Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: UNTERRICHTSMETHODE )


results per page

 

1-33 of 33
 
Naumann, Alexander; Rieser, Svenja; Musow, Stephanie; Hochweber, Jan; Hartig, Johannes:
Sensitivity of test items to teaching quality
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 41-53
Klieme, Eckhard:
Unterrichtsqualität
In: Harring, Marius; Rohifs, Carsten; Gläser-Zikuda, Michaela (Hrsg.): Handbuch Schulpädagogik Münster : Waxmann (2019) , 393-408
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, (2018) , online first
Adl-Amini, Katja:
Tutorielles Lernen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule
Münster : Waxmann (2018) , 243
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Adl-Amini, Katja; Hardy, Ilonca:
Zum Umgang mit Heterogenität im naturwissenschaftlichen Sachunterricht
In: Blumberg, Eva; Hellmich, Frank (Hrsg.): Inklusiver Unterricht in der Grundschule Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 248-267
Vorndran, Angela:
Informationsbedarf und Informationsnutzung bei der Suche nach unterrichtsrelevanter Information im Internet
Hildesheim : Universität Hildesheim (2017) , 394
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 528
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Rozman, Mojca; Klieme, Eckhard:
Exploring cross-national changes in instructional practices
Amsterdam : International Association for the Evaluation of Educational Achievement (2017) , 1-10
Jornitz, Sieglinde:
Between stimulating and overwhelming
In: Studia Edukacyjne, 38 (2016) , 347-363
Decristan, Jasmin; Hartmann, Ulrike:
Das Projekt "wissenschaf(f)tpraxis"
In: Lernende Schule, 19 (2016) 73 , 17-19
Jornitz, Sieglinde:
Kolonialisierung in postkolonialen Zeiten
In: Pädagogische Korrespondenz, (2015) 51 , 69-89
Decristan, Jasmin; Hondrich, Anna Lena; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim; Adl-Amini, Katja; Djakovic, Sanna-Kristina; Mannel, Susanne; Naumann, Alexander; Hardy, Ilonca:
Impact of additional guidance in science education on primary students' conceptual understanding
In: Journal of Educational Research, 108 (2015) 5 , 358-370
Reh, Sabine; Idel, Till-Sebastian; Rabenstein, Kerstin; Fritzsche, Bettina:
Ganztagsschulforschung als Transformationsforschung
In: Reh,Sabine;Fritzsche,Bettina;Idel,Till-Sebastian;Rabenstein,Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 297-336
Benner, Dietrich; Reh, Sabine:
Ordnungen des Unterrichts
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Damit Unterricht gelingt Münster : Waxmann (2014) , 265-274
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin:
Die soziale Konstitution des Unterrichts in pädagogischen Praktiken und die Potentiale qualitativer Unterrichtsforschung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 59 (2013) 3 , 291-307
Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas:
Pädagogische Psychologie
Stuttgart : Kohlhammer (2013) , 537
Büttner, Gerhard; Warwas, Jasmin; Adl-Amini, Katja:
Kooperatives Lernen und Peer Tutoring im inklusiven Unterricht
In: Zeitschrift für Inklusion, (2012) 1/2
Warwas, Jasmin; Kunter, Mareike:
Individuelle Förderung in heterogenen Klassen
In: Forschung Frankfurt, 29 (2011) 1 , 14-15
Hardy, Ilonca; Hertel, Silke; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard; Warwas, Jasmin; Büttner, Gerhard; Lühken, Arnim:
Adaptive Lerngelegenheiten in der Grundschule: Merkmale, methodisch-didaktische Schwerpunktsetzungen und erforderliche Lehrerkompetenzen
In: Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 6 , 819 - 833
Klieme, Eckhard; Warwas, Jasmin:
Konzepte der Individuellen Förderung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 6 , 805 - 818
Warwas, Jasmin; Hertel, Silke; Labuhn, Andju Sara:
Bedingungsfaktoren des Einsatzes von adaptiven Unterrichtsformen im Grundschulunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 6 , 854 - 867
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Abs, Hermann Josef:
Standards schulischer Bildung.
In: Andresen, Sabine; Casale, Rita; Gabriel, Thomas; Horlacher, Rebekka; Larcher Klee, Sabina & Oelkers, Jürgen (Hrsg.): Handwörterbuch Erziehungswissenschaft Weinheim [u.a.] : Beltz (2009) , S. 819-833
Hugener, Isabelle; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
Teaching patterns and learning quality in Swiss and German mathematics lessons.
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 1 , S. 66-78
Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Rauch, Dominique; Ehlers, Holger; Helmke, Andreas; Eichler, Wolfgang; Thomé, Günther; Willenberg, Heiner:
Alltagspraxis, Qualität und Wirksamkeit des Deutschunterrichts.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch Weinheim : Beltz (2008) , S. 319-344
Gerecht, Marius; Steinert, Brigitte; Klieme, Eckhard; Döbrich, Peter:
Skalen zur Schulqualität: Dokumentation der Erhebungsinstrumente. 2. überarb. Aufl.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 122 S.
Lipowsky, Frank:
Was wissen wir über guten Unterricht?
In: Becker, Gerold (Hrsg.): Guter Unterricht Seelze : Friedrich (2007) , S. 26-30
Weishaupt, Horst; Berger, Melanie; Saul, Bernadette; Schimunek, Franz-Peter; Grimm, Katja; Pleßmann, Steffen; Zügenrücker, Indra:
Verkehrserziehung in der Sekundarstufe.
Bremerhaven : Verl. für neue Wissenschaft (2004) , 75 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016