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Stakeholder attitudes towards digitalization in higher education institutions
Biedermann, Daniel; Kalbfell, Lea; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik
Sammelbandbeitrag
| Aus: Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.): DELFI 2019 - die 17. Fachtagung Bildungstechnologien: 16.-19. September 2019, Berlin, proceedings | Bonn: Gesellschaft für Informatik | 2019
39649 Endnote
Autor*innen:
Biedermann, Daniel; Kalbfell, Lea; Schneider, Jan; Drachsler, Hendrik
Titel:
Stakeholder attitudes towards digitalization in higher education institutions
Aus:
Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.): DELFI 2019 - die 17. Fachtagung Bildungstechnologien: 16.-19. September 2019, Berlin, proceedings, Bonn: Gesellschaft für Informatik, 2019 (Lecture Notes in Informatics), S. 57-66
DOI:
10.18420/delfi2019_332
URL:
https://dl.gi.de/handle/20.500.12116/24439
Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelbänden; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Sprache:
Englisch
Schlagwörter:
Digitalisierung; Hochschulausbildung; Transformation; Concept Map; Student; Hochschulehrer; Hochschulverwaltung; Verwaltungsmitarbeiter; Entscheidung; Gruppe; Kollaboration
Abstract:
We report the results of a group concept mapping study on the topic of digital transformation in German higher education. Students, teachers and administrative employees participated in the study where they first gathered statements which were then clustered and ranked according to importance and feasibility. The results show agreement between all groups that matters of culture and mentality remain the biggest factors for a successful digitalization of higher education. While we found agreement between groups on the importance of topics, those working at the institution are more pessimistic of cultural changes than students. The unification of service platforms and the development of validated didactical concepts for digital learning offerings are also seen as open challenges. (DIPF/Orig.)
DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung
Linktipps zum Thema "Digitale Medien in der Hochschullehre"
Tilgner, Renate; Blees, Ingo
Zeitschriftenbeitrag
| In: Zeitschrift für Pädagogik | 2011
31776 Endnote
Autor*innen:
Tilgner, Renate; Blees, Ingo
Titel:
Linktipps zum Thema "Digitale Medien in der Hochschullehre"
In:
Zeitschrift für Pädagogik, 57 (2011) 3, S. 375-384
URL:
http://www.bildungsserver.de/zeigen.html?seite=9389
Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Bibliografien/Rezensionen u.ä. (z.B. Linktipps)
Sprache:
Deutsch
Schlagwörter:
Digitale Medien; E-Learning; Hochschule; Hochschulpolitik; Hochschulverwaltung; Lehre; Mediendidaktik; Medieneinsatz; Open Access
Abstract:
Der Beitrag behandelt die folgenden Themen: Förderung des Einsatzes digitaler Medien in der Hochschullehre auf politischer Ebene; Formen des Lehrens, Prüfens, Verwaltens an Hochschulen im digitalen Zeitalter; Lehren und Lernen: Mediendidaktik; E-Learning 2.0: Lernen mit neuen Webtechnologien und Sozialer Software; Kommunikation, wissenschaftliches Arbeiten, e-Science; Publizieren: E-Bibliotheken, Online-Publizieren an Hochschulen und Open Access.
Abstract (english):
The contribution covers the following topics: advancement of the application of digital media in academic teaching on a political realm; forms of teaching, assessment, administration at universities in the digital age; teaching and learning: instructional design of media; e-learning 2.0: learning with new web technologies and social software; communication, academic working, e-science; publication: e-libraries, online-publishing at universities and open access.
DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung
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