Menü Überspringen
Kontakt
Presse
Deutsch
English
Not track
Datenverarbeitung
Suche
Anmelden
DIPF aktuell
Forschung
Infrastrukturen
Institut
Zurück
Kontakt
Presse
Deutsch
English
Not track
Datenverarbeitung
Suche
Startseite
>
Forschung
>
Publikationen
>
Publikationendatenbank
Ergebnis der Suche in der DIPF Publikationendatenbank
Ihre Abfrage:
(Schlagwörter: "Fortschritt")
zur erweiterten Suche
Suchbegriff
Nur Open Access
Suchen
Markierungen aufheben
Alle Treffer markieren
Export
4
Inhalte gefunden
Alle Details anzeigen
Candidate evaluation strategies for improved difficulty prediction of language tests
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna
Sammelbandbeitrag
| Aus: Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 10th Workshop on innovative use of NLP for Building Educational Applications held in conjunction with NAACL 2015 | Denver; CO: Association for Computational Linguistics | 2015
35510 Endnote
Autor*innen:
Beinborn, Lisa; Zesch, Torsten; Gurevych, Iryna
Titel:
Candidate evaluation strategies for improved difficulty prediction of language tests
Aus:
Association for Computational Linguistics (Hrsg.): Proceedings of the 10th Workshop on innovative use of NLP for Building Educational Applications held in conjunction with NAACL 2015, Denver; CO: Association for Computational Linguistics, 2015 , S. 1-11
URL:
https://www.ukp.tu-darmstadt.de/fileadmin/user_upload/Group_UKP/CandidateEvaluationStrategies_BEACameraReady.pdf
Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings
Sprache:
Englisch
Schlagwörter:
Fortschritt; Lernen; Lernerfolg; Prognose; Ranking; Schwierigkeit; Sprachtest; Strategie
Abstract:
Language proficiency tests are a useful tool for evaluating learner progress, if the test difficulty fits the level of the learner. In this work, we describe a generalized framework for test difficulty prediction that is applicable to several languages and test types. In addition, we develop two ranking strategies for candidate evaluation inspired by automatic solving methods based on language model probability and semantic relatedness. These ranking strategies lead to significant improvements for the difficulty prediction of cloze tests. (DIPF/Orig.)
DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung
Zukünfte - Fortschritt oder Innovation? Eine Einleitung zum Thementeil
Reh, Sabine; Reichenbach, Roland
Zeitschriftenbeitrag
| In: Zeitschrift für Pädagogik | 2014
34734 Endnote
Autor*innen:
Reh, Sabine; Reichenbach, Roland
Titel:
Zukünfte - Fortschritt oder Innovation? Eine Einleitung zum Thementeil
In:
Zeitschrift für Pädagogik, 60 (2014) 1, S. 1-8
URN:
urn:nbn:de:0111-pedocs-146446
URL:
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-146446
Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Sprache:
Deutsch
Schlagwörter:
Bildungsforschung; Bildungsgeschichte; Bildungsreform; Bildungssystem; Einführung; Fortschritt; Innovation; Zukunft
DIPF-Abteilung:
Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung
Internationaler Frauentag 2014
Hirschmann, Doris
Verschiedenartige Dokumente
| 2014
34322 Endnote
Autor*innen:
Hirschmann, Doris
Titel:
Internationaler Frauentag 2014
Erscheinungsvermerk:
Frankfurt am Main: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, 2014
URL:
http://www.bildungsserver.de/Internationaler-Frauentag-2014-11036.html
Dokumenttyp:
5. Arbeits- und Diskussionspapiere; Online Dossiers (DBS)
Sprache:
Deutsch
Schlagwörter:
Arbeitsmarkt; Chancengleichheit; Feminismus; Fortschritt; Frau; Frauenbildung; Gesellschaft; Gleichstellung; Mann; Politische Bildung; Quellensammlung
Abstract:
Der Internationale Frauentag 2014 steht bei den Vereinten Nationen unter dem Leitgedanken: "Equality for women is progress for all - Die Gleichstellung von Frauen ist Fortschritt für Alle". Dossier des Deutschen Bildungsservers zum Internationalen Frauentag 2014 mit Hinweisen zu Veranstaltungen, Aktionen und Aufrufen.
DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung
Test score or student progress? A value-added evaluation of school effectiveness in urban China
Klieme, Eckhard; Peng, Pai; Hochweber, Jan
Zeitschriftenbeitrag
| In: Frontiers of Education in China | 2013
33734 Endnote
Autor*innen:
Klieme, Eckhard; Peng, Pai; Hochweber, Jan
Titel:
Test score or student progress? A value-added evaluation of school effectiveness in urban China
In:
Frontiers of Education in China, 8 (2013) 3, S. 360-377
DOI:
10.3868/s110-002-013-0024-0
URL:
http://booksandjournals.brillonline.com/content/10.3868/s110-002-013-0024-0
Dokumenttyp:
3a. Beiträge in begutachteten Zeitschriften; Aufsatz (keine besondere Kategorie)
Sprache:
Englisch
Schlagwörter:
China; Datenanalyse; Effektivität; Evaluation; Fortschritt; Messung; Schule; Schülerleistung; Statistische Methode; Vergleichsuntersuchung; Wirkung
Abstract:
Outcome-oriented evaluation of school effectiveness is often based on student test scores in certain critical examinations. This study provides another method of evaluation-value-added-which is based on student achievement progress. This paper introduces the method of estimating the value-added score of schools in multi-level models. Based on longitudinal student achievement data, two measures of school effectiveness in one local education authority in China are compared. It is found that the between-school difference in both test-score and value-added is large comparable with that of Western countries. The results of the two measures of school effectiveness are highly different. The value-added measures lack consistency across different subject areas within schools while the test score measures are highly correlated between subjects. Teachers show their preference for value-added measures over test-score measures of education quality. It is suggested that value-added measures of school effectiveness should be used as a complement to rather than a substitute for test-score measures. The shortcomings of value-added approach are also discussed.
DIPF-Abteilung:
Bildungsqualität und Evaluation; Struktur und Steuerung des Bildungswesens
Markierungen aufheben
Alle Treffer markieren
Export