Search results in the DIPF database of publications

your request:

(Schlagwörter: REFLEXION_(PHIL) )


results per page

 

1-11 of 11
 
Hartmann, Ulrike; Kindlinger, Marcus; Trempler, Kati:
Integrating information from multiple texts relates to pre-service teachers' epistemic products for reflective teaching practice.
In: Teaching and Teacher Education, 97 (2021) 1 , 103205
Hartmann, Ulrike; Trempler, Kati; Schellenbach-Zell, Judith:
Informationsgestutzte Auseinandersetzung mit padagogischen Situationen
In: Die Materialwerkstatt, 2 (2020) 2 , 16-23
Trempler, Kati; Hartmann, Ulrike:
Wie setzen sich angehende Lehrkrafte mit padagogischen Situationen auseinander?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (2020) 5 , 1053-1077
Mackowiak, Katja (Hrsg.); Beckerle, Christine (Hrsg.); Gentrup, Sarah (Hrsg.); Titz, Cora (Hrsg.):
Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung
Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2020) , 159
Heck, Tamara; Brimioulle, Patrick:
Experiencing open practices - a qualitative long-term study among early career educational researchers
In: Havemann, Johanna; Heck, Tamara; Schmalz, Xenia; Schwarzkopf, Christopher; Steinhardt, Isabel (Hrsg.): Proceedings of Open Practices in Education (OPINE) - Research Symposium, Frankfurt am Main, Germany, 14-15 November 2019 Meyrin : CERN (2019) , 1-6
Leser, Christoph; Jornitz, Sieglinde:
Delegation und Entgrenzung
In: Ellinger, Stephan; Schott-Leser, Hannah (Hrsg.): Rekonstruktionen sonderpädagogischer Praxis Opladen : Budrich (2019) , 103-126
Hartmann, Ulrike; Decristan, Jasmin:
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice
In: Teaching and Teacher Education, 74 (2018) , 114-124
Geyer, Sabrina; Schwarze, Rabea; Müller, Anja:
Sprachförderung im Elementarbereich
In: Titz, Cora; Geyer, Sabrina; Ropeter, Anna; Wagner, Hanna; Weber, Susanne; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung entwickeln Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 161-178
Berdelmann, Kathrin:
"Sein Inneres kennen wir nicht, denn es ist uns verschlossen" - Schulische Beobachtung und Beurteilung von Kindern im 18. Jahrhundert
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 9 (2016) 2 , 9-23
Berdelmann, Kathrin; Rabenstein, Kerstin:
Pädagogische Beobachtungen
In: Journal für LehrerInnenbildung, 14 (2014) 1 , 7-14
Grünkorn, Juliane; Hanauer, Nicola:
Schwimmen wie Fische im Wasser
In: Grundschule, 45 (2013) 6 , 28-29
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format: