Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Institute

Dr. Josefine Lühe

  Lühe Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Academic Staff

Educational Trajectories

Warschauer Straße 34-38
10243 Berlin

+49 (0)30-293360-687

bHVlaGVAZGlwZi5kZQ==

Projects

Curriculum Vitae

Current work and research priorities

  • Gender and socio-economic background in the context of transitions in education systems

Publications

Selected Publications

  • Lühe, J., Becker, M., & Maaz, K. (2018). Elterliche Geschlechterrollenvorstellungen, familiärer Hintergrund und Schulleistungen. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 32 (3), 155–169, https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000xxx

  • Lühe, J., Becker, M., Neumann, M., & Maaz, K. (2017): Zur Bedeutung der sozialen Herkunft für Geschlechterunterschiede im Bildungserfolg. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 37(4), S.416-436.

  • Lühe, J., & Maaz, K. (2015). Mädchen haben Vorteile im Lesen, Jungen in Mathematik? Geschlechterstereotype auf dem Prüfstand. [Girls have advantages in reading, boys in mathematics? Putting gender stereotypes to the test.] SchulVerwaltung NRW, 26 (11), 295–298 [also published: SchulVerwaltung Bayern 38 (12), 308–311].

  • Lühe, J. (2014). In Search of the Glass Ceiling: What Mechanisms and Barriers Hinder Qualified Women from Progressing in Academia? In B. Thege, S. Popescu-Willigmann, R. Pioch, & S. Badri-Höher (Hrsg.), Paths to Career and Success for Women in Science (S. 79–91). Wiesbaden: Springer VS.
last modified Nov 13, 2019