Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Schlagwörter: SCHUELERORIENTIERTER_UNTERRICHT )


results per page

 

1-6 of 6
 
Klieme, Eckhard:
Unterrichtsqualität
In: Harring, Marius; Rohifs, Carsten; Gläser-Zikuda, Michaela (Hrsg.): Handbuch Schulpädagogik Münster : Waxmann (2019) , 393-408
Dumont, Hanna:
Adaptive teaching
In: Paniagua, Alejandro; Istance, David (Hrsg.): Teachers as designers of learning environments Paris : OECD Publishing (2018) , 53-56
He, Jia; Buchholz, Janine; Klieme, Eckhard:
Effects of anchoring vignettes on comparability and predictive validity of student self-reports in 64 cultures
In: Journal of Cross-Cultural Psychology, 48 (2017) 3 , 319-334
Jornitz, Sieglinde:
Between stimulating and overwhelming
In: Studia Edukacyjne, 38 (2016) , 347-363
Vieluf Svenja; Klieme, Eckhardt:
Cross-nationally comparative results on teachers qualification, beliefs, and practices
In: Li, Yeping; Kaiser, Gabriele (Hrsg.): Expertise in mathematics instruction New York, N.Y. : Springer (2011) , 295-326
Radisch, Falk; Fischer, Natalie; Stecher, Ludwig; Klieme, Eckhard:
Qualität von unterrichtsnahen Angeboten an Ganztagsschulen.
In: Coelen, Thomas (Hrsg.) u.a.: Grundbegriffe Ganztagsbildung Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften (2008) , S. 910-917
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016