Search results in the DIPF database of publications

your request:

(Personen: NAGLER, TELSE )


results per page

 

1-15 of 15
 
Nagler, Telse; Zari, Jelena; Kachisi, Fenke; Lindberg, Sven; Ehm, Jan-Henning:
Reading-impaired children improve through text-fading training
In: Annals of Dyslexia, 71 (2021) 3 , 458-482
Korinth, Sebastian; Nagler, Telse:
Improving reading rates and comprehension?
In: Language and Linguistics Compass, 15 (2021) 3 , e12408
Zari, Jelena; Nagler, Telse:
Reading comprehension on word- and sentence-level can be predicted by orthographic knowledge for German children with poor reading proficiency
In: Reading and Writing, 34 (2021) 8 , 2031-2057
Zari, Jelena; Hasselhorn, Marcus; Nagler, Telse:
Orthographic knowledge predicts reading and spelling skills over and above general intelligence and phonological awareness
In: European Journal of Psychology of Education, 36 (2021) 1 , 21-43
Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus:
Individuelle Voraussetzungen erfolgreichen Lernens
In: Lütje-Klose, Birgit; Riecke-Baulecke, Thomas; Werning, Rolf (Hrsg.): Basiswissen Lehrerbildung Seelze : Friedrich Verlag (2018) , 299-320
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung in der Kindheit
In: Kindheit und Entwicklung, 27 (2018) 1 , 5-13
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Leseentwicklung im Grundschulalter
In: Lernen und Lernstörungen, 7 (2017) , online first
Nagler, Telse; Lindberg, Sven:
Computerbasierte individuelle Leseförderung
In: Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus; Gold, Andreas (Hrsg.): Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern Stuttgart : Kohlhammer (2017) , 354-366
Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
A fact retrieval account of the Acceleration Phenomenon
In: Khateb, Asaid;Bar-Kochva, Irit (Hrsg.): Reading fluency Cham : Springer (2016) , 107-123
Lindberg, Sven; Nagler, Telse; Bar-Kochva, Irit; Hasselhorn, Marcus:
Computergestützte Ansätze zur Förderung der Leseleistung durch Manipulation individueller Lesezeiten
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang (Hrsg.): Förderprogramme für Vor- und Grundschule Göttingen : Hogrefe (2016) , 199-208
Nagler, Telse; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of text fading on reading in children with reading difficulties
In: Journal for Educational Research Online, 8 (2016) 1 , 26-41
Nagler, Telse; Korinth, Sebastian Peter; Linkersdörfer, Janosch; Lonnemann, Jan; Rump, Björn; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Text-fading based training leads to transfer effects on children's sentence reading fluency
In: Frontiers in Psychology, (2015) 6:119
Ehm, Jan-Henning; Nagler, Telse; Lindberg, Sven; Hasselhorn, Marcus:
Dimensionale Vergleichseffekte zwischen Lesen, Rechtschreiben und Rechnen. Eine Erweiterung des I/E-Modells für die Grundschule
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 28 (2014) 1/2 , 51-56
Nagler, Telse; Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
The impact of reading material's lexical accessibility on text fading effects in children's reading performance
In: Reading and Writing, 27 (2014) 5 , 841-853
Lonnemann, Jan; Linkersdörfer, Janosch; Nagler, Telse; Hasselhorn, Marcus; Lindberg, Sven:
Spatial representations of numbers and letters in children
In: Frontiers in Psychology, 4 (2013) , 544
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format: