Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: SCHULJAHR_10 )


results per page

 

1-18 of 18
 
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Reiss, Kristina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA Plus 2012-2013
Wiesbaden : Springer VS (2017)
Nagy, Gabriel; Retelsdorf, Jan; Goldhammer, Frank; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver:
Veränderungen der Lesekompetenz von der 9. zur 10. Klasse
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 177-203
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Development in multiple areas of life in adolescence
In: International Journal of Behavioral Development, 41 (2017) 6 , 704-713
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
¿Acaso la navegación siempre predice el desempeño? Los efectos de la navegación en la lectura digital son moderados por las habilidades de comprensión
In: Revista Mexicana de Bachillerato a Distancia, 16 (2016) , 109-129
Naumann, Johannes; Salmerón, Ladislao:
Does navigation always predict performance? Effects of navigation on digital reading are moderated by comprehension skills
In: International Review of Research in Open and Distance Learning, 17 (2016) 1 , 42-59
Arens, A. Katrin; Möller, Jens; Watermann, Rainer:
Extending the internal/external frame of reference model to social studies
In: Learning and Individual Differences, 51 (2016) , 91-99
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
How being an optimist makes a difference
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 3 , 325-333
Rabenstein, Kerstin; Reh, Sabine; Steinwand, Julia; Breuer, Anne:
Jahrgang und Entwicklung
In: Kleiner, Bettina; Rose, Nadine (Hrsg.): (Re-)Produktion von Ungleichheiten im Schulalltag Opladen : Budrich (2014) , 135-154
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Bender-Szymanski, Dorothea:
Vom gerechten Umgang der Schule mit religiös-weltanschaulicher Heterogenität
In: Hagedorn, Jörn; Schurt, Verena; Steber, Corinna; Waburg, Wiebke (Hrsg.): Ethnizität, Geschlecht, Familie und Schule Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2010) , 269-294
Gniewosz, Burkhard; Noack, Peter; Buhl, Monika:
Political alienation in adolescence:
In: International Journal of Behavioral Development, 33 (2009) 4 , S. 337-346
Hartmann, Ulrike:
Kompetenzprofile historischer Perspektivenübernahme in Klasse 7 und 10.
In: Hodel, Jan & Ziegler, Béatrice (Hrsg): Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 07 Bern : hep Verl. (2009) , S. 79-89
Hartmann, Ulrike; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht.
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 13 (2009) 2 , S. 321-342
Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Historical perspective taking - a standardized measure for an aspect of students' historical thinking.
In: Learning and Individual Differences, 18 (2008) 2 , S. 264-270
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016