Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: VORSCHULALTER )


results per page

 

1-51 of 51
 
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in counting skills between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of approximate numerical magnitude information
In: Frontiers in Psychology, 9 (2019) , 2656
Lonnemann, Jan; Muller, Christian; Buttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
The influence of visual-spatial skills on the association between processing of nonsymbolic numerical magnitude and number word sequence skills
In: Journal of Experimental Child Psychology, 178 (2019) , 184-197
Höltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus:
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
In: Early Child Development and Care, 189 (2019) 2 , 339-351
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Schuleingangsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2018)
Roebers, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Schulbereitschaft - zur theoretischen und empirischen Fundierung des Konzepts
In: Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Schuleingangsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2018) , 1-18
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 239-253
Kuger, Susanne; Marcus, Jan; Spieß, Katharina:
Does quality of early childhood education and care affect the home learning environment of children?
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2017)
Hardy, Ilonca; Hertel, Silke; Hasselhorn, Marcus:
Förderung in frühen Bildungskontexten
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 194-197
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Ehm, Jan-Henning; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Wie Kinder zwischen vier und acht Jahren lernen
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 180
Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Sprachförderliche Maßnahmen im Elementarbereich
In: Becker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Sprachliche Bildung - Grundlagen und Handlungsfelder Münster : Waxmann (2017) , 287-297
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus:
Diagnostik mathematischer Leistungen und Kompetenzen
In: Fritz, Annemarie; Schmidt, Siegbert; Ricken, Gabi (Hrsg.): Handbuch Rechenschwäche Weinheim : Beltz (2017) , 323-338
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Roche, Jörg; Jessen, Moiken; Weidinger, Nicole; Behrens, Heike; Haberzettl, Stefanie; Hasselhorn, Marcus; Ifenthaler, Dirk; Kapica, Natalia; Kecker, Gabi; Klein, Wolfgang; Madlener, Karin; Pagonis, Giulio; Schug, Maike; Skoruppa, Katrin; Terrasi-Haufe, Elisabetta; Thissen, Frank:
Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 21 (2016) 2 , 127-142
Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang:
Förderung schulrelevanter Kompetenzen in Vorschule und Schule
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 1-12
Arens, A. Katrin; Marsh, Herbert W.; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander Seeshing; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus:
Math self-concept in preschool children
In: Early Childhood Research Quarterly, 36 (2016) , 391-403
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Kunde, Wilfried (Hrsg.); Schneider, Silvia (Hrsg.):
Entwicklungspsychologie der Kindheit
Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 340
Buschmann, Anke; Multhauf, Bettina; Hasselhorn, Marcus; Pietz, Joachim:
Long-term effects of a parent- based language intervention on language outcomes and working memory for late-talking toddlers
In: Journal of Early Intervention, 37 (2015) 3 , 175-189
Esser, Günter (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Diagnostik im Vorschulalter
Göttingen : Hogrefe (2015) , 182
Gawrilow, Caterina; Fäsche, Anika; Guderjahn, Lena; Gunzenhauser, Catherine; Merkt, Julia; Suchodoletz, Antje von:
The impact of self-regulation on preschool mathematical achievement
In: Child Indicators Research, 7 (2014) 4 , 805-820
Hasselhorn, Marcus; Sallat, Stephan:
Sprachförderung zur Prävention von Bildungsmisserfolg
In: Sallat,Stephan;Spreer, Markus;Glück, Christian W. (Hrsg.): Sprache professionell fördern Idstein : Schulz-Kirchner (2014) , 28-39
Völkerling, Andrea:
Frühe mathematische Bildung im Spiegel des Deutschen Bildungsservers
In: Frühe Bildung, 3 (2014) 3 , 178-180
Titz, Cora; Karbach, Julia:
Working memory and executive functions
In: Psychological Research, 78 (2014) 6 , 852-868
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Gawrilow, Caterina; Petermann, Franz; Schuchardt, Kirsten:
ADHS im Vorschulalter
In: Kindheit und Entwicklung, 22 (2013) 4 , 189-192
Kluczniok, Katharina; Lehrl, Simone; Kuger, Susanne; Roßbach, Hans-Günther:
Quality of the home learning environment during preschool age
In: European Early Childhood Education Research Journal, 21 (2013) 3 , 420-438
Becker-Mrotzek, Michael; Ehlich, Konrad; Füssenich, Iris; Günther, Hartmut; Hasselhorn, Marcus; Kopf, Michaela; Jeuck, Stefan; Lengyel, Drorit; Neugebauer, Uwe; Panagiotopoulou, Argyro; Stanat, Petra; Wilbert, Jürgen:
Qualitätsmerkmale für Sprachstandsverfahren im Elementarbereich
Köln : Mercator Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache (2013)
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Gender differences in both tails of the distribution of numerical competencies in preschool children
In: Educational Studies in Mathematics, 84 (2013) 2 , 201-208
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Heinze, Aiso (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Trautwein, Ulrich (Hrsg.):
Diagnostik mathematischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2013) , 290
Michalczyk, Kurt; Malstädt, Nadine; Worgt, Maria; Könen, Tanja; Hasselhorn, Marcus:
Age differences and measurement
In: European Journal of Psychological Assessment, 29 (2013) 3 , 220-229
Preßler, Anna-Lena; Krajewski, Kristin; Hasselhorn, Marcus:
Working memory capacity in preschool children contributes to the acquisition of school relevant precursor skills
In: Learning and Individual Differences, 23 (2013) 1 , 138-144
Gawrilow, Caterina:
Lehrbuch ADHS
München : ERV (2012)
Anders, Yvonne; Roßbach, Günter; Weinert, Sabine; Ebert, Susanne; Kuger, Susanne; Schmidt, Simone; von Maurice, Jutta:
Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills
In: Early Childhood Research Quarterly, 27 (2012) 2 , 231-244
Pauly, Hanno; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Woerner, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus; Lonnemann, Jan:
Domain-specific rapid automatized naming deficits in children at risk for learning disabilities
In: Journal of Neurolinguistics, 24 (2011) 5 , 602-610
Sinner, Daniel; Ennemoser, Marco; Krajewski, Kristin:
Entwicklungspsychologische Frühdiagnostik mathematischer Basiskompetenzen im Kindergarten- und frühen Grundschulalter
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 109-129
Reimers, Bettina Irina:
Wie der Kindergarten nach England kam
In: Brogiato, Heinz Peter;Kiedel, Klaus-Peter (Hrsg.): Forschen, reisen, entdecken Halle a.d.S. : Mitteldeutscher Verlag (2011) , 68-69
Hasselhorn, Marcus:
Lernen im Vorschul- und frühen Schulalter
In: Vogt, Franziska; Leuchter, Miriam; Tettenborn, Annette; Hottinger, Ursula; Jäger, Marianna; Wannack, Evelyne (Hrsg.): Entwicklung und Lernen junger Kinder Münster : Waxmann (2011) , 11-21
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Determinanten von Satzgedächtnis-Leistungen bei deutsch- und mehrsprachigen Vorschulkindern
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 43 (2011) 1 , 1-15
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 203-220
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage von Lese- und Rechtschreibleistungen durch Kompetenzen der phonologischen Verarbeitung und der Sprache im Vorschulalter
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 32-50
Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.):
Frühprognose schulischer Kompetenzen
Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011)
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang & Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2011) , S. 203-220
Völkerling, Andrea:
25. April: Tag des Baumes
Frankfurt a.M. : DIPF (2010)
Krajewski, Kristin; Schneider, Wolfgang:
Prävention von Rechenproblemen im Kindergarten
In: Spiel, Christiane; Reimann, Ralph; Schober, Barbara; Wagner, Petra (Hrsg.): Bildungspsychologie Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 75-80
Goldammer, Ariane von; Mähler, Claudia; Bockmann, Ann-Katrin; Hasselhorn, Marcus:
Vorhersage früher Schriftsprachleistungen aus vorschulischen Kompetenzen der Sprache und der phonologischen Informationsverarbeitung
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (2010) 1 , 48-56
Krajewski, Kristin; Schneider, Wolfgang:
Early development of quantity to number-word linkage as a precursor of mathematical school achievement and mathematical difficulties:
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 6 , S. 513-526
Elloumi-Link, Brigitte:
Praxis: Zeitung in der Kita.
Frankfurt a.M. : DIPF (2008)
Krajewski, Kristin:
Vorschulische Förderung bei beeinträchtigter mathematischer Entwicklung.
In: Borchert, Johann; Hartke, Bodo & Jogschies, Peter (Hrsg.): Frühe Förderung entwicklungsauffälliger Kinder und Jugendlicher Stuttgart : Kohlhammer (2008) , S. 122-135
Weyers, Stefan:
Pacta sunt servanda?
In: Zeitschrift für Pädagogik, 52 (2006) 4 , S. 591-610
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016