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Detecting mistakes in CPR training with multimodal data and neural networks
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Specht, Marcus; Drachsler, Hendrik
Journal Article
| In: Sensors | 2019
39363 Endnote
Author(s):
Di Mitri, Daniele; Schneider, Jan; Specht, Marcus; Drachsler, Hendrik
Title:
Detecting mistakes in CPR training with multimodal data and neural networks
In:
Sensors, 19 (2019) 14, S. 3099
DOI:
10.3390/s19143099
URL:
https://www.mdpi.com/1424-8220/19/14/3099
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Beitrag in Sonderheft
Language:
Englisch
Keywords:
Neuropsychologie; Psychomotorik; Praktisches Lernen; Student; Medizin; Lernprozess; Datenanalyse; Computerprogramm; Messung; Fehler; Feedback; Automatisierung; Tutorensystem; Validität; Indikator
Abstract:
This study investigated to what extent multimodal data can be used to detect mistakes during Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) training. We complemented the Laerdal QCPR ResusciAnne manikin with the Multimodal Tutor for CPR, a multi-sensor system consisting of a Microsoft Kinect for tracking body position and a Myo armband for collecting electromyogram information. We collected multimodal data from 11 medical students, each of them performing two sessions of two-minute chest compressions (CCs). We gathered in total 5254 CCs that were all labelled according to five performance indicators, corresponding to common CPR training mistakes. Three out of five indicators, CC rate, CC depth and CC release, were assessed automatically by the ReusciAnne manikin. The remaining two, related to arms and body position, were annotated manually by the research team. We trained five neural networks for classifying each of the five indicators. The results of the experiment show that multimodal data can provide accurate mistake detection as compared to the ResusciAnne manikin baseline. We also show that the Multimodal Tutor for CPR can detect additional CPR training mistakes such as the correct use of arms and body weight. Thus far, these mistakes were identified only by human instructors. Finally, to investigate user feedback in the future implementations of the Multimodal Tutor for CPR, we conducted a questionnaire to collect valuable feedback aspects of CPR training. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Was ist praktisch am mathematischen Wissen? Die Positionen des Bergmeisters J. A. Scheidhauer und […]
Klinger, Kerrin; Morel, Thomas
Journal Article
| In: NTM Schriftenreihe für Geschichte der Naturwissenschaften, Technik und Medizin | 2018
38852 Endnote
Author(s):
Klinger, Kerrin; Morel, Thomas
Title:
Was ist praktisch am mathematischen Wissen? Die Positionen des Bergmeisters J. A. Scheidhauer und des Baumeisters C. F. Steiner in der Zeit um 1800
In:
NTM Schriftenreihe für Geschichte der Naturwissenschaften, Technik und Medizin, 26 (2018) 3, S. 267-299
DOI:
10.1007/s00048-018-0197-8
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Mathematik; Wissenschaftsgeschichte; Angewandte Mathematik; Praktisches Lernen; Bildungsgeschichte; Geometrie; Wissen; Ausbildung; Techniker; Bergbau; Bautechnik; Geschichte <Histor>; Fallstudie; 18. Jahrhundert; 19. Jahrhundert; Weimar; Sachsen
Abstract:
Der Beitrag befasst sich mit der Mathematisierung in der praktisch-technischen Ausbildung im letzten Drittel des 18. und ersten Drittel des 19. Jahrhunderts. Anhand von zwei Fällen werden Variantenreichtum und Problemlagen des praktisch-mathematischen Wissens in der Zeit um 1800 herausgearbeitet. Nach einer Einführung zu institutionellem Rahmen und sozialem Status der praktischen Mathematiker (eigentlich mathematischen Praktiker) in den deutschen Gebieten, beschäftigt sich der erste Teil mit dem Bergmeister Johann Andreas Scheidhauer (1718-1784). Die Biographie dieses bislang wenig beachteten Praktikers führt zu einer Analyse seiner Handschriften und deren Rezeption, in erster Linie durch Johann Friedrich Lempe (1757-1801), Professor für Mathematik an der Bergakademie Freiberg. Ein Praktiker der nachfolgenden Generation steht im Fokus des zweiten Teils. Carl Friedrich Steiner (1774-1840) war ein Baumeister im Weimar der Goethezeit. Gewissermaßen reflektiert sein Lehrbuch zur Geometry descriptive die Folgen der fortlaufenden Mathematisierung und den Stellenwert mathematischen Wissens in der Ausbildung junger Praktiker und Künstler. Beide Teilstudien geben Aufschluss zum historischen Verständnis praktischer Mathematik. (DIPF/Orig.)
Abstract (english):
This article investigates the notion of 'practical mathematics' and its evolution over the last third of the eighteenth and first third of the nineteenth century. Two detailed case studies, taken together, give a sense of both the richness and the difficulties of what practical knowledge could mean at the turn of the nineteenth century. After some preliminary remarks about the institutional context and the social status of practical mathematicians (actually mathematical practitioners) in the German regions the first case study is dedicated to the mining master Johann Andreas Scheidhauer (1718-1784). The biography of this previously unknown mathematical practitioner leads to an analysis of his writings and their reception, after which we analyze the diffusion of his work, most prominently through J. F. Lempe, professor of mathematics at the Freiberg mining academy. The second case study deals with a practitioner from the following generation: the architect Carl Friedrich Steiner (1774-1840), who lived in Weimar as a contemporary of Goethe. In a certain sense his textbook on Geometry descriptive reflects the consequences of the ongoing mathematisation, the status of mathematical knowledge for the training of young artisans and artists. Both case studies provide information about the historical understanding of practical mathematics. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung
Lernkultur einer Förderschule als "Ringen um das Schulische" Portrait der Regenbogen-Förderschule […]
Scholz, Joachim; Schütz, Anna
Book Chapter
| Aus: Reh, Sabine;Fritzsche, Bettina;Idel, Till-Sebastian;Rabenstein, Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen: Rekonstruktion pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen | Wiesbaden: Springer VS | 2015
35339 Endnote
Author(s):
Scholz, Joachim; Schütz, Anna
Title:
Lernkultur einer Förderschule als "Ringen um das Schulische" Portrait der Regenbogen-Förderschule (Brandenburg)
In:
Reh, Sabine;Fritzsche, Bettina;Idel, Till-Sebastian;Rabenstein, Kerstin (Hrsg.): Lernkulturen: Rekonstruktion pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen, Wiesbaden: Springer VS, 2015 (Schule und Gesellschaft, 47), S. 175-195
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Berufsorientierung; Bildungsangebot; Brandenburg; Deutschland; Förderschule; Förderung; Ganztagsschule; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Kognitives Lernen; Kooperation; Lerngruppe; Lernkultur; Mathematikunterricht; Praktisches Lernen; Schüler; Schülerleistung; Schulportrait; Schulsozialarbeit; Soziale Benachteiligung; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtsbeobachtung; Unterrichtsentwicklung
Abstract:
Auf der Basis eines detaillierten Schulportraits einer der im Forschungsprojekt LUGS untersuchten Schulen, einer Förderschule, werden Erwartungen, Probleme und Lösungswege, die sich mit der Umstellung auf den Ganztag gerade in diesem Schultyp ergeben, diskutiert. Die Ganztagsschule, so wird gezeigt, bestärkt noch eine der Förderschule eigene Logik des Schonraums und richtet sich gegen schulische Prinzipien, insbesondere gegen den Leistungsanspruch. (DIPF/Autor)
DIPF-Departments:
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung
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