Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Personen: VIELUF, SVENJA )


results per page

 

1-19 of 19
 
Vieluf, Svenja; Sauerwein, Markus:
Does a lack of teachers' recognition of students with migration background contribute to achievement gaps?
In: European Educational Research Journal, (2018) , online first
Vieluf, Svenja:
Die kulturelle Gebundenheit von Schulleistungen
In: Reh, Sabine;Ricken, Norbert (Hrsg.): Leistung als Paradigma Wiesbaden : Springer VS (2018) , 371-394
Vieluf, Svenja; Göbel, Kerstin; Sauerwein, Markus:
Unterrichtsforschung
In: Gogolin, Ingrid; Georgi, Viola B.; Krüger-Potratz, Marianne; Lengyel, Dorit; Sandfuchs, Uwe (Hrsg.): Handbuch interkulturelle Pädagogik Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2018) , 216-218
Hochweber, Jan; Vieluf, Svenja:
Gender differences in reading achievement and enjoyment of reading
In: Journal of Educational Research, 111 (2018) 3 , 268-283
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
Specific effects of language transfer promoting teaching and insights into the implementation in EFL-teaching
In: Orbis scholae, 11 (2017) 3 , 103-122
Vieluf, Svenja:
Ethnicity and migration
In: Kuger, Susanne; Klieme, Eckhard; Jude, Nina; Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning Cham : Springer (2016) , 147-177
Praetorius, Anna-Katharina; Vieluf, Svenja; Saß, Steffani; Bernholt, Andrea; Klieme, Eckhard:
The same in German as in English?
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19 (2016) 1 , 191-209
Lafontaine, Dominique; Baye, Ariane; Vieluf, Svenja; Monseur, Christian:
Equity in opportunity-to-learn and achievement in reading
In: Studies in Educational Evaluation, 47 (2015) , 1-11
Vieluf, Svenja; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
Who has a good relationship with the teachers?
In: Oxford Review of Education, 41 (2015) 1 , 3-25
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja:
The effects of language transfer as a resource in instruction
In: Grommes, Patrick; Hu, Adelheid (Hrsg.): Plurilingual education Amsterdam : John Benjamins Publishing Company (2014) , 181-195
Vieluf, Svenja; Kunter, Mareike; J. R. van de Vijver, Fons:
Teacher self-efficacy in cross-national perspective
In: Teaching and Teacher Education, 35 (2013) , 92-103
Klieme, Eckhard; Vieluf, Svenja:
Schulische Bildung im internationalen Vergleich
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2013) 59 , 229-246
Naemi, Bobby; Gonzalez, Eugene; Bertling, Jonas; Betancourt, Anthony; Burrus, Jeremy; Kyllonen, Patrick; Minsky, Jennifer; Minsky, Jennifer; Lietz, Petra; Klieme, Eckhard; Vieluf, Svenja; Lee, Jihyun; Roberts, Richard D.:
Large-scale group score assessments
In: Saklofske, Donald H.; Schwean, Vicky L. (Hrsg.): The Oxford handbook of child psychological assessment Oxford : Oxford Univ. Pr. (2013) , 129-149
Vieluf, Svenja; Kaplan, David; Klieme, Eckhard; Bayer, Sonja:
Teaching practices and pedagogical innovation
Paris : OECD Publishing (2012) , 169
Göbel, Kerstin; Rauch, Dominique; Vieluf, Svenja:
Leistungsbedingungen und Leistungsergebnisse von Schülerinnen und Schülern türkischer, russischer und polnischer Herkunftssprachen
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 16 (2011) 2 , 50-65
Vieluf, Svenja; León, Juan; Carstens, Ralph:
Construction and validation of scales and indices
In: Organisation for Economic Cooperation and Development (Hrsg.): TALIS 2008 Technical Report Paris : OECD (2010) , 131-206
Vieluf, Svenja; León, Juan; Carstens, Ralpf:
Construction and validation of scales and indices.
In: Organisation for Economic Cooperation and Development (ed.): TALIS 2008 Technical Report Paris : OECD (2010) , S. 131-206
Göbel, Kerstin; Vieluf, Svenja; Hesse, Hermann-Günter:
Die Sprachentransferunterstützung im Deutsch- und Englischunterricht bei Schülerinnen und Schülern unterschiedlicher Sprachlernerfahrung
In: Zeitschrift für Pädagogik. Beih., (2010) 55 , 101-122
Klieme, Eckhard; Vieluf, Svenja:
Teaching practices, teachers' beliefs and attitudes.
In: Creating Effective Teaching and Learning Environments. First Results from TALIS Paris : OECD (2009) , S. 87-135
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016