Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: STRATEGIE )


results per page

 

1-51 of 51
 
Hahnel, Carolin; Mahlow, Nina; Schoor, Cornelia; Cerdán, Raquel:
Promoting reading goals and strategy knowledge to improve university students' comprehension of multiple documents
Berlin : Humboldt University; Johannes Gutenberg University (2019) , 10-12
Hahnel, Carolin; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schoor, Cornelia; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
Validating process variables of sourcing in an assessment of multiple document comprehension
In: British Journal of Educational Psychology, 89 (2019) 3 , 524-537
Dumont, Hanna:
Neuer Schlauch für alten Wein? Eine konzeptuelle Betrachtung von individueller Förderung im Unterricht
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 249-277
Schindler, Christoph; Rummler, Klaus:
Open Access in der Publikationslandschaft der Erziehungswissenschaft
In: Erziehungswissenschaft, 29 (2018) 57 , 9-18
Mattes, Monika:
Gesamtschule im Flächenversuch
In: Jahrbuch für Historische Bildungsforschung, 23 (2018) , 29-58
Rauch, Dominique; Hartig, Johannes:
Warum sollten Sprachförderkonzepte überprüft werden? Evidenzbasierung als Prinzip der Qualitätssicherung
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 65-77
Titz, Cora (Hrsg.); Weber, Susanne (Hrsg.); Ropeter, Anna (Hrsg.); Geyer, Sabrina (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen
Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 169
Upsing, Britta:
Lokalisierung in internationalen Bildungsvergleichsstudien aus informationswissenschaftlicher Sicht
Hildesheim : Universität Hildesheim (2017)
Hertzog, Christopher; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Age differences in coupling of intraindividual variability in mnemonic strategies and practice-related associative recall improvements
In: Psychology and Aging, 32 (2017) 6 , 557-571
Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Böse, Susanne; Zunker, Nicky:
Implementation der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 81-126
Gresch, Helge; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learning
In: Research in Science Education, 47 (2017) 1 , 95-118
Vijer, Fons J. R. van de; He, Jia:
Bias assessment and prevention in noncognitive outcome measures in context assessments
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina;Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 229-253
Wenzig, Knut; Matyas, Christian; Bela, Daniel; Barkow, Ingo; Rittberger, Marc:
Management of metadata
In: Blossfeld, Hans-Peter;von Maurice, Jutta;Bayer, Michael;Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys Wiesbaden : Springer VS (2016) , 627-647
Kuger, Susanne; Jude, Nina; Klieme, Eckhard; Kaplan, David:
An introduction to the PISA 2015 questionnaire field trial
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard, Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 75-113
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Titz, Cora:
Alltagsintegrierte Sprachförderstrategien
In: Frühe Bildung, 5 (2016) 2 , 116-117
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
A fact retrieval account of the Acceleration Phenomenon
In: Khateb, Asaid;Bar-Kochva, Irit (Hrsg.): Reading fluency Cham : Springer (2016) , 107-123
Lehmann, Martin:
Rehearsal development as development of iterative recall processes
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:308
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Candidate evaluation strategies for improved difficulty prediction of language tests
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 10th Workshop on innovative use of NLP for Building Educational Applications held in conjunction with NAACL 2015 Denver, CO : Association for Computational Linguistics (2015) , 1-11
Theis, Désirée; Sauerwein, Markus:
""Lesen macht stark""
In: Lernende Schule, 18 (2015) 69 , 39-41
Marksteiner, Tamara; Ask, Karl; Dickhäuser, Oliver; Reinhard, Marc-André:
Saving cognitive resources when possible
In: Social Psychology of Education, 18 (2015) 4 , 735-747
Felber, Michaela; Schabmann, Alfred; Schmiedek, Florian; Friedrich, Max H.; Völkl-Kernstock, Sabine:
Effects of spontaneous adult behavior on distress levels of two- to eight-year-olds during voiding cystourethrograms
In: Children's Health Care, 43 (2014) 4 , 273-292
Hasselhorn, Marcus; Köller, Olaf; Maaz, Kai; Zimmer, Karin:
Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als Forschungsaufgabe
In: Psychologische Rundschau, 65 (2014) 3 , 140-149
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha:
Discovering students' complex problem solving strategies in educational assessment
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B.M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining London : CEUR Workshop Proceedings (2014) , 225-228
Weishaupt, Horst:
Berufliche Schulen im demografischen Wandel
In: Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 2014 (2014) 2 , 15-19
Gawrilow, Caterina; Morgenroth, Katrin; Schultz, Regina; Oettingen, Gabriele; Gollwitzer, Peter M.:
Mental contrasting with implementation intentions enhances self-regulation of goal pursuit in schoolchildren at risk for ADHD
In: Motivation and emotion, 37 (2013) 1 , 134-145
Reinhold, Anke:
Orienting strategies in the domain of video studies in educational research
In: Huvila, Isto (Hrsg.): ASIS&T European Workshop 2013 Åbo : Åbo Akademi University (2013) , 183-188
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Individual differences in children's early strategy behavior in arithmetic tasks
In: Journal of Educational and Developmental Psychology, 3 (2013) 1 , 192-200
Botte, Alexander:
Challenges of educational reform in Germany and the potential role of Information Literacy
Frankfurt a.M. : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2012)
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Rehearsal dynamics in elementary school children
In: Journal of Experimental Child Psychology, 111 (2012) 3 , 552-560
Züchner, Ivo; Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram:
Analysestrategien und Auswertungsmethoden
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Eckhard; Rauschenbach, T.; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 330-341
Gawrilow, Caterina:
Self-regulation in children with ADHD
In: The ADHD Report, 19 (2011) 6 , 4-8
Carstens, Carola; Mildner, Dorothea:
Query reformulation behavior in an interactive query expansion environment
In: Datenbank-Spektrum, 11 (2011) 3 , 161-172
Lindberg, Sven; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Biermeyer, Eva; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Early strategies of elementary school children's single word reading
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 556-570
Carstens, Carola; Rittberger, Marc; Wissel, Verena:
Information search behaviour in the German Education Index
In: World Digital Libraries, 4 (2011) 1 , 388-398
Redder, Angelika; Schwippert, Knut; Hasselhorn, Marcus; Forschner, Sabine; Fickermann, Detlef; Ehlich, Konrad; Becker-Mrotzeck, Michael; Krüger-Potratz, Marianne; Stanat, Petra; Weinert, Sabine:
Bilanz und Konzeptualisierung von strukturierter Forschung zu "Sprachdiagnostik und Sprachförderung"
Hamburg : Zuse (2011) , 191
Carstens, Carola; Rittberger, Marc; Wissel, Verena:
Information search behaviour in the German Education Index
In: Kar, Debal C.;Banerjee, K.K.;Deepa, N.;Goswami, P.R.;Ganguly, Shantanu (Hrsg.): International Conference on Digital Library Management (ICDLM) New Delhi : TERI, RRRLF (2011) , 388-398
Gawrilow, Caterina; Schmitt, Kathrin; Rauch, Wolfgang:
Kognitive Kontrolle und Selbstregulation bei Kindern mit Aufmerksamkeitsdefizit-/ Hyperaktivitätsstörungen
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , 41-48
Gawrilow, Caterina; Schmitt, Kathrin; Rauch, Wolfgang:
Kognitive Kontrolle und Selbstregulation bei Kindern mit Aufmerksamkeitsdefizit-/ Hyperaktivitätsstörungen.
In: Kindheit und Entwicklung, 20 (2011) 1 , S. 41-48
Hasselhorn, Marcus; Hager, Willi:
Kognitives Training
In: Rost, Detlef H. (Hrsg.): Handwörterbuch Pädagogische Psychologie Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 378-387
Blatter, Joachim; Kreutzer, Matthias; Rentl, Michaela; Thiele, Jan:
Preconditions for foreign activities of European regions
In: Publius, 40 (2010) 1 , 171-199
Paul-Jordanov, Isabella; Bechtold, Marieke; Gawrilow, Caterina:
Methylphenidate and if-then plans are comparable in modulating the P300 and increasing response inhibition in children with ADHD
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 2 (2010) 3 , 115-126
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
The dynamics of free recall and their relation to rehearsal between 8 and 10 years of age
In: Child Development, 81 (2010) 3 , 1006-1020
Klieme, Eckhard:
Qualitätsentwicklung im Bildungswesen:
In: Bodensteiner, Paula & Schießl, Otmar (Hrsg.): Von den Ideen zum Erfolg München : Hanns-Seidel-Stiftung (2009) , S. 31-32
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung von Lernstrategien im Grundschulalter.
In: Hellmich, Frank & Wernke, Stephan (Hrsg.): Lernstrategien im Grundschulalter Stuttgart : Kohlhammer (2009) , S. 25-41
Carstens, Carola; Rittberger, Marc; Wissel, Verena:
How users search in the German Education Index.
In: Mandl, Thomas & Frommholz, Ingo (Hrsg.): Proceedings des Workshops Information Retrieval (WIR) 2009 Darmstadt : TU (2009) , S. 76-83
Carstens, Carola:
Integrated ontologies for the semantic web:
In: Paschke, Adrian; Weigand, Hans; Behrendt, Wernher; Tochtermann, Klaus & Pellegrini, Tassilo (Hrsg.): 5th International Conference on Semantic Systems, Graz, Austria, September 2-4, 2009. Proceedings I-SEMANTICS Proceedings of I-KNOW 09 and I-SEMANTICS 09 2009 978-3-85125-060-2 Graz : Verl. der TU Graz (2009) , S. 630-637
Naumann, Johannes; Richter, Tobias; Christmann, Ursula; Groeben, Norbert:
Working memory capacity and reading skill moderate the effectiveness of strategy training in learning from hypertext.
In: Learning and Individual Differences, 18 (2008) 2 , S. 197-213
Kron-Sperl, Veronika; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
The development and effectiveness of memory strategies in kindergarten and elementary school:
In: Cognitive Development, 23 (2008) 1 , S. 79-104
Mosler, Hans-Joachim; Martens, Thomas:
Designing environmental campaigns using agent-based simulations:
In: Journal of Environmental Management, 88 (2008) 4 , S. 805-816
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Variable memory strategy use in children's adaptive intratask learning behavior:
In: Child Development, 78 (2007) 4 , S. 1068-1082
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016