Menü Überspringen
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Log in
DIPF News
Research
Infrastructures
Institute
Zurück
Contact
Deutsch
English
Not track
Data Protection
Search
Home
>
Research
>
Publications
>
Publications Data Base
Search results in the DIPF database of publications
Your query:
(Schlagwörter: "Interaktion")
Advanced Search
Search term
Only Open Access
Search
Unselect matches
Select all matches
Export
93
items matching your search terms.
Show all details
Quality evaluation of electronic communication fora with evalYOUate
Rittberger, Marc
Book Chapter
| Aus: Proceedings of the 2000 Conference on Information Quality | Cambridge; MA: Massachusetts Inst. of Technology | 2000
8051 Endnote
Author(s):
Rittberger, Marc
Title:
Quality evaluation of electronic communication fora with evalYOUate
In:
Proceedings of the 2000 Conference on Information Quality, Cambridge; MA: Massachusetts Inst. of Technology, 2000 , S. 137-147
URL:
http://marc.rittberger.de/pubs/iq2000/iq2000_rittberger.pdf
Publication Type:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Language:
Englisch
Keywords:
Internet; Kommunikation; Interaktion; Benutzer; Kommunikationsmittel; Information; Software; Qualität; Evaluation; Deutschland
Abstract (english):
Communication is an essential and necessary aspect of professional work in science and business. Besides the traditional face to face communication more and more face-file-face communicationis used in newsgroups, email, or communication fora. We introduce a index number systemto evaluate the benefit of communication fora. We distinguish the overall quality of communicationfora into five areas: information, interaction and communication, presentation, organizationaland social, and technique and method. With evalYOUate, an internet-based tool to support the evaluation, we studied 29 communication fora in the German speaking countries. Results show big differences between the fora and that especially the middle range is often weakin the information level. (DIPF/ Orig.)
DIPF-Departments:
Informationszentrum Bildung
Le traitement de conflit par les adolescentes: La différence faite par l'expérience d'acculturation
Göbel, Kerstin
Journal Article
| In: ARIC Bulletin | 1999
5611 Endnote
Author(s):
Göbel, Kerstin
Title:
Le traitement de conflit par les adolescentes: La différence faite par l'expérience d'acculturation
In:
ARIC Bulletin, (1999) 32, S. 55-58
Publication Type:
3b. Beiträge in weiteren Zeitschriften; Journale - Verbandsmitteilungen - Bulletins – Interviews
Language:
Französisch
Keywords:
Konflikt; Schülerin; Interkulturelle Interaktion; Kulturkonflikt; Frankfurt a.M.; Forschungsbericht
Abstract:
Es handelt sich um die Kurzdarstellung einer Forschungsarbeit über Schülerinnen unterschiedlicher kultureller Herkunft einer Frankfurter Schule. Ihre Konfliktbewältigungsstrategien in bezug auf einen fiktive interkulturelle Konfliktsituation werden im Zusammenhang mit dem Individualismus und Kollektivismus Konstrukt von G. Hofstede ( 1980) diskutiert.
Abstract (english):
Short presentation of a study on female adolescent students of a school in Frankfurt, coming from different cul-tural backgrounds. Their conflict resolution strategies about a given fictuous intercultural conflict situation are di scussed referring to the individualism - collectivism construct of G. Hofstede (1980).
DIPF-Departments:
Bildung und Kultur
Education, democracy and development in a period of revolutionary change
Mitter, Wolfgang
Journal Article
| In: International Review of Education | 1993
8505 Endnote
Author(s):
Mitter, Wolfgang
Title:
Education, democracy and development in a period of revolutionary change
In:
International Review of Education, 39 (1993) 6, S. 463-471
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-18644
URL:
https://www.pedocs.de/frontdoor.php?source_opus=1864
Publication Type:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Language:
Englisch
Keywords:
Demokratie; Entwicklung; Bildung; Erziehung; Interaktion; Autonomie; Dewey; John; Bildungsgeschichte; Geschichte; Böhmen; Tschechoslowakei
Abstract:
Ein Blick auf die gegenwärtige weltweite Szene wirft Fragen auf nach dem politischen und sozio-ökonomischen Rahmen, der Grundlage einer konstruktiven Interaktion der drei Kräfte ist, die vor allem die Existenz und das Überleben der Menschen bestimmen, nämlich Entwicklung, Demokratie und Bildung und Erziehung. Dieser Ansatz bezieht sich auf John Deweys "klassische Bemerkungen" über die Wechselwirkung von Demokratie und Bildung und Erziehung. Diese werden im Lichte spezifischer historischer Bedingungen untersucht, welche gleichermaßen am Beispiel der Geschichte der "Böhmischen Länder" und der ersten Tschechoslowakischen Republik veranschaulicht werden, wie durch einen kritischen Ausblick auf zeitgenössische Ereignisse, die die "menschenfeindliche Perversion von Deweys Modell" offenbaren. (DIPF/ Orig.)
Abstract (english):
The observation of the present global scene raises questions about the socioeconomic, political and cultural framework laying the ground for a constructive interaction between the three forces which greatly determine people's existence and survival, namely Development, Democracy and Education. In this approach reference is made to John Dewey's "classical remarks" about the interrelation between Democracy and Education. They are examined in the light of specific historical conditions which are exemplified by references to the history of the "Bohemian Lands" and the first Czechoslovak Republic as well as by a critical view of current events, revealing the "anti-human perversion of Dewey' s model". (DIPF/Orig.)
DIPF-Departments:
Bildungsqualität und Evaluation
Unselect matches
Select all matches
Export
<
1
...
9
10
Show all
(93)