Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Korrektur")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
3
items matching your search terms.
Show all details
Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung
Mackowiak, Katja; Beckerle, Christine; Gentrup, Sarah; Titz, Cora (Hrsg.)
Compilation Book
| Bad Heilbrunn: Klinkhardt | 2020
40628 Endnote
Editor(s)
Mackowiak, Katja; Beckerle, Christine; Gentrup, Sarah; Titz, Cora
Title:
Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung
Published:
Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020
DOI:
doi.org/1035468/5801
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-201399
URL:
https://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=20139
Publication Type:
2. Herausgeberschaft; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Aktivierung; Anwendung; Auswertung; Baden-Württemberg; Bayern; Beobachtung; Beobachtungsmethode; Berufliche Kompetenz; Bewertung; Bildungsforschung; Bildungspraxis; Datenerfassung; Deutschland; Deutschunterricht; Diagnostik; Dokumentation; Empirische Forschung; Erhebungsinstrument; Erzieher; Erzieherin; Fachdidaktik; Fachsprache; Fachunterricht; Fachwissen; Feed-back; Förderdiagnostik; Förderung; Forschung; Forschungsmethode; Fragebogen; Grundschule; Handlungskompetenz; Instrument; Interview; Kind; Kindergarten; Kindergartenalltag; Kindergartenpädagogik; Kindertagesstätte; Kompetenz; Kompetenzmessung; Korrektur; Längsschnittuntersuchung; Lehramtsstudent; Lehrer; Lehrer-Schüler-Interaktion; Leitfadeninterview; Leseförderung; Lesekompetenz; Mathematikunterricht; Messinstrument; Methode; Nordrhein-Westfalen; Pädagogische Fachkraft; Pädagogisches Handeln; Primarbereich; Profession; Professionalisierung; Protokoll; Psychometrie; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Reflexion <Phil>; Sachsen-Anhalt; Schriftsprache; Schule; Schüler; Schülermitarbeit; Sekundarstufe I; Software; Sprachbildung; Sprachdiagnostik; Spracherwerb; Sprachförderung; Sprachgebrauch; Sprachkompetenz; Sprachpraktische Übung; Sprachstandsforschung; Test; Testkonstruktion; Testvalidität; Testverfahren; Transfer; Unterricht; Videoanalyse; Videoaufzeichnung; Vignette <Methode>; Wissen; Wissenstest
Abstract:
Das Buch stellt sieben Verfahren vor, die unterschiedliche Facetten (schrift-)sprachlicher Bildung erfassen. Die Verfahren fokussieren unterschiedlcihe Aspekte der Sprachbildung sowie Sprach- und Leseförderung in Kindertageseinrichtungen und Schulen und adressieren unterschiedliche Zielgruppen (pädagogische Fachkräfte, Lehrkräfte, Kinder). Die Instrumente wurden im Rahmen der Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS) entwickelt und primär für Forschungszwecke, jedoch auch in der Aus- und Weiterbildung von pädagogischen Fach- und Lehrkräften einsetzbar. Ein online-Anhang stellt die Instrumente sowie alle notwendigen Materialien zur Verfügung.
DIPF-Departments:
Bildung und Entwicklung
Still not there? Comparing traditional sequence-to-sequence models to encoder-decoder neural […]
Schnober, Carsten; Eger, Steffen; Do Dinh, Erik-Lân; Gurevych, Iryna
Book Chapter
| Aus: The COLING 2016 Organizing Committee (Hrsg.): Proceedings of the 26th International Conference on Computational Linguistics (COLING) | Osaka: The COLING 2016 Organizing Committee | 2016
36984 Endnote
Author(s):
Schnober, Carsten; Eger, Steffen; Do Dinh, Erik-Lân; Gurevych, Iryna
Title:
Still not there? Comparing traditional sequence-to-sequence models to encoder-decoder neural networks on monotone string translation tasks
In:
The COLING 2016 Organizing Committee (Hrsg.): Proceedings of the 26th International Conference on Computational Linguistics (COLING), Osaka: The COLING 2016 Organizing Committee, 2016 , S. 1703-1714
URL:
http://aclweb.org/anthology/C16-1160
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Computerlinguistik; Computerunterstütztes Verfahren; Korrektur; Rechtschreibung; Text
Abstract (english):
We analyze the performance of encoder-decoder neural models and compare them with well-known established methods. The latter represent different classes of traditional approaches that are applied to the monotone sequence-to-sequence tasks OCR post-correction, spelling correction, grapheme-to-phoneme conversion, and lemmatization. Such tasks are of practical relevance for various higher-level research fields including digital humanities, automatic text correction, and speech recognition. We investigate how well generic deep-learning approaches adapt to these tasks, and how they perform in comparison with established and more specialized methods, including our own adaptation of pruned CRFs. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Automatically classifying edit categories in wikipedia revisions
Daxenberger, Johannes; Gurevych, Iryna
Book Chapter
| Aus: Yarowsky, David;Baldwin, Timothy;Korhonen, Anna;Livescu, Karen;Bethard, Steven (Hrsg.): Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing (EMNLP 2013) | Stroudsburg; PA: Association for Computational Linguistics | 2013
34053 Endnote
Author(s):
Daxenberger, Johannes; Gurevych, Iryna
Title:
Automatically classifying edit categories in wikipedia revisions
In:
Yarowsky, David;Baldwin, Timothy;Korhonen, Anna;Livescu, Karen;Bethard, Steven (Hrsg.): Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing (EMNLP 2013), Stroudsburg; PA: Association for Computational Linguistics, 2013 , S. 578-589
URL:
https://www.ukp.tu-darmstadt.de/fileadmin/user_upload/Group_UKP/publikationen/2013/EMNLP2013_DaxenbergerGurevych.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Automatisierung; Computerlinguistik; Computerunterstütztes Verfahren; Evaluation; Korrektur; Nachschlagewerk; Qualität; Taxonomie; Textanalyse; World wide web 2.0
Abstract:
In this paper, we analyze a novel set of features for the task of automatic edit category classification. Edit category classification assigns categories such as spelling error correction, paraphrase or vandalism to edits in a document. Our features are based on differences between two versions of a document including meta data, textual and language properties and markup. In a supervised machine learning experiment, we achieve a micro-averaged F1 score of .62 on a corpus of edits from the English Wikipedia. In this corpus, each edit has been multi-labeled according to a 21-category taxonomy. A model trained on the same data achieves state-of-the-art performance on the related task of fluency edit classification. We apply pattern mining to automatically labeled edits in the revision histories of different Wikipedia articles. Our results suggest that high-quality articles show a higher degree of homogeneity with respect to their collaboration patterns as compared to random articles.
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Unselect matches
Select all matches
Export