Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: ZUFRIEDENHEIT )


results per page

 

1-46 of 46
 
Koehler, Friederike; Neubauer, Andreas B.:
From music making to affective well-being in everyday life
In: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, (2019) , online first
Becker, Michael; Brose, Anette; Camehl, Georg; Graeber, Daniel; Huebener, Mathias; von Keyserlingk, Luise; Krekel, Christian; Maaz, Kai; Marcus, Jan; Margaryan, Shushanik; Möwisch, Dave; Paul, Annemarie; Peter, Frauke; Schmiedek, Florian; Schnitzlein, Daniel; Schupp, Jürgen; Siedler, Thomas; Spieß, C. Katharina:
Nicht-monetäre Erträge von Bildung in den Bereichen Gesundheit, nicht-kognitive Fähigkeiten sowie gesellschaftliche und politische Partizipation
Berlin : DIW Berlin (2019) , 75
Schmidt, Andrea; Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
The importance of peer relatedness at school for affective wellbeing in children
In: Social Development, 28 (2019) 4 , 873-892
Möwisch, Dave; Schmiedek, Florian; Richter, David; Brose, Annette:
Capturing affective wellbeing in daily life with the day reconstruction method
In: Journal of Happiness Studies, 20 (2019) 2 , 641-663
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, (2018) , online first
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Knoppick, Henrike; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Das subjektive Erleben des Übergangs in die weiterführende Schule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 129-143
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Relations between teachers' emotional exhaustion and students' educational outcomes
In: Journal of Educational Psychology, 108 (2016) 6 , 800-813
Abubakar, Amina; Vijver, Fons J. R. van de; Alonso-Arbiol, Itziar; He, Jia; Adams, Byran Gregory; Aldhafri, Said; Tair, Ergyul:
Measurement invariance of the brief multidimensional student's life satisfaction scale among adolescents and emerging adults across 23 cultural contexts
In: Journal of Psychoeducational Assessment, 34 (2015) 1 , 28-38
He, Jia; Vijver, Fons J. R. van de:
Effects of a general response style on cross-cultural comparisons
In: Public Opinion Quarterly, 79 (2015) S1 , 267-290
Wagner, Jenny; Becker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich:
The first partnership experience and personality development
In: Social Psychological and Personality Science, 6 (2015) 4 , 455-463
Becker, Michael; Neumann, Marko; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer:
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 2 , 555-568
Miche, Martina; Wahl, Hans-Werner; Diehl, Manfred; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Kolb, Maren:
Natural occurrence of subjective aging experiences in community dwelling older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 69 (2014) 2 , 174-187
Weiß, Manfred:
Schulleistungen an Privatschulen - Ergebnisse deutscher Vergleichsstudien
In: Gürlevik, Aydin;Palentien, Christian;Heyer, Robert (Hrsg.): Privatschulen versus staatliche Schulen Wiesbaden : Springer VS (2013) , 227-234
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
Overregulation in physical education
In: International Journal of Learning & Development, 3 (2013) 3 , 19-40
Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Lehmann, Martin:
The influence of perceived teacher-student congruence on students' satisfaction in physical education
In: Journal of Studies in Education, 3 (2013) 2 , 183-209
Züchner, Ivo:
Ausbau der Ganztagsgrundschulen in Deutschland
In: Becker-Stoll, Fabienne; Klös, Hans-Peter; Rainer, Helmut; Thüsing, Gregor (Hrsg.): Expertisen zum Achten Familienbericht "Zeit für Familie" München : Ifo-Institut (2012) , 145-183
Oswald, Frank; Kaspar, Roman:
On the quantitative assessment of perceived housing in later life
In: Journal of Housing For the Elderly, 26 (2012) 1-3 , 72-93
Kerst, Christian; Rauschenbach, Thomas; Weishaupt, Horst; Wolter, Andrä; Züchner, Ivo:
Studienabschlüsse und Arbeitsmarkt
In: Werner Thole; Hannelore Faulstich-Wieland; Klaus-Peter Horn; Horst Weishaupt; Ivo Züchner (Hrsg.): Datenreport Erziehungswissenschaft 2012 Opladen : Budrich (2012) , 99-135
Feldhoff, Tobias; Durrer, Luzia:
Abschlussbericht zur Elternbefragung 2011 Kanton Zug
Zug : Pädagogische Hochschule Zentralschweiz Zug (2011)
Bürgermeister, Anika; Klimczak, Malte; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Blum, Werner; Leiß, Dominik; Harks, Birgit; Besser, Michael:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
In: Schulpädagogik - heute, 2 (2011) 3 , 1-18
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Halb- und Ganztagsbetrieb.
In: Blömeke, Sigrid u.a. (Hrsg.]) Handbuch Schule. Theorie - Organisation - Entwicklung Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 343-350
Buhl, Monika; Lindner, Daniela:
Zeitperspektiven im Jugendalter.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 4 (2009) 2 , S. 197-216
Brümmer, Felix; Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter:
"Bei den Ganztagsschulen tut sich was!"
In: GFPF-Nachrichten, (2009) 1 , S. 4-11
Klieme, Eckhard; Vieluf, Svenja:
Teaching practices, teachers' beliefs and attitudes.
In: Creating Effective Teaching and Learning Environments. First Results from TALIS Paris : OECD (2009) , S. 87-135
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit hessischen Haupt- und Realschulen (incl. Realschulen).
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 33 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit hessischen kooperativen Gesamtschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 44 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit hessischen Gymnasien.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 44 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit hessichen Förderschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 33 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EnwicklungsBilanzen mit hessischen Beruflichen Schulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 27 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit hessischen Grundschulen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 27 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische EntwicklungsBilanzen mit hessischen Grund- und Hauptschulen (incl. GHR-Schulen).
Frankfurt a.M. : DIPF (2007) , 38 S.
Döbrich, Peter; Schnell, Herbert:
Förderung der Eigenverantwortung von Schulen - Kernaufgabe der Schulaufsicht.
In: Schulverwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 12 (2007) 10 , S. 263-265
Döbrich, Peter; Gerecht, Marius; Laukart, Jutta; Schnell, Herbert:
Skalen zur Qualität der Schulaufsicht:
Frankfurt a.M. : GFPF (2007) , 70 S.
Radisch, Falk; Stecher, Ludwig; Klieme, Eckhard; Kühnbach, Olga:
Unterrichts- und Angebotsqualität aus Schülersicht.
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 227-260
Holtappels, Heinz G. (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Radisch, Falk (Hrsg.); Rauschenbach, Thomas (Hrsg.); Stecher, Ludwig (Hrsg.):
Ganztagsschule in Deutschland.
Weinheim : Juventa Verl. (2007) , 398 S.
Buhl, Monika:
Politische Identitätsentwicklung im Jugendalter.
In: kursiv - Journal für Politische Bildung, (2006) 1 , S. 14-21
Stecher, Ludwig:
(Grund-)Schule als Familienproblem?
In: Alt, Christian (Hrsg.): Kinderleben - Aufwachsen zwischen Familie, Freunden und Institutionen. Bd 2: Aufwachsen zwischen Freunden und Institutionen Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2005) , S.183-197
Seeber, Susan; Buer, Jürgen van; Mohr, Ingola:
Qualitätssicherung in der Verbundausbildung.
Berlin : Humboldt-Univ., Inst. f. Wirtschafts- und Erwachsenenpädagogik (2004) , 294 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit berufsbildenden Schulen in Niedersachsen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 24 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit Sonderschulen in Niedersachsen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 23 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit Gymnasien in Niedersachsen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 24 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit integrierten Gesamtschulen in Niedersachsen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 24 S.
Döbrich, Peter:
Pädagogische Entwicklungsbilanzen mit Haupt- und Realschulen in Niedersachsen.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 24 S.
Döbert, Hans:
Außen- und Innensichten von Gesamtschule in Hamburg. Teil II: Standpunkte und Empfehlungen zur Weiterentwicklung der Gesamtschule in Hamburg.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 18 S.
Döbert, Hans; Isermann, Katrin; Paetz, Silvia:
Außen- und Innensichten von Gesamtschule in Hamburg. Teil I: Zufriedenheit mit der Gesamtschule und Erwartungen an ihre Weiterentwicklung.
Frankfurt a.M. : DIPF (2002) , 158 S.
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016