Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: RECHTSCHREIBUNG )


results per page

 

1-29 of 29
 
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Brandenburg, Janin; Huschka, Sina Simone; Hasselhorn, Marcus; Lervåg, Arne:
Exploring factors underlying children's acquisition and retrieval of sound-symbol association skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 177 (2019) , 86-99
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, 7 (2017) , online first
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
The training of morphological decomposition in word processing and its effects on literacy skills
In: Frontiers in Psychology, (2017) , 8:1583
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Schnober, Carsten; Eger, Steffen; Do Dinh, Erik-Lân; Gurevych, Iryna:
Still not there? Comparing traditional sequence-to-sequence models to encoder-decoder neural networks on monotone string translation tasks
In: The COLING 2016 Organizing Committee (Hrsg.): Proceedings of the 26th International Conference on Computational Linguistics (COLING) Osaka : The COLING 2016 Organizing Committee (2016) , 1703-1714
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Predicting the spelling difficulty of words for language learners
In: Association for Computational Linguistic (Hrsg.): Proceedings of the 11th workshop on innovative use of NLP for building educational applications held in conjunction with NAACL 2016 Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2016) , 73-83
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Martinez-Méndez, Rebekka; Schneider, Michael; Hasselhorn, Marcus:
DERET 5-6+
Göttingen : Hogrefe (2015)
Bar-Kochva, Irit; Amiel, Meirav:
The relations between reading and spelling
In: Annals of Dyslexia, 66 (2015) 2 , 219-234
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Working memory functioning in children with poor mathematical skills
In: Zeitschrift für Psychologie, 223 (2015) 2 , 83-92
Spörer, Nadine; Maaz, Kai; Vock, Miriam; Schründer-Lenzen, Agi; Luka, Torsten; Bosse, Stefanie; Vogel, Jana; Jäntsch, Christian:
Lernen in der inklusiven Grundschule
In: Unterrichtswissenschaft, 43 (2015) 1 , 22-35
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling
In: Journal of Learning Disabilities, 48 (2015) 6 , 622-634
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 3 , 447-471
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Steinbrink, Claudia; Zimmer, Karin; Lachmann, Thomas; Dirichs, Martin; Kammer, Thomas:
Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children
In: Child Development, 85 (2014) 4 , 1711-1726
Ehm, Jan-Henning; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Reading, writing, and math self-concept in elementary school children
In: European Journal of Psychology of Education, 29 (2014) 2 , 277-294
Preßler, Anna-Lena; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus; Krajewski, Kristin:
Cognitive preconditions of early reading and spelling: A latent-variable approach with longitudinal data
In: Reading and Writing, 27 (2014) 2 , 383-406
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Lexical quality and reading comprehension in primary school children
In: Scientific Studies of Reading, 17 (2013) 6 , 415-434
Zesch, Torsten:
Detecting and correcting language errors using measures of contextual fitness
In: TAL Journal, 53 (2012) 3 , 11-31
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 160
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Frühprognose schulischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Editorial: Lern- und Leistungsstörungen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 4 , 185-187
Robert, Christelle; Dirk, Judith; Mathey, Stéphanie:
Inhibition lexicale et vieillissement: Analyse des distributions des temps de réponse d'adultes jeunes et âgés [Lexikalische Inhibition und Alter: Analyse von Reaktionszeitverteilungen bei jungen und älteren Erwachsenen]
In: Ribaupierre, Anik de; Ghisletta, Paolo; Lecerf, Thierry; Roulin, Jean-Luc (Hrsg.): Identité et spécificités de la psychologie différentielle Rennes : Presses Universitaires de Rennes (2010) , 341-346
Marx, Harald; Hasselhorn, Marcus; Opitz-Karig, Ute:
Deutschsprachige Tests zur Erfassung der Rechtschreibleistung bei Kindern und Jugendlichen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenz Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 211-224
Hasselhorn, Marcus; Marx, Harald; Schneider, Wolfgang:
Aktuelle Trends der Rechtschreibdiagnostik.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenzen. Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 1-6
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Marx, Harald (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenz.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenz Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , VI, 226 S.
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Diagnostik von Lernstörungen.
In: Petermann, Franz & Eid, Michael (Hrsg.): Handbuch der Psychologischen Diagnostik Göttingen : Hogrefe (2006) , S. 618-625
Unterstenhöfer, Gretel:
Finde fix mit Findefix.
(2006)
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016