Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Erfahrung")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
53
items matching your search terms.
Show all details
(Post-)Sozialistische Bildung - Narrative, Bilder, Mythen
Reh, Sabine; Baader, Meike Sophia; Caruso, Marcelo (Hrsg.)
Compilation Book
| Weinheim: Beltz Juventa | 2023
44018 Endnote
Editor(s)
Reh, Sabine; Baader, Meike Sophia; Caruso, Marcelo
Title:
(Post-)Sozialistische Bildung - Narrative, Bilder, Mythen
Published:
Weinheim: Beltz Juventa, 2023 (Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft, 69)
URL:
https://www.beltz.de/fachmedien/erziehungswissenschaft/zeitschriften/zeitschrift_fuer_paedagogik/50631-zeitschrift-fuer-paedagogik-69-beiheft-2023.html
Publication Type:
2. Herausgeberschaft; Zeitschriftensonderheft
Language:
Deutsch
Keywords:
20. Jahrhundert; Bildung; Bildungsforschung; Bildungsgeschichte; Bildungsreform; Bildungssystem; Deutschland-DDR; Deutschland-Sowjetische Besatzungszone; Deutschunterricht; Disziplin <Ordnung>; Empirische Forschung; Erfahrung; Erinnerung; Finnland; Freundschaft; Geschichte <Histor>; Geschlechterbeziehung; Identifikation <Psy>; Ideologie; Internationale Bildungsarbeit; Internationale Zusammenarbeit; Kinderbuch; Kommunistische Erziehung; Kuba; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lettland; Mathematikunterricht; Methode; Militär; Militärische Erziehung; Mosambik; Mythos; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Nicaragua; Objektivität; Partnerschaft; Quelle; Rekonstruktion; Schulbuch; Schüler; Schulpolitik; Schulsystem; Sowjetpädagogik; Sowjetunion; Sozialismus; Sozialistische Erziehung; Transkulturalität; Tschechische Republik; Unterrichtsfilm; Unterrichtsmedien; Videoaufzeichnung; Wissenschaftsverständnis
Abstract:
Vor dem Hintergrund einer immer wieder zu beobachtenden Mythenbildung über die Erfolge sozialistischer Bildungssysteme nehmen die Beiträge des Heftes sozialistische und postsozialistische Bildung in den Blick. Dabei sind die Texte thematisch und geographisch breit gefächert und befassen sich mit Bildungsnarrativen und Bildungsmythen in (post-)sozialistischen Ländern bzw. über diese. In einer grundlegenden und ausführlichen Einleitung wird insbesondere der Begriff des Bildungsmythos in seinen Potentialen ausgelotet und mit dem Verständnis von Narrativen und Bildern in Beziehung gesetzt. In einem ersten Schwerpunkt werden Narrative und Mythen der DDR, etwa in Bildungsmedien wie dem Schul- und Kinderbuch, im Unterrichtsfilm, in Filmaufzeichnungen aus dem Unterricht, im Medium der pädagogischen Lesungen sowie in erzählten Bildungsgeschichten analysiert. Der zweite Schwerpunkt befasst sich mit transnationalen Verflechtungen. Zunächst wird das das Narrativ der Sowjetisierung in beiden deutschen Staaten in den Blick genommen, im Anschuss werden Verflechtungen mit Finnland, Mozambik, Nicaragua und Kuba thematisiert. Im dritten Schwerpunkt werden schließlich transnationale Perspektiven mit Blick auf Tschechien und Lettland sowie auf die Bedeutung des Westens in sozialistischen und postsozialistischen Kindheitserinnerungen diskutiert. Insgesamt wird mit dem Konzept des Heftes das Ziel verfolgt, Grundlagen für eine weitere Erforschung des Sozialismus und seines Nachlebens in Erziehungs- und Bildungszusammenhängen zu legen und diese anzuregen. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung
From theoretical debates to lived experiences. Autoethnographic insights into open educational […]
Fahrer, Sigrid; Heck, Tamara; Röwert, Ronny; Truan, Naomi
Journal Article
| In: Research Ideas and Outcomes | 2022
43620 Endnote
Author(s):
Fahrer, Sigrid; Heck, Tamara; Röwert, Ronny; Truan, Naomi
Title:
From theoretical debates to lived experiences. Autoethnographic insights into open educational practices in German higher education
In:
Research Ideas and Outcomes, 8 (2022) , S. e86663
DOI:
10.3897/rio.8.e86663
URL:
https://riojournal.com/article/86663/
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Deutschland; Empirische Forschung; Erfahrung; Ethnografie; Hochschullehre; Konzeption; Lehr-Lern-Prozess; Literaturbericht; OPEN ACCESS; Open Education; Open Educational Resources; Reflexion <Phil>
Abstract:
The Open Science Fellow Program built a community where researchers learned how to work openly. Within this environment, questions emerged on what it means to teach openly, i.e. which practices represent open learning and teaching and which examples can be shared amongst colleagues and peers? Different concepts of open educational practices (OEP) aim at giving answers to open learning and teaching. At the same time, OEP still lack a common definition and many discussions on the topic only give minimal or implicit guidance to concrete approaches of being open -despite the creation and sharing of open educational resources. Investigating how we as practitioners implement concepts of OEP in the classroom was the starting point for the autoethnographic study we describe in this paper. We conducted a literature review to map explicit concepts of OEP, we reflected those concepts regarding the adaptation in our own teaching and our experiences with OER-based and other open teaching concepts. We discuss four research papers and our respective position as practitioners in higher education in Germany. We reflect on the current state of ideas of OEP and their practical adaptation and implementation in learning and teaching scenarios. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Einmal begeistert, immer begeistert? Eine Experience-Sampling-Studie zur wahrgenommenen […]
Rakoczy, Katrin; Frick, Ulrich; Weiß-Wittstadt, Susanne; Tallon, Miles; Wagner, Ernst
Journal Article
| In: Unterrichtswissenschaft | 2022
42233 Endnote
Author(s):
Rakoczy, Katrin; Frick, Ulrich; Weiß-Wittstadt, Susanne; Tallon, Miles; Wagner, Ernst
Title:
Einmal begeistert, immer begeistert? Eine Experience-Sampling-Studie zur wahrgenommenen Unterrichtsqualität und Motivation von Schülerinnen und Schülern im Kunstunterricht
In:
Unterrichtswissenschaft, 50 (2022) 2, S. 211-236
DOI:
10.1007/s42010-022-00147-w
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-252140
URL:
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-252140
Publication Type:
3b. Beiträge in weiteren Zeitschriften; praxisorientiert
Language:
Deutsch
Keywords:
Kunstunterricht; Schüler; Wahrnehmung; Qualität; Motivation; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Gymnasium; Integrierte Gesamtschule; Bildungsangebot; Nutzung; Wirkung; Erfahrung; Unterstützung; Bedürfnis; Autonomie; Kompetenz; Befragung; Varianzanalyse; Regressionsanalyse; Mehrebenenanalyse; Hessen; Nordrhein-Westfalen; Deutschland
Abstract:
Zahlreiche Studien in der quantitativ-empirischen Unterrichtsforschung folgen zwar theoretisch der Angebots-Nutzungskonzeption unterrichtlicher Wirkungen, basieren jedoch auf retrospektiv erhobenen Unterrichtswahrnehmungen oder Beobachtungsdaten und können daher wenig Aussagen über das subjektive Erleben von Lernenden während des Unterrichts machen. Befunde zur intraindividuellen Varianz von wahrgenommener Unterrichtsqualität und Motivation im Unterricht sowie zu intraindividuellen Zusammenhängen würden helfen, unterrichtliche Wirkungen unter Angebots-Nutzungsperspektive noch besser zu verstehen. Dieses Desiderat aufgreifend wurden in vorliegender Studie Lernende mittels Experience-Sampling Methode zu mehreren Zeitpunkten im Verlauf zweier Doppelstunden Kunstunterricht zu ihrer Unterrichtsqualitätswahrnehmung und Motivation befragt. Darüber hinaus wurde die Erfüllung der Bedürfnisse nach Kompetenz und Autonomie als Indikatoren für die individuelle Nutzung des Angebots als potenzielle Mediatorvariablen erfragt. Auf Basis einer Stichprobe von 222 Lernenden aus 9 Klassen der 9. Jahrgangsstufe des Gymnasiums und der Integrierten Gesamtschule zeigten sich folgende Ergebnisse: 1) Der größte Teil der Varianz in den Einschätzungen aller Konstrukte der Lernenden lag zwischen den Zeitpunkten, gefolgt von der Varianz zwischen den Personen; zwischen den Klassen variierten die Einschätzungen kaum. 2) Es konnten charakteristische Verlaufsformen einiger erhobener Einschätzungen über die beiden Doppelstunden ermittelt werden. 3) Vor allem auf intraindividueller Ebene wurden neben direkten Effekten der Unterrichtswahrnehmungen auf die selbstbestimmte Motivation auch indirekte über die wahrgenommene Autonomieunterstützung sichtbar. Die Ergebnisse helfen zu verstehen, wie wahrgenommene Unterrichtsqualität, individuelle Nutzung (Erfüllung des Bedürfnisses nach Autonomie) und selbstbestimmte Motivation im Unterrichtsverlauf zusammenspielen und es wird diskutiert, welche weiterführenden Studien folgen sollten. (DIPF/Orig.)
Abstract (english):
Numerous studies in quantitative-empirical classroom research theoretically follow the supply-use conception of instructional effects, but they are based on retrospectively assessed classroom perceptions or observational data and can therefore make few statements about the subjective experience of learners during instruction. Findings on intraindividual variances of classroom perceptions and motivation as well as on intraindividual relationships would help to better understand instructional effects from a supply-use perspective. In the present study, teaching perceptions and motivation were surveyed at several points in time in the course of two double lessons of art instruction using the experience-sampling method. Additionally, satisfaction of the needs for competence and autonomy were assessed as indicators for the individual use of the supplied instruction and potential mediator variable. Based on a sample of 222 learners from 9 classes of the 9th grade of the 'Gymnasium' and the 'Integrierte Gesamtschule', the following results emerged: 1) Most of the variance in the learners' estimations was found between time points (within-level), followed by the variance between individuals (between-level); between classes, the assessments hardly varied (class level). 2) Characteristic courses of some elicited constructs across the two double lessons could be identified. 3) Particularly at the intraindividual level, indirect effects via perceived autonomy support became apparent in addition to direct effects of instructional perceptions on self-determined motivation. The results help to understand how perceptions of instructional quality, satisfaction of the need for autonomy (as indicator for the individual use of the supplied instruction) and self-determined motivation look like in the course of a double lesson and it is discussed which further studies should follow. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Lehr und Lernqualität in Bildungseinrichtungen
Considerations in feedback and periodization for the multimodal learning experience of running via […]
Cardenas-Hernandez, Fernando Pedro; Schneider, Jan
Book Chapter
| Aus: Mat Sanusi, Khaleel Asyraaf; Limbu, Bilbeg; Schneider, Jan; Di Mitri, Daniele; Klemke, Roland (Hrsg.): Proceedings of the Second International Workshop on Multimodal Immersive Learning Systems (MILeS 2022) at the Seventeenth European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2022), Toulouse, France, September 12th-16th, 2022 | Aachen: RWTH | 2022
43467 Endnote
Author(s):
Cardenas-Hernandez, Fernando Pedro; Schneider, Jan
Title:
Considerations in feedback and periodization for the multimodal learning experience of running via wearable devices
In:
Mat Sanusi, Khaleel Asyraaf; Limbu, Bilbeg; Schneider, Jan; Di Mitri, Daniele; Klemke, Roland (Hrsg.): Proceedings of the Second International Workshop on Multimodal Immersive Learning Systems (MILeS 2022) at the Seventeenth European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2022), Toulouse, France, September 12th-16th, 2022, Aachen: RWTH, 2022 (CEUR Workshop Proceedings, 3247), S. 28-33
URL:
https://ceur-ws.org/Vol-3247/paper5.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Beiträge in Proceedings mit Peer-Review-System
Language:
Englisch
Keywords:
Feedback; Fertigkeit; Lernerfahrung; Psychomotorik; Technologie; Tool; Training; Virtuelle Realität
Abstract (english):
For the integral learning/training of a psychomotor activity such as running, it is necessary to target not only the physical aspects but also the technical and mental aspects that make it up, an alternative to solve this issue is through the understanding and consideration of feedback and periodization, which are elements that constitute and influence transcendentally and differently each of the three aspects involved. That is why, in this paper, some of the definitions and classifications commonly used in the study of psychomotor skills are first cited. Likewise, the use of wearable devices is proposed as a multimodal and main technology to analyze both elements since they have provided positive results in the same field of research. Subsequently, important considerations are discussed which could serve as a starting point or a conceptual reference for the correct application and analysis of feedback and periodization in each aspect of running and possibly other similar psychomotor skills. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Change in mental health symptoms during the COVID-19 pandemic. The role of appraisals and daily […]
Brose, Annette; Blanke, Elisabeth S.; Schmiedek, Florian; Kramer, Andrea C.; Schmidt, Andrea; […]
Journal Article
| In: Journal of Personality | 2021
40575 Endnote
Author(s):
Brose, Annette; Blanke, Elisabeth S.; Schmiedek, Florian; Kramer, Andrea C.; Schmidt, Andrea; Neubauer, Andreas B.
Title:
Change in mental health symptoms during the COVID-19 pandemic. The role of appraisals and daily life experiences
In:
Journal of Personality, 89 (2021) 3, S. 468-482
DOI:
10.1111/jopy.12592
URL:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jopy.12592
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Affekt; Emotionaler Zustand; Bewertung; Pandemie; Stress; Wohlbefinden; Achtsamkeit; Psychohygiene; Alltag; Erfahrung; Empirische Untersuchung; Tagebuch; Pretest; Deutschland
Abstract:
Intro: When confronted with major threats, people often experience decline in well‐being. The central purpose of this study was to identify mechanisms underlying change of well‐being in times of threat, using the example of the COVID‐19 pandemic, with a focus on appraisals of the pandemic and affective states, stress, as well as mindfulness in daily life. Methods: We conducted a study across 3.5 weeks, including pretest, posttest, and a diary phase in‐between. We worked with a sample of 460 adults, pre‐ and post‐test information, as well as 7189 observations from the diary phase. Results: Results showed that deterioration in mental health symptoms across the duration of the study was associated with (a) change towards less fortunate appraisals of the pandemic and (b), more negative affect and less mindfulness in daily life. Furthermore, appraisals of the pandemic at pretest predicted experiences in daily life, with more negative appraisals of the pandemic predicting more negative affect and stressor occurrence as well as less mindfulness. Discussion: These findings speak to the dynamic nature of well‐being and appraisals in times of threat, and highlight the role of experiences in daily life in changes in well‐being. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildung und Entwicklung
Do higher educated people feel better in everyday life? Insights from a day reconstruction method […]
Möwisch, Dave; Brose, Annette; Schmiedek, Florian
Journal Article
| In: Social Indicators Research | 2021
41210 Endnote
Author(s):
Möwisch, Dave; Brose, Annette; Schmiedek, Florian
Title:
Do higher educated people feel better in everyday life? Insights from a day reconstruction method study
In:
Social Indicators Research, 153 (2021) , S. 227-250
DOI:
10.1007/s11205-020-02472-y
URL:
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11205-020-02472-y
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Bildungsniveau; Wohlbefinden; Affektives Merkmal; Alltagserfahrung; Tagesablauf; Rekonstruktion; Datenanalyse; Sekundäranalyse; Sozioökonomisches Panel; Mehrebenenanalyse; Strukturgleichungsmodell; Deutschland
Abstract:
Past research has shown a positive association between education and well-being. Much of this research has focused on the cognitive component of well-being (i.e., life satisfaction) as outcome. On the other hand, the affective component, that is, how often and intensively people experience positive affect (PA) and negative affect (NA) in their everyday lives, has received far less attention. Therefore, we examined the association between education and PA and NA in everyday life, with a particular focus on affective experiences at the sub-facet level (based on a structure of NA with multiple factors). We used data from a nationally representative sample (N = 1647) of the German Socioeconomic Panel Innovation Sample (SOEP-IS), employing the Day Reconstruction Method (DRM) to capture affective experiences of everyday activities. Multilevel structural equation models revealed that (1) education was not related to PA, but (2) was positively associated with two sub-facets of NA (mourning/worries and loneliness/boredom); (3) income might in part explain the association between education and NA; (4) education does not particularly seem to serve as a resource in times of unemployment or retirement (i.e., there were no interactions between education and unemployment/retirement regarding well-being) In essence, higher educated people reported fewer negative emotions in everyday life than their lower educated counterparts, but not more positive emotions. The findings underline that different facets of NA, in addition to life satisfaction, are relevant variables related to education and should receive more attention in order to gain a more comprehensive understanding of non-monetary correlates of education. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildung und Entwicklung
Open practices of early career researchers. A qualitative study on research and teaching behavior
Heck, Tamara; Blümel, Ina
Book Chapter
| Aus: Wolff, Christian; Schmidt, Thomas (Hrsg.): Information between data and knowledge: Information science and its neighbors from data science to digital humanities, proceedings of the 16th International Symposium of Information Science (ISI 2021), Regensburg, Germany, 8th-10th March 2021 | Glückstadt: Hülsbusch | 2021
41291 Endnote
Author(s):
Heck, Tamara; Blümel, Ina
Title:
Open practices of early career researchers. A qualitative study on research and teaching behavior
In:
Wolff, Christian; Schmidt, Thomas (Hrsg.): Information between data and knowledge: Information science and its neighbors from data science to digital humanities, proceedings of the 16th International Symposium of Information Science (ISI 2021), Regensburg, Germany, 8th-10th March 2021, Glückstadt: Hülsbusch, 2021 (Schriften zur Informationswissenschaft, 74), S. 115-124
DOI:
10.5283/epub.44941
URN:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-449411
URL:
https://epub.uni-regensburg.de/44941/
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Open Science; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Bildungsforschung; Promotion; Forschung; Hochschullehre; Workshop; Tagebuch; Motivation; Erfahrung; Open Access; Open Educational Resources; Qualitative Forschung; Interview; Deutschland
Abstract (english):
Many researchers have a positive attitude towards open science and are motivated to apply them. However, applying them requires a change in one's daily practices. Different factors might challenge a behavioral change. The introduced study wants to get deeper insights into the reasons and influences that lead early career researchers to apply open practices in their daily research and teaching work. The participatory design let ten participants choose open practices they wanted to learn and adapt in either research or teaching scenarios. The study accompanied them and collected their positive and challenging experiences via diverse methods like interviews, diary entries and workshops. This paper introduces the study design and preliminary results. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Akzeptanz der Nutzung von automatisiertem Assessment im Rahmen einer virtuellen Vorlesung
Horn, Florian; Schiffner, Daniel; Krömker, Detlef
Book Chapter
| Aus: Greubel, André; Strickroth, Sven; Striewe, Michael (Hrsg.): Proceedings of the Fifth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2021), virtual event, October 28-29, 2021 | Bonn: Gesellschaft für Informatik | 2021
41563 Endnote
Author(s):
Horn, Florian; Schiffner, Daniel; Krömker, Detlef
Title:
Akzeptanz der Nutzung von automatisiertem Assessment im Rahmen einer virtuellen Vorlesung
In:
Greubel, André; Strickroth, Sven; Striewe, Michael (Hrsg.): Proceedings of the Fifth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2021), virtual event, October 28-29, 2021, Bonn: Gesellschaft für Informatik, 2021 , S. 28-29
DOI:
10.18420/abp2021-4
URL:
https://dl.gi.de/handle/20.500.12116/37542
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch; Deutsch
Keywords:
Computerunterstützter Unterricht; Digitalisierung; Computerprogramm; Leistungsbeurteilung; Studierender; Erfahrung; Fragebogen; Programmierung; Aufgabe
Abstract:
Durch die Umstellung auf virtuelle Lehre findet auch die Verwendung von automatischen Tools zur Bewertung von Programmieraufgaben immer mehr den Einzug in die Lehre. Im Rahmen einer solchen virtuellen Vorlesung wurde eine Bewertung durch die Studierenden vorgenommen, um daraus Erkenntnisse für die zukünftige Einbettung in der Lehre zu ziehen. Die Vorlesung zielt dabei auf höhere Semester des Bachelorstudiengangs ab und nutzt dabei Vorerfahrungen der Studierenden. Insgesamt wurde Feedback von 47 Studierende durch einen Fragebogen erhoben, und daraus Rückschlüsse auf die Qualität und Einsetzbarkeit von Unit-Tests gezogen. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Get your back straight! Learn Pilates with the Pilates Correction Game
Meik, Anna; Schneider, Jan; Schiffner, Daniel
Book Chapter
| Aus: Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.): DELFI 2021: Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, online | Bonn: Gesellschaft für Informatik | 2021
41302 Endnote
Author(s):
Meik, Anna; Schneider, Jan; Schiffner, Daniel
Title:
Get your back straight! Learn Pilates with the Pilates Correction Game
In:
Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.): DELFI 2021: Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, online, Bonn: Gesellschaft für Informatik, 2021 (Lecture Notes in Informatics), S. 163-168
URL:
https://dl.gi.de/handle/20.500.12116/37005
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Bewegung; Körperhaltung; Sport; Smatphone; Anwendung; Computer Spiel; Spielerisches Lernen; Erfahrung; Motivation; Evaluation; Fragebogen
Abstract (english):
Currently, a vast number of the population faces several barriers like the lack of motivation and guidance that impede them from practicing physical activities. Thus, we developed the Pilates Correction Game (PCG), a gamified application designed to support learners with the practice of Pilates. The PCG is composed of two applications: a smartphone application that tracks the learner's back posture and a PC game that steers a rocket and calculates a score based on the smartphone's information. In this paper, we present a user experience evaluation on the PCG. Our results show that PCG was positively perceived by participants and in most cases helped them to improve their posture while doing the Pilates exercise. Furthermore, it is also motivating them to continue with the training. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
COVID-19 and lessons learned - preparing for future pandemics
Alcani, Antonio; Corda, Daniela; Guerder, Sylvie; Konrad, Kai; Kunter, Mareike; Lalo, Arnaud; […]
Working Papers
| 2021
42337 Endnote
Author(s):
Alcani, Antonio; Corda, Daniela; Guerder, Sylvie; Konrad, Kai; Kunter, Mareike; Lalo, Arnaud; Maga, Giovanni; Meyer-Hermann, Michael; Priesemann, Viola; Protzer, Ulrike; Ramiro, Diego; Tonzer, Lena
Title:
COVID-19 and lessons learned - preparing for future pandemics
Published:
Brüssel: Leibniz-Association Europe Office, 2021
URL:
https://www.cnr.it/en/news/attachment/2361
Publication Type:
5. Arbeits- und Diskussionspapiere; Stellungnahme/Positionspapier
Language:
Englisch
Keywords:
COVID-19; Pandemie; Erfahrung; Infektionsschutz; Intervention; Maßnahme; Internationale Zusammenarbeit; Epidemiologie; Infektionskrankheit; Fachwissen; Grundwissen; Open Science; Forschung; Interdisziplinarität; Datenerhebung; Überwachung; Daten; Infrastruktur; Schutzmaßnahme; Prävention; Krisenbewältigung; Bevölkerung; Wirtschaft; Bildung
Abstract:
This paper has been drafted by a group of 12 mandated scientists from six large multidisciplinary Research Performing Organisations located in Europe, the Consiglio Nazionale delle Ricerche, the Centre Nationale de la Recherche Scientifique, the Consejo Superior de Investigaciones Cientificas, the Helmholtz-Gemeinschaft Deutscher Forschungszentren, the Leibniz-Gemeinschaft and the Max-Planck-Gesellschaft. Written under the impression of the current SARS-CoV-2 pandemic, it focuses on future pandemics similar in magnitude, the risk of spreading, and impact from a scientific perspective. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Lehr und Lernqualität in Bildungseinrichtungen
Unselect matches
Select all matches
Export
1
2
3
...
6
>
Show all
(53)