-
-
Herausgeber*innen: Jornitz, Sieglinde; Parreira do Amaral, Marcelo
Titel: The education systems of the Americas
Erscheinungsvermerk: Cham: Springer, 2021 (Global Education Systems)
DOI: 10.1007/978-3-319-93443-3
URL: https://link.springer.com/referencework/10.1007/978-3-319-93443-3
Dokumenttyp: 2. Herausgeberschaft; Sammelband (keine besondere Kategorie)
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Bildungssystem; Bildungsorganisation; Entwicklung; Struktur; Argentinien; Bahamas; Barbados; Bermuda; Bolivien; Brasilien; Kanada; Chile; Kolumbien; Costa Rica; Kuba; Dominikanische Republik; Ecuador; El Salvador; Französisch-Guayana; Martinique; Guadeloupe; Grenada; Guatemala; Guyana; Haiti; Jamaika; Mexiko; Montserrat; Nicaragua; Panama; Peru; Puerto Rico; Surinam; Trinidad und Tobago; USA; Uruguay; Venezuela; Nordamerika; Mittelamerika; Südamerika
Abstract (english): The handbook focuses on and compares the education systems in the three Americas: North, Central and South America, and includes a chapter on most countries in the region. The chapters follow a common structure and include schematic diagrams of the structure of mainstream education from pre-primary to tertiary level. Each chapter starts with a description of the historical and social foundations of the education system from the post-World War II period up to today, including political, economic and cultural contexts and conditions. By highlighting important dates and structural decisions, the current education system can be understood as resulting from past developments. The first part ends with a description of the transitions to the labour market that are offered, and the way in which these are organized in the education system described. The second part consists of an overview of the institutional and organizational principles as well as the structure of education from pre-primary to tertiary level. It includes a focus on legislative bases and financial provisions for the education system and a description of the structure by using the ISCED-classification. It further includes information of the supply of human resources such as teachers and other educators. The third and final part of the handbook discusses selected educational trends and aspects. In this context, three topics are of particular interest: dealing with inequality, ICT and digitization activities, and STEM-related policies and programmes. (DIPF/Orig.)
DIPF-Abteilung: Informationszentrum Bildung
-
-
Autor*innen: Cohen, Nadia
Titel: Inklusion: Nordamerika (inkl. Zentralamerika)
Erscheinungsvermerk: Frankfurt am Main: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, 2015
URL: http://www.bildung-weltweit.de/Inklusion-Nordamerika-inkl.-Zentralamerika--7026.html
Dokumenttyp: 5. Arbeits- und Diskussionspapiere; Online Dossiers (DBS)
Sprache: Englisch; Deutsch
Schlagwörter: Behinderter; Behindertes Kind; Belize; El Salvador; Forschungsinstitut; Gesetz; Guatemala; Honduras; Inklusion; Kanada; Lehrerausbildung; Menschenrechte; Mexiko; Mittelamerika; Nicaragua; Nordamerika; Panama; Politik; Rassismus; Sonderschullehrer; Soziale Ungleichheit; Sozialpolitik; USA
Abstract: Das folgende Dossier behandelt Nordamerika (USA, Kanada) sowie Zentralamerika (Mexiko, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Belize, Panama). Während in den USA das Thema Inklusion oft in Zusammenhang mit Rassismus und ethnischen Minderheiten diskutiert wird, kann man im zentralamerikanischen Kontext eventuell ähnlich wie in Lateinamerika einen Schwerpunkt auf soziale Ungleichheit ausmachen.
Unser Dossier bietet Quellen zu drei verschiedenen Themenbereichen bzw. Quellenarten. Innerhalb dieser Abschnitte sind die dargebotenen Webseiten nach Land bzw. Region sortiert (Kanada, USA, Zentralamerika):
Politische Rahmenbedingungen; Literatur, Überblick, Statistiken; Kritische Stimmen; Forschungszentren & Interessenvertretungen
Abstract (english): The following webdossier provides resources from North America (USA, Canada) as well as Central America (Mexico, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Belize, Panama). While in the USA inclusion is often discussed in relation to racism and ethnic minorities, in the Central American context one can eventual find a focus on social equity (you will find a similar focus in latin America for example).
Our dossier is divided into three categories, according to their subject and / or resource type. Inside these categories, the websites are sorted by country and region (Canada, USA, Central America):
Political Frame; Literature, Overviews, Statistics; Critical Voices; Research Centres & Advocacy
DIPF-Abteilung: Informationszentrum Bildung
-
-
Autor*innen: Zwahr, Annette; Bartel, Heinz; Cseh, Gertrude; Elloumi-Link, Brigitte; Kiersch, Almut; Kodron, Christoph; Kreusch, Julia; Martini, Renate; Massar, Tamara; Nöldge, Dagmar; Sjubert, Monika; Unterstenhöfer, Gretel
Titel: [Länderprofile - Abschnitt Bildung] / red. Leitung: Annette Zwahr. Mit Beiträgen u.a. von Heinz Bartel, Gertrude Cseh, Brigitte Elloumi-Link, Almut Kiersch, Christoph Kodron, Julia Kreusch, Renate Martini, Tamara Massar, Dagmar Nöldge, Monika Sjubert, Gretel Unterstenhöfer
Aus: Brockhaus: Enzyklopädie in 30 Bänden, Leipzig: Brockhaus, 2006
Dokumenttyp: 4. Beiträge in Sammelwerken; Lexika/Enzyklopädie o.ä.
Sprache: Deutsch
Schlagwörter: Nachschlagewerk; Bildungssystem; Albanien; Andorra; Antigua und Barbuda; Argentinien; Australien; Bahamas; Barbados; Belarus; Belgien; Belize; Bolivien; Bosnien-Herzegowina; Brasilien; Bulgarien; Chile; Costa Rica; Dänemark; Deutschland; Dominica; Dominikanische Republik; Ecuador; El Salvador; Estland; Finnland; Frankreich; Grenada; Griechenland; Vereinigtes Königreich; Guatemala; Guyana; Haiti; Honduras; Irland; Island; Italien; Jamaika; Kanada; Kolumbien; Kroatien; Kuba; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Makedonien; Malta; Mexiko; Moldau; Republik; Monaco; Niederlande; Nicaragua; Norwegen; Österreich; Panama; Paraguay; Peru; Polen; Portugal; Rumänien; Russische Föderation; St. Lucia; St. Kids and Nevis; St. Vincent und die Grenadinen; San Marino; Schweden; Schweiz; Serbien; Montenegro; Slowakische Republik; Slowenien; Spanien; Suriname; Trinidad und Tobago; Tschechische Republik; Türkei; Ukraine; Ungarn; Uruguay; Vatikanstadt; Venezuela; Vereinigte Staaten; Zypern; Europa; Nordamerika; Südamerika; Afrika; Asien
Abstract: Innerhalb der Länderdarstellungen bei der neu überarbeiteten Brockhaus- Edition wurden die Abschnitte zum Bildungssystem zu folgenden Ländern aktualisiert und ggf. grundlegend überarbeitet: Heinz Bartel: Vereinigte Staaten von Amerika; Gertrude Cseh: Argentinien, Kuba, Mexiko, Moldawien, Portugal, Rumänien, Spanien, Türkei, Zypern; Brigitte Elloumi- Link: Albanien, Costa Rica, Dänemark, Dominikanische Republik, Dominica, Finnland, Griechenland, Honduras, Irland, Island, Makedonien, Norwegen, Panama, Schweiz (inklusive Kantone); Almut Kiersch: Andorra, Malta, Österreich, Slowakische Republik, Tschechische Republik;Christoph Kodron: Bosnien-Herzegowina, Frankreich, Guatemala, Guyana, Haiti, Jamaika, Kroatien, Monako, Serbien und Montenegro; Julia Kreusch: Belarus, Bolivien, Ecuador, Italien, Paraguay, Russland, San Marino, Surinam, Ukraine, Uruguay, Vatikanstadt; Renate Martini: Brasilien, Bulgarien, Deutschland, Nikaragua, Polen, Schweden, Slowenien; Tamara Massar: Antigua und Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belize, Grenada, Großbritannien und Nordirland, Kanada, Saint Kids und Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent und die Grenadinen, Trinidad und Tobago; Dagmar Nöldge (Praktikantin): El Salvador, Kolumbien, Peru, Venezuela; Monika Sjubert: Ungarn; Gretel Unterstenhöfer: Belgien, Chile, Estland, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Niederlande.
DIPF-Abteilung: Informationszentrum Bildung