Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: DEUTSCHLAND )


results per page

 

| | | | | | | | | |
1-200 of 2018
 
Weishaupt, Horst:
Praxisnahe Schulforschung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 24 (2019) 3 , 81-82
Kühne, Stefan; Maaz, Kai; Mank, Svenja; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M.:
Bildung in Sachsen im Spiegel der Nationalen Bildungsberichterstattung 2018
Frankfurt am Main : DIPF | LeibnizInstitut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (2019) , 43
Ziehm, Jeanette (Hrsg.); Voet Cornelli, Barbara (Hrsg.); Menzel, Birgit (Hrsg.); Goßmann, Martina (Hrsg.):
Schule migrationssensibel gestalten
Weinheim : Beltz (2019)
Weishaupt, Horst; Kratz, Gerrit; Kissel, Esther:
2. Bildungsbericht der Stadt Rodgau
Rodgau : Stadt Rodgau (2019) , 95
Zunker, Nicky; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Schulwahl in Berlin
In: Schulmanagement, 50 (2019) 1 , 23-25
Steinert, Brigitte; Dohrmann, Julia; Schmid, Christine:
Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
In: Zeitschrift für Pädagogik, 65 (2019) 1 , 40-55
Schmidt, Laura I.; Scheiter, Fabian; Neubauer, Andreas B.; Sieverding, Monika:
Anforderungen, Entscheidungsfreiräume und Stress im Studium
In: Diagnostica, 65 (2019) 2 , 63-74
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Lubaway, Emily; Sälzer, Christine:
Unattended consequences
In: Education Inquiry, 10 (2019) 1 , 34-55
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Schindler, Christoph; Rummler, Klaus:
Open Access in der Publikationslandschaft der Erziehungswissenschaft
In: Erziehungswissenschaft, 29 (2018) 57 , 9-18
Kollmann, Stefanie (Hrsg.); Müller, Lars (Hrsg.); Reh, Sabine (Hrsg.); Dane, Jacques (Hrsg.); Ruiten, Tijs van (Hrsg.):
Picture archives and the emergence of visual history of education
Berlin : BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung, Abteilung des DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsi (2018) , 92
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Elterliche Geschlechterrollenvorstellungen, familiärer Hintergrund und Schulleistungen
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 32 (2018) 3 , 155-169
Gerecht, Marius; Kminek, Helge:
Wie offen können und dürfen Forschungsdaten sein?
In: Erziehungswissenschaft, (2018) 57 , 29-36
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 41 (2018) 12 , 324-329
Weishaupt, Horst:
Sonderpädagogische Förderung im Schuljahr 2016/17
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 23 (2018) 12 , 341-346
Weishaupt, Horst:
Regionale Unterschiede der Bildungsausstattung als Ursache für Bildungsbenachteiligung - das Beispiel Rheinland-Pfalz
In: Sixt, Michaela; Bayer, Michael; Müller, Doreen (Hrsg.): Bildungsentscheidungen und lokales Angebot Münster : Waxmann (2018) , 247-273
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, (2018) , online first
Cortina, Kai S.; Martini, Renate:
Erziehungswissenschaftliche Habilitationen und Promotionen 2017
In: Zeitschrift für Pädagogik, 64 (2018) 4 , 533-580
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 29 (2018) 11 , 300-304
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Bildung in Deutschland 2018
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 23 (2018) 11 , 292-297
Beißert, Hanna; Mulvey, Kelly Lynn; Killen, Melanie:
Children's act evaluation and emotion attribution reasoning regarding different moral transgressions
In: Merrill Palmer Quarterly, 64 (2018) 2 , 195-219
Bucher, Alica; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Oetzbach, Carolin:
Together is better
In: Journal of Happiness Studies, (2018) , online first
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, (2018) , online first
Petersen, Juliana J.; Hartig, Johannes; Paulitsch, Michael A.; Pagitz, Manuel; Mergenthal, Karola; Rauck, Sandra; Reif, Andreas; Gerlach, Ferdinand M.; Gensichen, Jochen:
Classes of depression symptom trajectories in patients with major depression receiving a collaborative care intervention
In: PLoS ONE, 13 (2018) 9 , e0202245
Sauerwein, Markus:
Partizipation in der Ganztagsschule - vertiefende Analysen
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, (2018) , online first
Sieverding, Monika; Eib, Constanze; Neubauer, Andreas B.; Stahl, Thomas:
Can lifestyle preferences help explain the persistent gender gap in academia? The "mothers work less" hypothesis supported for German but not for U.S. early career researchers
In: PLoS ONE, 13 (2018) 8 , e0202728
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 1-85
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Schütz, Anna; Reh, Sabine; Breuer, Anne:
Erhebung vielfältiger Daten in einem ethnographischen Design
In: Ecarius, Jutta; Miethe, Ingrid (Hrsg.): Methodentriangulation in der qualitativen Bildungsforschung Opladen : Budrich (2018) , 151-170
Becker, Michael; Neumann, Marko:
Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling
In: Journal of Educational Psychology, 110 (2018) 6 , 882-897
Maaz, Kai; Ordemann, Jessica:
Über den Sinn und Unsinn der Abi-Reformen
Stuttgart : Robert Bosch Stiftung; Deutsche Schulakademie; Heidehof Stiftung; Zeit-Verlagsgruppe (2018)
Klemm, Klaus; Hoffmann, Lars; Maaz, Kai; Stanat, Petra:
Privatschulen in Deutschland
Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2018) , 84
Arens, A. Katrin; Preckel, Franzis:
Testing the internal/external frame of reference model with elementary school children
In: Contemporary Educational Psychology, 54 (2018) , 199-211
Albrecht, Ricarda; Neumann, Marko; Jansen, Malte; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Schulformwechsel im zweigliedrigen Schulsystem
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 839-865
Zehner, Fabian; Goldhammer, Frank; Sälzer, Christine:
Automatically analyzing text responses for exploring genderspecific cognitions in PISA reading
In: Large-scale Assessments in Education, 6 (2018) 6:7
Daniel, Annabel; Watermann, Rainer; Maaz, Kai:
Sind studienbezogene Kosten-Nutzen-Abwägungen veränderbar?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 3 , 535-563
Autorengruppe, Bildungsberichterstattung; Baethge, Martin; Füssel, Hans Peter; Maaz, Kai; Brugger, Pia; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä; Kühne, Stefan; Pfeiffer, Friedhelm; Spieß, Katharina; Zambre, Vaishali; Baisch, Benjamin; Baethge-Kinsky, Volker; Geiser, Patrick; Kerst, Christian; Leerhoff, Holger; Lehmann, Thomas; Meiner-Teuber, Christiane; Michaelis, Christian; Mudiappa, Michael; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M; Weigelt, Nora; Wiek, Markus:
Bildung in Deutschland 2018
Bielefeld : wbv Media (2018) , 374
Autorengruppe, Bildungsberichterstattung; Baethge, Martin; Füssel, Hans-Peter; Maaz, Kai; Brugger, Pia; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Ulrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä; Kühne, Stefan; Pfeiffer, Friedhelm; Spieß, Katharina; Zambre, Vaishali; Baisch, Benjamin; Baethge-Kinsky, Volker; Geiser, Patrick; Kerst, Christian; Leerhoff, Holger; Lehmann, Thomas; Meiner-Teuber, Christiane; Michaelis, Christian; Mudiappa, Michael; Ordemann, Jessica; Schulz, Stefan M.; Weigelt, Nora; Wiek, Markus:
Bildung in Deutschland kompakt 2018
Bielefeld : wbv Media GmbH & Co. KG (2018) , 25
Adl-Amini, Katja:
Tutorielles Lernen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule
Münster : Waxmann (2018) , 243
Klieme, Eckhard; Stecher, Ludwig:
Ganztagsschule im Realitätscheck
In: Erziehung und Wissenschaft, (2018) 1 , 10-12
Ordemann, Jessica:
Soziale Herkunft, Statusreproduktion und Studium ohne Abitur
In: Sozialer Fortschritt, 67 (2018) , 269-282
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin; Idel, Till-Sebastian; Ricken, Norbert:
Funktion und Bedeutung der Schulklasse im individualisierten Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, 64 (2018) 2 , 179-197
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
G8-Schulreform verbessert PISA-Testergebnisse - insbesondere leistungsstarke SchülerInnen profitieren
In: DIW Wochenbericht, 85 (2018) 13/14 , 265-275
Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.):
Schuleingangsdiagnostik
Göttingen : Hogrefe (2018)
Lerche, Veronika; Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas:
Effects of implicit fear of failure on cognitive processing
In: Motivation and emotion, 42 (2018) 3 , 396-402
Bittner, Martin; Wittfeld, Meike:
Sichere Räume
In: Glaser, Edith; Koller, Hans-Christoph; Thole, Werner; Krumme, Salome (Hrsg.): Räume für Bildung - Räume der Bildung Opladen : Budrich (2018) , 377-385
Fischer, Natalie:
Ganztagsschule als Bildungsraum (für alle?!)
In: Glaser, Edith; Koller, Hans-Christoph; Thole, Werner; Krumme, Salome (Hrsg.): Räume für Bildung - Räume der Bildung Opladen : Budrich (2018) , 214-225
Tetzner, Julia; Becker, Michael:
Think positive? Examining the impact of optimism on academic achievement in early adolescents
In: Journal of Personality, 86 (2018) 2 , 283-295
Weishaupt, Horst:
Kinderarmut und Migration
In: HLZ. Ausgabe Hessen, 71 (2018) 3 , 24-25
Maaz, Kai; Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Köller, Olaf:
Was leisten Schulstrukturreformen?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle-Peters, Annika (Hrsg.): Bedingungen erfolgreicher Bildungsverläufe in gesellschaftlicher Heterogenität Münster : Waxmann (2018) , 51-82
Reh, Sabine; Kessl, Fabian:
Familialisierung pädagogischer Kontexte als Risikopotenzial für Gewalt?
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 64 (2018) , 149-161
Raffington, Laurel; Schmiedek, Florian; Heim, Christine; Shing, Yee Lee:
Cognitive control moderates parenting stress effects on children's diurnal cortisol
In: PLoS ONE, 13 (2018) 1 , e0191215
Oerder, Thomas; Schindler, Christoph; Rittberger, Marc:
Vom Fachinformationssystem Bildung zum Fachportal Pädagogik
In: Bibliotheksdienst, 52 (2018) 3/4 , 196-207
Martini, Renate; Cohen, Nadia; Völkerling, Andrea:
Ausgewählte Internetquellen zur Bildungsforschung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1437-1456
Botte, Alexander; Rittberger, Marc:
Informationsversorgung der Bildungsforschung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1419-1435
Maaz, Kai; Kühne, Stefan:
Indikatorengestützte Bildungsberichterstattung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 375-396
Birgitte, Nielsen; Andersen, Réol; Laursen Hilmar, Dyrborg; Kozina, Ana; Perše Tina, Vršnik; Sälzer, Christine; Aleš, Ojsteršek; Lana, Jurko; Oskarsson, Magnus; Roczen, Nina; Marusic, Iris:
Hand in hand
Ljubljana : Pedagoški Inštitut / Educational Research Institute (2018)
Hertel, Silke; Jude, Nina:
Was können wir aus der Elternperspektive lernen?
In: Klasse leiten, (2018) 2 , 34-36
Weishaupt, Horst:
Bildung und Region
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 271-286
Ehm, Jan-Henning:
Simpel, aber doch komplex
In: Schulmanagement, 49 (2018) 1 , 28-30
Klesczewski, Julia; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Schuchardt, Kirsten; Grube, Dietmar; Hasselhorn, Marcus; Büttner, Gerhard:
Development of working memory from grade 3 to 5
In: International Journal of Disability, Development and Education, 65 (2018) 5 , 509-525
Golle, Jessika; Zettler, Ingo; Rose, Norman; Trautwein, Ulrich; Hasselhorn, Marcus; Nagengast, Benjamin:
Effectiveness of a "grass roots" statewide enrichment program for gifted elementary school children
In: Journal of Research on Educational Effectiveness, 11 (2018) 3 , 375-408
Fischer, Natalie; Richey, Petra:
Förderung von Vertrauen und Wertschätzung in pädagogischen Beziehungen
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 59-66
Theis, Désirée; Arnoldt, Bettina; Gaiser, Johanna M.; Lossen, Karin:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 150-162
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Naumann, Johannes:
The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments
In: Computers in Human Behavior, 78 (2018) , 223-234
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Schmid, Christine; Watermann, Rainer:
Demokratische Bildung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2018) , 1133-1153
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Weishaupt, Horst:
Bildungsmonitoring konkret am Beispiel des Fachkräftemangels in Hessen
In: Transferagentur kommunales Bildungsmanagement Hessen (Hrsg.): Datenbasiertes Arbeiten in kommunalen Bildungslandschaften Offenbach am Main : Institut für berufliche Bildung, Arbeitsmarkt- und Sozialpolitik (2017) , 42-60
Maaz, Kai:
Bildung und Migration - zentrale Entwicklungen und Herausforderungen im Bildungssystem
In: Jungkamp, Burkhard; John-Ohnesorg, Marei (Hrsg.): Integration durch Bildung Berlin : Friedrich-Ebert-Stiftung (2017) , 23-28
Maaz, Kai:
Chancengerechtigkeit
In: news & science, (2017) 44 , 41-44
Blees, Ingo; Mollenhauer, Luca; Schwarz, Hermann:
Gute OER zugänglich machen
In: Synergie, (2017) 4 , 62-63
Weishaupt, Horst:
Traditionelle berufliche Qualifizierungswege trotz neuer Herausforderungen am Arbeitsmarkt
In: Die Deutsche Schule, 109 (2017) 4 , 353-367
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning:
Forschung im Dienste der frühpädagogischen Praxis
In: Nentwig-Gesemann, Iris; Fröhlich-Gildhoff, Klaus (Hrsg.): Forschung in der Frühpädagogik X Freiburg im Breisgau : FEL-Verlag (2017) , 167-183
Brisson, Brigitte; Heyl, Katrin; Sauerwein, Markus; Theis, Désirée; Fischer, Natalie:
Leitfaden StEG-Tandem
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2017)
Zehner, Fabian; Weis, Mirjam; Vogel, Freydis; Leutner, Detlev; Reiss, Kristina:
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
München : Technische Universität München, Zentrum für internationale Bildungsvergleichsstudien (2017)
Weishaupt, Horst:
Vernetzte Strukturen
In: TRANSFERkompass Niedersachsen, (2017) Oktober , 4-6
Höltge, Lea; Hartmann, Ulrike; Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Zusätzliche individuelle Förderung in Kindertagesstätten
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 4 , 217-224
Ordemann, Jessica:
Hochschulbildung und Statusreproduktion
In: Lessenich, Stephan (Hrsg.): Geschlossene Gesellschaften Essen : Deutsche Gesellschaft für Soziologie (2017) , 1-8
Henke, Thorsten; Bogda, Katja; Lambrecht, Jennifer; Bosse, Stefanie; Koch, Helvi; Maaz, Kai; Spörer, Nadine:
Will you be my friend? A multilevel network analysis of friendships of students with and without special educational needs backgrounds in inclusive classrooms
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 449-474
Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna:
Entwicklung einer neuen Schulstruktur im Berliner Schulsystem
In: Holtappels, Heinz Günter (Hrsg.): Entwicklung und Qualität des Schulsystems Münster : Waxmann (2017) , 75-103
Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Höltge, Lea; Hasselhorn, Marcus:
Die Perspektive pädagogischer Fachkräfte auf schulvorbereitende Zusatzförderung in der Kita
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 3 , 239-253
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Zur Bedeutung der sozialen Herkunft für Geschlechterunterschiede im Bildungserfolg
In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 37 (2017) 4 , 416-436
Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
The training of morphological decomposition in word processing and its effects on literacy skills
In: Frontiers in Psychology, (2017) , 8:1583
Lühe, Josefine; Becker, Michael; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Geschlechtsspezifische Leistungsunterschiede in Abhängigkeit der sozialen Herkunft
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 3 , 499-519
Feldhoff, Tobias:
Was wissen wir über die Lernfähigkeit von Schulen?
In: Steffens, Ulrich; Maag Merki, Katharina; Fend, Helmut (Hrsg.): Schulgestaltung Münster : Waxmann (2017) , 185-207
Weishaupt, Horst:
Kommunale Ansatzpunkte bildungspolitischer Steuerung
In: stadt land bildung, 9 (2017) 4 , 4-7
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Von Abstiegsangst bedroht? Befunde der Umfrageforschung zur Lage der Mittelschichten
In: Gesellschaft, Wirtschaft, Politik, 66 (2017) 3 , 371-380
Reiss, Kristina (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA Plus 2012-2013
Wiesbaden : Springer VS (2017)
Titz, Cora:
Entwicklungsorientierte Sprachförderung ein- und mehrsprachiger Kinder
In: Frühe Bildung, 6 (2017) 3 , 176-177
Botte, Alexander:
25 Jahre Fachinformationssystem (FIS) Bildung - eine einzigartige Kooperation
In: Bibliotheksdienst, 51 (2017) 8 , 651-663
Nagy, Gabriel; Retelsdorf, Jan; Goldhammer, Frank; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver:
Veränderungen der Lesekompetenz von der 9. zur 10. Klasse
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 177-203
Maaz, Kai:
Chancengerechtigkeit im deutschen Bildungssystem
In: Huffingtonpost, (2017)
Maaz, Kai:
Dreigliedrigkeit ade
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 22 (2017) 7/8 , 199-201
Penk, Christiane; Kühne, Stefan; Maaz, Kai:
Anhaltender Ausbau des privaten Bildungssektors im Schulbereich
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 28 (2017) 6 , 184-186
Lonnemann, Jan; Li, Su; Zhao, Pei; Li, Peng; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus; Yan, Song:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German adults are accompanied by differences in processing of non-symbolic numerical magnitude
In: PLoS ONE, 12 (2017) 4 , e0174991
Schierbaum, Kristina; Brandenburg, Janin; Kucharz, Diemut:
TRIO - "Kooperation zwischen Grundschule und Kindertagesstätte: alltagsintegrierte sprachliche Bildung und Sprachförderung in Kleingruppen"
In: BiSS-Journal, (2017) 6 , 27-29
Titz, Cora; Roth, Hans-Joachim; Hasselhorn, Marcus:
Durchgängige sprachliche Bildung vom Elementarbereich bis zur Sekundarstufe - roter Faden oder lose Enden?
In: BiSS-Journal, (2017) 6 , 4-11
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
In: Labour Economics, 47 (2017) , 15-34
Maaz, Kai:
Chancengerechtigkeit im deutschen Bildungssystem
Bonn : Deutsche UNESCO-Kommission (2017)
Bonefeld, Meike; Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
Migrationsbedingte Disparitäten in der Notenvergabe nach dem Übergang auf das Gymnasium
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 49 (2017) 1 , 11-23
Lengfeld, Holger; Ordemann, Jessica:
Der Fall der Abstiegsangst, oder: Die mittlere Mittelschicht als sensibles Zentrum der Gesellschaft
In: Zeitschrift für Soziologie, 46 (2017) 3 , 167-184
Mollenhauer, Luca; Blees, Ingo; Rittberger, Marc:
Open Educational Resources (OER) in Deutschland fördern
In: Information - Wissenschaft & Praxis, 68 (2017) 2/3 , 179-181
Füssel, Hans-Peter:
Vorwort
In: Institut für Bildungsrecht und Bildungsforschung;Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (Hrsg.): Auf dem Weg zur inklusiven Schule Baden-Baden : Nomos-Verlagsgesellschaft (2017) , 5-8
Institut für Bildungsrecht und Bildungsforschung (Hrsg.); Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (Hrsg.):
Auf dem Weg zur inklusiven Schule
Baden-Baden : Nomos-Verlagsgesellschaft (2017) , 96
Begrich, Lukas; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Klieme, Eckhard:
Wie informativ ist der erste Eindruck?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 32 (2017) , 23-47
Maaz, Kai; Schulz, Stefan; Ordemann, Jessica; Jäger-Biela, Daniela; Kühne, Stefan:
Bildung in Niedersachsen 2017 im Spiegel der nationalen Bildungsberichterstattung
Hannover : Niedersächsisches Kultusministerium (2017) , 28
Hanschmann, Felix; Weishaupt, Horst:
Schulstatistik
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 22 (2017) 6 , 164-166
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Jansen, Malte; Baumert, Jürgen; Becker, Michael; Neumann, Marko; Köller, Olaf:
Kulturelle Wertorientierungen und kulturelle Integration im Berliner Sekundarschulwesen
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 321-360
Becker, Michael; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Jansen, Malte; Nagy, Gabriel; Borzikowsky, Christoph; Leucht, Michael; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen:
Schulleistungen vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 155-188
Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Böse, Susanne; Zunker, Nicky:
Implementation der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 81-126
Baumert, Jürgen; Köller, Olaf; Neumann, Marko; Maaz, Kai:
Kompetenzarmut im mehr- und zweigliedrigen Schulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 189-226
Maaz, Kai; Bachsleitner, Anna; Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Radmann, Susanne; Becker, Michael:
Soziokulturelle Disparitäten des Bildungserfolgs vor und nach der Schulstrukturreform in Berlin
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 361-424
Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Jansen, Malte:
Das zweigliedrige Berliner Sekundarschulsystem auf dem Prüfstand
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 469-502
Neumann, Marko; Baumert, Jürgen; Radmann, Susanne; Becker, Michael; Maaz, Kai; Ohl, Simon:
Leistungs- und Bewertungsstandards beim Erwerb der Übergangsberechtigung in die gymnasiale Oberstufe im neu strukturierten Berliner Sekundarschulsystem
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 255-294
Vorndran, Angela:
Informationsbedarf und Informationsnutzung bei der Suche nach unterrichtsrelevanter Information im Internet
Hildesheim : Universität Hildesheim (2017) , 394
Naumann, Alexander; Hartig, Johannes; Hochweber, Jan:
Absolute and relative measures of instructional sensitivity
In: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 42 (2017) 6 , 678-705
Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank; Kröhne, Ulf; Schiepe-Tiska, Anja; Lüdtke, Oliver; Nagy, Gabriel:
Der Einfluss kognitiver Basisfertigkeiten auf die Änderung der in PISA gemessenen Lesekompetenz
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 205-228
Weishaupt, Horst:
Arme Kinder in der Grundschule
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 22 (2017) 5 , 132-135
Müller, Anja; Schulz, Petra; Geyer, Sabrina; Smits, Katinka:
Sprachförderung - Professionalisierung von pädagogischen Fachkräften im Elementarbereich
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 441-454
Schmid, Johanna; Guderjahn, Lena; Gawrilow, Caterina:
Trainings zur Förderung der Selbstregulation von Kindern mit ADHS
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 385-402
Weishaupt, Horst:
Die Förderschule als sonderpädagogischer Förderort
In: Gercke, Magdalena;Opalinski, Saskia;Thonagel, Tim (Hrsg.): Inklusive Bildung und gesellschaftliche Exklusion Wiesbaden : Springer VS (2017) , 39-57
Kreusch, Julia; Kullik, Andrea; Jäger-Dengler-Harles, Ingeborg:
"Die Bündelung von Angeboten ist das Allerwichtigste!"
In: Erziehungswissenschaft, (2017) 54 , 158-161
Kullik, Andrea; Kreusch, Julia; Jäger-Dengler-Harles, Ingeborg:
"Bitte keine neuen Repositorien, bitte keine neuen Portale"
In: o-bib, 4 (2017) 2 , 56-71
Bögeholz, Susanne; Eggert, Sabina; Ziese, Carolin; Hasselhorn, Marcus:
Modeling and fostering decision-making competencies regarding challenging issues of sustainable development
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 263-284
Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Lüdtke, Oliver; Schiepe-Tiska, Anja; Reiss, Kristina:
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 33 (2017) , 61-98
Wolgast, Anett; Schwinger, Malte; Hahnel, Carolin; Stiensmeier-Pelster, Joachim:
Handling missing data in structural equation models in R
In: Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15 (2017) 1 , 5-47
Dirk, Judith; Kratzsch, Gesa Katharina; Prindle, John P.; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Schmiedek, Florian:
Paper-based assessment of the effects of aging on response time in processing speed
In: Journal of Intelligence, 5 (2017) 2 , 1-16
Weishaupt, Horst:
Grundschülerinnen und -schüler in Rheinland-Pfalz mit Migrationshintergrund, Teil 1
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 22 (2017) 3 , 82-84
Kühne, Stefan:
Stadt, Land, Muss?
In: Berufsbildung, 71 (2017) 163 , 18-20
Bosche, Brigitte; Hülsmann, Katrin; Neß, Harry; Seidel, Sabine:
ProfilPASS - Kompetenzen ermitteln und bilanzieren
In: Erpenbeck, John; Rosenstiel, Lutz von; Grote, Sven; Sauter, Werner (Hrsg.): Handbuch Kompetenzmessung Stuttgart : Schäffer-Poeschel (2017) , 29-47
Hartig, Johannes; Harsch, Claudia:
Multidimensional structures of competencies
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 357-368
Maaz, Kai:
Chancengerechtigkeit im deutschen Bildungssystem. Kurzfassung
In: Deutsche UNESCO-Kommission (Hrsg.): Jahrbuch Deutsche UNESCO-Kommission 2016-2017 Bonn : Deutsche UNESCO-Kommission (2017) , 30-31
Hohenstein, Friederike; Baumert, Jürgen; Adrian, Esther D.; Radmann, Susanne; Möller, Jens:
Die EUROPA-Studie
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 49-73
Maaz, Kai:
Mehrgliedrigkeit versus Eingliedrigkeit, eine unnötige Debatte?
In: McElvany, Nele;Bos, Wilfried;Holtappels, Heinz Günter;Hasselhorn, Johannes;Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 141-154
Titz, Cora; Hasselhorn, Marcus:
Sprachförderliche Maßnahmen im Elementarbereich
In: Becker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Sprachliche Bildung - Grundlagen und Handlungsfelder Münster : Waxmann (2017) , 287-297
Golle, Jessika; Herbein, Evelin; Hasselhorn, Marcus; Trautwein, Ulrich:
Begabungs- und Talentförderung in der Grundschule durch Enrichment
In: Trautwein,Ulrich; Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Begabungen und Talente Göttingen : Hogrefe (2017) , 177-195
Vidmar, Maša; Niklas, Frank; Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
On-entry assessment of school competencies and academic achievement
In: European Journal of Psychology of Education, 32 (2017) 2 , 311-331
Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziale Disparitäten bei Abiturleistungen
In: Eckert, Thomas;Gniewosz, Burkhard (Hrsg.): Bildungsgerechtigkeit Wiesbaden : Springer VS (2017) , 153-166
Weinhardt, Michael; Meyermann, Alexia; Liebig, Stefan; Schupp, Jürgen:
The Linked Employer-Employee study of the Socio-Economic Panel (SOEP-LEE)
In: Journal of Economics and Statistics, 237 (2017) 5 , 247-467
Arens, A. Katrin; Watermann, Rainer:
Political efficacy in adolescence
In: Developmental Psychology, 53 (2017) 5 , 933-948
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J. S.:
Improved representation of the self-perception profile for children through bifactor exploratory structural equation modeling
In: American Educational Research Journal, 54 (2017) 1 , 59-87
Arens, A.Katrin; Marsh, Herbert W.; Pekrun, Reinhard; Lichtenfeld, Stephanie; Murayama, Kou; Vom Hofe, Rudolf:
Math self-concept, grades, and achievement test scores
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 621-634
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Tägliche Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeit
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 175-189
Robitzsch, Alexander; Lüdtke, Oliver; Köller, Olaf; Kröhne, Ulf; Goldhammer, Frank; Heine, Jörg-Henrik:
Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien
In: Diagnostica, 63 (2017) 2 , 148-165
Ehm, Jan-Henning; Hasselhorn, Marcus:
Kompensatorische Zusatzförderung zur Erhöhung der Schulbereitschaft
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 295-311
Döbert, Hans; Weishaupt, Horst:
Kommunales Bildungsmonitoring und kommunale Lebensbedingungen
In: Eckert, Thomas;Gniewosz, Burkhard (Hrsg.): Bildungsgerechtigkeit Wiesbaden : Springer VS (2017) , 235-248
Leutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Competence assessment in education
Cham : Springer (2017) , 503
Leutner, Detlev; Fleischer, Jens; Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard:
Competence assessment in education
In: Leutner, Detlev; Fleischer, Jens; Grünkorn, Juliane; Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 1-6
Tetzner, Julia; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Development in multiple areas of life in adolescence
In: International Journal of Behavioral Development, 41 (2017) 6 , 704-713
Decristan, Jasmin; Jude, Nina:
Heterogenitätskategorie Schulleistung
In: Bohl, Thorsten;Budde, Jürgen;Rieger-Ladich, Markus (Hrsg.): Umgang mit Heterogenität in Schule und Unterricht Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2017) , 109-122
Bischof, Linda Marie:
Schulentwicklung und Schuleffektivität
Wiesbaden : Springer VS (2017) , 288
Stäbler, Franziska; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Baumert, Jürgen:
What happens to the fish's achievement in a little pond?
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 2 , 191-207
Penk, Christiane; Richter, Dirk:
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 29 (2017) 1 , 55-79
Seiz, Johanna; Wilde, Annett; Decker, Anna-Theresia; Kunter, Mareike:
Professionelle Überzeugungen von Lehrkräften - ein wichtiger Baustein für den Umgang mit heterogenen Schülergruppen im Unterricht
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 455-472
Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.); Gold, Andreas (Hrsg.):
Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern
Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 513
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Decristan, Jasmin; Hardy, Ilonca; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim:
Individuelle Förderung und adaptive Lerngelegenheiten im Grundschulunterricht
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 312-326
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Lindberg, Sven:
Lesen und Rechnen lernen
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 227-239
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Gesswein, Theresè; Maaz, Kai:
Das Berliner Bonus-Programm zur Förderung von Schulen in schwieriger Lage - Eckpunkte des Programms und erste Ergebnisse der BONUS-Studie
In: Manitius, Veronika;Dobbelstein, Peter (Hrsg.): Schulentwicklungsarbeit in herausfordernden Lagen Münster : Waxmann (2017) , 179-203
Radmann, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai:
Leistungs- und lernerfahrungsbezogene Unterschiede zwischen promovierenden und nicht-promovierenden Hochschulabsolventen aus fachrichtungsübergreifender und fachrichtungsspezifischer Perspektive
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 1 , 113-138
Büttner, Gerhard; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Klesczewski, Julia; Poloczek, Sebastian; Hasselhorn, Marcus:
Arbeitsgedächtnis
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 141-157
Leucht, Michael; Köller, Olaf; Neumann, Marko; Baumert, Jürgen:
Berufsbezogene Kompetenzen in der gymnasialen Oberstufe
In: Unterrichtswissenschaft, 45 (2017) 1 , 36-50
Schuchardt, Kirsten; Brandenburg, Janin; Fischbach, Anne; Mähler, Claudia:
Kognitive Profile bei lese-rechtschreibschwachen Kindern mit und ohne Aufmerksamkeitsprobleme
In: Lernen und Lernstörungen, 6 (2017) 4 , 169-181
Brandenburg, Janin; Klesczewski, Julia; Schuchardt, Kirsten; Fischbach, Anne; Büttner, Gerhard; Hasselhorn, Marcus:
Phonological processing in children with specific reading disorder versus typical learners
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 5 , 709-726
Dumont, Hanna; Protsch, Paula; Jansen, Malte; Becker, Michael:
Fish swimming into the ocean
In: Journal of Educational Psychology, 109 (2017) 6 , 855-870
Arens, A. Katrin; Jude, Nina:
Parental involvement and student achievement in two language domains
In: Learning and Individual Differences, 53 (2017) , 145-155
Knoepke, Julia; Richter, Tobias; Isberner, May-Britt; Naumann, Johannes; Neeb, Yvonne; Weinert, Sabine:
Processing of positive-causal and negative-causal coherence relations in primary school children and adults
In: Journal of Child Language, 44 (2017) 2 , 297-328
Gresch, Helge; Hasselhorn, Marcus; Bögeholz, Susanne:
Enhancing decision-making in STSE education by inducing reflection and self-regulated learning
In: Research in Science Education, 47 (2017) 1 , 95-118
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Wurster, Sebastian; Feldhoff, Tobias; Gärtner, Holger:
Führen verschiedene Inspektionskonzepte zu unterschiedlicher Akzeptanz und Verwendung der Ergebnisse durch Schulleitungen und Lehrkräfte?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19 (2016) 3 , 557-575
Moroni, Sandra; Dumont, Hanna; Trautwein, Ulrich:
Typen elterlicher Hausaufgabenhilfe und ihr Zusammenhang mit der familialen Sozialisation
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3 , 111-128
Maaz, Kai; Jäger, Daniela:
Bildung und Migration
In: DIPF informiert, (2016) 24 , 46-50
Maaz, Kai; Jäger, Daniela:
Integration durch Schule
In: DJI Impulse, (2016) 114 , 22-24
Gaspard, Hanna; Dicke, Anna-Lena; Flunger, Barbara; Häfner, Isabelle; Brisson, Brigitte M.; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Side effects of motivational interventions? Effects of an intervention in math classrooms on motivation in verbal domains
In: AERA Open, 2 (2016) 2 , 1-14
Schmid, Johanna; Stadler, Gertraud; Dirk, Judith; Fiege, Christiane; Gawrilow, Caterina:
ADHD symptoms in adolescents' everyday life
In: Journal of Attention Disorders, (2016) , online first
Maaz, Kai; Kühne, Stefan:
Indikatorengestützte Bildungsberichterstattung
In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Bildungsforschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 1-22
Beißert, Hanna M.; Hasselhorn, Marcus:
Individual differences in moral development
In: Frontiers in Psychology, section Developmental Psychology, (2016) 7:1961
Behm, Britta:
Die deutsche Reformpädagogik und der Missbrauchsskandal [Sammelrezension der Bücher "Reformpädagogik zwischen Re-Education, Bildungsexpansion und Missbrauchsskandal" von Jens Brachmann und "Pädagogik, Elite, Missbrauch" von Jürgen Oelkers]
In: H-Soz-Kult, (2016)
Schumann, Christine; [Interview mit R. Pantos]:
Das Portal Lesen in Deutschland - ein unentbehrliches Angebot in der Leseförderung
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Schumann, Christine; [Interview mit W. Frei]:
"Eine überaus fruchtbare Ressource"
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Schumann, Christine; [Interview mit P. Brandt]:
"Wir wissen um die Lernfähigkeit im Alter und machen uns daher um den Bildungsserver keine Sorgen"
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Weishaupt, Horst; Kemper, Thomas:
Stellenzuweisung über einen Sozialindex
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 27 (2016) 12 , 341-343
Blees, Ingo; Heinen, Richard; Schindler, Christoph:
Freie Bildungsmedien (OER)
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 21 (2016) 10 , 260-263
Avenarius, Hermann:
Privatschulen als Herausforderung für das staatliche Schulwesen. Teil 2
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 39 (2016) 7/8 , 208-212
Avenarius, Hermann:
Privatschulen als Herausforderung für das staatliche Schulwesen- Teil 2
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Baden-Württemberg, 25 (2016) 7/8 , 219-223
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Differences in arithmetic performance between Chinese and German children are accompanied by differences in processing of symbolic numerical magnitude
In: Frontiers in Psychology, (2016) 7:1337
Schwarze, Rabea; Geyer, Sabrina; Voet Cornelli, Barbara:
Sprachdiagnostik als Ausgangspunkt für Förderung mehrsprachiger Schülerinnen und Schüler
In: Pädagogik leben, (2016) 2 , 10-12
Schuster, Christine:
Auf in den Lesesommer 2016
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Huebener, Mathias; Kuger, Susanne; Marcus, Jan:
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
Berlin : DIW (2016)
Rauch, Dominique; Mang, Julia; Härtig, Hendrik; Haag, Nicole:
Naturwissenschaftliche Kompetenz von Schülerinnen und Schülern mit Zuwanderungshintergrund
In: Reiss, Kristina;Sälzer, Christine;Schiepe-Tiska, Anja;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 317-347
Weishaupt, Horst:
Schulen in schwieriger Lage und Schulfinanzierung
In: Die Deutsche Schule, 108 (2016) 4 , 354-369
Schulte, Gwendolyn:
Human rights education (international)
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2016)
Cortina, Kai S.; Martini, Renate:
Erziehungswissenschaftliche Habilitationen und Promotionen 2015
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 4 , 571-617
Sauerwein, Markus; Klieme, Eckhard:
Anmerkungen zum Qualitätsbegriff in der Bildungsforschung
In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 38 (2016) 3 , 459-478
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016