Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Institute

Dr. Marko Neumann

  Neumann Stellvertretender Leiter

Stellvertretender Leiter

School Structure and Reforms

Educational Governance

Warschauer Straße 34-38
10243 Berlin

+49 (0)30-293360-315

bWFya28ubmV1bWFubkBkaXBmLmRl

Projects

Curriculum Vitae

Research Interests

  • The influence of institutional learning environments on the development of student achievement and psychosocial characteristics
  • Educational choices and transitions in education systems
  • Reform processes and quality development in education
  • Upper secondary school and final exams (Gymnasiale Oberstufe, Abitur)

Publications

List of Publications (pdf)
Publications (DIPF database of publications)

Selected Publications

  • Albrecht, R., Neumann, M., Jansen, M., Becker, M., Maaz, K., & Baumert, J. (2018). Schulformwechsel im zweigliedrigen Schulsystem – Determinanten für das Nichtbestehen des Probejahres am Gymnasium in Berlin. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21(4), 839-865.
  • Becker, M., & Neumann, M. (2018). Longitudinal big-fish-little-pond effects on academic self-concept development during the transition from elementary to secondary schooling. Journal of Educational Psychology, 110(6), 882-897.
  • Böse, S., Neumann, M., Becker, M., Maaz, K., & Baumert, J. (2018). Kooperationsbereit oder Innovationsgegner? - Schulleiterprofile im Kontext der Implementation von Schulreformen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, online first.
  • Zunker, N., Neumann, M., & Maaz, K. (2018). Angebot und Nachfrage bei der Einzelschulwahl: Der Einfluss von Schulmerkmalen und der Zusammensetzung der Schülerschaft auf die Nachfrage nach weiterführenden Schulen in Berlin. Zeitschrift für Pädagogik, 64(5), 586-611.
  • Neumann, M., Becker, M., Baumert, J., Maaz, K., & Köller, O. (Hrsg.). (2017). Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem: Potenziale und Herausforderungen in Berlin. Münster: Waxmann
last modified Dec 19, 2018