-
-
Autor*innen: Bridges, Margaret; Brauckmann, Stefan; Medina, Oscar; Mireles, Laurie; Spain, Angeline; Fuller, Bruce
Titel: Giving a student voice to California's dropout crisis [This project is part of The California Dropout Research Project, which is funded by the Bill and Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the James Irvine Foundation and the Walter S. Johnson Foundation.]
Erscheinungsvermerk: Santa Barbara: University of California, Linguistic Minority Research Institute, 2008 (California Dropout Research Project Report, 8)
URL: http://esd113.org/uploads/documents/studentsupport/Dropout%20Prevention/CA%20Dropout%20Study%20-%20Student%20Voice.pdf
Dokumenttyp: 1. Monographien (Autorenschaft); Monographie (keine besondere Kategorie)
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Schulabbrecher; High School; Einflussfaktor; Forschungsstand; Schüler; Beurteilung; Erfahrung; Einstellung (Psychologie); Wahrnehmung; Motivation; Familie; Gleichaltrigengruppe; Schule; Befragung; Empirische Untersuchung; Kalifornien; Vereinigte Staaten
Abstract (english): {Abstract_englisch}
DIPF-Abteilung: Steuerung und Finanzierung des Bildungswesens