Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: TEST )


results per page

 

1-177 of 177
 
Hausen, Joshua; Schmid, Christine; Wurster, Sebastian; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard; Lenski, Anna:
Skalenhandbuch Schule im Wandel (SchiWa) - Vorstudie
Frankfurt am Main : Pedocs (2019) , 130
Avenarius, Hermann; Hanschmann, Felix:
Schulrecht
Köln : Link (2019)
Schmid, Christine; Dohrmann, Julia; Feldhoff, Tobias; Steinert, Brigitte; Wurster, Sebastian; Klieme, Eckhard:
Skalenhandbuch Drei-Länder-Studie (DLS) 1978/79 von Helmut Fend.
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 450
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Validating test score interpretations using time information
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement, (2019) 10:1131 , 1-18
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude information
In: Frontiers in Psychology, 9 (2019) , 2656
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Lonnemann, Jan; Muller, Christian; Buttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 178 (2019) , 184-197
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Brandenburg, Janin; Huschka, Sina Simone; Hasselhorn, Marcus; Lervåg, Arne:
Exploring factors underlying children's acquisition and retrieval of sound-symbol association skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 177 (2019) , 86-99
Naumann, Alexander; Musow, Stephanie; Aichele, Christine; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Instruktionssensitivität von Tests und Items
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 1 , 181-202
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, (2018) , online first
Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
The impact of ignoring the partially compensatory relation between ability dimensions on norm-referenced test scores
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 60 (2018) 3 , 369-385
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Brod, Garvin; Shing, Yee Lee:
Specifying the role of the ventromedial prefrontal cortex in memory formation
In: Neuropsychologia, 111 (2018) , 8-15
Raffington, Laurel; Schmiedek, Florian; Heim, Christine; Shing, Yee Lee:
Cognitive control moderates parenting stress effects on children's diurnal cortisol
In: PLoS ONE, 13 (2018) 1 , e0191215
Engelhardt, Lena; Goldhammer, Frank:
Number series study (DIPF): Technical report
Köln : GESIS - Leibniz-Instiut für Sozialwissenschaften (2018) , 1-16
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Development of working memory from grade 3 to 5
In: International Journal of Disability, Development and Education, 65 (2018) 5 , 509-525
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Tillmann, Katja; Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Decristan, Jasmin; Lossen, Karin; Holtappels, Heinz Günter:
Förderung der Lesekompetenz durch Teilnahme an Ganztagsangeboten? Ergebnisse der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 289-307
Upsing, Britta:
Lokalisierung in internationalen Bildungsvergleichsstudien aus informationswissenschaftlicher Sicht
Hildesheim : Universität Hildesheim (2017)
Hertzog, Christopher; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Age differences in coupling of intraindividual variability in mnemonic strategies and practice-related associative recall improvements
In: Psychology and Aging, 32 (2017) 6 , 557-571
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
München : Technische Universität München, Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien (2017)
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude
In: PLoS ONE, 12 (2017) 4 , e0174991
Bonefeld, Meike; Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
Migrationsbedingte Disparitäten in der Notenvergabe nach dem Übergang auf das Gymnasium
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 49 (2017) 1 , 11-23
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Brod, Garvin; Bunge, Silvia A; Shing, Yee Lee:
Does one year of schooling improve children's cognitive control and alter associated brain activation?
In: Psychological Science, 28 (2017) 7 , 967-978
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia:
Multidimensional structures of competencies
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 357-368
Frey, Andreas; Kröhne, Ulf; Seitz, Nicki-Nils; Born, Sebastian:
Multidimensional adaptive measurement of competences
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 369-387
Morin, Alexandre J. S.; Arens, A. Katrin; Tracey, Danielle; Parker, Philip D.; Ciarrochi, Joseph; Craven, Rhonda G.; Maïano, Christophe:
Self-esteem trajectories and their social determinants in adolescents with different levels of cognitive ability
In: American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122 (2017) 6 , 539-560
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Improved representation of the self-perception profile for children through bifactor exploratory structural equation modeling
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 1 , 59-87
Penk, Christiane; Richter, Dirk:
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 29 (2017) 1 , 55-79
Kaiser, Johanna; Praetorius, Anna-Katharina; Südkamp, Anna; Ufer, Stefan:
Die enge Verwobenheit von diagnostischem und pädagogischem Handeln als Herausforderung bei der Erfassung diagnostischer Kompetenz
In: Südkamp, Anna;Praetorius, Anna-Katharina (Hrsg.): Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften Münster : Waxmann (2017) , 114-123
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Mähler, Claudia:
Kognitive Profile bei lese-rechtschreibschwachen Kindern mit und ohne Aufmerksamkeitsprobleme
In: Lernen und Lernstörungen, 6 (2017) 4 , 169-181
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Gresch, Helge; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learning
In: Research in Science Education, 47 (2017) 1 , 95-118
Brod, Garvin; Lindenberger, Ulman; Wagner, Anthony D.; Shing, Yee Lee:
Knowledge acquisition during exam preparation improves memory and modulates memory formation
In: Journal of Neuroscience, 36 (2016) 31 , 8103-8111
Nagy, Gabriel; Nagengast, Benjamin; Frey, Andreas; Becker, Michael; Rose, Norman:
Itempositionseffekte in Large-Scale-Assessments
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 121-139
Kaspar, Roman; Döring, Ottmar; Wittmann, Eveline; Hartig, Johannes; Weyland, Ulrike; Nauerth, Annette; Möllers, Michaela; Rechenbach, Simone; Simon, Julia; Worofka, Iberé:
Competencies in geriatric nursing
In: Vocations and Learning, 9 (2016) 2 , 185-206
Stelter, Annette:
Validität der Konstruktinterpretation von Testwerten zur Erfassung des technologiebasierten Problemlösens von Erwachsenen im Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
Frankfurt am Main : Goethe-Universität (2016)
Klimczak, Malte; Kampa, Miriam; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente der Interventionsstudie im Projekt "Conditions and Consequences of Classroom Assessment" (Co²CA)
Frankfurt am Main : DIPF (2016)
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Christoph, Gabriela; Lüdtke, Oliver:
Test-taking engagement in PIAAC
Paris : OECD (2016) , 67
Leucht, Michael; Neumann, Marko; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen:
Kompetenzen im Bereich der berufsbezogenen Bildung
In: Leucht, Michael; Kampa, Nele; Köller, Olaf (Hrsg.): Fachleistungen beim Abitur Münster : Waxmann (2016) , 201-239
Mehren, Rainer; Rempfler, Armin; Ulrich-Riedhammer, Eva Marie; Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
System competence in geography education
In: Lavonen, J.; Juuti, K.; Lampiselkä, J.; Uitto, A.;Hahl, K. (Hrsg.): Electronic proceedings of the ESERA 2015 conference Helsinki : University of Helsinki (2016) , 1643-1651
Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Labuhn, Andju Sara; Rietz, Chantal Sabrina; Schmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus:
Overidentification of learning disorders among language-minority students
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 42-65
Kaspar, Roman; Hartig, Johannes:
Emotional competencies in geriatric nursing
In: Advances in Health Sciences Education, 21 (2016) 1 , 105-109
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Comparing C-tests and Yes/No vocabulary size tests as predictors of receptive language skills
In: Language Testing, 33 (2016) 4 , 555-575
Reiss, Neele; Krampen, Dorothea; Christoffersen, Peter; Bach, Bo:
Reliability and validity of the Danish version of the Schema Mode Inventory (SMI)
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 3 , e19-e26
Redder, Angelika (Hrsg.); Naumann, Johannes (Hrsg.); Tracy, Rosemarie (Hrsg.):
Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung - Ergebnisse
Münster : Waxmann (2015) , 240
Krampen, Dorothea:
Zur Bedeutung des Testformats für die Testauswertung
Frankfurt am Main : Lang (2015) , 187
Neeb, Yvonne; Naumann, Johannes; Knoepke, Julia; Isberner, Maj-Britt; Richter, Tobias:
Phonologische Verarbeitung von gesprochener und geschriebener Sprache
In: Redder, Angelika;Naumann, Johannes;Tracy, Rosemarie (Hrsg.): Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung Münster : Waxmann (2015) , 47-66
Goldhammer, Frank:
Measuring ability, speed, or both? Challenges, psychometric solutions, and what can be gained from experimental control
In: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 13 (2015) 3/4 , 133-164
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin; Schütze, Birgit:
Die Wirkung von Interesse und Selbstwirksamkeit auf den Aufbau fachdidaktischen Wissens von Mathematiklehrkräften im Rahmen von Lehrerfortbildungen
In: Journal für LehrerInnenbildung, 15 (2015) 4 , 39-47
Lühe, Josefine; Maaz, Kai:
Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik?
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 26 (2015) 11 , 295-298
Buschmann, Anke; Multhauf, Bettina; Hasselhorn, Marcus; Pietz, Joachim:
Long-term effects of a parent- based language intervention on language outcomes and working memory for late-talking toddlers
In: Journal of Early Intervention, 37 (2015) 3 , 175-189
Bar-Kochva, Irit; Amiel, Meirav:
The relations between reading and spelling
In: Annals of Dyslexia, 66 (2015) 2 , 219-234
Wittmann, Eveline; Weyland, Ulrike; Kaspar, Roman; Döring, Ottmar; Hartig, Johannes; Nauerth, Annette; Rechenbach, Simone; Möllers, Michaela; Simon, Julia; Worofka, Iberé:
Betriebliche Ausbildungsmerkmale und berufsfachliche Handlungskompetenz in der Altenpflege
In: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 111 (2015) 3 , 359-378
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Stelter, Annette; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Rölke, Heiko:
Die Automatisierung prozeduralen Wissens
In: Stiller, Jurik; Laschke, Christin (Hrsg.): Berlin-Brandenburger Beiträge zur Bildungsforschung 2015 Frankfurt am Main : Lang (2015) , 111-132
Brose, Annette; Voelke, Manuel C.; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Differences in the between-person and within-person structures of affect are a matter of degree
In: European Journal of Personality, 29 (2015) 1 , 55-71
Wolgast, Anett; Neuf, Hartmut:
Das Arbeitsgedächtnis nach zu langem Schlaf
In: Prävention und Gesundheitsförderung, 10 (2015) 2 , 147-152
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling
In: Journal of Learning Disabilities, 48 (2015) 6 , 622-634
Gebhardt, Markus; Zehner, Fabian; Hessels, Marco G. P.:
Basic arithmetical skills of students with learning disabilities in the secondary special schools
In: Frontline Learning Research, 2 (2014) 1 , 50-63
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne:
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 3 , 447-471
Bengs, Daniel; Brefeld, Ulf:
Computer-based adaptive speed tests
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B. M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014) Worcester, MA : International Educational Data Mining Society (2014) , 221-224
Rauch, Dominique:
Effects of biliteracy on third language reading proficiency, the example of Turkish-German bilinguals
In: Grommes, Patrik;Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : Benjamins (2014) , 199-217
Boubekki, Ahcène; Bengs, Daniel:
Mining implications from data
In: Seidl, Thomas;Hassani, Marwan;Beecks, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 16th LWA Workshops: KDML, IR and FGWM Aachen : CEUR Workshop Proceedings (2014) , 205-216
Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Partchev, Ivailo:
Constrained multidimensional adaptive testing without intermixing items from different dimensions
In: Psychological Test and Assessment Modeling, 56 (2014) 4 , 348-367
Haberstroh, Julia; Müller, Tanja; Knebel, Maren; Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Pantel, Johannes:
Can the mini-mental state examination predict capacity to consent to treatment?
In: The Journal of Gerontopsychology and Geriatric Psychiatry, 27 (2014) 4 , 151-159
Roden, Ingo; Könen, Tanja; Bongard, Stephan; Frankenberg, Emily; Friedrich, Esther Kamala; Kreutz, Gunter:
Effects of music training on attention, processing speed and cognitive music abilities - Findings from a longitudinal study
In: Applied Cognitive Psychology, 28 (2014) 4 , 545-557
Suchodoletz, Antje von; Gawrilow, Caterina; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Hasselhorn, Marcus; Wanless, Shannon; McClelland, Megan:
Erfassung der Selbstregulation vor dem Schuleintritt
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 61 (2014) 3 , 165-174
Werkle-Bergner, Markus; Grandy, Thomas H.; Chicherio, Christian; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Coordinated within-trial dynamics of low-frequency neural rhythms controls evidence accumulation
In: Journal of Neuroscience, 34 (2014) 25 , 8519-8528
Ehm, Jan-Henning; Merkt, Julia; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Selbstkonzept und Schulleistungen von Grundschülern mit ADHS-Symptomen
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 2 , 79-88
Brose, Annette; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
Daily fluctuations in positive affect positively co-vary with working memory performance
In: Emotion, 14 (2014) 1 , 1-6
Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Keßel, Yvonne; Senkbeil, Martin; Ihme, Jan Marten:
Diagnostik von ICT-Literacy
In: Diagnostica, 60 (2014) 1 , 10-21
Fernandez, Sebastien; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Ribaupierre, Anik de:
Generalization of the worst performance rule across the lifespan
In: Intelligence, 42 (2014) , 31-43
Steinbrink, Claudia; Zimmer, Karin; Lachmann, Thomas; Dirichs, Martin; Kammer, Thomas:
Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children
In: Child Development, 85 (2014) 4 , 1711-1726
Hochweber, Jan; Hosenfeld, Ingmar; Klieme, Eckhard:
Classroom composition, classroom management, and the relationship between student attributes and grades
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 1 , 289-300
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Leutner, Detlev (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Fleischner, Jens (Hrsg.); Kuper, Harm (Hrsg.):
Kompetenzmodelle zur Erfassung individueller Lernergebnisse und zur Bilanzierung von Bildungsprozessen
Wiesbaden : Springer VS (2013) , 88
Terzer, Eva; Hartig, Johannes; Upmeier zu Belzen, Anette:
Systematische Konstruktion eines Tests zu Modellkompetenz im Biologieunterricht unter Berücksichtigung von Gütekriterien
In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 19 (2013) , 51-76
Abberger, Birgit; Haschke, Anne; Wirtz, Markus; Kroehne, Ulf; Bengel, Juergen; Baumeister, Harald:
Development and evaluation of a computer adaptive test to assess anxiety in cardiovascular rehabilitation patients
In: Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 94 (2013) 12 , 2433-2439
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Visser, Ingmar; Hasselhorn, Marcus:
Negative priming persists in the absence of response-retrieval
In: Experimental Psychology, 60 (2013) 1 , 12-21
Brose, Annette; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Affective states contribute to trait reports of affective well-being
In: Emotion, 13 (2013) 5 , 940-948
Chicherio, Christian; Dirk, Judith; Vandekerckhove, Joachim; Ghisletta, Paolo; de Ribaupierre, Anik:
Le modèle hiérarchique de diffusion
In: M. Carlier, P.-Y. Gilles (Hrsg.): Vive(nt) les différences Aix en Provence, France : Presses Universitaires de Provence (2013) , 91-95
de Ribaupierre, Anik; Chicherio, Christian; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Lecerf, Thierry; Ghisletta, Paolo:
Variabilité inter- et intra-individuelle dans le fonctionnement cognitif au travers du cycle de la vie
In: M. Carlier, P.-Y. Gilles (Hrsg.): Vive(nt) les différences Aix en Provence, France : Presses Universitaires de Provence (2013) , 97-102
Zylka, Johannes:
Medienkompetenzen und Instrumente zu ihrer Messung
Münster : Waxmann (2013) , 233
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Developmental changes in the association between approximate number representations and addition skills in elementary school children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 783
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnisfunktionen von Kindern mit Minderleistungen in der Schriftsprache
In: Lernen und Lernstörungen, 2 (2013) 3 , 147-159
Arens, A. Katrin:
Self-Description Questionnaire (SDQ)
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 1409
Mildner, Dorothea:
Testökonomie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 1542-1543
Mildner, Dorothea:
Testfairness
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 1540-1541
Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Keeping it steady
In: Psychological Science, 24 (2013) 9 , 1747-1754
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Gender differences in children's math self-concept in the first years of elementary school
In: Journal of Education and Learning, 2 (2013) 3 , 1-8
Dorbath, Lara; Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Effects of education on executive functioning and its trainability
In: Educational Gerontology, 39 (2013) 5 , 314-325
Heim, Sabine; Ihssen, Niklas; Hasselhorn, Marcus; Keil, Andreas:
Early adolescents show sustained susceptibility to cognitive interference by emotional distractors
In: Cognition and Emotion, 27 (2013) 4 , 696-706
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Gender differences in both tails of the distribution of numerical competencies in preschool children
In: Educational Studies in Mathematics, 84 (2013) 2 , 201-208
Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha; Holt, Daniel; Goldhammer, Frank; Funke, Joachim:
Computer-based assessment of Complex Problem Solving
In: Educational Technology Research and Development, 61 (2013) 3 , 407-421
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Individual differences in children's early strategy behavior in arithmetic tasks
In: Journal of Educational and Developmental Psychology, 3 (2013) 1 , 192-200
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Hartig, Johannes; Riekmann, Wibke:
Bestimmung der Level-Grenzen in der leo. - Level-One-Studie
In: Grotlüschen, Anke; Riekmann, Wibke (Hrsg.): Funktionaler Analphabetismus in Deutschland Münster : Waxmann (2012) , 106-122
Dalir, Mahtab; Rölke, Heiko:
Hardware und Software für mobiles Assessment im Schulbereich
In: Akbari, Mostafa; Böhnstedt, Doreen; Bremer, Claudia; Chatti, Mohamed Amine; Rensing, Christoph (Hrsg.): Mobile Learning Hagen : FernUniversität in Hagen (2012) , 23-30
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
The effects of multiple exemplar training on a working memory task involving sequential responding in children with autism
In: The Psychological Record, 62 (2012) 3 , 549-562
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Daily variability in working memory is coupled with negative affect
In: Emotion, 12 (2012) 3 , 605-617
Lehmann, Martin; Hasselhorn, Marcus:
Rehearsal dynamics in elementary school children
In: Journal of Experimental Child Psychology, 111 (2012) 3 , 552-560
Poloczek, Sebastian; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Relationships between working memory and academic skills
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 11 (2012) 1 , 20-38
Hasselhorn, Marcus; Schumann-Hengsteler, Ruth; Gronauer, Julia; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Schmid, Inga; Seitz-Stein, Katja; Zoelch, Christof:
AGTB 5-12
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 70
Schuchardt, Kirsten; Worgt, Maria; Hasselhorn, Marcus:
Besonderheiten im Arbeitsgedächtnis bei Kindern mit Sprachauffälligkeiten.
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 77-93
Seitz-Stein, Katja; Schumann-Hengsteler, Ruth; Zoelch, Christof; Grube, Dietmar; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern zwischen 5 und 12 Jahren: Die Arbeitsgedächtnistestbatterie AGTB 5-12
In: Hasselhorn, Marcus; Zoelch, Christof (Hrsg.): Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012) , 1-22
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Zoelch, Christof (Hrsg.):
Funktionsdiagnostik des Arbeitsgedächtnisses
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2012)
Benedek, Mathias; Könen, Tanja; Neubauer, Aljoscha C.:
Associative abilities underlying creativity
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 6 (2012) 3 , 273 - 281
Hartig, Johannes; Frey, Adreas; Nold, Günter; Klieme, Eckhard:
An application of explanatory item response modeling for model-based proficiency scaling
In: Educational and Psychological Measurement, 72 (2012) 4 , 665-686
Hartig, Johannes; Frey, Andreas:
Validität des Tests zur Überprüfung des Erreichens der Bildungsstandards in Mathematik
In: Diagnostica, 58 (2012) 1 , 3-14
Ren, Xuezhu; Goldhammer, Frank; Moosbrugger, Helfried; Schweizer, Karl:
How does attention relate to the ability-specific and position-specific components of reasoning measured by APM?
In: Learning and Individual Differences, 22 (2012) 1 , 1-7
Goldhammer, Frank; Hartig, Johannes:
Interpretation von Testresultaten und Testeichung
In: Moosbrugger, Helfried; Kelava, Augustin (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Berlin : Springer (2012) , 165-192
Hartig, Johannes; Frey, Andreas; Jude, Nina:
Validität
In: Moosbrugger, Helfried; Kelava, Augustin (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Heidelberg : Springer (2012) , 143-172
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE)
Frankfurt am Main : DIPF (2011) , 177
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Modellbasierte Definition von fremdsprachlichen Kompetenzniveaus am Beispiel der Bildungsstandards Englisch
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 16 (2011) 2 , 6-17
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Isberner, Maj-Britt; Kutzner, Yvonne:
Diagnostik von Lesefähigkeiten bei Grundschulkindern: Eine prozessorientierte Alternative zu produktorientierten Tests
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 6 (2011) 4 , 479-486
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Herrmann, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Response retrieval and negative priming: Encoding and retrieval specific effects
In: Experimental Psychology, 58 (2011) 2 , 154-161
Costa, Annelise Ju lio; Lopes Silva, Ju lia Beatriz; Pinheiro Chagas, Pedro; Krinzinger, Helga; Lonnemann, Jan; Willmes, Klaus; Wood, Guilherme; Haase, Vitor Geraldi:
A hand full of numbers: a role for offloading in arithmetics learning?
In: Frontiers in Psychology, 2 (2011) , 368
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Lenhard, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
KLASSE 4
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Symbolic and non-symbolic distance effects in children and their connection with arithmetic skills
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 583-591
Kühn, Simone; Schmiedek, Florian; Schott, Björn; Ratcliff, Roger; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Brain areas consistently linked to individual differences in perceptual decision-making in younger as well as older adults before and after training
In: Journal of Cognitive Neuroscience, 23 (2011) 9 , 2147-2158
Hildebrandt, Andrea; Wilhelm, Oliver; Herzmann, Grit; Schmiedek, Florian; Sommer, Werner:
On the specificity of face cognition compared with general cognitive functioning across adult age
In: Psychology and Aging, 26 (2011) 3 , 701-715
Schmiedek, Florian; Bauer, Colin; Lövdén, Martin; Brose, Annette; Lindenberger, Ulman:
Förderung kognitiver Aktivität im Alter: Internet-basierte Trainingsprogramme
In: Lindenberger, Ulman; Nehmer, Jürgen; Steinhagen-Thiessen, Elisabeth; Delius, Julia M.; Schellenbach; Michael (Hrsg.): Altern und Technik Stuttgart : Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft (2011) , 35-52
Goldhammer, Frank; Klein Entink, Rinke H.:
Speed of reasoning and its relation to reasoning ability
In: Intelligence, 39 (2011) 2-3 , 108-119
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
Addressing working memory in children with autism through behavioral intervention
In: Research in Autism Spectrum Disorders, 5 (2011) 1 , 267-276
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Determinanten von Satzgedächtnis-Leistungen bei deutsch- und mehrsprachigen Vorschulkindern
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 1 , 1-15
Borella, Erika; Ludwig, Catherine; Dirk, Judith; Ribaupierre, Anik de:
The influence of time of testing on interference, working memory, processing speed, and vocabulary
In: Experimental Aging Research, 37 (2011) 1 , 76-107
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Frühprognose schulischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Harsch, Claudia; Hartig, Johannes:
Empirische und inhaltliche Analyse lokaler Abhängigkeiten im C-Test
In: Grotjahn, Rüdiger (Hrsg.): Der C-Test: Beiträge aus der aktuellen Forschung Frankfurt : Lang (2010) , 193-204
Grube, Dietmar; Weberschock, Ulrike; Blum, Maureen; Hasselhorn, Marcus:
DIRG - Diagnostisches Inventar zu Rechenfertigkeiten im Grundschulalter
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010)
Richter, Tobias; Naumann, Johannes; Horz, Holger:
Eine revidierte Fassung des Inventars zur Computerbildung (INCOBI-R)
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 24 (2010) 1 , 23-37
Lövdén, Martin; Bodammer, Nils Christian; Kühn, Simone; Kaufmann, Jörn; Schütze, Hartmut; Tempelmann, Claus; Heinze, Hans-Jochen; Düzel, Emrah; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Experience-dependent plasticity of white-matter microstructure extends into old age
In: Neuropsychologia, 48 (2010) 13 , 3878-3883
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.); Kenk, Martina (Hrsg.):
Kompetenzmodellierung.
Weinheim [u.a.] : Beltz (2010) , 312 S.
Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Modelle der Item-Response-Theorie.
Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 36 S.
Upsing, Britta; Rölke, Heiko; Andrea, Ferrari; Steve, Dept:
Case study: XLIFF in a large-scale international OECD-study
In: Anastasiou, Dimitria; Vázquez, Lucia Morado (Hrsg.): First International XLIFF Symposium Limerick : Univ. Limerick (2010) , 17-19
Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Hundred days of cognitive training enhance broad cognitive abilities in adulthood
In: Frontiers in Aging Neuroscience, 2 (2010) 7 , 1-10
Behrendt, Jörg; Gibbons, Henning; Schrobsdorff, Hecke; Ihrke, Matthias; Herrmann, J. Michael; Hasselhorn, Marcus:
Event-related brain potential correlates of identity negative priming from overlapping pictures
In: Psychophysiology, 47 (2010) 5 , 921-930
Schumann-Hengsteler, Ruth; Grube, Dietmar; Zoelch, Christof; Mähler, Claudia; Seitz-Stein, Katja; Schmid, Inge; Gronauer, Julia; Hasselhorn, Marcus:
Differentialdiagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Kindern mit der AGTB 5-12.
In: Trolldenier, Hans-Peter; Lenhard, Wolfgang; Marx, Peter (Hrsg.): Brennpunkte der Gedächtnisforschung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 305-319
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Individualisierung von Bildungsangeboten im Erwachsenenalter
In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (Hrsg.): Bildungspsychologie Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 210-215
Vock, Miriam; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik der Funktionstüchtigkeit des Arbeitsgedächtnisses bei Hochbegabten
In: Preckel, Francis; Schneider, Wolfgang; Holling, Heinz (Hrsg.): Diagnostik von Hochbegabung Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 119-139
Goldhammer, Frank; Rauch, Wolfgang; Schweizer, Karl; Moosbrugger, Helfried:
Differential effects of intelligence, perceptual speed and age on growth in attentional speed and accuracy
In: Intelligence, 38 (2010) 1 , 83-92
Lonnemann, Jan:
[Testbesprechung]Schuhfried, Gernot: Daueraufmerksamkeit (DAUF) aus dem Wiener Testsystem (WTS).
In: Schellig, Dieter; Drechsler, Renate; Heinemann, Dörthe & Sturm, Walter (Hrsg.): Handbuch neuropsychologischer Testverfahren. 1. Aufmerksamkeit, Gedächtnis und exekutive Funktionen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2009) , S. 67-72
Erdwien, Brigitte; Martens, Thomas:
Die empirische Qualität des Kompetenzmodells und des Ratingverfahrens.
In: Rauner, Felix; Heinemann, Lars; Piening, Dorothea; Haasler, Bernd; Maurer, Andrea; Erwien, Birgitt; Martens, Thomas; Katzenmayer, Rolf; Baltes, Dietmar; Becker, Ulrich; Gille, Markus; Hubacek, Gerald; Kullmann, Bernhard & Landmess er: Messen beruflicher Kompetenzen : Bd 2: Ergebnisse KOMET 2008 Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 62-82
Greb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele:
PERLE-Instrumente.
Frankfurt a.M. u.a. : DIPF u.a. (2009) , 182 S.
Frey, Andreas (Hrsg.); Taskinen, Päivi (Hrsg.); Schütte, Kerstin (Hrsg.); Prenzel, Manfred (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Blum, Werner (Hrsg.); Hammann, Marcus (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
PISA 2006 Skalenhandbuch.
Münster [u.a.] : Waxmann (2009) , 381 S.
Böhm-Kasper, Oliver; Schuchart, Claudia; Weishaupt, Horst:
Quantitative Methoden in der Erziehungswissenschaft.
Darmstadt : Wiss. Buchgesellschaft (2009) , 160 S.
Weiß, Manfred:
Schule und Wettbewerb (Teil 2).
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 14 (2009) 3 , S. 69-71
Haasler, Bernd; Heinemann, Lars; Rauner, Felix; Grollmann, Philipp; Martens, Thomas:
Testentwicklung und Untersuchungsdesign.
In: Rauner,Felix; Haasler, Bernd; Heinemann, Lars & Philipp Grollmann (Hrsg.): Messen beruflicher Kompetenzen. Teilband I: Grundlagen und Konzeption des KOMET-Projekts Berlin : LIT Verl. (2009) , S. 99-141
Tilgner, Renate:
Plagiatskontrolle.
Frankfurt a.M. : DIPF (2008)
Schuchardt, Kirsten; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Working memory deficits in children with specific learning disorders.
In: Journal of Learning Disabilities, 41 (2008) 6 , S. 514-523
Albrecht, Björn R.; Brandeis, Daniel; Übel, Henrik; Heinrich, Hartmut; Müller, Üli C.; Hasselhorn, Marcus; Steinhausen, Hans-Christoph; Rothenberger, Aribert; Banaschewski, Tobias:
Action monitoring in boys with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, their nonaffected siblings, and normal control subjects.
In: Biological Psychiatry, 64 (2008) 7 , S. 615-625
Martens, Thomas; Goldhammer, Frank; Rölke, Heiko; Scharaf, Alexander; Upsing, Britta:
Technology Based Assessment - ein Gemeinschaftsprojekt der Arbeitseinheiten "Informationszentrum Bildung" und "Bildungsqualiät und Evaluation".
In: DIPF informiert, (2008) 12 , S. 2-6
Jurecka, Astrid:
Introduction to the computer-based assessment of competencies.
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 193-214
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Leutner, Detlev (Hrsg.):
Assessment of competencies in educational contexts
Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , XII, 356 S.
Böhm-Kasper, Oliver; Weishaupt, Horst:
Quantitative Ansätze und Methoden in der Schulforschung.
In: Helsper, Werner u.a. (Hrsg.): Handbuch der Schulforschung. 2. Aufl. Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , S. 91-123
Marx, Harald; Hasselhorn, Marcus; Opitz-Karig, Ute:
Deutschsprachige Tests zur Erfassung der Rechtschreibleistung bei Kindern und Jugendlichen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Diagnostik von Rechtschreibleistungen und -kompetenz Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 211-224
Kron-Sperl, Veronika; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
The development and effectiveness of memory strategies in kindergarten and elementary school:
In: Cognitive Development, 23 (2008) 1 , S. 79-104
Martens, Thomas; Rost, Jürgen:
Messen und Skalieren in der Umweltpsychologie.
In: Lantermann, Ernst D. u.a. [Hrsg.]:Grundlagen, Paradigmen und Methoden der Umweltpsychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 867-898
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Entwicklungspsychologische Versuchsplanung.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Handbuch der Entwicklungspsychologie Göttingen : Hogrefe (2007) , 615-624
Moosbrugger, Helfried; Goldhammer, Frank:
FAKT-II. Frankfurter Adaptiver Konzentrationsleistungs-Test II.
Bern : Huber (2007) , 63 S.
Hartig, Johannes; Frey, Andreas; Jude, Nina:
Validität.
In: Moosbrugger, Helfried u.a. (Hrsg.): Testtheorie und Fragebogenkonstruktion Heidelberg : Springer (2007) , 135-163
Hartig, Johannes (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Möglichkeiten und Voraussetzungen technologiebasierter Kompetenzdiagnostik.
Berlin : BMBF (2007) , 103 S.
Klieme, Eckhard; Avenarius, Hermann; Blum, Werner; Döbrich, Peter; Gruber, Hans; Prenzel, Manfred; Reiss, Kristina; Riquarts, Kurt; Rost, Jürgen; Tenorth, Heinz-Elmar; Vollmer, Helmuth J.:
Zur Entwicklung nationaler Bildungsstandards.
Bonn : BMBF (2007) , 224 S.
Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Seeber, Susan (Hrsg.):
ULME III - Untersuchungen von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den ABschlussklassen der Berufsschulen
Hamburg : HIBB (2007) , 267 S.
Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Klieme, Eckhard:
Gleicher Unterricht - gleiche Chancen für alle?
In: Unterrichtswissenschaft, 35 (2007) 2 , S. 125-147
Hasselhorn, Marcus; Mähler, Claudia:
Diagnostik von Lernstörungen.
In: Petermann, Franz & Eid, Michael (Hrsg.): Handbuch der Psychologischen Diagnostik Göttingen : Hogrefe (2006) , S. 618-625
Hartig, Johannes; Klieme, Eckhard:
Kompetenz und Kompetenzdiagnostik.
In: Schweizer, K. (Hrsg.): Leistung und Leistungsdiagnostik Berlin : Springer (2006) , S. 127-143
Watermann, Rainer; Klieme, Eckhard:
Modellierung von Kompetenzstufen mit Hilfe der latenten Klassenanalyse.
In: Empirische Pädagogik, 20 (2006) 3 , S. 321-336
Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim:
Einleitung.
In: Klieme, Eckhard; Leutner, Detlev; Wirth, Joachim (Hrsg.): Problemlösekompetenz von Schülerinnen und Schülern Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S. 9-10
Diedrich, Martina; Abs, Hermann Josef; Klieme, Eckhard:
Evaluation im BLK-Modellprogramm Demokratie lernen und leben.
Frankfurt a.M. : DIPF (2004) , 189 S.
Baumert, Jürgen; Artelt, Cordula; Klieme, Eckhard; Stanat, Petra:
PISA (Programme for International Student Assessment).
In: Weinert, Franz E. (Hrsg.): Leistungsmessungen in Schulen. Weinheim : Beltz (2001) , S. 285-310
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016