Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: VERHALTEN )


results per page

 

1-76 of 76
 
Avenarius, Hermann; Hanschmann, Felix:
Schulrecht
Köln : Link (2019)
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Why are you so optimistic? Effects of sociodemographic factors, individual experiences and peer characteristics on optimism in early adolescents
In: Journal of Personality, 87 (2019) 3 , 661-675
Avenarius, Hermann:
Die Bedeutung des Schulrechts für die Lehrerbildung: Teil 1
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 24 (2019) 4 , 108-111
Becker, Michael; Brose, Anette; Camehl, Georg; Graeber, Daniel; Huebener, Mathias; von Keyserlingk, Luise; Krekel, Christian; Maaz, Kai; Marcus, Jan; Margaryan, Shushanik; Möwisch, Dave; Paul, Annemarie; Peter, Frauke; Schmiedek, Florian; Schnitzlein, Daniel; Schupp, Jürgen; Siedler, Thomas; Spieß, C. Katharina:
Nicht-monetäre Erträge von Bildung in den Bereichen Gesundheit, nicht-kognitive Fähigkeiten sowie gesellschaftliche und politische Partizipation
Berlin : DIW Berlin (2019) , 75
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Bereit für Veränderungen?
In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66 (2019) 1 , 51-68
Boer, Diana; Hanke, Katja; He, Jia:
On detecting systematic measurement error in cross-cultural research
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 49 (2018) 5 , 713-734
Kroehne, Ulf; Goldhammer, Frank:
How to conceptualize, represent, and analyze log data from technology-based assessments? A generic framework and an application to questionnaire items
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 527-563
Frey, Andreas; Spoden, Christian; Goldhammer, Frank; Wenzel, S. Franziska C.:
Response time-based treatment of omitted responses in computer-based testing
In: Behaviormetrika, 45 (2018) 2 , 505-526
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 1-85
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Kooperationsbereit oder Innovationsgegner?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 6 , 1157-1186
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 84
Berdelmann, Kathrin:
Individuality in numbers
In: Alarcón, Cristina; Lawn, Martin (Hrsg.): Assessment cultures Berlin : Lang (2018) , 57-83
Brod, Garvin; Hasselhorn, Marcus; Bunge, Silvia:
When generating a prediction boosts learning
In: Learning and Instruction, 55 (2018) , 22-31
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Schuleingangsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2018)
Kuger, Susanne; Linberg, Tobias; Bäumer, Thomas; Struck, Olaf:
Digitale Lernumwelten
Bamberg : Leibniz-Institut für Bildungsverläufe / Nationales Bildungspanel (2018)
Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Brisson, Brigitte M.; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich:
The role of family characteristics for students' academic outcomes: A person-centered approach
In: Child Development, 89 (2018) 4 , 1405-1422
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Tetzner, Julia; Kliegl, Reinhold; Krahé, Barbara; Busching, Robert; Esser, Günter:
Developmental problems in adolescence
In: Journal of Applied Developmental Psychology, 53 (2017) , 40-53
Schmid, Christine:
Lernen von älteren oder durch jüngere Geschwister
In: Sozialpädagogische Impulse, (2017) 3 , 22-25
Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna:
Entwicklung einer neuen Schulstruktur im Berliner Schulsystem
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Entwicklung und Qualität des Schulsystems Münster : Waxmann (2017) , 75-103
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Goldhammer, Frank; Barkow, Ingo:
Educational process mining
In: Csapó, Ben;Funke, Joachim (Hrsg.): The nature of problem solving Paris : OECD Publishing (2017) , 193-209
Putten, Annette van der; Dijkstra, Roos; Huls, Jessica; Visser, Linda:
Assessment of temperament in children with profound intellectual and multiple disabilities
In: Cogent Psychology, 4 (2017) 1 , 1335038
Brod, Garvin; Bunge, Silvia A; Shing, Yee Lee:
Does one year of schooling improve children's cognitive control and alter associated brain activation?
In: Psychological Science, 28 (2017) 7 , 967-978
Arens, A. Katrin; Jude, Nina:
Parental involvement and student achievement in two language domains
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 145-155
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Typen elterlicher Hausaufgabenhilfe und ihr Zusammenhang mit der familialen Sozialisation
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 111-128
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Becker, Cathrin; Schnotz, Wolfgang; Naumann, Johannes:
Vorhersage von Testleistungen aus Aufgabenanforderungen und Bearbeitungsprozessen beim Lesen elektronischer Texte (TAUBE)
In: Bundesministerium für Bildung und Forschung (Hrsg.): Forschungsvorhaben in Ankopplung an Large-Scale-Assessments Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2016) , 31-47
Benitez, Isabel; He, Jia; van de Vijver, Fons J. R.; Padilla, José-Luis:
Linking extreme response style to response processes
In: International Journal of Psychology, 51 (2016) 6 , 464-473
He, Jia; van de Vijver, Fons J. R.:
Response styles in factual items
In: International Journal of Psychology, 51 (2016) 6 , 445-452
Scherer, Ronny; Jansen, Malte; Nilsen, Trude; Areepattamannil, Shaljan; Marsh, Herbert W.:
The quest for comparability
In: PLoS ONE, (2016) , 0150829
Schmiedek, Florian; Dirk, Judith:
Person-specific analysis
In: Whitbourne, Susan Krauss (Hrsg.): Encyclopedia of adulthood and aging Hoboken : Wiley-Blackwell (2016) , 1062-1066
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Christoph, Gabriela; Lüdtke, Oliver:
Test-taking engagement in PIAAC
Paris : OECD (2016) , 67
Gabriel, Katrin; Praetorius, Anna-Katharina; Lipowsky, Frank:
Wie in der einen Stunde, so auch in der anderen?
In: Jahrbuch für Allgemeine Didaktik, (2015) , 85-95
Berdelmann, Kathrin:
Aufmerksam oder unaufmerksam?
In: Sabine Reh, Kathrin Berdelmann, Jörg Dinkelaker (Hrsg.): Aufmerksamkeit Wiesbaden : Springer VS (2015) , 287-305
Kaspar, Roman; Oswald, Frank; Wahl, Hans-Werner; Voss, Elke; Wettstein, Markus:
Daily mood and out-of-home mobility in older adults
In: Journal of Applied Gerontology, 34 (2015) 1 , 26-47
Kuger, Susanne; Smidt, Wilfried; Sechtig, Jutta:
""Gender"" als Thema in der frühpädagogischen Professionalisierungsdiskussion
In: Betz, Tanja; Cloos, Peter (Hrsg.): Kindheit und Profession Weinheim : Beltz Juventa (2014) , 221-237
Avenarius, Hermann:
Psychische Gewalt gegen Kinder - Ein juristischer Blick auf unzulässiges professionelles Handeln in Schulen
In: Prengel, Annedore; Winklhofer, Ursula (Hrsg.): Kinderrecht in pädagogischen Beziehungen Opladen : Verlag Barbara Budrich (2014) , 119-123
Felber, Michaela; Schabmann, Alfred; Schmiedek, Florian; Friedrich, Max H.; Völkl-Kernstock, Sabine:
Effects of spontaneous adult behavior on distress levels of two- to eight-year-olds during voiding cystourethrograms
In: Children's Health Care, 43 (2014) 4 , 273-292
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Greiff, Samuel; Wüstenberg, Sascha:
Discovering students' complex problem solving strategies in educational assessment
In: Stamper, J.;Pardos, Z.;Mavrikis, M.;McLaren, B.M. (Hrsg.): Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining London : CEUR Workshop Proceedings (2014) , 225-228
Werkle-Bergner, Markus; Grandy, Thomas H.; Chicherio, Christian; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Coordinated within-trial dynamics of low-frequency neural rhythms controls evidence accumulation
In: Journal of Neuroscience, 34 (2014) 25 , 8519-8528
Miche, Martina; Wahl, Hans-Werner; Diehl, Manfred; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Kolb, Maren:
Natural occurrence of subjective aging experiences in community dwelling older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 69 (2014) 2 , 174-187
Ihrke, Matthias; Behrendt, Jörg; Schrobsdorff, Hecke; Visser, Ingmar; Hasselhorn, Marcus:
Negative priming persists in the absence of response-retrieval
In: Experimental Psychology, 60 (2013) 1 , 12-21
Guderjahn, Lena; Gold, Andreas; Stadler, Gertraud; Gawrilow, Caterina:
Self-regulation strategies support children with ADHD to overcome symptom-related behavior in the classroom
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 5 (2013) 4 , 397-407
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin:
Die soziale Konstitution des Unterrichts in pädagogischen Praktiken und die Potentiale qualitativer Unterrichtsforschung
In: Zeitschrift für Pädagogik, 59 (2013) 3 , 291-307
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Overregulation in physical education
In: International Journal of Learning & Development, 3 (2013) 3 , 19-40
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
The influence of perceived teacher-student congruence on students' satisfaction in physical education
In: Journal of Studies in Education, 3 (2013) 2 , 183-209
Korinth, Sebastian; Sommer, Werner; Breznitz, Zvia:
Neuronal response specificity as a marker of reading proficiency
In: NeuroReport, 24 (2013) 2 , 96-100
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Malstädt, Nadine; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Free recall behaviour in children with and without spelling impairment
In: Dyslexia, 4 (2012) 18 , 187-198
Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Goldhammer, Frank:
Investigating test-taking behavior in simulation-based assessments
In: International Association of Technology, Education and Development (IATED) (Hrsg.): Proceedings of the 4th annual International Conference on Education and New Learning Technologies Barcelona : International Association of Technology, Education and Development (IATED) (2012) , 2065-2072
Huth, Radoslaw:
Nichtreaktive Verfahren
In: Horn, Klaus-Peter; Kemnitz, Heidemarie; Marotzki, Winfried; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2012) , 439
Schmitz, Bernhard; Klug, Julia; Hertel, Silke:
Collecting and analyzing longitudinal diary data
In: Laursen, Brett; Little, Todd D.; Card, Noel A. (Hrsg.): Handbook of developmental research methods New York : Guilford Press (2012) , 181-195
Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A; Boehme, Katharina; Brandner, Lena; Georgi, Karsten; Könen, Tanja; Mursin, Katharina; Roberts, Richard D:
Morningness-eveningness and educational outcomes: the lark has an advantage over the owl at high school
In: British Journal of Educational Psychology, 82(2) (2011)
Gawrilow, Caterina:
Self-regulation in children with ADHD
In: The ADHD Report, 19 (2011) 6 , 4-8
Oerke, Britta; Bogner, Franz X.:
Social desirability, environmental attitudes and general ecological behaviour in children
In: International Journal of Science Education, 33 (2011)
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela J.:
Changes in student attributions due to the implementation of central exit exams
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 23 (2011) 3 , 223-241
Lindberg, Sven; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Biermeyer, Eva; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Early strategies of elementary school children's single word reading
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 556-570
Kleinspehn-Ammerlahn, Anna; Riediger, Michaela; Schmiedek, Florian; von Oertzen, Timo; Li, Shu-Chen; Lindenberger, Ulman:
Dyadic drumming across the lifespan reveals a zone of proximal development in children
In: Developmental Psychology, 47 (2011) 3 , 632-644
Baltruschat, Lisa; Hasselhorn, Marcus; Tarbox, Jonathan; Dixon, Dennis R.; Najdowski, Adel C.; Mullins, Ryan D.; Gould, Evelyn R.:
Addressing working memory in children with autism through behavioral intervention
In: Research in Autism Spectrum Disorders, 5 (2011) 1 , 267-276
Avenarius, Hermann; Füssel, Hans-Peter:
Schulrecht
Kronach : Link (2010) , XIII, 785
Lassnigg, Lorenz; Rittberger, Marc; Schläfli, André:
[Sammelrezension] Rosenbladt, Bernhard von; Bilger Frauke: Weiterbildungsverhalten in Deutschland. Band 1: Berichtssystem Weiterbildung und Adult Education Survey 2007. (Bertelsmann) Bielefeld 2008. Gnahs, Dieter; Kuwan, Helmut; Seidel, Sabine: Weiterbildungsverhalten in Deutschland. Band 2: Berichtskonzepte auf dem Prüfstand. (Bertelsmann) Bielefeld 2008
In: Report. Zeitschrift für Weiterbildung, 2 (2009) , S. 77-81
Weiß, Manfred:
Schule und Wettbewerb (Teil 2).
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 14 (2009) 3 , S. 69-71
Martens, Thomas; Rost, Jürgen; Gresele, Christiane:
Bedrohung: Vulnerabilität.
In: Glöckner-Rist, Angelika (Hrsg.): Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen. ZIS Version Bonn : GESIS (2008)
Martens, Thomas; Erdwien, Birgit; Ramm, Karen:
Risikoverarbeitung und Risikoverhalten am Beispiel extremer Hochwasserereignisse.
Bremen : Univ. (2008)
Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin; Titz, Cora:
Kindheit und das Verständnis vom Aufwachsen.
In: Thole, W. u.a. (Hrsg.) Bildung und Kindheit Opladen : Budrich (2008) , S. 49-64
Hager, Willi; Hasselhorn, Marcus:
Pädagogisch-psychologische Interventionsmaßnahmen.
In: Schneider, Wolfgang u.a. (Hrsg.): Handbuch der pädagogischen Psychologie Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2008) , S. 339-347
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Silbereisen, Rainer K. (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie des Säuglings- und Kindesalters.
Göttingen : Hogrefe (2008) , XXIV, 878 S.
Martens, Thomas; Rost, Jürgen:
Messen und Skalieren in der Umweltpsychologie.
In: Lantermann, Ernst D. u.a. [Hrsg.]:Grundlagen, Paradigmen und Methoden der Umweltpsychologie Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 867-898
Hasselhorn, Marcus:
Was kann die Psychologie zum Verstehen und Optimieren schulischen Lernens beitragen?
In: Jahrbuch der Akademie der Wissenschaften zu Göttingen, 2006 (2007) , S. 65-69
Weyers, Stefan; Sujbert, Monika; Eckensberger, Lutz H.:
Recht und Unrecht aus kindlicher Sicht.
Münster [u.a.] : Waxmann (2007) , 233 S.
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
Fischer, Natalie:
Motivationsförderung in der Schule.
Hamburg : Kovac (2006) , XII, 227, 10 S., Ill., graph. Darst., Tab., Literaturangaben S. 199-227.
Weyers, Stefan:
Eisenhardt, Thilo: Dissoziales Verhalten - Ursachen und Prävention. Frankfurt a.M.: Lang 2005.
In: Zeitschrift für Sozialpädagogik, 4 (2006) 1 , S. 98-101
Eckensberger, Lutz H.; Breit, Heiko:
Zur Förderung moralischer Haltungen in der Berufsbildung.
In: Oser, Fritz; Kern, Maja (Hrsg.): Qualität der beruflichen Bildung - Eine Forschungsbaustelle Bern : hep-Verlag (2006) , S. 398-435
Jude, Nina; Hartig, Johannes; Rauch, Wolfgang:
Erfassung von Persönlichkeitsmerkmalen im Internet.
In: Renner, Karl-Heinz u.a. (Hrsg.): Internet und Persönlichkeit. Differentiell-psychologische und diagnostische Aspekte der Internetnutzung Göttingen : Hogrefe (2005) , S. 119-133
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016