 35
 
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Vidmar, Maša; Niklas, Frank; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
On-entry assessment of school competencies and academic achievement
In: European Journal of Psychology of Education, 32 (2017) 2 , 311-331
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of symbolic numerical magnitude
In: Frontiers in Psychology, (2016) 7:1337
Kocaj, Aleksander; Kuhl, Poldi; Rjosk, Camilla; Jansen, Malte; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Der Zusammenhang zwischen Beschulungsart, Klassenkomposition und schulischen Kompetenzen von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf.
In: Kuhl, P.;Stanat, P.;Lütje-Klose, B.;Gresch, C.;Pant, H. A.;Prenzel, M. (Hrsg.): Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 335-370
Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder lernen
In: Roth, Gerhard (Hrsg.): Zukunft des Lernens Paderborn : Schöningh (2015) , 49-57
Lonnemann, Jan; Yan, Song:
Does number word inversion affect arithmetic processes in adults?
In: Trends in Neuroscience and Education, 4 (2015) 1/2 , 1-5
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Pinheiro-Chagas, Pedro; Wood, Guilherme; Knops, André; Krinzinger, Helga; Lonnemann, Jan; Starling-Alves, Isabella; Willmes, Klaus; Haase, Vitor Geraldi:
In how many ways is the approximate number system associated with exact calculation?
In: PLoSOne, 9 (2014) 11 , e111155
Völkerling, Andrea:
Frühe mathematische Bildung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 3 (2014) 3 , 178-180
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Developmental changes in the association between approximate number representations and addition skills in elementary school children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 783
Kluczniok, Katharina; Lehrl, Simone; Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Quality of the home learning environment during preschool age
In: European Early Childhood Education Research Journal, 21 (2013) 3 , 420-438
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Approximative Mengenrepräsentationen als Grundlage arithmetischer Fertigkeiten
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 3-12
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Individual differences in children's early strategy behavior in arithmetic tasks
In: Journal of Educational and Developmental Psychology, 3 (2013) 1 , 192-200
Hasselhorn, Marcus; Linke-Hasselhorn, Kathrin:
Fostering early numerical skills at school start in children at risk for mathematical achievement problems
In: International Education Studies, 6 (2013) 3 , 213-220
Anders, Yvonne; Roßbach, Günter; Weinert, Sabine; Ebert, Susanne; Kuger, Susanne; Schmidt, Simone; von Maurice, Jutta:
Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills
In: Early Childhood Research Quarterly, 27 (2012) 2 , 231-244
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Fischbach, Anne; Preßler, Anna Lena; Hasselhorn, Marcus:
Die prognostische Validität der AGTB 5-12 für den Erwerb von Schriftsprache und Mathematik
In: Hasselhorn, Marcus;, Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 37-58
Seitz-Stein, Katja; Schumann-Hengsteler, Ruth; Zoelch, Christof; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern zwischen 5 und 12 Jahren: Die Arbeitsgedächtnistestbatterie AGTB 5-12
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 1-22
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Zoelch, Christof (Hrsg.):
Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012)
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Labuhn, Andju Sara; Schmid, Johanna Maria:
Lernfähigkeit sehr gut - Rechtschreiben mangelhaft
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 37-40
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Lenhard, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
KLASSE 4
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Symbolic and non-symbolic distance effects in children and their connection with arithmetic skills
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 583-591
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Heselhaus, Vera; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Relations between balancing and arithmetic skills in children
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 592-601
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Neurokognitive Korrelate der Dyskalkulie
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 13-20
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Editorial: Lern- und Leistungsstörungen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 4 , 185-187
Lonnemann, Jan; Krinzinger, Helga; Knops, André; Willmes, Klaus:
Spatial representations of numbers in children and their connection with calculation abilities
In: Cortex, 44 (2008) 4 , 420-428
Krajewski, Kristin:
Mathematik plus - Zahlentreppen
Berlin : Cornelsen (2008)
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Was hat das Arbeitsgedächtnis mit dem Erwerb des Lesens, Schreibens und Rechnens zu tun?
In: Rosenberger, Katharina u.a. (Hrsg.): Mit Sprache wachsen. Die Bedeutung der Sprache und ihrer Grundlagen für den Erwerb der Kulturtechniken Wien : Österreichische Gesellschaft für Sprachpädagogik (2007) , S. 43-59
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Diagnostik von Lernstörungen.
In: Petermann, Franz & Eid, Michael (Hrsg.): Handbuch der Psychologischen Diagnostik Göttingen : Hogrefe (2006) , S. 618-625
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016