Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: SCHWIERIGKEIT )


results per page

 

1-14 of 14
 
Naumann, Alexander; Rieser, Svenja; Musow, Stephanie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Sensitivity of test items to teaching quality
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 41-53
Neubauer, Andreas B.; Smyth, Joshua M.; Sliwinski, Martin J.:
Age differences in proactive coping with minor hassles in daily life
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 74 (2019) 1 , 7-16
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia:
Multidimensional structures of competencies
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 357-368
Heine, Jörg-Henrik; Mang, Julia; Borchert, Lars; Gomolka, Jens; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Sälzer, Christine:
Kompetenzmessung in PISA 2015
In: Reiss, Kristina;Sälzer, Christine;Schiepe-Tiska, Anja;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 383-430
Maaz, Kai; Böse, Susanne; Neumann, Marko:
BONUS-Studie
Berlin : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Förderprogramme für Vor- und Grundschule
Göttingen : Hogrefe (2016) , 251
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J.S.; Watermann, Rainer:
Relations between classroom disciplinary problems and student motivation
In: Learning and Instruction, 39 (2015) , 184-193
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Candidate evaluation strategies for improved difficulty prediction of language tests
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 10th Workshop on innovative use of NLP for Building Educational Applications held in conjunction with NAACL 2015 Denver, CO : Association for Computational Linguistics (2015) , 1-11
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Greiff, Samuel:
More is not always better
In: Journal of Intelligence, 3 (2015) 41 , 21-40
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Predicting the difficulty of language proficiency tests
In: Transactions of the Association for Computational Linguistics, 2 (2014) , 517-529
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Klieme, Eckhard:
The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 3 , 608-626
Hartig, Johannes; Riekmann, Wibke:
Bestimmung der Level-Grenzen in der leo. - Level-One-Studie
In: Grotlüschen, Anke; Riekmann, Wibke (Hrsg.): Funktionaler Analphabetismus in Deutschland Münster : Waxmann (2012) , 106-122
Isaac, Kevin; Hochweber, Jan:
Modellierung von Kompetenzen im Bereich "Sprache und Sprachgebrauch untersuchen" mit schwierigkeitsbestimmenden Aufgabenmerkmalen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 4 , 186-199
Isaac, Kevin; Hochweber, Jan; Eichler, Wolfgang:
Differenzierende Modellierung der Aufgabenschwierigkeit im Bereich "Sprache und Sprachgebrauch untersuchen"
In: Schwarz, Bernd; Nenniger, Peter; Jäger, Reinhold S. (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Forschung - nachhaltige Bildung Landau : Verl. Empirische Pädagogik (2010) , 279-286
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016