Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Textverständnis")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
23
items matching your search terms.
Show all details
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children […]
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; […]
Journal Article
| In: Journal of Child Language | 2017
36656 Endnote
Author(s):
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine
Title:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults. A test of the cumulative cognitive complexity approach in German
In:
Journal of Child Language, 44 (2017) 2, S. 297-328
DOI:
10.1017/S0305000915000872
URN:
urn:nbn:de:0111-dipfdocs-191627
URL:
http://www.dipfdocs.de/volltexte/2020/19162/pdf/J.Child_Lang_2017_2_Knoepke_et_al_Processing_of_positivecausal_and_negativecausal_coherence_relations_A.pdf
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Deutsch; Deutschland; Empirische Untersuchung; Erwachsener; Grundschule; Grundschüler; Hören; Kognition; Kognitive Prozesse; Lesen; Leseverstehen; Semantik; Technologiebasiertes Testen; Test; Textanalyse; Textinterpretation; Textverständnis
Abstract:
Establishing local coherence relations is central to text comprehension. Positive-causal coherence relations link a cause and its consequence, whereas negative-causal coherence relations add a contrastive meaning (negation) to the causal link. According to the cumulative cognitive complexity approach, negative-causal coherence relations are cognitively more complex than positive-causal ones. Therefore, they require greater cognitive effort during text comprehension and are acquired later in language development. The present cross-sectional study tested these predictions for German primary school children from Grades 1 to 4 and adults in reading and listening comprehension. Accuracy data in a semantic verification task support the predictions of the cumulative cognitive complexity approach. Negative-causal coherence relations are cognitively more demanding than positive-causal ones. Moreover, our findings indicate that children's comprehension of negative-causal coherence relations continues to develop throughout the course of primary school. Findings are discussed with respect to the generalizability of the cumulative cognitive complexity approach to German. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; […]
Book Chapter
| Aus: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin | Münster: Waxmann | 2017
37106 Endnote
Author(s):
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen
Title:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In:
Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin, Münster: Waxmann, 2017 , S. 189-252
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Europaschule; Schülerleistung; Schuljahr 09; Bilingualer Unterricht; Schüler; Kompetenz; Sprachkompetenz; Sekundarstufe I; Migrationshintergrund; Einsprachigkeit; Deutschunterricht; Leseverstehen; Textverständnis; Sprachprogramm; Zweitsprache; Englischunterricht; Lesetest; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Leistungsmessung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Vergleich; Evaluation; Regressionsanalyse; Empirische Untersuchung; Berlin
Abstract:
In diesem Kapitel geht es um die schulischen Leistungen der Schülerinnen und Schüler der SESB. Vor allem gehen die Autoren hier auf die Leistungen der Schülerinnen und Schüler in der 9. Jahrgangsstufe sowie der 15-Jährigen in den erst- und zweitsprachlichen Unterrichtsfächern, der Mathematik und den Naturwissenschaften ein. Die Fachleistungen in den jeweiligen Schulen werden mit den Leistungen von Schülerinnen und Schülern aus Vergleichsstichproben aus Berlin und mit den Leistungen von Schülerinnen und Schülern aus den Partnerländern verglichen. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Struktur und Steuerung des Bildungswesens
Multidimensional structures of competencies. Focusing on text comprehension in English as a foreign […]
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia
Book Chapter
| Aus: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education: Research, models and instruments | Cham: Springer | 2017
37126 Endnote
Author(s):
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia
Title:
Multidimensional structures of competencies. Focusing on text comprehension in English as a foreign language
In:
Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education: Research, models and instruments, Cham: Springer, 2017 (Methodology of educational measurement and assessment), S. 357-368
DOI:
10.1007/978-3-319-50030-0_21
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Deutschland; Englischunterricht; Englisch als Zweitsprache; Textverständnis; Hörverstehen; Item-Response-Theory; Itemanalyse; Schwierigkeit; Test; Schüler; Schuljahr 09; Text; Rezeption; Rasch-Modell
Abstract:
The project "Modeling competencies with multidimensional item-response-theory models" examined different psychometric models for student performance in English as a foreign language. On the basis of the results of re-analyses of data from completed large scale assessments, a new test of reading and listening comprehension was constructed. The items within this test use the same text material both for reading and for listening tasks, thus allowing a closer examination of the relations between abilities required for the comprehension of both written and spoken texts. Furthermore, item characteristics (e.g., cognitive demands and response format) were systematically varied, allowing us to disentangle the effects of these characteristics on item difficulty and dimensional structure. This chapter presents results on the properties of the newly developed test: Both reading and listening comprehension can be reliably measured (rel = .91 for reading and .86 for listening). Abilities for both sub-domains prove to be highly correlated yet empirically distinguishable, with a latent correlation of .84. Despite the listening items being more difficult, in terms of absolute correct answers, the difficulties of the same items in the reading and listening versions are highly correlated (r = .84). Implications of the results for measuring language competencies in educational contexts are discussed. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Effects of linear reading, basic computer skills, evaluating online information, and navigation on […]
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Kröhne, Ulf
Journal Article
| In: Computers in Human Behavior | 2016
35868 Endnote
Author(s):
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Kröhne, Ulf
Title:
Effects of linear reading, basic computer skills, evaluating online information, and navigation on reading digital text
In:
Computers in Human Behavior, 55 (2016) A, S. 486-500
DOI:
10.1016/j.chb.2015.09.042
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Deutschland; Digitale Medien; Empirische Untersuchung; Hypertext; Information; Leistungsmessung; Lesekompetenz; Lesen; Leseverhalten; Leseverstehen; Medienkompetenz; Online; PISA <Programme for International Student Assessment>; Schüler; Schülerleistung; Textverständnis; Wirkung
Abstract (english):
Reading and understanding digital text that is organized in a non-linear hypertext format can be challenging for students as it requires a more self-directed selection of text pieces compared to reading linear texts. This study aims at investigating how individual differences in students' skills in comprehending digital text can be explained by their navigation behavior and various underlying skills. Students' navigation behavior was operationalized by their selection of task-relevant hypertext pages; students' abilities in terms of reading linear texts, dealing with computer interfaces more generally, and evaluating the usefulness of online information were considered as underlying skills. We hypothesized that basic computer skills and evaluating online information would explain performance in digital reading above and beyond reading skills measured with linear texts. These effects were expected to be mediated by navigation behavior. A subsample of 15-year-old German students who participated in the Programme for International Student Assessment (PISA) 2012 was investigated (N = 888). The results confirmed the hypothesized mediation between linear reading, navigation behavior, and digital reading. Moreover, navigation behavior also mediated the relation between basic computer skills and digital reading but not the relation between evaluating online information and digital reading. Implications regarding processes in digital reading and navigation of hypertexts are discussed. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Durchgängige Leseförderung. Überblick, Analysen und Handlungsempfehlungen
Beck, Luna; Hasselhorn, Marcus; Dewitz, Nora von; Titz, Cora
Working Papers
| 2016
36339 Endnote
Author(s):
Beck, Luna; Hasselhorn, Marcus; Dewitz, Nora von; Titz, Cora
Title:
Durchgängige Leseförderung. Überblick, Analysen und Handlungsempfehlungen
Published:
Köln: Universität; Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache, 2016
URL:
http://www.biss-sprachbildung.de/pdf/Handreichung_Lesefoerderung_April_2016.pdf
Publication Type:
5. Arbeits- und Diskussionspapiere; Handreichung für die Praxis
Language:
Deutsch
Keywords:
Bildungsprogramm; Erhebungsinstrument; Grundschule; Kindergarten; Lautes Lesen; Leseförderung; Lesegeschwindigkeit; Lesekompetenz; Lesenlernen; Leseverstehen; Phonologie; Schreibenlernen; Sekundarstufe I; Textverständnis
Abstract:
Die Fähigkeit zu lesen wird als Schlüsselkompetenz betrachtet, denn sie stellt sinnbildlich den Schlüssel zu bedeutenden Lebensbereichen dar: Für das selbstständige Zurechtfinden im Alltag, eine erfolgreiche Bildungs- und Berufsbiographie sowie die Teilhabe am gesellschaftlichen Leben ist Lesen-Können unerlässlich. Über die Vermittlung von Fakten hinaus werden durch die Schriftsprache Ideen, Werte und Kulturen erschlossen. Deshalb bergen fehlende bzw. geringe Lesekompetenzen die Gefahr, ausgeschlossen zu werden von einem erfüllenden Berufsleben und einer aktiven Teilhabe an der Gesellschaft. Die IQB-Ländervergleiche zeigen, dass in Deutschland noch immer sehr viele 15-Jährige im Leseverstehen nicht die Mindeststandards erreichen, die als Voraussetzung für eine berufliche Ausbildung bzw. den Besuch einer weiterführenden Schule gelten. Die Förderung der Lesekompetenz hat daher aktuell eine hohe gesellschaftliche Bedeutung. Die [...] Handreichung richtet sich an pädagogische Fach- und Lehrkräfte und stellt die Idee der durchgängigen Leseförderung von der Kita über die Grundschule bis zur Sekundarstufe in den Mittelpunkt. Dabei nimmt sie in den Blick, dass erste Grundlagen für das Lesenlernen bereits im Kindergartenalter gelegt werden, und sie zeigt, wie Maßnahmen zur Förderung der Lesekompetenz in den einzelnen Bildungsetappen idealerweise aufeinander aufbauen. Dazu gehört auch, dass die pädagogischen Fach- und Lehrkräfte sich jeweils ein möglichst präzises Bild davon machen, was die Kinder bereits gut können und in welchen Bereichen sie eventuell noch Unterstützung benötigen. Die Handreichung stellt dafür im zweiten Kapitel eine Auswahl von Hilfsmitteln zur Erfassung leserelevanter Kompetenzen und weitere Werkzeuge zur Leseförderung von der Kita bis zur Sekundarstufe I vor. Diese sind entweder nachweislich wirksam, oder ihre Wirksamkeit kann aus theoretisch fundierten Gründen als sehr wahrscheinlich angenommen werden. Im dritten Kapitel stellen Beteiligte des Bund-Länder-Programms Bildung durch Sprache und Schrift (BiSS) aus allen drei Bildungsetappen vor, welche Förderkonzepte sie im Rahmen des Programms erfolgreich umsetzen. Das vierte Kapitel enthält Lektürehinweise, die eine vertiefende Beschäftigung mit den in Kapitel 2 vorgestellten Werkzeugen ermöglichen. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildung und Entwicklung
"Schnell, breit, nach vorne" - Schnelllese-Trainings als Meise unterm Uni-Pony
Jornitz, Sieglinde; Pollmanns, Marion
Journal Article
| In: Pädagogische Korrespondenz | 2015
36291 Endnote
Author(s):
Jornitz, Sieglinde; Pollmanns, Marion
Title:
"Schnell, breit, nach vorne" - Schnelllese-Trainings als Meise unterm Uni-Pony
In:
Pädagogische Korrespondenz, (2015) 52, S. 59-76
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-148611
URL:
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-148611
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Bildung; Bildungsangebot; Effizienz; Hochschule; Kritik; Lesegeschwindigkeit; Lesen; Ökonomisierung; Qualifizierung; Student; Textverständnis; Training; Universität; Verstehen; Zeitbudget
Abstract:
Die Autorinnen analysieren einen Schnelllesetest, mit dem Studierende das schnellere Lesen an der Hochschule erlernen sollen. Das sogenannte speed reading wird daraufhin reflektiert, inwiefern dies der Aufgabe der Hochschulen widerspricht.
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
How adolescents navigate Wikipedia to answer questions / ¿Cómo navegan los adolescentes en […]
Salmerón, Ladislao; Cerdán, Raquel; Naumann, Johannes
Journal Article
| In: Infancia y aprendizaje | 2015
36659 Endnote
Author(s):
Salmerón, Ladislao; Cerdán, Raquel; Naumann, Johannes
Title:
How adolescents navigate Wikipedia to answer questions / ¿Cómo navegan los adolescentes en Wikipedia para contestar preguntas?
In:
Infancia y aprendizaje, 38 (2015) 2, S. 435-471
URN:
urn:nbn:de:0111-dipfdocs-193257
URL:
http://www.dipfdocs.de/volltexte/2020/19325/pdf/Inf_y_apr_2015_2_Salmeron_Cerdan_Naumann_How_adolescents_navigate_Wikipedia_A.pdf
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Sonstiges
Keywords:
Hypertext; Navigation; Textverständnis; Verhalten; Schüler; Sekundarstufe I; Schuljahr 08; Verstehen; Empirische Untersuchung; Spanien
Abstract:
En un experimento investigamos cómo los estudiantes de educación secundaria usan claves de relevancia de los hiperenlaces mientras navegan para contestar preguntas en hipertextos. La evidencia previa ha mostrado que los estudiantes pueden navegar bien a partir de un análisis semántico de la relación entre la pregunta y los hiperenlaces existentes, o bien mediante la coincidencia de palabras de la pregunta con palabras de los hiperenlaces. El experimento analiza cómo los estudiantes combinan ambas claves durante la navegación, y cómo la capacidad de comprensión se relaciona con el uso de dichas claves. Nuestro estudio reveló que estudiantes de 14 años (N = 53) seleccionaron hiperenlaces dando un peso similar tanto a la coincidencia terminológica como a la coincidencia semántica. Además, cuando había un conflicto entre un enlace irrelevante activado a partir de la coincidencia terminológica y un enlace relevante sólo activado a partir de la coincidencia semántica, la capacidad de comprensión facilitó la elección inicial del enlace con información relevante. Para concluir, discutimos las implicaciones de estos resultados para los modelos de navegación hipertextual. (DIPF/Orig.)
Abstract (english):
In one experiment, we explored how high school students use hyperlink relevance cues while they navigate to answer questions from hypertexts. Current evidence has shown that students may navigate by either performing a deep semantic analysis of the relationship between the question and the existing hyperlinks, or by matching words in the question to words in the hyperlink labels. We focused on how students combine both cues during navigation, and how comprehension skills relate to the use of such cues. Our study revealed that 14 year old students (N = 53) selected hyperlinks by relying to a similar degree on both word matching and semantic overlap. Furthermore, when there was a conflict between an irrelevant link cued via word matching and a relevant link only cued through semantic overlap, students' comprehension skills facilitated their initial selection of an informative relevant link. To conclude, we discuss the implications of these results for current models of hypertext navigation. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Readability for foreign language learning. The importance of cognates
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna
Journal Article
| In: Recent Advances in Automatic Readability Assessment and Text Simplification: Special Issue of the International Journal of Applied Linguistics | 2014
35352 Endnote
Author(s):
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna
Title:
Readability for foreign language learning. The importance of cognates
In:
Recent Advances in Automatic Readability Assessment and Text Simplification: Special Issue of the International Journal of Applied Linguistics, 165 (2014) 2, S. 136-162
DOI:
10.1075/itl.165.2.02bei
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Beitrag in Sonderheft
Language:
Englisch
Keywords:
Assoziation; Deduktion; Einflussfaktor; Fremdsprache; Lesekompetenz; Leseverstehen; Messung; Modell; Muttersprache; Semantik; Spracherwerb; Textverständnis; Zweitsprachenerwerb
Abstract:
In this paper, we analyse the differences between L1 acquisition and L2 learning and identify four main aspects: input quality and quantity, mapping processes, cross-lingual influence, and reading experience. As a consequence of these differences, we conclude that L1 readability measures cannot be directly mapped to L2 readability. We propose to calculate L2 readability for various dimensions and for smaller units. It is particularly important to account for the cross-lingual influence from the learner's L1 and other previously acquired languages and for the learner's higher experience in reading.In our analysis, we focus on lexical readability as it has been found to be the most influential dimension for L2 reading comprehension. We discuss the features frequency, lexical variation, concreteness, polysemy, and context specificity and analyse their impact on L2 readability. As a new feature specific to L2 readability, we propose the cognateness of words with words in languages the learner already knows. A pilot study confirms our assumption that learners can deduce the meaning of new words by their cognateness to other languages. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne
Journal Article
| In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft | 2014
35259 Endnote
Author(s):
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, Maj-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne
Title:
Phonological recoding, orthographic decoding, and comprehension skills during reading acquisition
In:
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (2014) 3, S. 447-471
DOI:
10.1007/s11618-014-0560-z
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Beitrag in Sonderheft
Language:
Englisch
Keywords:
Deutsch als Zweitsprache; Deutschland; Empirische Untersuchung; Grundschule; Grundschüler; Lesekompetenz; Lesenlernen; Leseverstehen; Phonologie; Rechtschreibung; Test; Textverständnis
Abstract:
Erfolgreiches Leseverstehen setzt einerseits die Fähigkeit voraus, geschriebene Wörter Buchstabe für Buchstabe in eine phonetische Repräsentation zu überführen (phonologisches Rekodieren), andererseits die Fähigkeit, geschriebene Wörter anhand ihrer Wortform zu erkennen (orthografisches Dekodieren). Phonologisches Rekodieren spielt eine besondere Rolle beim Lesenlernen und dient darüber hinaus vor allem dem Erkennen neuer und seltener Wörter. Orthografisches Dekodieren hingegen ist potenziell effizienter, wodurch Leseprozesse auf Satz- und Textebene erleichtert werden. Untersuchungen mit englischsprachigen Kindern belegen die Relevanz beider Wege der Worterkennung. Die Frage, ob und in welchem Umfang diese auch von jungen deutschen Lesern/-innen genutzt werden, muss dagegen noch geklärt werden. Anhand querschnittlicher Daten deutscher Zweit- bis Viertklässer wurde untersucht, ob und in welchem Ausmaß phonologisches Rekodieren und orthografisches Dekodieren mit dem Verstehen von Sätzen (N = 666) und Texten (N = 149) assoziiert sind und wie sich diese Zusammenhänge im Grundschulalter entwickeln. Die Ergebnisse zeigen, dass sowohl phonologisches Rekodieren als auch orthografisches Dekodieren für das Leseverständnis wichtig sind, wobei sich ihr relatives Gewicht über die Klassenstufen hinweg nicht verändert.
Abstract (english):
To become skillful readers, children have to acquire the ability to translate printed words letter by letter into phonemic representations (phonological recoding) and the ability to recognize the written word forms holistically (orthographical decoding). Whereas phonological recoding is the key for learning to read and useful for recognizing unknown or low-frequent words, orthographical decoding is often more efficient and takes less time, thus facilitating reading processes on the sentence and text level. Several studies with English-speaking children provided evidence for the relevance of the two routes but the question whether and to what extent both word recognition skills contribute to reading comprehension in young German readers requires further clarification. Based on data from a cross-sectional study with German primary school children we investigated whether and to what extent both types of word recognition skills are associated with sentence (N = 666) and text comprehension skills (N = 149) and how these relationships develop from Grade 2 to 4. The results indicate that both phonological recoding skills and orthographical decoding skills are important for reading comprehension skills. Their relative weight does not change across grade levels. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Solving open-domain multiple choice questions with textual entailment and text similarity measures
Dhruva, Neil; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna
Book Chapter
| Aus: Cappellato, Linda;Ferro, Nicola;Halvey, Martin;Kraaij, Wessel (Hrsg.): CLEF2014 Working Notes: Working Notes for the CLEF 2014 Conference, Sheffield, UK, September 15-18, 2014 | Aachen: RWTH | 2014
34977 Endnote
Author(s):
Dhruva, Neil; Ferschke, Oliver; Gurevych, Iryna
Title:
Solving open-domain multiple choice questions with textual entailment and text similarity measures
In:
Cappellato, Linda;Ferro, Nicola;Halvey, Martin;Kraaij, Wessel (Hrsg.): CLEF2014 Working Notes: Working Notes for the CLEF 2014 Conference, Sheffield, UK, September 15-18, 2014, Aachen: RWTH, 2014 (Workshop Proceedings, 1180), S. 1375-1385
URN:
urn:nbn:de:0074-1180-0
URL:
http://ceur-ws.org/Vol-1180/CLEF2014wn-QA-DhruvaEt2014.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Antwort; Computerlinguistik; Computerunterstütztes Verfahren; Frage; Leseverstehen; Multiple-Choice-Verfahren; Textverständnis
Abstract:
In this paper, we present a system for automatically answering open-domain, multiple choice reading comprehension questions about short English narrative texts. The system is based on state-of-the-art text similarity measures, textual entailment metrics and coreference resolution and does not make use of any additional domain specific background knowledge. Each answer option is scored with a combination of all evaluation metrics and ranked according to their overall score in order to determine the most likely correct answer. Our best configuration achieved the second highest score across all competing system in the entrance exam grading challenge with a c@1 score of 0.375. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Unselect matches
Select all matches
Export
<
1
2
3
>
Show all
(23)