Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: MOTIVATION )


results per page

 

1-151 of 151
 
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin:
Das Co2CA-Projekt
In: Friedrich Jahresheft, 37 (2019) , 32-33
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Becker, Michael; Neumann, Marko; Bachsleitner, Anna; Köller, Olaf; Maaz, Kai:
Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70 (2018) 4 , 593-628
Käfer, Julia; Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The significance of dealing with mistakes for student achievement and motivation
In: European Journal of Psychology of Education, (2018) , online first
Becker, Michael; McElvany, Nele:
The interplay of gender and social background
In: British Journal of Educational Psychology, 88 (2018) 4 , 529-549
Arens, A. Katrin; Schmidt, Isabelle; Preckel, Franzis:
Longitudinal relations among self-concept, intrinsic value, and attainment value across secondary school years in three academic domains
In: Journal of Educational Psychology, (2018) , online first
Neubauer, Andreas B.; Voss, Andreas; Ditzen, Beate:
Exploring need dynamics within and across days in everyday life
In: Journal of Research in Personality, 77 (2018) , 101-112
Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen:
Kooperationsbereit oder Innovationsgegner?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 6 , 1157-1186
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Jornitz, Sieglinde; Leser, Christoph:
Mit Antolin punkten oder: Wie sich mit dem Leseförderprogramm der Bock zum Gärtner macht
In: Pädagogische Korrespondenz, (2018) 57 , 55-73
He, Jia; Barrera-Pedemonte, Fabian; Buchholz, Janine:
Cross-cultural comparability of noncognitive constructs in TIMSS and PISA
In: Assessment in Education, (2018) , online first
Jude, Nina; Kuger, Susanne:
Questionnaire development and design for international large-scale asessments (ILSAs)
Washington, DC : National Academy of Education (2018)
Kuger, Susanne; Linberg, Tobias; Bäumer, Thomas; Struck, Olaf:
Digitale Lernumwelten
Bamberg : Leibniz-Institut für Bildungsverläufe / Nationales Bildungspanel (2018)
Fischer, Natalie; Richey, Petra:
Förderung von Vertrauen und Wertschätzung in pädagogischen Beziehungen
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 59-66
Theis, Désirée; Arnoldt, Bettina; Gaiser, Johanna M.; Lossen, Karin:
Die Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Maschke, Sabine; Schulz-Gade, Gunild; Stecher, Ludwig (Hrsg.): Lehren und Lernen in der Ganztagsschule Frankfurt am Main : Debus Pädagogik (2018) , 150-162
Nagengast, Benjamin; Brisson, Brigitte M.; Hulleman, Chris S.; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Trautwein, Ulrich:
Learning more from educational intervention studies
In: The Journal of Experimental Education, 86 (2018) 1 , 105-123
Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott:
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms
In: Teaching and Teacher Education, 69 (2018) 1 , 1-10
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Goldhammer, Frank; Martens, Thomas; Lüdtke, Oliver:
Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC
In: Large-scale Assessments in Education, 5 (2017) , 18
Schneider, Oliver:
Thoughts on presenting learning recommendations in the context of the project SensoMot
In: Bleimann, Udo; Humm, Bernhard; Loew, Robert; Regier, Stefanie; Stengel, Ingo; Walsh, Paul (Hrsg.): CERC 2017 Karlsruhe : Hochschule Karlsruhe (2017) , 284-286
Adolf, Janne K.; Voelkle, Manuel C.; Brose, Annette; Schmiedek, Florian:
Capturing context-related change in emotional dynamics via fixed moderated time series analysis
In: Multivariate Behavioral Research, 52 (2017) 4 , 499-531
Kuger, Susanne; Marcus, Jan; Spieß, Katharina:
Does quality of early childhood education and care affect the home learning environment of children?
Berlin : Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (2017)
Jansen, Malte; Stäbler, Franziska; Becker, Michael; Neumann, Marko:
Motivationale Orientierungen und Aspekte schulischen Wohlbefindens vor und nach der Berliner Schulstrukturreform
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 295-320
Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf; Jansen, Malte:
Das zweigliedrige Berliner Sekundarschulsystem auf dem Prüfstand
In: Neumann, Marko; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Köller, Olaf (Hrsg.): Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem Münster : Waxmann (2017) , 469-502
Neumann, Marko (Hrsg.); Becker, Michael (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem
Münster : Waxmann (2017) , 509
Schukajlow, Stanislaw (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
Emotions and motivation in mathematics education
Berlin : Springer (2017) , 307-489
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Gawrilow, Caterina; Rauch, Wolfgang:
Selbstregulationsfähigkeiten und exekutive Funktionen im Entwicklungsverlauf bei Vorschul- und Schulkindern
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 158-174
Hasselhorn, Marcus:
Was sind aus psychologischer Perspektive die individuellen Voraussetzungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse?
In: McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Holtappels, Heinz Günter; Hasselhorn, Johannes; Ohle, Annika (Hrsg.): Bedingungen gelingender Lern- und Bildungsprozesse Münster : Waxmann (2017) , 11-29
Hohenstein, Friederike; Baumert, Jürgen; Adrian, Esther D.; Radmann, Susanne; Möller, Jens:
Die EUROPA-Studie
In: Möller, Jens;Hohenstein, Friederike;Fleckenstein, Johanna;Köller, Olaf;Baumert, Jürgen (Hrsg.): Erfolgreich integrieren - die Staatliche Europa-Schule Berlin Münster : Waxmann (2017) , 49-73
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
Arens, A. Katrin:
Schulisches Selbstkonzept
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 240-253
Dirk, Judith; Schmiedek, Florian:
Tägliche Schwankungen kognitiver Leistungsfähigkeit
In: Hartmann, Ulrike;Hasselhorn, Marcus;Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 175-189
Penk, Christiane; Richter, Dirk:
Change in test-taking motivation and its relationship to test performance in low-stakes assessments
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 29 (2017) 1 , 55-79
Dickhäuser, Oliver; Janke, Stefan; Praetorius, Anna-Katharina; Dresel, Markus:
The effects of teachers' reference norm orientations on students' implicit theories and academic self-concepts
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31 (2017) 3/4 , 205-219
Gaspard, Hanna; Dicke, Anna-Lena; Flunger, Barbara; Häfner, Isabelle; Brisson, Brigitte M.; Trautwein, Ulrich; Nagengast, Benjamin:
Side effects of motivational interventions? Effects of an intervention in math classrooms on motivation in verbal domains
In: AERA Open, 2 (2016) 2 , 1-14
Reiss, Kristina (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Schiepe-Tiska, Anja (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2015
Münster : Waxmann (2016) , 505
Goldhammer, Frank; Gniewosz, Gabriela; Zylka, Johannes:
ICT engagement in learning environments
In: Kuger,Susanne;Klieme,Eckhard;Jude,Nina;Kaplan,David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 331-351
Schiepe-Tiska, Anja; Roczen, Nina; Müller, Katharina; Prenzel, Manfred; Osborne, Jonathan:
Science-related outcomes
In: Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 301-329
Fischer, Natalie; Sauerwein, Markus N; Theis, Désirée; Wolgast, Anett:
Vom Lesenlernen in der Ganztagsschule
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 6 , 780-796
Weis, Mirjam; Zehner, Fabian; Sälzer, Christine; Strohmaier, Anselm; Artelt, Claudia; Pfost, Maximilian:
Lesekompetenz in PISA 2015
In: Reiss, Kristina; Sälzer, Christine; Schiepe-Tiska, Anja; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): PISA 2015 Münster : Waxmann (2016) , 249-283
Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.):
Assessing contexts of learning
Cham : Springer (2016) , 490
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 21 (2016) 7/8 , 200-202
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 39 (2016) 7/8 , 196-198
Scherer, Ronny; Nilsen, Trude; Jansen, Malte:
Evaluating individual students' perceptions of instructional quality
In: Frontiers in Psychology - Quantitative Psychology and Measurement., (2016) 7:110
Jansen, Malte; Stanat, Petra:
Achievement and motivation in mathematics and science
In: International Journal of Gender, Science and Technology, 8 (2016) , 4-18
Jansen, Malte; Lüdtke, Oliver; Schroeders, Ulrich:
Evidence for a positive relation between interest and achievement
In: Contemporary Educational Psychology, 46 (2016) , 116-127
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
The power of emotions
In: Learning and Instruction, 44 (2016) , 117-127
Gold, Andreas; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Grundlagen schulpsychologischer Diagnostik
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 117-127
He, Jia; van de Vijver, Fons J.R.:
The motivation-achievement paradox in international educational achievement tests
In: King, R. B.; Bernardo, A. B. I. (Hrsg.): The psychology of Asian learners Singapur : Springer (2016) , 253-268
Spörer, Nadine (Hrsg.); Schründer-Lenzen, Agi (Hrsg.); Vock, Miriam (Hrsg.); Maaz, Kai (Hrsg.):
Inklusives Lernen und Lehren im Land Brandenburg
Ludwigsfelde : LISUM (2015) , 275
Spörer, Nadine; Schründer-Lenzen, Agi; Vock, Miriam; Maaz, Kai:
Vorwort
In: Spörer, Nadine;Schründer-Lenzen, Agi;Vock, Miriam;Maaz, Kai (Hrsg.): Inklusives Lernen und Lehren im Land Brandenburg Ludwigsfelde : LISUM (2015) , 5-6
Jornitz, Sieglinde; Leser, Christoph:
Warum das psychologische Konstrukt der Motivation keine Lösung für das pädagogisch zu bearbeitende Problem der Sache ist
In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 91 (2015) 4 , 562-578
Hasselhorn, Marcus; Andresen, Sabine; Becker, Birgit; Betz, Tanja; Leuzinger-Bohleber, Marianne; Schmid, Johanna:
Children at risk of poor educational outcomes: In search of a transdisciplinary theoretical framework.
In: Child Indicators Research, (2015) 8 , 425-438
Kriegbaum, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit:
Motivation
In: Learning and Individual Differences, 43 (2015) , 140-148
Lühe, Josefine; Maaz, Kai:
Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik?
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Nordrhein-Westfalen, 26 (2015) 11 , 295-298
Hasselhorn, Marcus; Ehm, Jan-Henning; Schneider, Wolfgang; Schöler, Hermann:
Das Projekt ""Schulreifes Kind""
Göttingen : Hogrefe (2015) , 102
Holling, Heinz; Preckel, Franzis; Vock, Miriam; Roßbach, Hans-Günther; Baudson, Tanja Gabriele; Gronostaj, Anna; Kuger, Susanne; Schwenk, Christin:
Begabte Kinder finden und fördern
Berlin : Bundesministerium für Bildung und Forschung (2015) , 114
Arens, A. Katrin; Morin, Alexandre J.S.; Watermann, Rainer:
Relations between classroom disciplinary problems and student motivation
In: Learning and Instruction, 39 (2015) , 184-193
Naumann, Johannes:
A model of online reading engagement
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 263-277
Martens, Thomas:
Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 38 (2015) 3 , 71-73
Zylka, Johannes; Christoph, Gabriela; Kröhne, Ulf; Hartig, Johannes; Goldhammer, Frank:
Moving beyond cognitive elements of ICT literacy
In: Computers in Human Behavior, 53 (2015) , 149-160
Schukajlow, Stanislaw; Krug, André; Rakoczy, Katrin:
Effects of prompting multiple solutions of modelling problems on students' performance
In: Educational Studies in Mathematics, 89 (2015) 3 , 393-417
Trautwein, Ulrich; Dumont, Hanna; Dicke, Anna-Lena:
Schooling
In: Wright, James D. (Hrsg.): International encyclopedia of the social and behavioral sciences Oxford : Elsevier (2015) , 119-124
Jansen, Malte; Scherer, Ronny; Schroeders, Ulrich:
Students' self-concept and self-efficacy in the sciences
In: Contemporary Educational Psychology, 41 (2015) , 13-24
Theis, Désirée; Sauerwein, Markus:
""Lesen macht stark""
In: Lernende Schule, 18 (2015) 69 , 39-41
Reh, Sabine; Rabenstein, Kerstin; Fritzsche, Bettina; Idel, Till-Sebastian:
Die Transformation von Lernkulturen
In: Reh, Sabine;Fritzsche, Bettina;Idel, Till-Sebastian;Rabenstein, Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen Wiesbaden : Springer VS (2015) , 19-62
Christoph, Gabriela; Goldhammer, Frank; Zylka, Johannes; Hartig, Johannes:
Adolescents' computer performance
In: Computers & Education, 81 (2015) , 1-12
Kigel, Rebecca M.; McElvany, Nele; Becker, Michael:
Effects of immigrant background on text comprehension, vocabulary, and reading motivation
In: Learning and Instruction, 35 (2015) 1 , 73-84
Schuster, Christine:
Comenius-Regio-Projekt ""Promoting Reading Literacy (PRL)""
Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (2014)
Radisch, Falk; Stecher, Ludwig; Fischer, Natalie; Klieme, Eckhard:
Was wissen wir über die Kompetenzentwicklung in Ganztagssschulen?
In: Carsten Rohlf; Marius Harring; Christian Palentien (Hrsg.): Kompetenz-Bildung Wiesbaden : Springer VS (2014) , 313-326
Tillack, Carina (Hrsg.); Fetzer, Janina (Hrsg.); Fischer, Natalie (Hrsg.):
Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2
Immenhausen : Prolog (2014) , 272
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Fischer, Natalie; Theis, Désirée:
Extracurricular participation and the development of school attachment and learning goal orientation
In: Developmental Psychology, 50 (2014) 6 , 1788-1793
Trautwein, Ulrich; Maaz, Kai; Baeriswyl, Franz:
Zur Rolle von Begabung beim Übergang in die Sekundarstufe I
In: Stamm, Margit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 205-215
Brose, Annette; Lövdén, Martin; Schmiedek, Florian:
Daily fluctuations in positive affect positively co-vary with working memory performance
In: Emotion, 14 (2014) 1 , 1-6
Beißert, Hanna; Hasselhorn, Marcus; Lösche, Patrick:
Möglichkeiten und Grenzen der Frühprognose von Hochbegabung
In: Stamm, Margrit (Hrsg.): Handbuch Talententwicklung Bern : Huber (2014) , 415-425
Klieme, Eckhard; Kuger, Susanne:
PISA 2015 Draft Questionnaire Framework
Paris : OECD (2014)
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Hochweber, Jan; Hosenfeld, Ingmar; Klieme, Eckhard:
Classroom composition, classroom management, and the relationship between student attributes and grades
In: Journal of Educational Psychology, 106 (2014) 1 , 289-300
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Prenzel, Manfred (Hrsg.); Sälzer, Christine (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
PISA 2012
Münster : Waxmann (2013)
Martens, Thomas; Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf:
Motivational regulation in higher education based on an integrated model of learning and action
In: Boström, Lena;Augustsson, Gunnar;Evans, Carol;Cools, Eva;Charlesworth, Zarina M. (Hrsg.): Proceedings of the 18th Annual Conference of the Education, Learning, Styles, Individual Network (ELSIN XVIII) Billund : ELSIN (2013) , 174-184
Grohmann, Anna-Catharina:
Lernziel- und Leistungsorientierungen bei Grundschulkindern
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 6 (2013) 2 , 142-155
Sauerwein, Markus; Schäfer, Sarina; Schoneville, Holger; Thole, Werner:
Das Studium der Sozialen Arbeit und freiwilliges Engagement
In: Der pädagogische Blick, 21 (2013) 1 , 45-57
Hasselhorn, Marcus:
Pädagogische Psychologie und Bildungspsychologie
In: Wirtz, Markus Antonius (Hrsg.): Dorsch - Lexikon der Psychologie Bern : Verlag Hans Huber (2013) , 60-63
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina:
Teaching-to-the-Test infolge des Zentralabiturs - gut für die Abiturleistung, schlecht für das Fachinteresse?
In: SchulVerwaltung NRW, 24 (2013) 2 , 48-51
Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan; Hertel, Silke:
Lesekompetenz und Lesefreude von Schülerinnen und Schülern und bildungsstandardbezogene Kompetenzüberzeugungen und Lerngelegenheiten in Schule und Unterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., 59 (2013) , 12-39
Yeung, Alexander Seeshing; Craven, Rhonda G.; Arens, A. Katrin:
Self-concept enhancement programs: Issues, challenges, and new perspectives
In: Dziuk, Sasha (Hrsg.): Educational programs and special education New York : Nova Science (2013) , 29-53
Wahl, Hans-Werner; Wettstein, Markus; Shoval, Noam; Oswald, Frank; Kaspar, Roman; Issacson, Michal; Voss, Elke; Auslander, Gail; Heinik, Jeremia:
Interplay of cognitive and motivational resources for out-of-home behavior in a sample of cognitively heterogeneous older adults
In: Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 68 (2013) 5 , 691-702
Martens, Thomas (Hrsg.); Vollmeyer, Regina (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.):
Motivation in all spheres of life
Lengerich : Pabst (2012) , 200
Martens, Thomas:
Was ist aus dem Integrierten Handlungsmodell geworden?
In: Kempf, Wilhelm; Langeheine, Rolf (Hrsg.): Item-Repsonse-Modelle in der sozialwissenschaftlichen Forschung Berlin : Regener (2012) , 210-229
Metzger, Christiane; Schulmeister, Rolf; Martens, Thomas:
Motivation und Lehrorganisation als Elemente von Lernkultur
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 7 (2012) 3
Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, Marcus:
Frühe Kindheit (3-6 Jahre)
In: Schneider, Wolfgang; Lindenberger, Ulman (Hrsg.): Entwicklungspsychologie Basel : BeltzPVU (2012) , 187-209
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Lindenberger, Ulman:
Daily variability in working memory is coupled with negative affect
In: Emotion, 12 (2012) 3 , 605-617
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix:
School attachment and performance
In: Richter, Martina; Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood New York, NY : Springer (2012) , 265-279
Toth, Krisztina R.; Molnar, Gyongyvér; Wustenberg, Sascha; Greiff, Samuel; Csapo, Beno:
Measuring adults dynamic problem solving competency
In: European Association for Research on Learning and Instruction (Hrsg.): Book of abstracts and extended summaries Leuven : EARLI (2011) , 1421-1422
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter:
Entwicklung von Wohlbefinden und motivationalen Orientierungen in der Ganztagsschule
In: Fischer, Natalie; Holtappels, Heinz Günter; Klieme, Echhard; Rauschenbach, Thomas; Stecher, Ludwig; Züchner, Ivo (Hrsg.): Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen Weinheim : Juventa Verl. (2011) , 227- 245
Gawrilow, Caterina; Merkt, Julia; Goossens Merkt, Heinrich; Bodenburg, Sebastian; Wendt, Mike:
Multitasking in adults with ADHD
In: Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 3 (2011) 3 , 253-264
Weiß, Manfred; Schmitt, Stephan:
Materielle Anreize für Schüler und Schülerinnen?
In: Die Deutsche Schule, 103 (2011) 2 , 125-138
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Warwas, Jasmin; Watermann, Rainer; Szczesny, Markus:
Zur Validität retrospektiv erfasster Schulformwahlmotive bei Schülerinnen und Schülern an allgemein bildenden und beruflichen Gymnasien
In: Tarnai, Christian (Hrsg.): Sozialwissenschaftliche Forschung in Diskurs und Empirie Münster : Waxmann (2011) , 87-101
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2011) , 203-220
Neubauer, Anna; Gawrilow, Caterina; Hasselhorn, Marcus:
Belohnungsaufschub: Ein Ansatz zur Frühprognose volitionaler Kompetenzen.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang & Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Frühprognose schulischer Kompetenzen Göttingen [u.a.] : Hogrefe (2011) , S. 203-220
Buff, Alex; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine:
Activating positive affective experiences in the classroom
In: Learning and Instruction, 21 (2011) 3 , 452-466
Artelt, Cordula; Naumann, Johannes; Schneider, Wolfgang:
Lesemotivation und Lernstrategien
In: Klieme, Eckhard; Artelt, Cordula; Hartig, Johannes; Jude, Nina; Köller, Olaf; Prenzel, Manfred; Schneider, Wolfgang; Stanat, Petra (Hrsg.): PISA 2009 Münster : Waxmann (2010) , 73-112
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Blum, Werner:
Kompetenzorientiertes Feedback im Mathematikunterricht: Entwicklung und empirische Erprobung prozessbezogener, aufgabenbasierter Rückmeldesituationen
In: Empirische Pädagogik, 24 (2010) 4 , 404-432
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Artelt, Codula (Hrsg.); Hartig, Johannes (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.); Prenzel, Manfred (Hrsg.); Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Stanat, Petra (Hrsg.):
PISA 2009
Münster : Waxmann (2010) , 309
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora:
Entwicklung individueller Kompetenzen erfolgreichen lebenslangen Lernens
In: Wolter, Andrä; Wiesner, Gisela; Koepernik, Claudia (Hrsg.): Der lernende Mensch in der Wissensgesellschaft Weinheim : Juventa Verl. (2010) , 21-34
Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin:
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 64-74
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Klieme, Eckhard; Steinert, Brigitte; Hochweber, Jan:
Zur Bedeutung der Schulqualität für Unterricht und Lernergebnisse
In: Bos, Wilfried; Klieme, Eckhard; Köller, Olaf (Hrsg.): Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung Münster : Waxmann (2010) , 231-255
Bos, Wilfried (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.):
Schulische Lerngelegenheiten und Kompetenzentwicklung
Münster : Waxmann (2010) , 338
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lindenberger, Ulman:
Individualisierung von Bildungsangeboten im Erwachsenenalter
In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (Hrsg.): Bildungspsychologie Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 210-215
Brose, Annette; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin; Molenaar, Peter C.M.; Lindenberger, Ulman:
Adult age differences in co-variation of motivation and working memory performance
In: Research in Human Development, 7 (2010) 1 , 61-78
Keith, Nina; Richter, Tobias; Naumann, Johannes:
Active/exploratory training promotes transfer even in learners with low motivation and cognitive ability
In: Applied Psychology, 59 (2010) 1 , 97-123
Fischer, Natalie; Brümmer, Felix; Kuhn, Hans-Peter; Züchner, Ivo:
Individuelle Wirkungen des Ganztagsschulbesuchs in der Sekundarstufe
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 15 (2010) 2 , 41-42
Gawrilow, Caterina:
Motivationspsychologie
In: Nixdorff, U. (Hrsg.): Check-Up-Medizin Stuttgart : Thieme Verlag (2009) , 352-357
Lipowsky, Frank:
Unterrichtsentwicklung durch Fort- und Weiterbildungsmassnahmen für Lehrpersonen.
In: Beiträge zur Lehrerbildung, 27 (2009) 3 , S. 346-360
Martens, Thomas; Martens, Rob:
Increasing intrinsic motivation in CSCL:
In: Brouwer,N.; Giesbers, B.; Rienties, B.; Gastel, L. van (Hrsg.): Student mobility and ICT: dimensions of transition. Maastricht : FEBA ERD Press. (2009) , 257 - 266
Brümmer, Felix; Rollett, Wolfram; Fischer, Natalie:
Schülerinnen und Schüler als Experten für die Ganztagsschule.
In: Enderlein, Oggi (Hrsg.): Ihr seid gefragt! Qualität von Ganztagsschule aus Sicht der Kinder und Jugendlichen Berlin : DKJS (2009) , S. 141-157
Hasselhorn, Marcus; Titz, Cora; Behrendt, Jörg:
Kognitive und motivationale Entwicklung im Alter.
In: Staudinger, Ursula M. & Heidemeier, Heike (Hrsg.): Altern, Bildung und lebenslanges Lernen Stuttgart : Deutscher Apotheker Verl. (2009) , S. 105-118
Hasselhorn, Marcus:
Entwicklung und lebenslanges Lernen.
In: Arnold, Karl-Heinz; Sandfuchs, Uwe & Wiechmann, Jürgen (Hrsg.): Handbuch Unterricht (2. Aufl.) Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2009) , S. 40-43
Fischer, Natalie; Kuhn, Hans-Peter; Klieme, Eckhard:
Was kann die Ganztagsschule leisten?
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2009) 54 , S. 143-167
Hartmann, Ulrike; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus:
Perspektivenübernahme als Kompetenz für den Geschichtsunterricht.
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 13 (2009) 2 , S. 321-342
Martens, Thomas:
Unterstützung der intrinsischen Motivation beim Lernen von Methodenlehre in Gruppen mit Hilfe von Online-Monitoring.
In: Krämer, Michael; Preiser, Siegfried & Kerstin Brusdeylins (Hrsg.): Psychologiedidaktik und Evaluation VII Aachen : Shaker Verl. (2009) , S. 265-276
Prenzel, Manfred; Reiss, Kristina; Hasselhorn, Marcus:
Förderung der Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen.
In: Milberg, Joachim (Hrsg.): Förderung des Nachwuchses in Technik und Naturwissenschaft Berlin u.a. : Springer (2009) , S. 15-60
Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce:
Giving a student voice to California's dropout crisis. This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Santa Barbara : University of California, Linguistic Minority Research Institute (2008)
Labuhn, Andju S.; Bögeholz, Susanne; Hasselhorn, Marcus:
Selbstregulationsförderung in einer Biologie-Unterrichtseinheit.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 40 (2008) 4 , S. 167-178
Martens, Thomas; Rost, Jürgen; Gresele, Christiane:
Bedrohung: Vulnerabilität.
In: Glöckner-Rist, Angelika (Hrsg.): Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen. ZIS Version Bonn : GESIS (2008)
Hasselhorn, Marcus; Grube, Dietmar:
Individuelle Voraussetzungen und Entwicklungsbesonderheiten des Lernens im Vorschul- und frühen Schulalter.
In: Empirische Pädagogik, 22 (2008) 2 , S. 113-126
Hasselhorn, Marcus:
Competencies for successful learning:
In: Hartig, Johannes et al. (Eds): Assessment of competencies in educational contexts. Göttingen : Hogrefe (2008) , S. 23-44
Hartig, Johannes:
Kompetenzen als Ergebnisse von Bildungsprozessen.
In: Jude, Nina (Hrsg.) u.a.: Kompetenzerfassung in pädagogischen Handlungsfeldern Berlin : BMBF (2008) , S. 17-25
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit:
The interplay between student evaluation and instruction.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 111-124
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Janke, Bettina; Hasselhorn, Marcus:
Frühes Schulalter.
In: Hasselhorn, Marcus u.a. (Hrsg.): Entwicklungspsychologie des Säuglings- und Kindesalters Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2008) , S. 240-296
Weiß, Manfred; Bellmann, Johannes:
Bildungsfinanzierung in Deutschland und Schulqualität.
In: Buer, Jürgen van u.a. (Hrsg.): Qualität von Schule Frankfurt a.M. : Lang (2007) , S. 167-182
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Drollinger-Vetter, Barbara; Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
Structure as a quality feature in mathematics instruction.
In: Prenzel, Manfred (Ed.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme Münster i.W. : Waxmann (2007) , S. 101-120
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Förderung der Erfolgserwartung im Unterrichtsfach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 175-201
Rustemeyer, Ruth; Fischer, Natalie:
Geschlechterdifferenzen bei Leistungserwartung und Wertschätzung im Fach Mathematik.
In: Ludwig, Peter H. u.a. (Hrsg.): Erwartungen in himmelblau und rosarot Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 83-101
Fischer, Natalie; Rustemeyer, Ruth:
Motivationsentwicklung und schülerperzipiertes Lehrkraftverhalten im Mathematikunterricht.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 21 (2007) 2 , 135-144
Fischer, Natalie; Radisch, Falk; Stecher, Ludwig:
Wer nutzt Ganztagsangebote?
In: Holtappels, Heinz G. u.a. (Hrsg.): Ganztagsschule in Deutschland. Weinheim : Juventa Verl. (2007) , S. 261-282
Seeber, Susan:
Allgemeine kognitive, metakognitive und motivationale Merkmale der Schülerinnen und Schüler am Ende der beruflichen Ausbildung.
In: Lehmann, Rainer H. u. Seeber, Susan (Hrsg.): ULME III. Untersuchung von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den Abschlussklassen der Berufsschulen Hamburg : Behörde für Bildung und Sport (2007) , S. 41-66
Lehmann, Rainer H. (Hrsg.); Seeber, Susan (Hrsg.):
ULME III - Untersuchungen von Leistungen, Motivation und Einstellungen der Schülerinnen und Schüler in den ABschlussklassen der Berufsschulen
Hamburg : HIBB (2007) , 267 S.
Fischer, Natalie:
Motivationsförderung in der Schule.
Hamburg : Kovac (2006) , XII, 227, 10 S., Ill., graph. Darst., Tab., Literaturangaben S. 199-227.
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht:
In: Zeitschrift für Pädagogik, 52 (2006) 6 , S. 822-843
Kuhn, Hans-Peter; Buhl, Monika:
Persönlichkeitsentwicklung durch gesellschaftliches Engagement im Jugendalter.
In: kursiv - Journal für Politische Bildung, (2006) 1 , S. 30-38
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred; Allolio-Näcke, Lars (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule, Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Müller, Ulrike:
"Großer Tisch für große Pläne:
(2005)
Müller, Ulrike:
"Einfach märchenhaft!
(2005)
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016