Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: VERGLEICH )


results per page

 

1-112 of 112
 
Arens, A. Katrin; Helm, Friederike; Wolff, Fabian; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in the formation of German students' language self-concepts
In: Journal of Experimental Education, (2019) , online first
Neubauer, Andreas B.; Scott, Stacey B.; Sliwinski, Martin J.; Smyth, Joshua M.:
How was your day? Convergence of aggregated momentary and retrospective end-of-day affect ratings across the adult life span
In: Journal of Personality and Social Psychology, (2019) , online first
von Keyserlingk, Luise; Becker, Michael; Jansen, Malte:
Academic self-concept during the transition to upper secondary school
In: Contemporary Educational Psychology, 56 (2019) , 152-160
Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Parker, Philip D.; Murayama, Kou; Guo, Jiesi; Dicke, Theresa; Arens, A. Katrin:
The murky distinction between self-concept and self-efficacy
In: Journal of Educational Psychology, 111 (2019) 2 , 331-353
Lonnemann, Jan; Muller, Christian; Buttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 178 (2019) , 184-197
Mander, Johannes; Blanck, Paul; Neubauer, Andreas B.; Kröger, Paula; Flückiger, Christoph; Lutz, Wolfgang; Barnow, Sven; Bents, Hinrich; Heidenreich, Thomas:
Mindfulness and PMR as standardized session-introduction in individual therapy
In: Journal of Clinical Psychology, 75 (2019) 1 , 21-45
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22 (2019) 2 , 435-4549
Neubauer, Andreas B.; Smyth, Joshua M.; Sliwinski, Martin J.:
Age differences in proactive coping with minor hassles in daily life
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 74 (2019) 1 , 7-16
Buchholz, Janine; Hartig, Johannes:
Comparing attitudes across groups
In: Applied Psychological Measurement, 43 (2019) 3 , 241-250
Charalambous, Charalambos Y.; Praetorius, Anna-Katharina:
Studying mathematics instruction through different lenses
In: ZDM, 50 (2018) 3 , 355-366
Brandt, Naemi; Becker, Michael; Tetzner, Julia; Brunner, Martin; Kuhl, Poldi; Maaz, Kai:
Personality across the lifespan
In: European Journal of Psychological Assessment., (2018) , online first
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Arens, A. Katrin; Becker, Michael; Möller, Jens:
The internal/external frame of reference (I/E) model
In: Learning and Individual Differences, 67 (2018) , 143-155
Hartig, Johannes; Rauch, Dominique:
Formen und Methoden der externen Evaluation
In: Titz, Cora; Weber, Susanne; Ropeter, Anna; Geyer, Sabrina; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung umsetzen und überprüfen Stuttgart : Kohlhammer (2018) , 78-92
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, (2018) , online first
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Arens, A. Katrin; Becker, Michael; Möller, Jens:
Social and dimensional comparisons in math and verbal test anxiety
In: Contemporary Educational Psychology, 51 (2017) , 240-252
Hertzog, Christopher; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Age differences in coupling of intraindividual variability in mnemonic strategies and practice-related associative recall improvements
In: Psychology and Aging, 32 (2017) 6 , 557-571
Lydon-Staley, David M.; Ram, Nilam; Brose, Annette; Schmiedek, Florian:
Reduced impact of alcohol use on next-day tiredness in older relative to younger adults
In: Psychology and Aging, 32 (2017) 7 , 642-653
Ordemann, Jessica:
Hochschulbildung und Statusreproduktion
In: Lessenich, Stephan (Hrsg.): Geschlossene Gesellschaften Essen : Deutsche Gesellschaft für Soziologie (2017) , 1-8
Weishaupt, Horst:
Ganztagsgrundschulen in Hessen und Rheinland-Pfalz
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 22 (2017) 10 , 265-268
Wachsmuth, Henning; Naderi, Nona; Habernal, Ivan; Hou, Yufang; Hirst, Graeme; Gurevych, Iryna; Stein, Benno:
Argumentation quality assessment
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): The 55th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics (ACL 2017) Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2017) , 250-255
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude
In: PLoS ONE, 12 (2017) 4 , e0174991
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
In: Labour Economics, 47 (2017) , 15-34
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Der Fall der Abstiegsangst, oder: Die mittlere Mittelschicht als sensibles Zentrum der Gesellschaft
In: Zeitschrift für Soziologie, 46 (2017) 3 , 167-184
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Kropf, Michaela; Köller, Olaf; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Durchführung, Datengrundlage, Erhebungsinstrumente und statistische Methoden
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 55-80
Maaz, Kai; Bachsleitner, Anna; Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Becker, Michael:
Soziokulturelle Disparitäten des Bildungserfolgs vor und nach der Schulstrukturreform in Berlin
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 361-424
Schmiedek, Florian:
Development of cognition and intelligence
In: Specht, Jule (Hrsg.): Personality development across the lifespan London : Elsevier (2017) , 309-323
Brod, Garvin; Bunge, Silvia A; Shing, Yee Lee:
Does one year of schooling improve children's cognitive control and alter associated brain activation?
In: Psychological Science, 28 (2017) 7 , 967-978
Böhm, Peter; Schindler, Christoph; Rölke, Heiko; Rittberger, Marc:
Limits and potentials of grasping user interaction in controlled and open world environments
In: Gäde, Maria; Trkulja, Violeta; Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding information spaces Glückstadt : Hülsbusch (2017) , 374-376
Fleckenstein, Johanna; Möller, Jens; Hohenstein, Friederike; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
Die schulischen Leistungen an der SESB - 9. Jahrgangsstufe und 15-Jährige
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 189-252
Hohenstein, Friederike; Baumert, Jürgen; Adrian, Esther D.; Radmann, Susanne; Möller, Jens:
Die EUROPA-Studie
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 49-73
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Development in multiple areas of life in adolescence
In: International Journal of Behavioral Development, 41 (2017) 6 , 704-713
Müller-Kalthoff, Hanno; Jansen, Malte; Schiefer, Irene; Helm, Friederike; Nagy, Nicole; Möller, Jens:
A double-edged sword? On the benefit, detriment, and net effect of dimensional comparison on self-concept
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 7 , 1029-1047
Sander, Julia; Schmiedek, Florian; Brose, Annette; Wagner, Gert G.; Specht, Jule:
Long-term effects of an extensive cognitive training on personality development
In: Journal of Personality, 85 (2017) 4 , 454-463
Radmann, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 113-138
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Maaz, Kai; Kühne, Stefan:
Indikatorengestützte Bildungsberichterstattung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 1-22
Zehner, Fabian:
Automatic processing of text responses in large-scale assessments
München : mediaTUM (2016) , 124
Arens, A. Katrin; Möller, Jens; Watermann, Rainer:
Extending the internal/external frame of reference model to social studies
In: Learning and Individual Differences, 51 (2016) , 91-99
Stelter, Annette:
Validität der Konstruktinterpretation von Testwerten zur Erfassung des technologiebasierten Problemlösens von Erwachsenen im Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
Frankfurt am Main : Goethe-Universität (2016)
Baethge, Martin; Maaz, Kai; Seeber, Susan; Jäger, Daniela Julia; Kühne, Stefan; Lenz, Beatrice; Michaelis, Christian; Wieck, Markus; Wurster, Sebastian:
Ländermonitor berufliche Bildung 2015
Gütersloh : Bertelsmann Stiftung (2016) , 350
Kramer, Jochen (Hrsg.); Neumann, Marko (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Abitur und Matura im Wandel
Wiesbaden : Springer VS (2016) , 285
Martini, Renate:
Förderung des wissenschaftlichen Nachwuchses
In: Koller, Hans-Christoph; Faulstich-Wieland, Hannelore; Weishaupt, Horst; Züchner, Ivo (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2016 Opladen : Budrich (2016) , 179-190
Gerecht, Marius; Krüger, Heinz-Hermann; Post, Andreas; Weishaupt, Horst:
Personal
In: Hans-Christoph Koller, Hannenlore Faulstich-Wieland, Horst Weishaupt, Ivo Züchner (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2016 Opladen : Budrich (2016) , 135-158
Koller, Hans-Christoph (Hrsg.); Faulstich-Wieland, Hannelore (Hrsg.); Weishaupt, Horst (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Datenreport Erziehungswissenschaft 2016
Opladen : Budrich (2016) , 266
Leonhardt, Anja; Könen, Tanja; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
How differentiated do children experience affect? An investigation of the within- and between-person structure of children's affect
In: Psychological Assessment, 28 (2016) 5 , 575-585
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Jansen, Malte; Schroeders, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Marsh, Herbert:
Contrast and assimilation effects of dimensional comparisons in five subjects
In: Journal of Educational Psychology, 107 (2015) 4 , 1086-1101
StEG-Konsortium, xxx:
Ganztagsschule 2014/2015
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2015)
Kocaj, Aleksander; Kuhl, Poldi; Rjosk, Camilla; Jansen, Malte; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Der Zusammenhang zwischen Beschulungsart, Klassenkomposition und schulischen Kompetenzen von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf.
In: Kuhl, P.;Stanat, P.;Lütje-Klose, B.;Gresch, C.;Pant, H. A.;Prenzel, M. (Hrsg.): Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 335-370
Egger, Marina:
Kommunale Bildungsberichterstattung
In: Döbert, Hans;Weishaupt, Horst (Hrsg.): Bildungsmonitoring, Bildungsmanagement und Bildungssteuerung in Kommunen Münster : Waxmann (2015) , 193-211
Bellander, Martin; Bäckman, Lars; Liu, Tian; M.Schjeide, Brit-Maren; Bertram, Lars; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman; Lövdén, Martin:
Lower baseline performance but greater plasticity of working memory for carriers of the val allele of the COMT Val158Met polymorphism
In: Neuropsychology, 29 (2015) 2 , 247-254
Marsh, Herbert; Lüdtke, Oliver; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich; Abduljabbar, Adel Salah; Abdelfattah, Faisal; Jansen, Malte:
Dimensional comparison theory
In: Learning and Instruction, 35 (2015) , 16-32
Wagner, Jenny; Becker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
The first partnership experience and personality development
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 4 , 455-463
Weiß, Manfred:
Privatschulen aus bildungsökonomischer Perspektive
In: Kraul, Margret (Hrsg.): Private Schulen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 139-154
Senkbeil, Martin; Goldhammer, Frank; Bos, Wilfried; Eickelmann, Birgit; Schwippert, Knut; Gerick, Julia:
Das Konstrukt der computer- und informationsbezogenen Kompetenzen in ICILS 2013
In: Bos, Wilfried;Eickelmann, Birgit;Gerick, Julia;Goldhammer, Frank;Schaumburg, Heike;Schwippert, Knut;Senkbeil, Martin;Schulz-Zander, Renate;Wendt, Heike (Hrsg.): ICILS 2013 Münster : Waxmann (2014) , 83-112
Pinheiro-Chagas, Pedro; Wood, Guilherme; Knops, André; Krinzinger, Helga; Lonnemann, Jan; Starling-Alves, Isabella; Willmes, Klaus; Haase, Vitor Geraldi:
In how many ways is the approximate number system associated with exact calculation?
In: PLoSOne, 9 (2014) 11 , e111155
Böttcher, Wolfgang; Hogrebe, Nina; Berkemeyer, Nils; Bos, Wilfried; Hermstein, Björn; Makles, Anna; Manitius, Veronika; Schneider, Kerstin; Schwarz, Alexandra; Schwerdt, Guido; Stöbe-Blossey, Sybille; Tillmann, Kristina; Weishaupt, Horst:
Bildungsfinanzierung und Bildungsgerechtigkeit
In: Drossel, Kerstin; Strietholt, Rolf; Bos, Wilfried (Hrsg.): Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen Münster : Waxmann (2014) , 11-31
Becker, Michael; Cortina, Kai S.; Tsai, Yi-Miau; Eccles, Jacquelynne S.:
Sexual orientation, psychological well-being, and mental health
In: Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity, 1 (2014) 2 , 132-145
Heinen, Richard; Blees, Ingo; Kerres, Michael; Rittberger, Marc:
Open educational resources and social bookmarking
In: Stracke, Christian M.;Ehlers, Ulf-Daniel;Creelman, Alastair;Shamarina-Heidenreich, Tatiana (Hrsg.): Changing the trajectory Berlin : Logos (2014) , 33-40
Oelke, Daniela; Strobelt, Hendrik; Rohrdantz, Christian; Gurevych, Iryna; Deussen, Oliver:
Comparative exploration of document collections
In: Computer Graphics Forum, 33 (2014) 3 , 201-210
Arens, A. Katrin:
The early transition to secondary school in Germany
In: Borders, J. H. (Hrsg.): Handbook on the psychology of self-esteem New York : Nova Science (2014) , 71-90
Riediger, Michaela; Wrzus, Cornelia; Klipker, Kathrin; Müller, Viktor; Schmiedek, Florian; Wagner, Gert:
Outside of the laboratory
In: Psychology and Aging, 29 (2014) 1 , 103-114
Wolgast, Anett; Stiensmeier-Pelster, Joachim; von Aufschnaiter, Claudia:
Papierbasierte oder internetbasierte Skalen zur Erfassung von Motivation (SELLMO) und Selbstkonzept (SESSKO)?
In: Diagnostica, 60 (2014) 1 , 46-58
Richter, Dirk; Böhme, Kathrin; Becker, Michael; Pant, Hans Anand; Stanat, Petra:
Überzeugungen von Lehrkräften zu den Funktionen von Vergleichsarbeiten
In: Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 2 , 225-244
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Becker, Michael; Neumann, Marko; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer:
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 2 , 555-568
Weiß, Manfred:
Besser Qualität der Schulbildung durch Privatschulen?
In: Institut für Bildungsforschung und Bildungsrecht e.V. (Hrsg.): Gerecht und effizient Baden-Baden : Nomos (2013) , 29-41
Chmielewski, Anna K.; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Tracking effects depend on tracking type
In: American Educational Research Journal, 50 (2013) 5 , 925-957
Weiß, Manfred:
Schulleistungen an Privatschulen - Ergebnisse deutscher Vergleichsstudien
In: Gürlevik, Aydin;Palentien, Christian;Heyer, Robert (Hrsg.): Privatschulen versus staatliche Schulen Wiesbaden : Springer VS (2013) , 227-234
Merkt, Julia; Singmann, Henrik; Bodenburg, Sebastian; Goossens-Merkt, Heinrich; Kappes, Andreas; Wendt, Mike; Gawrilow, Caterina:
Flanker performance in female college students with ADHD
In: ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 5 (2013) 4 , 321-341
Chicherio, Christian; Dirk, Judith; Vandekerckhove, Joachim; Ghisletta, Paolo; de Ribaupierre, Anik:
Le modèle hiérarchique de diffusion
In: M. Carlier, P.-Y. Gilles (Hrsg.): Vive(nt) les différences Aix en Provence, France : Presses Universitaires de Provence (2013) , 91-95
de Ribaupierre, Anik; Chicherio, Christian; Fagot, Delphine; Dirk, Judith; Lecerf, Thierry; Ghisletta, Paolo:
Variabilité inter- et intra-individuelle dans le fonctionnement cognitif au travers du cycle de la vie
In: M. Carlier, P.-Y. Gilles (Hrsg.): Vive(nt) les différences Aix en Provence, France : Presses Universitaires de Provence (2013) , 97-102
Baer, Daniel; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
DKPro Similarity
In: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): 51st annual meeting of the Association for Computational Linguistics Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics (2013) , 121-126
Brose, Annette; Scheibe, Susanne; Schmiedek, Florian:
Life contexts make a difference
In: Psychology and Aging, 28 (2013) 1 , 148-159
Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther; Weinert, Sabine:
Early literacy support in institutional settings
In: Pfost, Maximilian; Artelt, Cordula; Weinert, Sabine (Hrsg.): The development of reading literacy from early childhood to adolescence Bamberg : University of Bamberg Press (2013) , 63-92
Lindberg, Sven; Linkersdörfer, Janosch; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Gender differences in children's math self-concept in the first years of elementary school
In: Journal of Education and Learning, 2 (2013) 3 , 1-8
Schräpler, Jörg-Peter; Weishaupt, Horst:
Auswirkung des Zentralabiturs auf den Abiturerfolg an Gymnasien und Gesamtschulen in Nordrhein-Westfalen
In: McElvany, Nele; Holtappels, Heinz-Günter (Hrsg.): Empirische Bildungsforschung Münster : Waxmann (2013) , 249-266
Ehmke, Timo; Klieme, Eckhard; Stanat, Petra:
Veränderungen der Lesekompetenz von PISA 2000 nach PISA 2009. Die Rolle von Unterschieden in den Bildungswegen und in der Zusammensetzung der Schülerschaft
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 132-150
Jude, Nina; Hartig, Johannes; Schipolowski, Stefan; Böhme, Katrin; Stanat, Petra:
Definition und Messung von Lesekompetenz. PISA und die Bildungsstandards
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 200-228
Jude, Nina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
PISA 2009 - Impulse für die Schul- und Unterrichtsforschung
Weinheim : Beltz Juventa (2013) , 246
Mildner, Dorothea; Hochweber, Jan; Frey, Andreas:
Vergleichende Analysen der Kompetenzen von Fünfzehnjährigen und Neuntklässlern in den deutschen PISA-Erhebungen 2003 bis 2009
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 151-171
Dietze, Torsten:
Integration von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der Grundschule - zur Situation in den 16 Bundesländern
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 6 (2013) 1 , 34-44
Stearn, Sezen; Massar, Tamara:
Verkürztes Abitur: G8 oder G9?
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2013)
Kemper, Thomas:
Zum Schulerfolg von separiert und integriert beschulten Migranten mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Deutschland - am Beispiel des Bundeslandes Rheinland-Pfalz
In: Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 19 (2013) 2 , 18-27
Arens, A. Katrin; Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Watermann, Rainer; Hasselhorn, Marcus:
Does the timing of transition matter?
In: International Journal of Educational Research, 57 (2013) 1 , 1-11
Wolff, Julia K.; Brose, Annette; Lövdén, Martin; Tesch-Römer, Clemens; Lindenberger, Ulman; Schmiedek, Florian:
Health is health is health?
In: Psychology and Aging, 27 (2012) 4 , 881-891
Bär, Daniel; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna:
Text reuse detection using a composition of text similarity measures
In: Kay, Martin; Boitet, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 24th International Conference on Computational Linguistics (COLING 2012) Mumbai : The COLING 2012 Organizing Committee (2012) , 167-184
Massar, Tamara:
IGLU 2011
Frankfurt a.M. : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2012)
Meyer, M. Christian; Gurevych, Iryna:
To exhibit is not to loiter
In: Kay, Martin; Boitet, Christian (Hrsg.): Proceedings of the 24th International Conference on Computational Linguistics (COLING 2012) Mumbai : The COLING 2012 Organizing Committee (2012) , 1763--1780
Reh, Sabine; Breuer, Anne:
Positionierungen in interprofessionellen Teams
In: Huber, Stephan Gerhard; Ahlgrimm, Frederik (Hrsg.): Kooperation Münster : Waxmann (2012) , 185-201
Jornitz, Sieglinde:
[Rezension von: Meister, Nina: Wie beginnt der Unterricht? Hermeneutische Rekonstruktionen von Unterrichtsanfängen in Frankreich und Deutschland]
In: Erziehungswissenschaftliche Revue, 11 (2012) 6
Meyer, M. Christian; Gurevych, Iryna:
Wiktionary: a new rival for expert-built lexicons?
In: Granger, Sylviane; Paquot, Magali (Hrsg.): Electronic lexicography Oxford : Oxford University Press (2012) , 259-291
Weishaupt, Horst; Huth, Radoslaw:
Systematisierung der Lehrerforschung und Verbesserung ihrer Datenbasis
Bonn : BMBF (2012) , 186
Kuger, Susanne; Große, Christiane; Kluczniok, Katharina; Roßbach, Hans-Günther:
Was ist an einer Schule wichtig?
In: Grundschulzeitschrift, 26 (2012) 254 , 9-11
Weiß, Manfred:
Bessere Qualität der Schulbildung durch Privatschulen?
In: Ullrich, Heiner; Strunck, Susanne (Hrsg.): Private Schulen in Deutschland Wiesbaden : Springer VS (2012) , 189-200
Avenarius, Hermann:
Verfassungsrechtliche Grenzen der Expansion der Privatschulen
In: Ullrich, Heiner; Strunck, Susanne (Hrsg.): Private Schulen in Deutschland Wiesbaden : Springer VS (2012) , 143-163
Thole, Werner (Hrsg.); Faulstich-Wieland, Hannelore (Hrsg.); Weishaupt, Horst (Hrsg.); Züchner, Ivo (Hrsg.):
Datenreport Erziehungswissenschaft 2012
Opladen : Budrich (2012) , 242
Weishaupt, Horst; Krüger, Heinz-Hermann; Kücker, Caroline:
Personal
In: Thole, Werner; Faustich-Wieland, Hannelore; Horn, Klaus-Peter; Weishaupt, Horst; Züchner, Ivo (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2012 Opladen : Budrich (2012) , 137-158
Hartig, Johannes; Frey, Adreas; Nold, Günter; Klieme, Eckhard:
An application of explanatory item response modeling for model-based proficiency scaling
In: Educational and Psychological Measurement, 72 (2012) 4 , 665-686
Rohlf, Helena; Jucksch, Viola; Gawrilow, Caterina; Huss, Michael; Hein, Jakob; Lehmkuhl, Ulrike; Salbach-Andrae, Harriet:
Set shifting and working memory in adults with ADHD
In: Journal of Neural Transmission, 119 (2012) 1 , 95-106
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Hodi, Agnes; Csapo, Beno:
Examining media-effect among subgroups of students with different ability levels
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 630-632
Jude, Nina; Klieme, Eckhard:
Pisa 2009: vier Thesen zu Veränderungen im Bildungswesen
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Baden-Württemberg, 20 (2011) 2 , 37-38
Ehm, Jan-Henning; Duzy, Dagmar; Hasselhorn, Marcus:
Das akademische Selbstkonzept bei Schulanfängern
In: Frühe Bildung, 2011 (2011) 0 , 37-45
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela J.:
Changes in student attributions due to the implementation of central exit exams
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 23 (2011) 3 , 223-241
Kemper, Thomas:
Sonderpädagogischer Förderbedarf von deutschen und nichtdeutschen Schülern in NRW
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 22 (2011) 4 , 117-118
Dietze, Torsten:
Zum Übergang auf weiterführende Schulen
Frankfurt a.M. : GFPF (2011) , 129
Robert, Christelle; Dirk, Judith; Mathey, Stéphanie:
Inhibition lexicale et vieillissement: Analyse des distributions des temps de réponse d'adultes jeunes et âgés [Lexikalische Inhibition und Alter: Analyse von Reaktionszeitverteilungen bei jungen und älteren Erwachsenen]
In: Ribaupierre, Anik de; Ghisletta, Paolo; Lecerf, Thierry; Roulin, Jean-Luc (Hrsg.): Identité et spécificités de la psychologie différentielle Rennes : Presses Universitaires de Rennes (2010) , 341-346
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016