Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Personen: DECRISTAN, JASMIN )


results per page

 

1-27 of 27
 
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Decker, Anna-Theresia; Büttner, Gerhard; Hardy, Ilonca; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike:
The effects of teacher competence on student outcomes in elementary science education
In: Teaching and Teacher Education, 86 (2019) , 102882
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Exploring teacher popularity
In: Social Psychology of Education, 21 (2018) 5 , 1225-1249
Hondrich, Anna Lena; Decristan, Jasmin; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard:
Formative assessment and intrinsic motivation
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (2018) 4 , 717-734
Hartmann, Ulrike; Decristan, Jasmin:
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice
In: Teaching and Teacher Education, 74 (2018) , 114-124
Tillmann, Katja; Sauerwein, Markus; Hannemann, Janine; Decristan, Jasmin; Lossen, Karin; Holtappels, Heinz Günter:
Förderung der Lesekompetenz durch Teilnahme an Ganztagsangeboten? Ergebnisse der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)
In: Schüpbach, Marianne; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim (Hrsg.): Tagesschulen Wiesbaden : Springer VS (2018) , 289-307
Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Kunter, Mareike; Buettner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
The interplay between class heterogeneity and teaching quality in primary school
In: International Journal of Educational Research, 86 (2017) , 109-121
Schastak, Martin; Reitenbach, Valentina; Rauch, Dominique; Decristan, Jasmin:
Türkisch-deutsch bilinguale Interaktion beim Peer-Learning in der Grundschule
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (2017) 2 , 213-235
Decristan, Jasmin; Jude, Nina:
Heterogenitätskategorie Schulleistung
In: Bohl, Thorsten;Budde, Jürgen;Rieger-Ladich, Markus (Hrsg.): Umgang mit Heterogenität in Schule und Unterricht Bad Heilbrunn : Klinkhardt (2017) , 109-122
Decristan, Jasmin; Hardy, Ilonca; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim:
Individuelle Förderung und adaptive Lerngelegenheiten im Grundschulunterricht
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 312-326
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Urteile zur Unterrichtsqualität von Grundschüler/innen
In: Liebers, Katrin;Landwehr, Brunhild;Reinhold, Simone;Riegler, Susanne;Schmidt, Romina (Hrsg.): Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung Wiesbaden : Springer VS (2016) , 157-162
Hartmann, Ulrike; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Unterricht als Feld evidenzbasierter Bildungspraxis? Herausforderungen und Potenziale für einen wechselseitigen Austausch von Wissenschaft und Schulpraxis
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Sonderheft, 31 (2016) , 179-199
Decristan, Jasmin (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.):
Bildungsqualität und Wirkung von Angeboten in der Ganztagsschule
Weinheim : Beltz Juventa (2016) , 757-840
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Bildungsqualität und Wirkung von Angeboten in der Ganztagsschule
In: Zeitschrift für Pädagogik, 62 (2016) 6 , 757-759
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz, 21 (2016) 7/8 , 200-202
Klieme, Eckhard; Decristan, Jasmin; Holtappels, Heinz Günter; Stecher, Ludwig; Rauschenbach, Thomas:
Ganztagsangebote unterstützen die Persönlichkeitsentwicklung
In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern, 39 (2016) 7/8 , 196-198
Rieser, Svenja; Naumann, Alexander; Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between teaching and learning
In: British Journal of Educational Psychology, 86 (2016) 4 , 526-545
Decristan, Jasmin; Kunter, Mareike; Fauth, Benjamin; Büttner, Gerhard; Hardy, Ilonca; Hertel, Silke:
What role does instructional quality play for elementary school children's science competence?
In: Journal of Educational Reserach Online, 8 (2016) 1 , 66-89
Decristan, Jasmin; Hartmann, Ulrike:
Das Projekt "wissenschaf(f)tpraxis"
In: Lernende Schule, 19 (2016) 73 , 17-19
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Individuelle Förderung und Differenzierung im inklusiven Unterricht
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2015) , 341-349
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Hochweber, Jan; Büttner, Gerhard; Fauth, Benjamin; Hondrich, Anna Lena; Rieser, Svenja; Hertel, Silke; Hardy, Ilonca:
Embedded formative assessment and classroom process quality
In: American Educational Research Journal, 52 (2015) 6 , 1-27
Decristan, Jasmin; Hondrich, Anna Lena; Büttner, Gerhard; Hertel, Silke; Klieme, Eckhard; Kunter, Mareike; Lühken, Arnim; Adl-Amini, Katja; Djakovic, Sanna-Kristina; Mannel, Susanne; Naumann, Alexander; Hardy, Ilonca:
Impact of additional guidance in science education on primary students' conceptual understanding
In: Journal of Educational Research, 108 (2015) 5 , 358-370
Decristan, Jasmin; Naumann, Alexander; Fauth, Benjamin; Rieser, Svenja; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Heterogenität in Schülerleistungen in der Grundschule
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46 (2014) 4 , 181-190
Adl-Amini, Katja; Decristan, Jasmin; Hondrich, Annika Lena; Hardy, Ilonca:
Umsetzung von peer-gestütztem Lernen durch Lehrkräfte im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der grundschule
In: Zeitschrift für Grundschulforschung, 7 (2014) 2 , 74-87
Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard:
Ziele und Massnahmen individueller Förderung
In: Erdsiek-Rave, Ute; John-Ohnesorg, Marei (Hrsg.): Individuell Fördern mit multiprofessionellen Teams Bonn : Friedrich-Ebert-Stiftung (2014) , 27-30
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Student ratings of teaching quality in primary school
In: Learning and Instruction, 29 (2014) , 1-9
Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Rieser, Svenja; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Grundschulunterricht aus Schüler-, Lehrer- und Beobachterperspektive
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 3 , 127-137
Rieser, Svenja; Fauth, Benjamin; Decristan, Jasmin; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
The connection between primary school students' self-regulation in learning and perceived teaching quality
In: Journal of Cognitive Education and Psychology, 12 (2013) 2 , 138-156
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016