Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Tansania")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
2
items matching your search terms.
Show all details
Between stimulating and overwhelming. Reflections on the usage of videos for teacher training in […]
Jornitz, Sieglinde
Journal Article
| In: Studia Edukacyjne | 2016
36402 Endnote
Author(s):
Jornitz, Sieglinde
Title:
Between stimulating and overwhelming. Reflections on the usage of videos for teacher training in Tanzania
In:
Studia Edukacyjne, 38 (2016) , S. 347-363
DOI:
10.14746/se.2016.38.21
Publication Type:
3b. Beiträge in weiteren Zeitschriften; wissenschaftsorientiert
Language:
Englisch
Keywords:
Bildungsexpansion; Bildungssystem; Englischunterricht; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerrolle; Lernbedingungen; Qualifizierung; Schülerorientierter Unterricht; Sekundarbereich; Tansania; Unterricht; Unterrichtsbeobachtung; Unterrichtsmethode; Videoaufzeichnung; Wirkung
Abstract (english):
The article reflects on a pilot teacher training programme in Tanzania, where videos are used for implementing new teaching methods, but also for initiating a discourse about corporal punishment. The culture of instruction in Tanzania is strictly based on a teacher-centred approach which leaves all activity to the teacher and turns students into passive listeners. In most cases, teachers deal with up to 80 students in one classroom. Therefore, discipline is an important matter of instruction and many teachers still use corporal punishment that is widely accepted in Tanzania. The launched training programme has the aim of implementing learner-centred teaching methods without using corporal punishment and offers Tanzanian teachers the possibility to participate in a workshop that connects these methods with subject-related topics. In the English teaching workshop, the facilitator used filmed English lessons from a German school to discuss with the participants both the application of learner-centred methods and the absence of corporal punishment. The use of these German videos shows advantages but also limitations that are strongly related to the European versus African setting. The article discusses these dimensions on the basis of data that are generated by ethnographical observation and audiotranscripts of the piloted workshop. (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Kolonialisierung in postkolonialen Zeiten. Zu aktuellen Entwicklungen im Schulsystem Tansanias
Jornitz, Sieglinde
Journal Article
| In: Pädagogische Korrespondenz | 2015
36289 Endnote
Author(s):
Jornitz, Sieglinde
Title:
Kolonialisierung in postkolonialen Zeiten. Zu aktuellen Entwicklungen im Schulsystem Tansanias
In:
Pädagogische Korrespondenz, (2015) 51, S. 69-89
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-129533
URL:
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-129533
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Deutsch
Keywords:
Erlebnisbericht; Schule; Schulreform; Sekundarstufe I; Tansania; Unterrichtsmethode; Unterrichtssprache
Abstract:
Im Artikel wird die derzeitige Situation des Schulsystems in Tansania dargestellt und aktuelle Reformmaßnahmen reflektiert. Im Zentrum steht dabei die Analyse von Unterrichtsszenen und Fotografien, die im Unterricht an zwei Schulen im Norden Tansanias erhoben wurden. Dabei zeigt sich, dass die "westliche" Zentrierung auf das Individuum, die auch in den Reformmaßnahmen im Zentrum steht, mit der Bedeutung der Gruppe in der Gesellschaft Tansanias kollidiert. Wie dies zu deuten ist, damit befasst sich der Text. (Autor)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Unselect matches
Select all matches
Export