Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: RELIABILITAET )


results per page

 

1-45 of 45
 
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, 28 (2019) 4 , 873-892
Fischer, Jessica; Praetorius, Anna-Katharina; Klieme, Eckhard:
The impact of linguistic similarity on cross-cultural comparability of students' perceptions of teaching quality
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 2 (2019) 31 , 201-220
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Charalambous, Charalambos Y.; Praetorius, Anna-Katharina:
Studying mathematics instruction through different lenses
In: ZDM, 50 (2018) 3 , 355-366
Brandt, Naemi; Becker, Michael; Tetzner, Julia; Brunner, Martin; Kuhl, Poldi; Maaz, Kai:
Personality across the lifespan
In: European Journal of Psychological Assessment., (2018) , online first
Hartig, Johannes; Rauch, Dominique:
Formen und Methoden der externen Evaluation
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 78-92
Geyer, Sabrina; Titz, Cora; Ropeter, Anna; Weber, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Werkzeuge zur Umsetzung von Konzepten
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 28-45
Praetorius, Anna-Katharina; Klieme, Eckhard; Herbert, Benjamin; Pinger, Petra:
Generic dimensions of teaching quality
In: ZDM Mathematics Education, 50 (2018) 3 , 407-426
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes; Ulrich-Riedhammer, Eva Marie:
System competence modeling
In: Journal of Research in Science Teaching, 55 (2018) 5 , 685-711
Nowinska, Edyta; Praetorius, Anna-Katharina:
Evaluation of a rating system for the assessment of metacognitive-discursive instructional quality
In: Dooley, Thèrése; Gueudet, Ghislaine (Hrsg.): Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education Dublin : DCU Institute of Education and ERME (2017) , 3121-3128
Begrich, Lukas; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard:
Wie informativ ist der erste Eindruck?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 23-47
Kunina-Habenicht, Olga; Rupp, André A.; Wilhelm, Oliver:
Incremental validity of multidimensional proficiency scores from diagnostic classification models: An illustration for elementary school mathematics
In: International Journal of Testing, 17 (2017) 4 , 277-301
Habernal, Ivan; Gurevych, Iryna:
Argumentation mining in user-generated web discourse
In: Computational Linguistics Journal, 43 (2017) 1 , 125-179
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Siebenhofer, Andrea; Semlitsch, Thomas; Herborn, Thomas; Siering, Ulrich; Kopp, Ina; Hartig, Johannes:
Validation and reliability of a guideline appraisal mini-checklist for daily practice use
In: BMC Medical Research Methodology, 16 (2016)
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Comparing C-tests and Yes/No vocabulary size tests as predictors of receptive language skills
In: Language Testing, 33 (2016) 4 , 555-575
Reiss, Neele; Krampen, Dorothea; Christoffersen, Peter; Bach, Bo:
Reliability and validity of the Danish version of the Schema Mode Inventory (SMI)
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 3 , e19-e26
Hasselhorn, Marcus; MargrafStiksrud, Jutta:
[Rezension des Tests ET 6-6-R: Entwicklungstest für Kinder von sechs Monaten bis sechs Jahren - Revision von F. Petermann & T. Macha]
In: Psychologische Rundschau, 66 (2015) 3 , 208-210
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Naumann, Johannes; Richter, Tobias; Kutzner, Yvonne; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt:
ProDi-L
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Bildungsforschung 2020 - Herausforderungen und Perspektiven Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2014) , 267-270
Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Partchev, Ivailo:
Constrained multidimensional adaptive testing without intermixing items from different dimensions
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 56 (2014) 4 , 348-367
Rammstedt, Beatrice; Beierlein, Constanze; Brähler, Elmar; Eid, Michael; Hartig, Johannes; Kersting, Martin; Liebig, Stefan; Lukas, Josef; Mayer, Anne-Kathrin; Menold, Natalja; Schupp, Jürgen; Weichselgartner, Erich:
Qualitätsstandards zur Entwicklung, Anwendung und Bewertung von Messinstrumenten in der sozialwissenschaftlichen Umfrageforschung
Mannheim : GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften (2014)
Stab, Christian; Gurevych, Iryna:
Annotating argument components and relations in persuasive essays
In: Tsujii, Junichi;Hajic, Jan (Hrsg.): Proceedings of COLING 2014 Dublin, Irland : Association for Computational Linguistics (2014) , 1501-1510
Meyer, Christian M.; Mieskes, Margot; Stab, Christian; Gurevych, Iryna:
DKPro Agreement
In: CNGL (Hrsg.): Proceedings of COLING 2014 Dublin : CNGL (2014) , 105-109
Rauch, Wolfgang A.; Gawrilow, Caterina; Schermelleh-Engel, Karin; Schmitt, Kathrin:
Dispositionelle Selbstkontrollkapazität bei Kindern
In: Diagnostica, 60 (2014) 2 , 61-72
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Lernverlaufsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2014) , 312
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf:
Controlling individuals' time spent on task in speeded performance measures
In: Applied Psychological Measurement, 38 (2014) 4 , 255-267
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf:
Reporting differentiated literacy results in PISA by using multidimensional adaptive testing
In: Prenzel, Manfred; Kobarg, Mareike; Schöps, Katrin; Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer (2013) , 103-120
Mildner, Dorothea:
Klassische Testtheorie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 830-832
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Hasselhorn, Marcus:
A short German version of the Self Description Questionnaire I
In: International Journal of Research & Method in Education, 36 (2013) 4 , 415-438
Becker-Mrotzek, Michael; Ehlich, Konrad; Füssenich, Iris; Günther, Hartmut; Hasselhorn, Marcus; Kopf, Michaela; Jeuck, Stefan; Lengyel, Drorit; Neugebauer, Uwe; Panagiotopoulou, Argyro; Stanat, Petra; Wilbert, Jürgen:
Qualitätsmerkmale für Sprachstandsverfahren im Elementarbereich
Köln : Mercator Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2013)
Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna; Rittberger, Marc:
The impact of topic bias on quality flaw prediction in Wikipedia
In: Association of Computational Linguistics (Hrsg.): 51st Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics Stroudsburg, Pa. : Association for Computational Linguistics (ACL) (2013) , 721-730
Grandy, Thomas H.; Werkle-Bergner, Markus; Chicherio, Christian; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Peak individual alpha frequency qualifies as a stable neurophysiological trait marker in healthy younger and older adults
In: Psychophysiology, 50 (2013) 6 , 570-582
Gölitz, Dietmar; Roick, Thorsten; Hasselhorn, Marcus:
Kettenrechner für dritte und vierte Klassen (KR 3-4)
In: Hasselhorn, Marcus; Heinze, Aiso; Schneider, Wolfgang; Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Diagnostik mathematischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 149-164
Hasselhorn, Marcus; Margraf-Stiksrud, Jutta:
TBS-TK Rezension
In: Psychologische Rundschau, 63 (2012) 2 , 141-143
Schmitz, Bernhard; Klug, Julia; Hertel, Silke:
Collecting and analyzing longitudinal diary data
In: Laursen, Brett; Little, Todd D.; Card, Noel A. (Hrsg.): Handbook of developmental research methods New York : Guilford Press (2012) , 181-195
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Hertel, Silke; Schmitz, Bernhard; Klug, Julia:
Diary methods
In: Laursen, Brett; Little, Todd D.; Card, Noel A. (Hrsg.): Handbook of developmental research methods New York : Guilford Press (2011) , 181-195
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Krawietz, Sabine:
FACT-2 - The Frankfurt Adaptive Concentration Test.
In: European Journal of Psychological Assessment, 25 (2009) 2 , S. 73-82
Leutner, Detlev; Hartig, Johannes; Jude, Nina:
Measuring competencies: Introduction to concepts and questions of assessment in education.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 177-192
Marx, Harald; Hasselhorn, Marcus; Opitz-Karig, Ute:
Deutschsprachige Tests zur Erfassung der Rechtschreibleistung bei Kindern und Jugendlichen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenz Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 211-224
Hartig, Johannes; Hölzel, Britta; Moosbrugger, Helfried:
A Confirmatory Analysis of Item Reliability Trends (CAIRT).
In: Multivariate Behavioral Research, 42 (2007) 1 , S. 157-183
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016