Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Search results in the DIPF database of publications


your request:

(Personen: RAKOCZY, KATRIN )


results per page

 

1-55 of 55
 
Rakoczy, Katrin; Frick, Ulrich; Weiß, Susanne; Tallon, Miles; Wagner, Ernst:
Was ist und wie fördert man Bildkompetenz?
In: BDK-Mitteilungen, (2019) 3 , 18-21
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin:
Das Co2CA-Projekt
In: Friedrich Jahresheft, 37 (2019) , 32-33
Schukajlow, Stanislaw; Achmetli, Kay; Rakoczy, Katrin:
Does constructing multiple solutions for real-world problems affect self-efficacy
In: Educational Studies in Mathematics, 100 (2019) 1 , 43-60
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Klieme, Eckhard; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
Formative assessment in mathematics
In: Learning and Instruction, 60 (2019) , 154-165
Rakoczy, Katrin; Pinger, Petra; Hochweber, Jan; Schütze, Birgit; Besser, Michael:
(Wie) Wirkt formatives Assessment in Mathematik auf Leistung und Interesse von Lernenden?
In: Kompetenzzentrum Schulpsychologie BW (Hrsg.): Psychosoziale Faktoren von Unterrichtsqualität Stuttgart : Kompetenzzentrum Schulpsychologie Baden-Württemberg (2018) , 1-7
Achmetli, Kay; Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
Multiple solutions for real-world problems and students' procedural and conceptual knowledge
In: International Journal of Science and Mathematics Education, (2018) , online first
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The interplay of formative assessment and instructional quality
In: Learning Environments Research, 21 (2018) 1 , 61-79
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Implementation of formative assessment - effects of quality of programme delivery on students' mathematics achievement and interest
In: Assessment in Education, 25 (2018) 2 , 160-182
Pinger, Petra; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
Interplay of formative assessment and instructional quality - interactive effects on students' mathematics achievement
In: Learning Environments Research, (2017) , online first
Schukajlow, Stanislaw (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.); Pekrun, Reinhard (Hrsg.):
Emotions and motivation in mathematics education
Berlin : Springer (2017) , 307-489
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard:
Emotions and motivation in mathematics education
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 307-322
Schütze, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Leiss, Dominik:
Training effects on teachers' feedback practice
In: ZDM Mathematics Education, 49 (2017) 3 , 475-489
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Leiss, Dominik; Blum, Werner:
Formative assessment in mathematics instruction
In: Leutner, Detlev;Fleischer, Jens;Grünkorn, Juliane;Klieme, Eckhard (Hrsg.): Competence assessment in education Cham : Springer (2017) , 447-467
Taut, Sandy; Rakoczy, Katrin:
Observing instructional quality in the context of school evaluation
In: Learning and Instruction, 46 (2016) , 45-60
Schukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin:
The power of emotions
In: Learning and Instruction, 44 (2016) , 117-127
Klimczak, Malte; Kampa, Miriam; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Besser, Michael; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente der Interventionsstudie im Projekt "Conditions and Consequences of Classroom Assessment" (Co²CA)
Frankfurt am Main : DIPF (2016)
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
Unterrichtsqualität aus Sicht der Forschung
In: Seifried, Klaus;Drewes, Stefan;Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Handbuch Schulpsychologie Stuttgart : Kohlhammer (2016) , 331-340
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin; Schütze, Birgit:
Die Wirkung von Interesse und Selbstwirksamkeit auf den Aufbau fachdidaktischen Wissens von Mathematiklehrkräften im Rahmen von Lehrerfortbildungen
In: Journal für LehrerInnenbildung, 15 (2015) 4 , 39-47
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Klieme, Eckhard; Büttner, Gerhard:
Teaching learning strategies
In: Journal for Educational Research Online, 7 (2015) 1 , 176-197
Schukajlow, Stanislaw; Krug, André; Rakoczy, Katrin:
Effects of prompting multiple solutions of modelling problems on students' performance
In: Educational Studies in Mathematics, 89 (2015) 3 , 393-417
Praetorius, Anna-Katharina; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
One lesson is all you need? Stability of instructional quality across lessons
In: Learning and Instruction, 31 (2014) , 2-12
Bürgermeister, Anika; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Blum, Werner:
Formative Leistungsbeurteilung im Unterricht
In: Hasselhorn, Marcus;Schneider, Wolfgang;Trautwein, Ulrich (Hrsg.): Lernverlaufsdiagnostik Göttingen : Hogrefe (2014) , 41-60
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Hattie, John; Besser, Michael; Klieme, Eckhard:
The effects of feedback on achievement, interest and self-evaluation
In: Educational Psychology, 34 (2014) 4 , 269-290
Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Hattie, John; Besser, Michael:
Indirekte und moderierte Effekte von schriftlicher Rückmeldung auf Leistung und Motivation
In: Müller, Andreas; Ditton, Hartmut (Hrsg.): Feedback und Rückmeldungen Münster : Waxmann (2014) , 163-194
Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Blum, Werner; Hochweber, Jan:
Written feedback in mathematics
In: Learning and Instruction, 27 (2013) , 63-73
Martens, Thomas (Hrsg.); Vollmeyer, Regina (Hrsg.); Rakoczy, Katrin (Hrsg.):
Motivation in all spheres of life
Lengerich : Pabst (2012) , 200
Rakoczy, Katrin:
Formatives Assessment - theoretische Erkenntnisse und praktische Umsetzung im Mathematikunterricht
In: Fischer, Christian (Hrsg.): Diagnose und Förderung statt Notengebung? Münster : Waxmann (2012) , 73-91
Besser, Michael; Klimczak, Malte; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Lernprozessbegleitendes Feedback als Diagnose- und Förderinstrument:
In: Haug, Reinhold; Holzäpfel, Lars (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Bd 1 Münster : WTM (2011) , 103-106
Bürgermeister, Anika; Kampa, Miriam; Rakoczy, Katrin; Harks, Birgit; Klieme, Eckhard; Besser, Michael; Blum, Werner; Leiss, Dominik:
Dokumentation der Befragungsinstrumente des Laborexperimentes im Projekt Conditions and Consequences of Classroom Assessment (Co²CA)
Frankfurt : DIPF (2011)
Bürgermeister, Anika; Klimczak, Malte; Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin; Blum, Werner; Leiß, Dominik; Harks, Birgit; Besser, Michael:
Leistungsbeurteilung im Mathematikunterricht
In: Schulpädagogik - heute, 2 (2011) 3 , 1-18
Buff, Alex; Reusser, Kurt; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine:
Activating positive affective experiences in the classroom
In: Learning and Instruction, 21 (2011) 3 , 452-466
Hartig, Johannes; Rakoczy, Katrin:
Mehrebenenanalyse
In: Holling, Heinz; Schmitz, Bernhard (Hrsg.): Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation Göttingen : Verl. für Psychologie Hogrefe (2010) , 538-547
Besser, Michael; Leiss, Dominik; Harks, Birgit; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Blum, Werner:
Kompetenzorientiertes Feedback im Mathematikunterricht: Entwicklung und empirische Erprobung prozessbezogener, aufgabenbasierter Rückmeldesituationen
In: Empirische Pädagogik, 24 (2010) 4 , 404-432
Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit; Blum, Werner; Leiss, Dominik; Rakoczy, Katrin:
Leistungsbeurteilung und Kompetenzmodellierung im Mathematikunterricht
In: Zeitschrift für Pädagogik, (2010) 56 , 64-74
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara; Dignath-von Ewijk, Charlotte; Büttner, Gerhard; Klieme, Eckhard:
Promotion of self-regulated learning in classrooms
In: Metacognition and Learning, 5 (2010) 2 , 157-171
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Drollinger-Vetter, Barbara:
Strukturierung, kognitive Aktivität und Leistungsentwicklung im Mathematikunterricht
In: Unterrichtswissenschaft, 38 (2010) 3 , 229-246
Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine; Drollinger-Vetter, Barbara; Klieme, Eckhard; Reusser, Kurt:
Quality of geometry instruction and its short-term impact on students' understanding of the Pythagorean Theorem.
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 6 , S. 527-537
Hugener, Isabelle; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard:
Teaching patterns and learning quality in Swiss and German mathematics lessons.
In: Learning and Instruction, 19 (2009) 1 , S. 66-78
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Bürgermeister, Anika; Harks, Birgit:
The interplay between student evaluation and instruction.
In: Zeitschrift für Psychologie, 216 (2008) 2 , S. 111-124
Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Rakoczy, Katrin:
Schülerbeteiligung und Unterrichtsqualität.
In: Gäser-Zikuda, Michaela u.a. (Hrsg.): Lehrerexpertise. Analyse und Bedeutung unterrichtlichen Handelns Münster i.W. : Waxmann (2008) , S. 67-90
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Pauli, Christine:
Die Bedeutung der wahrgenommenen Unterstützung motivationsrelevanter Bedürfnisse und des Alltagsbezugs im Mathematikunterricht für die selbstbestimmte Motivation.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22 (2008) 1 , S. 25-35
Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Empirische Unterrichtsforschung und Fachdidaktik.
In: Zeitschrift für Pädagogik, 54 (2008) 2 , S. 222-237
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht.
Münster i.W. : Waxmann (2008) , 239 S.
Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Drollinger-Vetter, Barbara; Lipowsky, Frank; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
Structure as a quality feature in mathematics instruction.
In: Prenzel, Manfred (Ed.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme Münster i.W. : Waxmann (2007) , S. 101-120
Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Klieme, Eckhard:
Gleicher Unterricht - gleiche Chancen für alle?
In: Unterrichtswissenschaft, 35 (2007) 2 , S. 125-147
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred u.a. (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Rakoczy, Katrin:
Motivationsunterstützung im Mathematikunterricht:
In: Zeitschrift für Pädagogik, 52 (2006) 6 , S. 822-843
Klieme, Eckhard; Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Ratzka, Nadja:
Qualitätsdimensionen und Wirksamkeit von Mathematikunterricht.
In: Prenzel, Manfred; Allolio-Näcke, Lars (Hrsg.): Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule, Abschlussbericht des DFG-Schwerpunktprogramms Münster i.W. : Waxmann (2006) , S. 127-146
Hugener, Isabelle; Rakoczy, Katrin; Pauli, Christine; Reusser, Kurt:
Videobasierte Unterrichtsforschung:
In: Rahm, Sibylle u.a. (Hrsg.): Schulpädagogische Forschung. Bd 1: Unterrichtsforschung. Perspektiven innovativer Ansätze Innsbruck : Studien Verl. (2006) , S. 41-53
Klieme, Eckhard (Hrsg.); Pauli, Christine (Hrsg.); Reusser, Kurt (Hrsg.); Rakoczy, Katrin; Buff, Alex; Lipowsky, Frank:
Dokumentation der Erhebungs- und Auswertungsinstrumente zur schweizerisch-deutschen Videostudie Unterrichtsqualität, Lernverhalten und mathematisches Verständnis".
Frankfurt a.M. : GFPF (2005) , 297 S.
Rakoczy, Katrin; Buff, Alex; Lipowsky, Frank:
Teil 1: Befragungsinstrumente.
In: Klieme, Eckhard u.a. (Hrsg.): Dokumentation der Erhebungs- und Auswertungsinstrumente zur schweizerisch-deutschen Videostudie "Unterrichtsqualität, Lernverhalten und mathematisches Verständnis" Frankfurt a.M. : GFPF (2005) , 297 S.
Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Reusser, Kurt; Pauli, Christine:
Unterrichtsqualität im Schnittpunkt unterschiedlicher Perspektiven.
In: Holtappels, Heinz G. et al. (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit Weinheim : Juventa Verl. (2005) , S. 223-238
Lipowsky, Frank; Rakoczy, Katrin; Klieme, Eckhard; Reusser, Kurt; Pauli, Christine:
Hausaufgabenpraxis im Mathematikunterricht - ein Thema für die Unterrichtsqualitätsforschung?
In: Doll, J. u. Prenzel, M. (Hrsg.): Bildungsqualität von Schule: Lehrerprofessionalisierung, Unterrichtsentwicklung und Schülerförderung als Strategien der Qualitätsverbesserung. Münster i.W. : Waxmann (2004) , S. 250-266
Kessler, Eva-Marie; Rakoczy, Katrin; Staudinger, Ursula M.:
The portrayal of older people in prime time television series:
In: Ageing and Society, 24 (2004) 4 , pp. 531-552
Klieme, Eckhard; Rakoczy, Katrin:
Unterrichtsqualität aus Schülerperspektive:
In: Baumert, Jürgen et al.: Pisa 2000 - Ein differenzierter Blick auf die Länder der Bundesrepublik Deutschland. Opladen : Leske u. Budrich (2003) , S. 334-359
 

Please note:
Only the marked records of a given site will be displayed or transferred.

Export the marked results of the current page

Fields:
 
Format:
 

alphabetical order by author/title

 
last modified Nov 11, 2016