Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: RISIKOKIND )


results per page

 

1-27 of 27
 
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 4 , 217-224
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, (2017) , online first
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike:
Das Frankfurter IDeA-Zentrum - Zwischenbilanz und Ausblick
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 497-503
Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Lernstörungen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 65-79
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Bildungsrelevante Risiken
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 23-31
Hartmann, Ulrike; Gold, Andreas; Hasselhorn, Marcus:
Bildungsforschung interdisziplinär - das Frankfurter IDeA-Zentrum
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 11-20
Hartmann, Ulrike; Klieme, Eckhard:
Vom wissenschaftlichen Wissen zur Wissensnutzung in der pädagogischen Praxis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 477-496
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Fiebach, Christian J.; Gagl, Benjamin; Linkersdörfer, Janosch:
Neurobiologische Risiken
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 80-96
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Decristan, Jasmin; Kunter, Mareike; Fauth, Benjamin; Büttner, Gerhard; Hardy, Ilonca; Hertel, Silke:
What role does instructional quality play for elementary school children's science competence?
In: Journal of Educational Reserach Online, 8 (2016) 1 , 66-89
Kunter, Mareike; Hasselhorn, Marcus:
Children at risk of poor educational outcomes.
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 3-6
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes: In search of a transdisciplinary theoretical framework.
In: Child Indicators Research, (2015) 8 , 425-438
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Nevo, Einat; Bar-Kochva, Irit:
The relations between early working memory abilities and later developing reading skills
In: Mind, Brain and Education, 9 (2015) 3 , 154-163
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kinder vor Schuleintritt bedürfnisgerecht unterstützen
In: KiTa aktuell, 24 (2015) 4 , 93-94
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Wagner, Hanna; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Zusatzförderung von Risikokindern
Göttingen : Hogrefe (2015) , 85
Gawrilow, Caterina; Fäsche, Anika; Guderjahn, Lena; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Suchodoletz, Antje von:
The impact of self-regulation on preschool mathematical achievement
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 805-820
Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
'Children at Risk' of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 735-749
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger- Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 695-697
Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike; Reuße, Sonja; Gold, Andreas:
Individual development and adaptive education of children at risk
In: Emde, Robert N.;Leuzinger-Bohleber, Marianne (Hrsg.): Early parenting and prevention of disorder London : Karnac Books (2014) , 215-225
Hasselhorn, Marcus; Hartmann, Ulrike; Reuße, Sonja; Gold, Andreas:
Individuelle Entwicklung und Lernförderung
In: Leuzinger-Bohleber, Marianne; Emde, Robert N.; Pfeifer, Rolf (Hrsg.): Embodiment Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht (2013) , 157-171
Völkerling, Andrea:
Kinder mit Verhaltensauffälligkeiten in der Kindertageseinrichtung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 2 (2013) 2 , 101-103
Hasselhorn, Marcus; Linke-Hasselhorn, Kathrin:
Fostering early numerical skills at school start in children at risk for mathematical achievement problems
In: International Education Studies, 6 (2013) 3 , 213-220
Ecarius, Jutta (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.); Woods, Jessica (Hrsg.):
Extended education - an international perspective
Opladen : Budrich (2013) , 253
Gawrilow, Caterina:
Lehrbuch ADHS
München : ERV (2012)
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016