Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Schülerbeurteilung")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
12
items matching your search terms.
Show all details
Linktipps zum Thema "Kontextualisierte Erfassung von Lehrerkompetenzen"
Martini, Renate; Ophoven, Barbara (Red.)
Journal Article
| In: Zeitschrift für Pädagogik | 2015
35472 Endnote
Author(s):
Martini, Renate; Ophoven, Barbara (Red.)
Title:
Linktipps zum Thema "Kontextualisierte Erfassung von Lehrerkompetenzen"
In:
Zeitschrift für Pädagogik, 61 (2015) 3, S. 384-389
URL:
http://www.bildungsserver.de/Zeitschrift-fuer-Paedagogik-Heft-3-2015-Linktipps-zum-Thema-Kontextualisierte-Erfassung-von-Lehrerkompetenzen--11391.html
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Bibliografien/Rezensionen u.ä. (z.B. Linktipps)
Language:
Deutsch
Keywords:
Emotionale Kompetenz; Fachdidaktik; Fachwissen; Informatikunterricht; Kompetenz; Lehrer; Lehrerausbildung; Pädagogische Diagnostik; Physikunterricht; Quellensammlung; Schülerbeurteilung; Soziale Kompetenz
Abstract:
Aus den inzwischen umfangreichen Forschungsaktivitäten zu diesem Themenkomplex kann hier nur eine kleine Auswahl an Projekten präsentiert werden. Mit der angegebenen, in der FIS Bildung nachgewiesenen Literatur wird insbesondere auf Untersuchungen in den Fachdidaktiken aufmerksam gemacht.
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Judging students' self-concepts within 30 seconds? Investigating judgement accuracy in a […]
Praetorius, Anna-Katharina; Drexler, Katharina; Rösch, Lisa; Christophel, Eva; Heyne, Nora; […]
Journal Article
| In: Learning and Individual Differences | 2015
35727 Endnote
Author(s):
Praetorius, Anna-Katharina; Drexler, Katharina; Rösch, Lisa; Christophel, Eva; Heyne, Nora; Scheunpflug, Annette; Zeinz, Horst; Dresel, Markus
Title:
Judging students' self-concepts within 30 seconds? Investigating judgement accuracy in a zero-acquaintance situation
In:
Learning and Individual Differences, 37 (2015) , S. 231-236
DOI:
10.1016/j.lindif.2014.11.015
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Bayern; Befragung; Deutschland; Deutschlehrer; Empirische Untersuchung; Lehrerurteil; Lernen; Mathematiklehrer; Realschule; Realschüler; Schülerbeurteilung; Selbstkonzept
Abstract:
Judging students' academic self-concepts accurately is assumed to be a necessary condition for adaptive classroom instruction. Previous studies found moderate correlations between teachers' judgements and the self-reported self-concepts. Reference values for interpreting these correlations are missing. In the present study, self-other agreements with a zero-acquaintance premise (see Ambady & Rosenthal, 1992) were proposed as such a reference value. A total of 88 teachers judged the self-concepts of their own students. Additionally, 97 persons judged students' self-concepts based on 30-second videos of the students. Intra-individual correlations were calculated between judgements and actual self-concepts. The analyses showed that agreements in the natural classroom setting and in a zero-acquaintance setting both displayed generally moderate correlations and did not differ significantly from one another. Based on the results, the accuracy of teachers in judging students' self-concepts is considered to be low. Possible reasons for the low accuracy of teachers' judgement accuracy are discussed. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Unselect matches
Select all matches
Export
<
1
2
Show all
(12)