Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: TECHNOLOGIEBASIERTES_TESTEN )


results per page

 

1-55 of 55
 
Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank:
Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of reading
In: Frontiers in Applied Mathematics and Statistics, 5:2 (2019)
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 3 , 617-646
Hahnel, Carolin; Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schoor, Cornelia; Mahlow, Nina; Artelt, Cordula:
Validating process variables of sourcing in an assessment of multiple document comprehension
In: British Journal of Educational Psychology, 89 (2019) 3 , 524-537
Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank:
How to conceptualize, represent, and analyze log data from technology-based assessments? A generic framework and an application to questionnaire items
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 527-563
Frey, Andreas; Spoden, Christian; Goldhammer, Frank; Wenzel, S. Franziska C.:
Response time-based treatment of omitted responses in computer-based testing
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 505-526
Bengs, Daniel; Brefeld, Ulf; Kröhne, Ulf:
Adaptive item selection under matroid constraints
In: Journal of Computerized Adaptive Testing, 6 (2018) 2 , 15-36
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments
In: Computers in Human Behavior, 78 (2018) , 223-234
Goldhammer, Frank; Zehner, Fabian:
What to make of and how to interpret process data
In: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 15 (2017) 3/4 , 128-132
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Goldhammer, Frank; Barkow, Ingo:
Educational process mining
In: Csapó, Ben;Funke, Joachim (Hrsg.): The nature of problem solving Paris : OECD Publishing (2017) , 193-209
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina:
Relating product data to process data from computer-based competency assessment
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 407-425
Robitzsch, Alexander; Lüdtke, Oliver; Köller, Olaf; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Heine, Jörg-Henrik:
Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien
In: Diagnostica, 63 (2017) 2 , 148-165
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank:
Time-on-task effects in digital reading are non-linear and moderated by persons' skills and tasks' demands
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 1-16
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Bürger, Sarah; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank:
The transition to computer-based testing in large-scale assessments
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 4 (2016) 58 , 597-616
Weis, Mirjam; Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Strohmaier, Anselm; Artelt, Cordula; Pfost, Maximilian:
Lesekompetenz in PISA 2015
In: Reiss, Kristina; Sälzer, Christine; Schiepe-Tiska, Anja; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 249-283
Niepel, Christoph; Rudolph, Julia; Goldhammer, Frank; Greiff, Samuel:
Die Rolle transversaler Kompetenzen für schulisches Lernen
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 48-62
Kaspar, Roman; Döring, Ottmar; Wittmann, Eveline; Hartig, Johannes; Weyland, Ulrike; Nauerth, Annette; Möllers, Michaela; Rechenbach, Simone; Simon, Julia; Worofka, Iberé:
Competencies in geriatric nursing
In: Vocations and Learning, 9 (2016) 2 , 185-206
Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Goldhammer, Frank:
Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessment
In: Educational and Psychological Measurement, 76 (2016) 2 , 280-303
Stelter, Annette; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko:
Die Automatisierung prozeduralen Wissens
In: Stiller, Jurik; Laschke, Christin (Hrsg.): Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2015 Frankfurt am Main : Lang (2015) , 111-132
Burrows, Steven; Gurevych, Iryna; Stein, Benno:
The eras and trends of automatic short answer grading
In: International Journal of Artificial Intelligence in Education, 25 (2015) 1 , 60-117
Naumann, Johannes; Richter, Tobias; Kutzner, Yvonne; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt:
ProDi-L
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Bildungsforschung 2020 - Herausforderungen und Perspektiven Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2014) , 267-270
Senkbeil, Martin; Goldhammer, Frank; Bos, Wilfried; Eickelmann, Birgit; Schwippert, Knut; Gerick, Julia:
Das Konstrukt der computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in ICILS 2013
In: Bos, Wilfried;Eickelmann, Birgit;Gerick, Julia;Goldhammer, Frank;Schaumburg, Heike;Schwippert, Knut;Senkbeil, Martin;Schulz-Zander, Renate;Wendt, Heike (Hrsg.): ICILS 2013 Münster : Waxmann (2014) , 83-112
Bos, Wilfried; Eickelmann, Birgit; Gerick, Julia; Goldhammer, Frank; Schwippert, Knut; Schaumburg, Heike; Senkbeil, Martin:
ICILS 2013 - eine international vergleichende Schulleistungsstudie der IEA
In: Bos, Wilfried;Eickelmann, Birgit;Gerick, Julia;Goldhammer, Frank;Schaumburg, Heike;Schwippert, Knut;Senkbeil, Martin;Schulz-Zander, Renate;Wendt, Heike (Hrsg.): ICILS 2013 Münster : Waxmann (2014) , 33-41
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Stelter, Annette:
Erfolgreiches Problemlösen in technologiereichen Umgebungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 4 , 193-203
Zabal, Anouk; Martin, Silke; Massing, Natascha; Ackermann, Daniela; Helmschrott, Susanne; Barkow, Ingo; Rammstedt, Beatrice:
PIAAC Germany 2012
Münster : Waxmann (2014) , 153
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha:
Discovering students' complex problem solving strategies in educational assessment
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B.M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining London : CEUR Workshop Proceedings (2014) , 225-228
Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Klieme, Eckhard:
The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 3 , 608-626
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf:
Controlling individuals' time spent on task in speeded performance measures
In: Applied Psychological Measurement, 38 (2014) 4 , 255-267
Forkmann, Thomas; Kroehne, Ulf; Wirtz, Markus; Norra, Christine; Baumeister, Harald; Gauggel, Siegfried; Elhan, Atilla Halil; Tennant, Alan; Boecker, Maren:
Adaptive screening for depression - Recalibration of an itembank for the assessment of depression in persons with mental and somatic diseases and evaluation in a simulated computer-adaptive test environment
In: Journal of Psychosomatic Research, 75 (2013) 5 , 437-443
Abberger, Birgit; Haschke, Anne; Wirtz, Markus; Kroehne, Ulf; Bengel, Juergen; Baumeister, Harald:
Development and evaluation of a computer adaptive test to assess anxiety in cardiovascular rehabilitation patients
In: Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 94 (2013) 12 , 2433-2439
Tóth, Krisztina; Hódi, Ágnes:
A mér"oeszköz-b"ovítést"ol a tesztelési folyamat vizsgálatáig
In: Iskolakultúra, 23 (2013) 9 , 75-88
Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Lexical quality and reading comprehension in primary school children
In: Scientific Studies of Reading, 17 (2013) 6 , 415-434
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf:
Reporting differentiated literacy results in PISA by using multidimensional adaptive testing
In: Prenzel, Manfred; Kobarg, Mareike; Schöps, Katrin; Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA Dordrecht : Springer (2013) , 103-120
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko; Buchal, Björn:
Android-based mobile assessment system
In: Biswas, Gautam; Wong, Lung-Hsiang; Hirashima, Tsukasa; Chen, Wenli (Hrsg.): Proceedings of the 20th International Conference on Computers in Education ICCE 2012 Singapur : National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore (2012) , 370-377
Rölke, Heiko:
The ItemBuilder: A graphical authoring system for complex item development.
In: AACE (Hrsg.): World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) Chesapeake, VA : Association for the Advancement of Computers in Education (AACE) (2012) , 344-353
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko:
Hardware und Software für mobiles Assessment im Schulbereich
In: Akbari, Mostafa; Böhnstedt, Doreen; Bremer, Claudia; Chatti, Mohamed Amine; Rensing, Christoph (Hrsg.): Mobile Learning Hagen : FernUniversität in Hagen (2012) , 23-30
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Goldhammer, Frank:
Investigating test-taking behavior in simulation-based assessments
In: International Association of Technology, Education and Development (IATED) (Hrsg.): Proceedings of the 4th annual International Conference on Education and New Learning Technologies Barcelona : International Association of Technology, Education and Development (IATED) (2012) , 2065-2072
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Wustenberg, Sascha; Greiff, Samuel; Csapo, Beno:
Measuring adults dynamic problem solving competency
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 1421-1422
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Hodi, Agnes; Csapo, Beno:
Examining media-effect among subgroups of students with different ability levels
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 630-632
Frey, Christian; Zwingmann, Christian; Böcker, Maren; Forkmann, Thomas; Kröhne, Ulf; Müller, Evelyn; Wirtz, Markus:
Adaptives Testen in der Rehabilitation - ein Weg zur ökonomischen Erhebung von Patientenmerkmalen
In: Rehabilitation, 50 (2011) 3 , 195-203
Upsing, Britta; Gissler, Gabriele; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Ferrari, Andrea:
Localisation in international large-scale assessments of competencies
In: Localisation Focus, 10 (2011) 1 , 44-57
Kröhne, Ulf; Martens, Thomas:
Computer-based competence tests in the national educational panel study
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderh., 14 (2011) 2 , 169-186
Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Krawietz, Sabine:
FACT-2 - The Frankfurt Adaptive Concentration Test.
In: European Journal of Psychological Assessment, 25 (2009) 2 , S. 73-82
Jurecka, Astrid:
Introduction to the computer-based assessment of competencies.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 193-214
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.):
Assessment of competencies in educational contexts
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , XII, 356 S.
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
Einleitung.
In: Jude, Nina (Hrsg.) u.a.: Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern Berlin : BMBF (2008) , S. 11-15
Jude, Nina (Hrsg.); Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern.
Berlin : BMBF (2008) , 175 S.
Reeff, Jean-Paul:
Technische Lösungen für ein computer- und internetbasiertes Assessment-System.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 81-91
Jurecka, Astrid; Hartig, Johannes:
Anwendungsszenarien computer- und netzwerkbasierter Assessments.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 69-79
Hartig, Johannes; Kröhne, Ulf; Jurecka, Astrid:
Anforderungen an computer- und netzwerkbasierte Assessments.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 57-67
Jude, Nina; Wirth, Joachim:
Neue Chancen bei der technologiebasierten Erfassung von Kompetenzen.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 49-56
Jurecka, Astrid; Hartig, Johannes:
Computer- und netzwerkbasiertes Assessment.
In: Hartig, Johannes u.a. (Hrsg.): Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik Berlin : BMBF (2007) , S. 37-48
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016